F850-Alternátor
F850-Alternátor
Dobrý den, chtěl bych se zeptat co budu potřebovat k záměně dynama za alternátor u F850 a jak to zhruba provést. Děkuji za všechny vaše poznatky.
- FreeRider
- Diskusní matador
- Příspěvky: 190
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: F850-Alternátor
Tož zde mé funkční provedení :
S elektrickým zapojením je to tak, že alternátor má dva konektory, jeden slabší a jeden tlustší. Na ten slabší přijde kabel který z původního regulátoru šel na kontrolku dobíjení. A na ten tlustší konektor přijde kabel přímo z + pólu baterky, což jsem vyřešil krátkou propojkou od alternátoru na startér ke startovacímu kabelu.
PS: jde o zapojení alternátoru který už má regulátor v sobě, takže původní regulátor od dynama šel úplně pryč.
JE to alternátor z F 127 MkI ....řemenice je na něm z klasického dynama, ale trošku upravovaná, je tam zespoda navařovaná široká podložka aby seděly řemeny v rovině tak jako u dynama, bohužel kolik je to přesně si už nepamatuju. Jinak se taky změnily rozměry řemenů a to na 10x750 spodní od olejovýho filtru a 10x650 horní k vodní pumpě.S elektrickým zapojením je to tak, že alternátor má dva konektory, jeden slabší a jeden tlustší. Na ten slabší přijde kabel který z původního regulátoru šel na kontrolku dobíjení. A na ten tlustší konektor přijde kabel přímo z + pólu baterky, což jsem vyřešil krátkou propojkou od alternátoru na startér ke startovacímu kabelu.
PS: jde o zapojení alternátoru který už má regulátor v sobě, takže původní regulátor od dynama šel úplně pryč.
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: F850-Alternátor
Čistě pro doplnění: regulátor od dynama musí jít pryč v každém případě. Alternátor bez vestavěného regulátoru má připojení k vozidlu stejné (tlustší drát ke starteru resp. k baterce a tenší ke kontrolce dobíjení) a krom toho se musí třívodičovou propojkou propojit s regulátorem připevněným na karoserii (určeným k alternátoru), který je jiné konstrukce, nežli regulátor k dynamu. Doporučuji ještě dalším kabelem propojit plášť alternátoru s karoserií. Při použití altíku z f127/903ccm nebo (prvních typů Pandy či Una se stejným blokem motoru) není problém s úchyty k motoru - jsou stejné jako u dynama na f600/850.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Re: F850-Alternátor
A jak by to prosím bylo,když to samé-tedy alter.127 mk1 -bych chtěl dát do motoru u F600D?Dík
F 600-1957,F 600D-1968
- Renda ze Záboří
- Notorický kecal
- Příspěvky: 357
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
- Bydliště: Záboří 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: F850-Alternátor
Většinou je tam potřeba něco upilovat - buď kus alternátoru, nebo vodní pumpy, případně upravit díry v držáku....
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
(Ehlenovo moudro)
Re: F850-Alternátor
Sorry myslel jsem zapojení elektro,blbě jsem formuloval otázku.Díky
F 600-1957,F 600D-1968