Následující text dorazil na mail. Nevím kam bych to dal jinam, tak prosím Ondreje, aby to, dle svého uvážení, přesunul jinam, případně smazal.
PROSBA O POMOC!!!!
Vážení přátelé oldtimerů,
Dovoluji si, požádat Vás o pomoc. V období konce června 2014 (nebo i dříve v roce 2014?) došlo v dílně J. Kišky/Prostějovičky ke zmizení originálních dílů na BMW 335/1939 : Blok motoru, hlava, výfukové a sací potrubí, startér, dynamo, karburátor Solex 35 FFVS s přírubami a příslušenství (vana, ventily, klikovka, rozvodová kola, kryt ventilů, vodní pumpa, táhla z přístrojové desky, disky kol a další). Některé kusy byly ve více exemplářích.
Prosím o informaci, pokud by Vám p. Kiška nebo někdo jiný díly nabízel, na adresu muzea Slatinice nebo přímo na policii Prostějov. Díly jsou vhodné pouze na BMW 335 (celkově vyrobeno cca 400ks, čtyřdveřových kabrioletů se zachovalo asi 7), nejsou většinou zaměnitelné pro ostatní vozy BMW. O to je ztráta větší.
Historie ztraceného motoru BMW 335 – číslo 100 221: tento BMW byl jedním z vozidel některého ministerstva „Říše“ – Himmler? Goebels? Goring? Speer? (u těchto vozidel, které byly firmou BMW „darovány“ Říši je vymazán ve firemní knize první majitel a byla zničena darovací smlouva). Vozidlo bylo pravděpodobně v roce 1945 použito k útěku do americké zóny u Plzně, kde se dochovalo s „náhradním“ motorem a v roce 1954 dostalo nový TP. Vlastním toto vozidlo od svých 18 let, (v té době nepojízdné, zprovozněno až v mých 40 letech firmou pana Dostála v Pardubicích). V kombinaci modro/bílá jste ho mohli vidět na mnohých veteránských akcích a jeho fotografie jsou na stránkách muzea Slatinice i mezinárodních serverech.
O několik let později jsem na inzerát v okolí Essenu nakupoval díly na Mercedes. Po nákupu se majitel chlubil svými kousky (MB 320 D, Horch, BMW 335 limuzína). Kontroval jsem svým BMW 335 a dostal nabídku, odkoupit zbytky z opravy BMW limuzíny. Zdráhal jsem se převzít kupu šrotu, ale nabízená cena 10 DM se nedala odmítnout. Asi 200 kg „šrotu“ jsem naložil a odvezl. Jaké bylo mé překvapení, když jsme objevili, že blok motoru patří k mému vozu, který je v republice od roku 1945 a v mém vlastnictví od roku 1971. Jediné racionální vysvětlení je, že mne k motoru dovedl duch mého zesnulého otce. Poděkoval jsem mu a slíbil, že auto „zcelím“, ať to stojí, co to stojí.
Nepochybuji o skutečnosti, že táta, kterého jste mnozí znali (Ing. Vladimír Sobek) zase „zařídí“, že se motor a automobil opět setkají. Možná to bude i s Vaším přičiněním. Je podezření, že jde o akci plánovanou, spojenou s diskreditací mé osoby. Možná jste již byli s některými pomluvami seznámeni.
Vysvětlení šíření pomluv:
V roce 2008 zůstalo panu Štanglovi mnoho dílů z vozu MB 200 A krátký z muzea Slatinice, který renovoval (originální kola, hledáček, orig. tapecírování, poziční světla atd). Zápisem se zavázal díly dohledat a vrátit do 14 dní.
V roce 2011/12 zapůjčil pan Štangl, pro potřeby muzea Slatinice, blatníky BMW a současně se zavázal k finančnímu vyrovnání za nedohledatelné díly k vozu MB 200 A.
V roce 2014 našel pan Štangl některé díly (tapecírung) a nabídl částečnou náhradu za nedohledatelné součástky jinými historickými artefakty. Jednání mají dlouhé odstupy a nepochybuji, že poslední nedorozumění (pan Čáp, který jednání vedl nebyl informován o počtu chybějících dílů) bude brzy odstraněno. O blatnicích nemluvil neboť ctí dobré vychování nejprve vrátit staré dluhy, než je vhodné mluvit o novějších. Chování pana Štangla bylo vždy kultivované a plné omluv. Bylo asi chybou, jak mi mnozí vyčítají, nepodat již v počátcích trestní oznámení, neboť liknavé řešení problémů je inspirací dalším: můžeme beztrestně krást, Sobek nic nezmůže.
Popisovat pana Štangla jako poškozeného a vykreslit mne jako darebáka je možné jen u osob s narušenými morálními hodnotami. Jidáš, který ještě nedávno sedával u společného stolu neváhá, za úplatu několika stříbrňáků (zisk skupiny Štangl/Kiška z přestavby podvozku BMW 319 na podvozek BMW 328-detaily mi vysvětlil přímo na zmíněném podvozku pan Kiška) v právníkem řízené pomlouvačné kampani (avizované právní zástupkyní pana Kišky) dopustit se i takových činů, kdy se (po mém opakovaném požadavku, aby vystavil příjmové doklady na peníze za práce na odstranění závad renovace provedené v dílně pana Štangla) rozkřičel v mé ordinaci na sestry a v čekárně na 4 těhotné pacientky mé kolegyně: „pojďte se podívat, jakého to máte za doktora pěkného hajzla“.
Budu vděčný i za zprávu, kdo aktivně šíří výše naznačené pomluvy, neboť jde pravděpodobně o organizovanou skupinu. Přátele nelze vrátit, pověst nelze očistit, ale věřím, že zachráníme alespoň cenné díly.
Pokud můžete, prosím, přepošlete mou prosbu dalším veteránistům. Děkuji za pomoc se záchranou dílů BMW 335.
Dr. Aleš Sobek, Muzeum Slatinice.
www.veteranmuseum.cz mail:
museum@veteranmuseum.cz,
sobek@fertimed.cz