F850-Alternátor

Zapalování, dobíjení, osvětlení, startér
Odpovědět
Mity_236
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: pondělí 11. únor. 2008 10:27
Kontaktovat uživatele:

F850-Alternátor

Příspěvek od Mity_236 »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat co budu potřebovat k záměně dynama za alternátor u F850 a jak to zhruba provést. Děkuji za všechny vaše poznatky.
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F850-Alternátor

Příspěvek od FreeRider »

Tož zde mé funkční provedení :
265.jpg
JE to alternátor z F 127 MkI ....řemenice je na něm z klasického dynama, ale trošku upravovaná, je tam zespoda navařovaná široká podložka aby seděly řemeny v rovině tak jako u dynama, bohužel kolik je to přesně si už nepamatuju. Jinak se taky změnily rozměry řemenů a to na 10x750 spodní od olejovýho filtru a 10x650 horní k vodní pumpě.

S elektrickým zapojením je to tak, že alternátor má dva konektory, jeden slabší a jeden tlustší. Na ten slabší přijde kabel který z původního regulátoru šel na kontrolku dobíjení. A na ten tlustší konektor přijde kabel přímo z + pólu baterky, což jsem vyřešil krátkou propojkou od alternátoru na startér ke startovacímu kabelu.

PS: jde o zapojení alternátoru který už má regulátor v sobě, takže původní regulátor od dynama šel úplně pryč.
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: F850-Alternátor

Příspěvek od Tříprsťák »

Čistě pro doplnění: regulátor od dynama musí jít pryč v každém případě. Alternátor bez vestavěného regulátoru má připojení k vozidlu stejné (tlustší drát ke starteru resp. k baterce a tenší ke kontrolce dobíjení) a krom toho se musí třívodičovou propojkou propojit s regulátorem připevněným na karoserii (určeným k alternátoru), který je jiné konstrukce, nežli regulátor k dynamu. Doporučuji ještě dalším kabelem propojit plášť alternátoru s karoserií. Při použití altíku z f127/903ccm nebo (prvních typů Pandy či Una se stejným blokem motoru) není problém s úchyty k motoru - jsou stejné jako u dynama na f600/850.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
BREDY
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:25
Bydliště: SVĚTLÁ N.SÁZ.

Re: F850-Alternátor

Příspěvek od BREDY »

A jak by to prosím bylo,když to samé-tedy alter.127 mk1 -bych chtěl dát do motoru u F600D?Dík
F 600-1957,F 600D-1968
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F850-Alternátor

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Většinou je tam potřeba něco upilovat - buď kus alternátoru, nebo vodní pumpy, případně upravit díry v držáku....
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
BREDY
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:25
Bydliště: SVĚTLÁ N.SÁZ.

Re: F850-Alternátor

Příspěvek od BREDY »

Sorry myslel jsem zapojení elektro,blbě jsem formuloval otázku.Díky
F 600-1957,F 600D-1968
Odpovědět