F 850 - chlazení

Motor, hlava, rozvody, mazání, chlazení, úpravy, seřízení
Odpovědět
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

řešil někdo z vás nějakej vylepšovák s chlazením u speciála ? ....něco ve stylu náporáku....nebo odlehčit motoru odebráním vodní pumpy s větrákem a nahradit to el. čerpadlem a vrtulí ? ...ptám se proto, že dokud mi netěsnily trubky u chladiče...tak se motor nepřehřál...ale utíkala voda..mno a teď když už sem trubky utěsnil..tak mi při větší zátěži vyletěla rafika teploty docela vysoko a motorovej prostor se osprchoval vařící vodou :( netušíte čím to :?:
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
roman
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 10
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 7:48
Bydliště: Bratislava

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od roman »

Ahoj,

sledujem postup Tvojej práce a pri tej dôkladnosti si to určite spravil, ale človek nikdy nevie - u mňa to bol chladič, všetko tesné a voda sa stále prehrievala - buď je niekde na chladiči netesnosť alebo je zanesený - skús ho skontrolovať pod tlakom vo vodnej nádrži - ako dušu z bicykla - inak mi speciálový motor uchladil klasický systém vždy aj keď som mu vyťal a vonku bolo + 30 °C. Náporák som videl - systém bol nasledovný: vrtula z čerpadla aj chladič von, potiahnuť trubky pod autom alebo v tuneli dopredu a dať buď pod nárazník alebo namiesto rezervy iný chladič alebo vymenník kúrenia príp. ešte elektrický ventilátor. myslím že elektrický ventilátor to vzadu neuchladí tak ako vrtuľa cez klinový remeň - teda nedosiahne taký objem vzduchu. Na youtube je okrem Tvojich videí aj istý john z californie a ten tam má záber na náporové chladenie.
Ciao
r
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Díkec.. na ty videa sem koukl... jinak chladič sem sice čistil...ale pod tlakem těsnost netestoval.... po namontování sem testoval akorát celej systém dohromady a do chladiče nalil takovej ten bazmek na utěsnění...voda se mi neztrácí, ale trochu víc se hřeje no... budu na to muset kouknout než začnou vedra... :(
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Renda ze Záboří »

90 % chladičů je zarostlých vodním kamenem - chce to dát někomu kdo to umí vyčistit (tady mě to stojí cca 1300,- Kč)! Všelijaký vodičky a bazmeky moc nepomůžou, jenom to zkurvěj ještě víc!! Mně vyčištěnej chladič uchladí i 70 koní, takže jsem v pohodě.......
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Renda ze Záboří píše:90 % chladičů je zarostlých vodním kamenem - chce to dát někomu kdo to umí vyčistit (tady mě to stojí cca 1300,- Kč)! Všelijaký vodičky a bazmeky moc nepomůžou, jenom to zkurvěj ještě víc!! Mně vyčištěnej chladič uchladí i 70 koní, takže jsem v pohodě.......
Dá se případně sehnat i novej ?... a za kolik kdyžtak ? :)
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Novej chladič je víceméně náhodná burzovní záležitost, to znamená že se nedá přijet a koupit. A když, tak to bude třeba i 200,- euro........takže radši opravit starý!
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Renda ze Záboří píše:Novej chladič je víceméně náhodná burzovní záležitost, to znamená že se nedá přijet a koupit. A když, tak to bude třeba i 200,- euro........takže radši opravit starý!
slušná pálka no :( ... mno o tý opravě starýho popřemýšlím....mám tu ležet aspoň tři další chladiče tak na ně kouknu a uvidíme co z toho vyleze :)
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

takže chladič se zdá být v pořádku...nicméně se mi neustále otáčí řemen od oil čerpadla k alternátoru...tudíž to přehřívání bych přiklepl asi tomu řemenu..páč když se otočí tak si myslím že prokluzuje a pak nemá větrák na chladiči dostatečný otáčky....je to půl hoďky co sem dal řemen novej....a po 8 km domů je otočenej a voda vybublala :roll:
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Jo ty 2 řemeny jsou na hovno - furt vyskakujou! My zkušení, dáváme řemen 1 dlouhej - akorát je třeba otočit řemenici vodní pumpy a je po starostech!!!!
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Ondrej »

FreeRider píše:je to půl hoďky co sem dal řemen novej....a po 8 km domů je otočenej a voda vybublala :roll:
To je divný, pokud byl řemen rozumně skladovaný, tak se podle mně nemá proč otáčet ani starý, natož nový. Měl jsem jediný řemen, který mi tohle dělal, vozil jsem jej jako záložní ve voze. Nebyl nový, ale problém byl, že už minulý majitel jej stáčel do různých spirálek, aby zabíral co nejméně místa, takže když mi jednou praskl řemen mezi filtrem a dynamem, musel jsem jej použít pro zdárný dojezd domů a ať byl našponovaný jak chtěl, stejně se po několika kilometrech otočil. Domů jsem sice dojel, ale záložní řemen byl rozškubaný na s*čky.

Napadá mě snad jen, že by to teoreticky mohla dělat špatně nastavená řemenice na vodní pumpě, tedy buď špatně upravená šířka mezery pro řemen nebo posunutí řemenice do dvou rovin vůči řemenici na altíku / dynamu.
:nevim:
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Taky sem myslel že po výměně dynama za altík by nebyly řemeny v rovině, jenže když to zkouknu tak to vypadá naprosto v pořádku. Hrál sem si s myšlenkou, trochu se zapotit a předělat řemenice na jeden plochej řemen, kterej by se už otočit nemohl, jenže nemám svářečku ..jinak už fakt nevim co s tim...
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Takže...čerstvý poznatek z momentální večerní jízdy ..... při otevřeném kohoutu topení se teplota udržela na normálu. Akorát sem teda musel jet s otevřenejma oknama abych v tom vedru jak to topí nevyschl....
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Na výměnu klíňáků za jeden dlouhej není potřeba žádný zvláštní vercajk a při troše šikovnosti je to hotový za čtvrt hodiny....
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Renda ze Záboří píše:Na výměnu klíňáků za jeden dlouhej není potřeba žádný zvláštní vercajk a při troše šikovnosti je to hotový za čtvrt hodiny....
Jasný, za jeden normální jo.... já ale myslel předělat to na plochej drážkovanej řemen..to už by pak žádný přetočení nebo prokluzování nehrozilo
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Ondrej »

FreeRider píše:já ale myslel předělat to na plochej drážkovanej řemen..to už by pak žádný přetočení nebo prokluzování nehrozilo
Plochý drážkovaný přenos bez prokluzu nezaručí, co spíš plochý ozubený řemen? Jako v tom odkazu na ten OT 2000 motor... :)
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Ondrej píše:
FreeRider píše:já ale myslel předělat to na plochej drážkovanej řemen..to už by pak žádný přetočení nebo prokluzování nehrozilo
Plochý drážkovaný přenos bez prokluzu nezaručí, co spíš plochý ozubený řemen? Jako v tom odkazu na ten OT 2000 motor... :)
To slovíčkaření je svinstvo :lol: ...samozřejmě že na mysli sem měl stejnej řemen jako v tom odkazu v pokecu :) ..když ona řemenice na pumpě a alternátoru by na tenhle řemen problém nebyla...jenže co udělat s tím olejovým filtrem .... :(
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Marně přemejšlím k čemu může být dobrý pohon Alternátoru neb Dynama a vodní pumpy bez prokluzu.......že by těch pár procent ztráty přeneseného výkonu zavařilo motor? To je přece blbost - že jo!!!! :nene: A to přetáčení a vypadávání řemenů bezpečně odstraní jeden dlouhej a ještě se zvýší otáčky vodní pumpy, takže to zase trochu líp chladí...... :greenf:
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Taaak sem konecne vyhodil chladič z auta...a pořádně se vyčistil a propláchl. K tomu sme asi milionkrat vyndavali alternator a zbrusovali jeho drzak aby sedly remenice do roviny...cimz se eliminovalo pretaceni remenu [aspoň to teda tak zatím vypadá]. Jenže ouha ... chladič sme nalili po hrdlo...expanzku tak akorát...a během testovacích koleček kolem bloku garáže se teplota držela zhruba v půlce ukazatele..topení topilo..všechno v pořádku. Po vyražení domů cca 9km kousky rovinka ale vetšinou do kopce mi po půlce cesty rafika vylezla až skoro k červenýmu poli.. tak zastavím.. kouknu dozadu, expanzka se ani nehla,, ale ze vnitrku motoru bylo slyset bublani vody...po povoleni vicka chladice zacal usykavat vzduch. Nechal sem to vychladnout a jel dal... a po kousku cesty vyjela rafika az do cervenyho, tak zastavim koukam..sundam hadicku co vede zeshora vodni pumpy... a voda nikde...tak dolejvam pres chladic dokud nezacne z pumpy tyct.. vracim hadicu...vody padly zhruba dva litry...startuju... teplota prudce klesa az dolu a po zbytek cesty cca 1 km se zvedla zhruba do tretiny teplomeru a vycucla se voda z expanzky. Ted je ovsem otázkou jestli ze začátku byl okruh zavzdušněný, páč z expanzky se nic nevycuclo...a jestli ted když se to vycuclo už bude okruh v pořádku ? ...... jestli se zítra až pojedu těch 9 km dolů ke garáži ta voda zase přehřeje.. tak už mě z toho asi mrdne..... :roll:
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

tak to by ste nevěřili co udělá nepřišroubovanej plech pod chladičem..........
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Renda ze Záboří »

FreeRider píše:tak to by ste nevěřili co udělá nepřišroubovanej plech pod chladičem..........
To teda věřili - my to totiž víme :grin: :grin: :grin:
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Taková zdánlivá blbost a vcelku malá mezera ... a co to nadělá s teplotou...takže teď už snad v pohodě :razz:
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

Měl bych dotázeček ... věděl by někdo délku řemenu při použití alternátoru z F 127 .. samozřejmě myslím jeden řemen místo původních dvou :)
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

měl bych jedno video .. jde o abartha 100 OT http://www.youtube.com/watch?v=gh_wWpWW ... re=related .. a když kouknete na minutu 2:43 .. tak by mě zajímalo copak je to za vodní pumpu .. a jestli pak to chlazení pomůže když se dá el. ventilátor.... :)
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Uživatelský avatar
Renda ze Záboří
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 357
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
Bydliště: Záboří 12
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Ten motor je nejspíš Fiat 127 a vodní pumpa taktéž (pumpu nelze namontovat na Fiat 850!!). Pokud není vepředu chladič nemá elektrický větrák valný význam neb musí uchladit to samý co mechanický a tudíž sežere stejný výkon (akorát přes elektriku)!
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
Uživatelský avatar
FreeRider
Diskusní matador
Diskusní matador
Příspěvky: 190
Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: F 850 - chlazení

Příspěvek od FreeRider »

aaaa..tak to pak řeší vše...mi to právě přišlo takový netradiční. Jinak o kombinaci s náporákem sem taky přemejšlel jen sem se zatím nedostal k nějáký bližší realizaci...
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Odpovědět