Stránka 1 z 1

F 850 - klínové řemeny

Napsal: úterý 30. prosinec. 2008 13:24
od Yogi
Jaký je správný postup při napínání klínových řemenů na F 850 N a jak poznám, že jsou správně napnuty? A jaké rozměry klíňáků jsou vlastně správné? Díky

Re: F 850 - klínové řemeny

Napsal: úterý 30. prosinec. 2008 17:27
od Renda ze Záboří
Fiat 850 - klínové řemeny 9,5 x 735 mm (dnes 10x735 mm) 2 ks. Napínání je tak jasný a triviální :oops: , že to popisovat nebudu, průhyb cca 2 cm ve středu.

Re: F 850 - klínové řemeny

Napsal: středa 31. prosinec. 2008 7:14
od Petr z Kolína
Napnout řemen motor - dynamo uchycením dynama , poté výběrem vhodných podložek ( přidáním a ubráním ,co zbyde nechat před řemenicí ) na čerpadle napnout řemen dynamo - vodní čerpadlo . Veselý Silvestr a Nový rok 2009

Re: F 850 - klínové řemeny

Napsal: středa 31. prosinec. 2008 23:39
od Ondrej
...bych si jen dovolil doplnit jeden důležitý detail, že podložky na řemenici vodní pumpy umístit tak, aby klínový řemen z pumpy na dynamo/alternátor byl v jedné ose! Pokud jsou osy řemenic jen trochu posunuté, řemeny praskají jak najaté! :)

Re: F 850 - klínové řemeny

Napsal: čtvrtek 1. leden. 2009 1:29
od FreeRider
osobně jsem po všech zkušenostech s laborováním výměny dynama za alternátor a předělávání řemenice alternátoru na dva řemeny zvolil cestu trochu si pohrát s vystředěním řemenic tak aby se dala celá soustava pohánět jedním dlouhým řemenem....od té doby co jsem to udělal mám 100% účinnost nabíjení a klid od ppraskání řemenů :)

Obrázek

Re: F 850 - klínové řemeny

Napsal: pondělí 5. leden. 2009 10:22
od Petr z Kolína
Určitě to tak funguje , mám připomínku , není zajištěn koeficient obemknutí řemenice na alternátoru , tím při větším zatížení odběru el.energie může dojít k proklouzávání řemenu , je možné nedostatečné dobíjení , neboť alternátor ke správné funci potřebuje převod od motoru 1 ku 1,8 - 2 ( je to střídavý generátor - s malými otáčkami je menší frekvence napětí, které se dále usměrňuje ) a dále odstupňováním řemenic jsou zajištěny vyšší otáčky vodního čerpadla - může dojít k přehřívání - toť můj názor . To co ve vývoji vozidla bylo vyvinuto , je většinou to nejoptimálnější.