Tak po roce jsem zase nevěděl co, tak jsem se pustil do motoru z Itala.
Začal cvakat a tak bylo nejvyšší čas ho prozkoumat.
Míra karbonu mě udivila. Vyčistím, přetěsním, srovnám hlavu, zabrousím ventily a vyměním vačky. Tak uvidíme.
Petr
Motor Fiat 125A.000
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Motor Fiat 125A.000
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Fiat 125A.000
A další fotky z rozborky. P.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Fiat 125A.000
Tak po diskuzi na Pizza party s odborníkem Alešem M. jsme dospěli k názoru, že cvakáně by mohlo být vůlí na pístním čepu a ne mnou predikována omletá vačka. Ta totiž vypadá stejně jako před dvěma roky, když jsem kontroloval vůli. Příznaky popsané Alešem se shodovaly.
Tedy vypadá to s největší pravděpodobností, že oživím záložní motor, který bude putovat do auta a zatím se provede podrobnější analýza stávajícího motoru. Mám sadu pístů na třetí výbrus ale nevím, zda hned se vrhnout na třetí výbrus nebo počkat zda neseženu nižší. Mám ještě jeden motor, o kterém zatím nic nevím, tak možná že zatím zjistím, zda tam není už nějaký výbrus.
Tedy vypadá to s největší pravděpodobností, že oživím záložní motor, který bude putovat do auta a zatím se provede podrobnější analýza stávajícího motoru. Mám sadu pístů na třetí výbrus ale nevím, zda hned se vrhnout na třetí výbrus nebo počkat zda neseženu nižší. Mám ještě jeden motor, o kterém zatím nic nevím, tak možná že zatím zjistím, zda tam není už nějaký výbrus.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
-
- Aktivista
- Příspěvky: 81
- Registrován: úterý 26. leden. 2010 20:41
Re: Motor Fiat 125A.000
Péťo, prosím tě mohl bys mi stručně sepsat rozdíly berlíňáckého motoru oproti specialovi? Jsem 125ce dosud neznalý a rád bych se to dozvěděl. Díky moc. Danek
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Fiat 125A.000
Danku, tak to si netroufám, páč jsem po tom nikdy nepátral a tak asi nemusím mít pravdu:
Blok: nevím kde je rozdíl kromě toho, že berlina má označení 125A.000 a speciál 125B.000.
Zdvih i vrtání stejné. Tak že by se lišily písty deflektorem? Komprese je dle literatury shodná 8,8/1? Speciál má vyšší otáčky, tak jestli blok nemá nějaké lepší ložiska na klice či nějaké odlehčení?
Hlava: Označení stejné pro speciál i berlinu 124AC.000. Napadá mě, že speciál by mohl mít ostřejší vačku ale proč by poté měla hlava stejné označení.
Sací potrubí má taky jiné označení - takže možná větší světlost, aby ho lépe nakrmili.
Karburátor je jiný.
Papírově tedy rozdíl jen v karburátoru. Speciála nemám a tak to nemám jak srovnat. Možná by se dalo v katalogu náhradních dílů zjistit díly, které mají jiné kódy pro speciála a pro berlinu.
Blok: nevím kde je rozdíl kromě toho, že berlina má označení 125A.000 a speciál 125B.000.
Zdvih i vrtání stejné. Tak že by se lišily písty deflektorem? Komprese je dle literatury shodná 8,8/1? Speciál má vyšší otáčky, tak jestli blok nemá nějaké lepší ložiska na klice či nějaké odlehčení?
Hlava: Označení stejné pro speciál i berlinu 124AC.000. Napadá mě, že speciál by mohl mít ostřejší vačku ale proč by poté měla hlava stejné označení.
Sací potrubí má taky jiné označení - takže možná větší světlost, aby ho lépe nakrmili.
Karburátor je jiný.
Papírově tedy rozdíl jen v karburátoru. Speciála nemám a tak to nemám jak srovnat. Možná by se dalo v katalogu náhradních dílů zjistit díly, které mají jiné kódy pro speciála a pro berlinu.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Fiat 125A.000
Tak jsem pokročil o další krok v opravě motoru.
Hlava je na srovnání a zabroušení ventilů. Jen se ukázala velká vůle ve vodítkách ventilů. Tedy hledám vodítka. Představa, že jsou všude stejná se zdá být lichá. Ale to nějak dám.
Horší je, že po vyndání pístů jsem zjistil, že na ojničních ložiscích je vytrhaná kompozice. Viz. foto. Co to může být? Nekvalitní kompozice nebo příliš velké tlaky na ojnice? Je to na všech.
Přitom hlavní ložiska jsou bez známky opotřebení.
Hlava je na srovnání a zabroušení ventilů. Jen se ukázala velká vůle ve vodítkách ventilů. Tedy hledám vodítka. Představa, že jsou všude stejná se zdá být lichá. Ale to nějak dám.
Horší je, že po vyndání pístů jsem zjistil, že na ojničních ložiscích je vytrhaná kompozice. Viz. foto. Co to může být? Nekvalitní kompozice nebo příliš velké tlaky na ojnice? Je to na všech.
Přitom hlavní ložiska jsou bez známky opotřebení.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
-
- Začátečník
- Příspěvky: 41
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 21:12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Fiat 125A.000
Vytrhaná kompozice znamená, že tomu motoru se dost vytínalo za studena. Tlak oleje za studena je o dost vyšší, než při provozní teplotě. Což v kombinaci s odstředivou silou (otáčkami) ojničních čepů tlak oleje ještě násobí. Proto jsou hlavní ložiska OK, tam odstředivá síla nepůsobí. A k ujasnění: motor je zahřátý, když má OLEJ provozní teplotu, nikoliv když teploměr vody už ukazuje 90 stupňů. Takže 7-10 km jízdy v létě a klidně 15 kilometrů v zimě!
Fiat 127/1973- jen za sucha
Fiat 127/1976- hračka
Fiat 126p/1977, ve stádiu zrodu
Fiat 126p/1982, co už opět jezdí
Fiat 126p/1989, co čeká na využití...
Fiat 127/1976- hračka
Fiat 126p/1977, ve stádiu zrodu
Fiat 126p/1982, co už opět jezdí
Fiat 126p/1989, co čeká na využití...
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Fiat 125A.000
Hmm, to bylo to letiště . Díky za objasnění.
Petr.
Petr.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Fiat 125A.000
Přikládám pár dalších fotek. Ne že bych teď na motoru něco dělal, ale je tak nějak více času na to sem hodit nějaký komentář.
Nyní je motor v autě. Jen jsem zjistil, že po sesazení mi dře krycí plech mezi motorem a přítlačákem a tak to budu muset na jaře zase rozhodit.
Písty jsem očistil, vyměnil jsem ojniční pánve.
Pro vložení pístů do válců se mi osvědčil přípravek z rozvodového řemenu, kdy tento řemen jsem stáhl kolem pístu sikovkama. No jistě s originálním přípravkem to jde snadněji.
Nyní je motor v autě. Jen jsem zjistil, že po sesazení mi dře krycí plech mezi motorem a přítlačákem a tak to budu muset na jaře zase rozhodit.
Písty jsem očistil, vyměnil jsem ojniční pánve.
Pro vložení pístů do válců se mi osvědčil přípravek z rozvodového řemenu, kdy tento řemen jsem stáhl kolem pístu sikovkama. No jistě s originálním přípravkem to jde snadněji.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W