Stránka 1 z 2

F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 27. květen. 2008 5:52
od Yogi
Když jedu se svou F 850, dělá mi to, že po přidání plynu sebou jakoby trhne a pak až zrychlí, jakoby se "zakuckala" a pak až přidá. myslíte, že je to seřízením karburátoru, zapalováním nebo něčím jiným? Taky se mi stalo, ale jen někdy, že když dám blinkr, tak po dvou třech bliknutích zhasnou a současně jde dolů ručička palivoměru, po chvilce je to zase OK, asi je někde zkrat - je nějaké typické místo, kde by to mohlo být? Díky
P.S. mrkněte se i na moje další dotazy v ostatních kategoriích, rozdělil jsem je, abych zachoval typy dotazů. Díky

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 27. květen. 2008 11:31
od Ondrej
Seřízení karburátoru. Buď má motor v okamžiku sešlápnutí pedálu benzínu málo, anebo naopak příliš mnoho. Takže buď bohatost směsi nebo může špatně fungovat akcelerační pumpička - ucpaná tryska, špatná membránka atd.

Mohl by to dělat i špatný předstih, ale s tím bych asi spíš počítal u rozdělovačů s podtlakovou regulací, kterou ovšem 850 nemá.
Eventualita - prasklá nebo chybějící pružinka odstředivé regulace v rozdělovači. Pružinky najdeš pod palcem rozdělovače, mají tam být dvě, slabší a silnější.
Jinak mě momentálně nic nenapadá.

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 28. květen. 2008 21:13
od FreeRider
Když už sme u toho seřizování.... tak jaké je základní nastavení dvojitého webera u F850 speciál ? ... myslím tím když dotáhnu šroubek od vzduchu i od volnoběžný trysky natvrdo...tak kolik otáček povolit :)

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 28. květen. 2008 22:08
od Ondrej
Šroub bohatosti směsi nikdy ne-do-ta-ho-vat na tvrdo. Otlačí se hrot a nepůjde nic seřizovat.

Kromě toho, seřizování se provádí za běhu motoru. Nejdřív se šroubem ovládajícím klapku sníží otáčky cca na 800-900 /min, není-li otáčkoměr, tak u vozů s dynamem prostě tak, aby právě zhasla kontrolka dobíjení, u vozů s altíkem dle sluchu a ytelygentního uvážení.

Pak se šroub bohatosti směsi utahuje do té doby, až motor začne chcípat, načež se o půl až tři čtvrtě otáčky povolí.

Technická poznámka, je-li šroub bohatosti zcela dotažen (prosím rozlišovat "zcela dotažen" od "dotažen natvrdo") a motor přesto běží, je někde chyba, kterou je potřeba řešit. Buď teče benzín do sání i mimo trysky "vrchem" (viditelné zřetelně při pohledu shora do hrdla karburátoru) nebo je v pytli seřizovací šroub.

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: čtvrtek 29. květen. 2008 7:03
od FreeRider
Díky moc za radu :) ..jinak ty šrouby sem ještě nedotahoval, bral sem akorát dotažení jako takovej výchozí bod :)

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: čtvrtek 29. květen. 2008 8:44
od Yogi
Díky za rady. A když jsme u toho, není tady někdo z okolí HK, kdo by uměl seřídit zapalování a karburátor?

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: pondělí 6. duben. 2009 11:47
od tom
Kolegové prosím o radu!
Tak sem se konečně po 3,5 roku dostal do fáze, že to moje kupátko je složené a dá se říct schopné jízdy. Leč bohužel řeším problém s nastartováním motoru. Potvora nechce normálně chytit. Všechny mechanické věci mám projité, dokonce změřenou kompresi ve válcích, svíčky nové, kabely zánovní, přívod paliva,ac pumpa stříká, karburátor /trysky profouklé/, rozdělovač rozděluje, kabely 1342,cívka změřená ale motor jen točí a nežbleptne. Samozřejmě jsem několikrát vyhazoval svíčky, nechal je na slunku oschonout, odstranil olej a zase nanovo a nanovo. A nic.
Napadá mě už jen abych to zkusil roztáhnout za autem nebo z kopce při vyšších otáčkách. Co vy na to. Připomínám, že motor po výměně rozvodů a přetěsnění stál 3,5roku od Spanilé jídzy 2005.
Předem děkuju za rady!
tom

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: pondělí 6. duben. 2009 12:27
od Renda ze Záboří
Já vím co to je! Je to rozbitýýýý...... :lol: :lol: :lol:
Jestli se jiskra dostane až na svíčky ve správný čas (blbě otočenej rozdělovač!) a v benzinu není voda, tak můžou bejt jen špatně daný ty rozvody nebo startér točí méně než je potřeba.......

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: pondělí 6. duben. 2009 12:55
od Black
Zkusil bych, kdy to háže jiskru a pak bych do toho žduchnul (roztáhnul).

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 7. duben. 2009 9:13
od karel-škola
to Tom
zkus tedy pootočit rozdělovač o 180st ,já to vždy u sebe spletu a taky se pak dívím ,že né a né to chytit :roll: Jak píše Renda starý benzín také udělá své, máš dobře seřízené ventily ? /015 sací a 020 výfukové/ napiš jak to dopadlo!

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 7. duben. 2009 20:40
od Vlasovec
Napadají mě dvě věci: jak zde již bylo napsáno, tak zkusit ještě jednou správně seřídit předstih nebo...
...jednou jsem si také dlouho lámal hlavu nad tím, proč to nechytá, všechno bylo správně seřízené, ale motor prostě ne a ne chytnout. Byly tam nové kontakty v rozdělovači a v tom byl právě ten problém - na ploškách, kde by právě měly mít kontakt, byla neznatelná vrstvička ochranného vosku a tudíš kontakty kontakt neměly :?
To jen takový postřeh, kdyby jsi tam náhodou měl nové kontakty...

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 7. duben. 2009 23:10
od Tříprsťák
přesně tohle už se mi u nově složeného stalo TOLIKRÁT!!!! ...a většinou právě proto, že svíčky pálily ve fázi výfuk místo ve fázi výbuch. Když svíčky pálí jako ďas a i smrdí benzínem a motor přesto ani škyt (maximálně občas střelí do karbecu), je to jasné. Jestli se ti nechce otáčet rozdělovač, tak pro ten pokus stačí zpřeházet kabely (místo pořadí 1-3-4-2 udělat 4-2-1-3).

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 8. duben. 2009 6:53
od tom
Kolegové hlásím zázrak! Včera mi motor na první nastartonání chytnul! Po té dlouhé době to jede! Předevčírem sem nechal vyšroubované svíčky přes noc a jestli to nějak vyschlo, bo co, nevím. Prostě to startuje na první otočení.
No ale, aby to nebylo tak veselé, tak motor běží jen na 3 válce. Dvojka se potvora nechytá. Byl s ní už problém při měření komprese, kdy se ze začátku vůbec netlakoval. Pomohlo až nastříkání dvou injekčních stříkaček oleje do válce a přiměřené přátelské poklepání na zdvihátka ventulů. No tak nevím, včera už nebylo moc času, tak dnes zkusím nějaký jiný kabel, jestli náhodou /ikdyž jsou skoro nové/.
Jinak všem díky za dobré rady!!! :vivat: :basta:

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 8. duben. 2009 8:09
od Black
tom píše: ..., kdy se ze začátku vůbec netlakoval. ... :vivat: :basta:
U mého pětikila běžný jev: Často, když ho po delším stání chci klikou natočit, po dvou protočeních to jde úplně volně - ztratí to kompresi. Kdysi jsem se leknul, co se tomu stalo. Dnes vím, že asi zůstávají viset ventily a stačí to znovu párkrát protočit, v pohodě to chytne a samo se to "porovná". :ok:

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 8. duben. 2009 12:53
od Renda ze Záboří
Jo už jsem tu měl motor, kterýmu jsem udělal nově ventily a stejně neměl kompresi - ba co víc dělal podtlak jak vývěva!!! Tak byly vyběhaný kroužky v pístu, že místo komprese propouštěly a na druhou stranu držely, takže to sálo :nene: :nene: :nene: Jo holt to chce občas zainvestovat nějakou generálku, protože donekonečna to bohužel nepojede :bad: :bad:

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 8. duben. 2009 14:51
od Black
Renda ze Záboří píše:....Jo holt to chce občas zainvestovat nějakou generálku, protože donekonečna to bohužel nepojede :bad: :bad:
Jakou zas generálku :roll: , vždyť po té první (a asi i poslední) to má natočený teprve nějakých 85 000 km :lol: .

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 8. duben. 2009 15:47
od Renda ze Záboří
Black píše: Jakou zas generálku :roll: , vždyť po té první (a asi i poslední) to má natočený teprve nějakých 85 000 km :lol: .
Tebe jsem tím nemyslel :mrgreen: :mrgreen:

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: neděle 12. duben. 2009 18:21
od tom
Tak to zkusím ještě jednou:
Dnes se podařilo prvních 50 km. Motor šel jen na dva válce. Aby taky ne, když jsem debil zapoměl hadr v přírubě pod karburátorem. Ten se tam pěkně směstnal a utěsnil jedničku s dvojkou. Kam se hrabe Luděk Sobota ve filmu Ještě větší blbec než jsme doufali! Budou točit na barandově druhý díl se mnou v hlavní roli:)
Vychytávám mouchy, snad se toho podaří do Poděbrad co nejvíc!
na web.gif




Pěkné Velikonoce všem!
:basta: :auto:

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: neděle 12. duben. 2009 19:29
od Ondrej
tom píše:Motor šel jen na dva válce. Aby taky ne, když jsem debil zapoměl hadr v přírubě pod karburátorem.
Tak to teda čumim 8O :lol:

Jestli tohle byl ten hlavní zdroj problémů při běhu motoru, tak na to bychom tady s radami teda fakt nestačili :mrgreen: :total: ;-)

Já jsem sporta projel poprvé v pátek a vsjo se jevilo v pořádku, tak snad pojedou do Poděbrad dvě kupé :) :ok:

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 3. červenec. 2012 21:25
od admp
PROSÍM O RADU

Moje 850 neměla pořádný výkon - včera jsem zjistil, že jede jen na 3 válce (nebo spíš 2,5). Válec 1 nechytá vůbec a válec 2 tak tak. (Zjistil jsem to odpojováním kabelů ze svíček - odpojená 1->žádná změna; odpojená 2->změna; odpojená 3 nebo 4->rapidní změna).

Výměna svíček nepomohla, jiskru to hází slušnou.

Nemáte prosím nápad, čím by to mohlo být? Může to třeba být v karburátoru? Mám pocit, že si trochu přisává... Nebo ventily?

Díky moc za nápady.

admp

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 4. červenec. 2012 11:53
od Renda ze Záboří
Seřídit ventily a změřit tlaky ve válcích! Pak se uvidí co dál! Taky může být prdlý těsnění pod hlavou.....

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 4. září. 2013 19:02
od Nang
Ahoj. Mám 850 Special a ........ někdy jede na 4 a někdy na 3 válce. Postupně : výměna svíček , víčka rozdělovače , palce rozdělovače, cívky, výměna všech kabelů, kondíku. Kdy vynechává jen stejný válec, při sundání kabelu ze svíčky a přiložení cca 1 cm od nasazovacího hrotu svíčky - běží OK ale při uplném zasunití převlečné gumy kabelu na svíčku - nejde. Při sundání svíčky a přiložení k motoru - háže jiskru , Při namontování do motoru nejde. Následně když jede na 4 válce - druhý den chytne a jede jen na 3 válce. ..............????????? Poradte , děkuji

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: středa 4. září. 2013 20:25
od Pedro
No poradí jistě větší machři na tenhle typ auta.
Ale soustředil bych se ještě jednou na postupnou výměnu těch napsaných komponent, hlavně vysokonapěťového kabelu, jeho odporu či zkratu. Tam bude někde zakopaný pes.
Je divné že někdy jede. Sundej víko ventilů a koukni, zda stříhají ventily, zda není přidřený koník a změř jejich vůli. Kdyby nejel vůbec, tak bych řekl, že není komprese. Zkusil jsi změřit tlaky ve válcích nebo kdyby byl, tak boroskopem kouknout do válce?
To není strašidelný hrad, aby se závada nedala najít.
Hodně zdaru Petr

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 5. srpen. 2014 18:44
od FreeRider
Tak se taky přidám k dotazům.. konečně sem se zase dostal ke svojí 850 speciál .. přes rok byla zašitá v garáži s tak maximálně pěti startama .. nicméně.. po tý době se dala nová baterka a chytla jako fík na první otočení. Problém je jen v tom že mi po zahřátí motoru na volnoběh bliká kontrolka mazání. olej sem dal novej, hladina je akorát mezi ryskama. Takže doufám že není jediný řešení sundat vanu a kouknout jestli není zasranej koš :-D .. co vy na to ?

Re: F 850 - seřízení + další

Napsal: úterý 5. srpen. 2014 23:09
od Renda ze Záboří
Neřeš to! Ale chceš-li vezmi tlakoměr oleje a tlak změř a napiš co jsi naměřil.