Stránka 1 z 1

F 850 - hlava válců

Napsal: středa 8. duben. 2009 9:44
od alfox
Jaký je postup/utahovací moment při montáži hlavy válců (F850 Berlina)?


Upevňovací šrouby hlavy válců se dotahují momentovým klíčem v předepsaném pořadí (viz obrázek), nejdříve postupně všechny momentem 30 Nm a potom momentem 40 Nm.

Obrázek

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: středa 8. duben. 2009 11:08
od Black
alfox píše:Jaký je postup/utahovací moment při montáži hlavy válců (F850 Berlina)? Díky za vaše reakce.
Vše je popsáno ve Šteinerovi - strana 183.
Ke stažení např.: http://www.f600club.cz/ Download-Příručky

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: neděle 13. květen. 2012 18:51
od Michal
Hoši potřeboval bych poradi, když seřizuji ventily tak, který ventil je saci a výfukový. Jak to poznám? Díky za odpověď.

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: neděle 13. květen. 2012 20:42
od Ondrej
Máš-li od hlavy odpojené sání nebo výfuk, tak velmi jednoduše, skoro bych tak řekl, hmatatelně :mrgreen:
Jinak je pořadí ventilů výfuk - sání - sání - výfuk - výfuk - sání - sání - výfuk.

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: pondělí 14. květen. 2012 18:47
od alfox
Motor se přehřívá. Mezi hlavou a blokem válců, při nastartovaném motoru, lehce vzlíná chladicí kapalina - do výfuku ale nejde voda a ve vodě není olej.

Je nějaká šance toto opravit bez demontáže hlavy, např. zkusit přetáhnout šrouby hlavy - třeba na 60 Nm?


Obrázek

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: úterý 15. květen. 2012 5:41
od Libor
na to abys dotáhl šrouby na větší utahovací moment musíš udělat taky celkem dost operací a ničemu tím nepomůžeš..takže sundej hlavu (rovnou nechat srovnat a zabrousit ventily..zkontrolovat vodítka...) a alespoň zjistíš,kde je zakopaný pes. (když ty šrouby přitáhneš na větší moment,tak leda tak možná zničíš šroub..nic víc)

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: úterý 15. květen. 2012 8:33
od Tříprsťák
Také se přikláním k tomuto názoru. Osobní zkušenost mám takovou: kdykoliv jsem měl podezření, že odchází těsnění pod hlavou (ať jsem tomu chtěl věřit, nebo ne) dříve či později skutečně odešlo. Takže výměna je rána do jistoty - lepší než pak odněkud dojíždět s vodou ve dvou válcích (zažil jsem 4x) . A srovnání hlavy se také většinou vyplatí - už se mi stalo, že jsem dal nové těsnění a vyplivlo za chvilku zas...

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: úterý 15. květen. 2012 9:18
od alfox
Dobře, tedy. Srovnám hlavu, zabrousím ventily, vyměním těsnění pod hlavou.

Co, ještě bude potřeba, při té příležitosti, vyměnit nebo udělat? Kde koupit těsnění pod hlavu?


Obrázek

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: úterý 15. květen. 2012 11:13
od Libor
když vidím tyhle otázky a zároveň je chuť se v tom hrabat,tak než tady sáhodlouze vypisovat,tak bude nejlepší nakoupit/stáhnout Šteinera a začít se samostudiem. Hodně štěstí, Libor

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: středa 16. květen. 2012 23:05
od Radek
Výměna názorů Radek x Renda ze Záboří přesunuty do pokecu z důvodu nepatřičnosti do tématu.

Re: F 850 - hlava válců

Napsal: čtvrtek 17. květen. 2012 9:55
od Tříprsťák
Libor píše:když vidím tyhle otázky a zároveň je chuť se v tom hrabat,tak než tady sáhodlouze vypisovat,tak bude nejlepší nakoupit/stáhnout Šteinera a začít se samostudiem. Hodně štěstí, Libor
doplňuji Liborův příspěvek odkazem:
http://f600club.cz/down-prirucky.php
to je studnice moudrosti každého začínajícího fiatáře :ok: