F 850 - hlava válců
F 850 - hlava válců
Jaký je postup/utahovací moment při montáži hlavy válců (F850 Berlina)?
Upevňovací šrouby hlavy válců se dotahují momentovým klíčem v předepsaném pořadí (viz obrázek), nejdříve postupně všechny momentem 30 Nm a potom momentem 40 Nm.
Upevňovací šrouby hlavy válců se dotahují momentovým klíčem v předepsaném pořadí (viz obrázek), nejdříve postupně všechny momentem 30 Nm a potom momentem 40 Nm.
Naposledy upravil(a) alfox dne pondělí 13. duben. 2009 9:42, celkem upraveno 1 x.
Každý večer, když jdu dát děti spát, přemýšlím, zda je mám Uložit nebo Uložit jako...
Re: F 850 - hlava válců
Vše je popsáno ve Šteinerovi - strana 183.alfox píše:Jaký je postup/utahovací moment při montáži hlavy válců (F850 Berlina)? Díky za vaše reakce.
Ke stažení např.: http://www.f600club.cz/ Download-Příručky
-
- Návštěvník
Re: F 850 - hlava válců
Hoši potřeboval bych poradi, když seřizuji ventily tak, který ventil je saci a výfukový. Jak to poznám? Díky za odpověď.
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: F 850 - hlava válců
Máš-li od hlavy odpojené sání nebo výfuk, tak velmi jednoduše, skoro bych tak řekl, hmatatelně
Jinak je pořadí ventilů výfuk - sání - sání - výfuk - výfuk - sání - sání - výfuk.
Jinak je pořadí ventilů výfuk - sání - sání - výfuk - výfuk - sání - sání - výfuk.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Re: F 850 - hlava válců
Motor se přehřívá. Mezi hlavou a blokem válců, při nastartovaném motoru, lehce vzlíná chladicí kapalina - do výfuku ale nejde voda a ve vodě není olej.
Je nějaká šance toto opravit bez demontáže hlavy, např. zkusit přetáhnout šrouby hlavy - třeba na 60 Nm?
Je nějaká šance toto opravit bez demontáže hlavy, např. zkusit přetáhnout šrouby hlavy - třeba na 60 Nm?
Každý večer, když jdu dát děti spát, přemýšlím, zda je mám Uložit nebo Uložit jako...
- Libor
- Aktivista
- Příspěvky: 51
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Frýdek
- Kontaktovat uživatele:
Re: F 850 - hlava válců
na to abys dotáhl šrouby na větší utahovací moment musíš udělat taky celkem dost operací a ničemu tím nepomůžeš..takže sundej hlavu (rovnou nechat srovnat a zabrousit ventily..zkontrolovat vodítka...) a alespoň zjistíš,kde je zakopaný pes. (když ty šrouby přitáhneš na větší moment,tak leda tak možná zničíš šroub..nic víc)
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: F 850 - hlava válců
Také se přikláním k tomuto názoru. Osobní zkušenost mám takovou: kdykoliv jsem měl podezření, že odchází těsnění pod hlavou (ať jsem tomu chtěl věřit, nebo ne) dříve či později skutečně odešlo. Takže výměna je rána do jistoty - lepší než pak odněkud dojíždět s vodou ve dvou válcích (zažil jsem 4x) . A srovnání hlavy se také většinou vyplatí - už se mi stalo, že jsem dal nové těsnění a vyplivlo za chvilku zas...
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Re: F 850 - hlava válců
Dobře, tedy. Srovnám hlavu, zabrousím ventily, vyměním těsnění pod hlavou.
Co, ještě bude potřeba, při té příležitosti, vyměnit nebo udělat? Kde koupit těsnění pod hlavu?
Co, ještě bude potřeba, při té příležitosti, vyměnit nebo udělat? Kde koupit těsnění pod hlavu?
Každý večer, když jdu dát děti spát, přemýšlím, zda je mám Uložit nebo Uložit jako...
- Libor
- Aktivista
- Příspěvky: 51
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Frýdek
- Kontaktovat uživatele:
Re: F 850 - hlava válců
když vidím tyhle otázky a zároveň je chuť se v tom hrabat,tak než tady sáhodlouze vypisovat,tak bude nejlepší nakoupit/stáhnout Šteinera a začít se samostudiem. Hodně štěstí, Libor
- Radek
- Site Admin
- Příspěvky: 283
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha 7
- Kontaktovat uživatele:
Re: F 850 - hlava válců
Výměna názorů Radek x Renda ze Záboří přesunuty do pokecu z důvodu nepatřičnosti do tématu.
Radek
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: F 850 - hlava válců
doplňuji Liborův příspěvek odkazem:Libor píše:když vidím tyhle otázky a zároveň je chuť se v tom hrabat,tak než tady sáhodlouze vypisovat,tak bude nejlepší nakoupit/stáhnout Šteinera a začít se samostudiem. Hodně štěstí, Libor
http://f600club.cz/down-prirucky.php
to je studnice moudrosti každého začínajícího fiatáře
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961