Vymontování motoru
Vymontování motoru
Protože potřebuju vyměnit na F 850 nádrž, musím vymontovat motor i s převodovkou. Nikdy jsem to nedělal. Teoreticky popis podle B. Steinera jsem četl, ale zajímalo by mě, jestli nejsou třeba nějaké fígle na usnadnění práce anebo jetsli jsou nějaká pravidla, která je třeba dodržet, abych něco nepokazil. Je k tomu potřeba nějaké spec. nářadí a přípravky? Bude mi stačit pojízdný hydraul. zvedák ? A dá se to zvládnout v jedné osobě? Díky moc
- FreeRider
- Diskusní matador
- Příspěvky: 190
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
Osobně sem taky ještě motor nevyndával...ale postupoval bych asi odpojením náhonu tachometru a tyče řazení z převodovky....pak odpojením hadic od chladiče a všech ostatních drátů od motoru...no a pak před odšroubováním držáků převodovky to nějak podložit tím pojízdným heverem.. pak odšroubovat držák motoru a ty držáky převodovky. a motor spustit dolů. Jinak samotnej motor de v jednom naložit na vozejk.. takže pohybovat s ním na heveru nebo nějáký podložce by mělo být v poho
Re: Vymontování motoru
Motor jde vyndat solo v pohode... a konec koncu ani neni treba pojizdny zvedak, jakmile se vse odpoji, staci motor jen podlozit a odtlacit auto
Jeste dodatek: mel jsem na mysli motor s prevodovkou v kuse... vse odsroubovat, posadit celek (motor a prevodovku) bud na zvedak ci na spalky a auto odtlacit... delal jsem to vzdycky sam.
Jeste dodatek: mel jsem na mysli motor s prevodovkou v kuse... vse odsroubovat, posadit celek (motor a prevodovku) bud na zvedak ci na spalky a auto odtlacit... delal jsem to vzdycky sam.
Naposledy upravil(a) Spider dne středa 30. červenec. 2008 0:42, celkem upraveno 1 x.
Fiat 850 1966
Fiat 850 Spider 1968
Fiat 850 Sport Coupe 1971
Fiat 500 1.2 Pop (kdyz mi ho zena pujci)
Fiat 850 Spider 1968
Fiat 850 Sport Coupe 1971
Fiat 500 1.2 Pop (kdyz mi ho zena pujci)
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
Freerider tak nějak zapomněl, že je potřeba pořešit i poloosy Nebo možná má přenos teleportem
Poloosy doporučuju uvolnit jen u pružné hliníkové spojky, abys nemusel sundavat manžety poloos (tedy vyšroubovat čtyři šrouby na přírubě), ale třeba dát pozor, aby poloosa nevyjela z diferáku - vypadly by kameny a bylo by to k ničemu. A taky si pohlídat axiální pružinku, která by měla být mezi poloosou a pružnou spojkou.
Nezapomenout odpojit ovládání spojky. Pak se to hýbe, ale furt to tak nějak nejde a není to ono
Motor jde vyhodit i solo, ale doporučuju nechat ho v kuse s převodovkou a vyloupnout celek- k tomu už je ovšem lepší komplic, který by s tím pomohl. Pokud by ses už rozhodl vymontovat motor a převodovku zvlášť, nezapomeň demontovat startér a krycí plech pod setrvákem. Ono to pak zase nejde a při použití hrubé síly by se ty plechy kolem setrváku tak akorát zohybaly.
A jinak obecná rada- opatrně se šroubama. Když podvozek není ve zcela udržovaném stavu, dá se bez problémů ukroutit i šroub držící převodovku v kastli.
Poloosy doporučuju uvolnit jen u pružné hliníkové spojky, abys nemusel sundavat manžety poloos (tedy vyšroubovat čtyři šrouby na přírubě), ale třeba dát pozor, aby poloosa nevyjela z diferáku - vypadly by kameny a bylo by to k ničemu. A taky si pohlídat axiální pružinku, která by měla být mezi poloosou a pružnou spojkou.
Nezapomenout odpojit ovládání spojky. Pak se to hýbe, ale furt to tak nějak nejde a není to ono
Motor jde vyhodit i solo, ale doporučuju nechat ho v kuse s převodovkou a vyloupnout celek- k tomu už je ovšem lepší komplic, který by s tím pomohl. Pokud by ses už rozhodl vymontovat motor a převodovku zvlášť, nezapomeň demontovat startér a krycí plech pod setrvákem. Ono to pak zase nejde a při použití hrubé síly by se ty plechy kolem setrváku tak akorát zohybaly.
A jinak obecná rada- opatrně se šroubama. Když podvozek není ve zcela udržovaném stavu, dá se bez problémů ukroutit i šroub držící převodovku v kastli.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Re: Vymontování�otoru
Díky za rady. Příš��ý�n �u na to.
- FreeRider
- Diskusní matador
- Příspěvky: 190
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
aaaaaaaaaa chybka .. já na ně myslel..ale jak koukám tak už sem je nepřipsalOndrej píše:Freerider tak nějak zapomněl, že je potřeba pořešit i poloosy
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Re: Vymontování motoru
Si děláte srandu, ne? To fak musí jít při výměně nádrže na osmpade ven celý hnací agregát? Čeká mě to taky. Už se nedivím, proč poslední roky to auto, co mám ve stodole jezdilo s kanistříkem v motorovém prostoru, místo děravé nádrže. A už je mě taky jasný, proč jsem to auto dostal zadarmo. Zlatý pětikilo!
- Renda ze Záboří
- Notorický kecal
- Příspěvky: 357
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
- Bydliště: Záboří 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
My staří a zkušení vyndaváme jen převodovku - je to rychlejší a menší opruz!! Jinak v době kosmických letů už existůjí přípravky ohnilou nádrž zcela zcelující......Já to radši zavařil mosazí
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
(Ehlenovo moudro)
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
Blacku, kdybys chtěl na 850 nádrž, jedna použitelná se mi ještě válí u rodičů na půdě. Daruji - na auto zadarmo by byla otrava nádrž kupovat
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
- Kronicar
- Notorický kecal
- Příspěvky: 900
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
Ještě kdyby to tak někdo zadarmo udělal....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
...ještě je možnost, kterou jsem využil já. Zbavit se f850
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Re: Vymontování motoru
Nejsem blázen, abych zadarmo bral nekompletní auto - samozřejmě mezi ND díly, který k autu byly, je i náhradní nádrž.Tříprsťák píše:...- na auto zadarmo by byla otrava nádrž kupovat
Tříprsťáku, díky za nabídku.
Re: Vymontování motoru
Tak dnes jdu na to. Budu to vyndávat celé i s pževodovkou. Kam je nejlépe podložit, myslím na které místo pod motorem, pojízdný zvedák? Myslím tak, aby to bylo tak nějak v rovnováze a mohl jsem s tím na zvedáku vyjet?
A pak ještě, když už bude motor venku, asi by bylo škoda ho nezgenerálkovat. Co to všechno obnáší a za kolik se to tak dá pořídit? Existuje na to třeba někdo kdo to dělá? (východní Čechy). Díky
A pak ještě, když už bude motor venku, asi by bylo škoda ho nezgenerálkovat. Co to všechno obnáší a za kolik se to tak dá pořídit? Existuje na to třeba někdo kdo to dělá? (východní Čechy). Díky
- FreeRider
- Diskusní matador
- Příspěvky: 190
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
Tak motorům se tady věnuje Renda ze Záboří ... a s tou cenou... záleží jestli chceš originál stav a nebo i eventuelně zvednutí výkonu....od toho se pak cena bude odvíjet....Yogi píše:Tak dnes jdu na to. Budu to vyndávat celé i s pževodovkou. Kam je nejlépe podložit, myslím na které místo pod motorem, pojízdný zvedák? Myslím tak, aby to bylo tak nějak v rovnováze a mohl jsem s tím na zvedáku vyjet?
A pak ještě, když už bude motor venku, asi by bylo škoda ho nezgenerálkovat. Co to všechno obnáší a za kolik se to tak dá pořídit? Existuje na to třeba někdo kdo to dělá? (východní Čechy). Díky
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Re: Vymontování motoru
Chtěl bych normálně originál stav... Jak by to tak mohlo vycházet?
- Renda ze Záboří
- Notorický kecal
- Příspěvky: 357
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
- Bydliště: Záboří 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vymontování motoru
Normální GO vyjde na cca 20-25000,- Kč. Motor pak vypadá jak z Fabriky! S vyšším výkonem (60 koní) cca 35000,- Kč i s výfukem Abarth! Obrázek na ukázku:
Takže kdyby byl zájem, tak na ehlenrene@seznam.cz nebo tel: 602251696
Bohužel termín dohotovení konec roku 2008, neb jsem prací plně vytížen.....
První je F600 klasický druhý upravený F850Takže kdyby byl zájem, tak na ehlenrene@seznam.cz nebo tel: 602251696
Bohužel termín dohotovení konec roku 2008, neb jsem prací plně vytížen.....
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
(Ehlenovo moudro)
Re: Vymontování motoru
Renda: ty motory to je paráda, krásný. Já na to nespěchám a tak to promyslím a dám později vědět, díky. Budu potřebovat ještě nějaké díly na podvozek apod., tak stejně brzo zavolám. Dík