Původní diskuse - karoserie
-
- Návštěvník
I když riskuji děsné bombardování od všudypřitomných ekologů, tak na spodek vozu proti rzi a soli doporučuji rezistínový nástřik spodku. Ten pak oživovat nástřikem normálním olejem (řídký - chladírenský, tlumičový, ne vyjetý, ten obsahuje ze splodin síru a to není to pravé.) Olej před nástřikem ředit petrolejem, který má dobrou vzlínavost. Takhle vystříkat celý spodek a hlavně dutiny. Auto nechat den odkapat v garáži na rozházených piliných. Pak projet prašnou cestou. Spodek má pak krásnou vláčnou vrstvyčku, která nepropustí vlhkost. Nutno ale tento proces opakovat každý rok před zimou. No a je to lepší ne tlumex a plastizol. Tlumex časem ztvrdne a popraská a pod něj se dostane vlhkost nebo rovnou voda a jede to vesele pod vrstvou. Za čas se vrstva odloupne a spodek je rezatý jak kočka. Pokud už máte natřený spodek tlumexem a nechcete to oškrábávat, tak doporučuji taky přestříknout olejem s petrolejem nebo naftou a ten ten tlumex trochu zvláční a hlavně se dostane do těch pórů. Samozřejmě pokud někdo ten vůz renovuje a chová se k němu jako k veteránu, tak mu na spodek stačí normální protikorozní nátěr. Ten pak jede jen v neděli a když neprší. No a pokud je někdo zapřísáhlý ekolog, tak doporučuji rostlinný olej. Tím nikomu neublíží. Jen ten olej nesmí vázat vodu. Hojky. Petr
-
- Návštěvník
Sháním kód origo barvy F600D, r.v.1969. V papírech vedená jako bílá, ale podle informací od prvního majitele to byla spíše slonová. Nevíte jestli licenční vozy respektovaly originální barvy ? Viděl jsem totiž Zastavu v originále se stejnou barvou a na Zastavu ten kód mám, dokonce i vzorek barvy v plechovce a vypadá doooost stejně jako moje F600D.
-
- Návštěvník
Nazdar, tak jsem objevil v rubrice burza pro mě pěkný inzerát. Prodám použitelný skelet na F 125. Ale co mě zaráží je to, že slovu skelet se rozumí karosérie bez blatníků, kapot a dveří. No a píše, že je nutno vyměnit lemy zadních blatníků a přední blatníky. Co teda? Znamená to, že prodává celou kastli a je použitelný akorád skelet? Nevíte, zda se dají ještě někde sehnat přední blatníky a tohle auto? Vím, že na originál první typ polského F je to už nemožné.Tak když veteránisté A1 stavu dovolí, tak vidím jedinou šanci a to polské blatníky na novější typ se zavařením a přizpůsobením místa pro blinkry. Petr
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
No tak nevím jestli to patří zrovna do téhle rubriky, ale ... jaký znak má v originále vepředu na čumáku Fiat 600D z roku 1969? Můžu koupit nové označené 600E a 600L, ale nevím, který je ten správný. U toho 600L je uvedeno originální číslo ND 4173311. Klidně pošlete i foto na zdenek@klucka.cz . Dík všem.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Na vyrovnání prohlubní stačí polyesterový karosářský tmel, ale na díry to chce tmel se sleněnými vlákny. Vyrábí to např. Polyfiber, nebo Soudal, ale jsou i jiné. Mají je v drogériich, nebo v autodílech. Bohužel tyhle polyesterové nebo epoxidové tmely dost podporují korozi, takže to chce pod tím pokud možno odřít až na zdravý plech a ještě pod tím natřít. Sice pak tmel možná hůře přilne, ale ty tmely jsou agresívní a ten nátěr ty plechy aspoň trochu ochrání. Tím tmelem se skelnými vlákny lze zadělat i dost velké díry, když si to člověk něčím provizorně podloží, aby mu čerstvý tmel nepropadával. Trochu větší fuška je to potom brousit, to jde blbě a často to chce ještě přetahnout karosářskym. Pro poslední stadium auta jsou ty tmely naprosto neocenitelné, dodělá se tím skoro celá kastle až je s toho skoro trabant. Ale na seriozní renovaci bych je spíš nepoužíval, lepší je díry vyvařit, nebo zaletovat.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Díky Tříprsťáku, tohle vysvětlení se mi zdá stačí. Hele já si věci vyvařuju. Ale zatím jsem nevařil věci, které bych musel zakytovat. No a teď se chystám, že vyvařím přední blatník z nového typu 125p na starý. Aby tam šly ty původní blinkry. No a tak jsem chtěl pár fundovaných rad o tmelení. Vařil jsem, brousil, stříkal, ale zatím nic kvalitně netmelil.Kolik tak stojí ten tmel?
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Nazdar, jako povrchář ti řeknu tohle. Koroze se nejlépe zbavíš mechanicky. Tryskání, omílání, broušení. Lze i chemicky. Jsou na to mořící lázně. Kyselina chlorovodíková 1:5 a pro nerez 1:20 objemového množství. Nebo kombinace kyseliny chlorovodíkové a sírové. Pozor na poměr, to nevím. Aby jsi neposlal dílnu k nebesům. Nebo pak prodávají odrezovače. Moje zkušenost s odrezovači jsou ale špatné. Hele a pozor!!!! Ty kyseliny jsou dost koncentrované a jsou to sakra žíraviny. No po tom moření to musíš hodně oplachnout. No ale na spodek to asi není to pravé ořechové. Nejlepší je to, když je to malé a můžeš to někde smočit.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník