Proč nenávidím svůj vůz
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Tak kolovrátek jménem 850 kupé už se zase točí.
Dnešním bojovým úkolem bylo vyměnit nefunkční páčky pod volantem za nové a doladit motor, protože na úterý už mám domluvenou STK...
Ne že bych měl nové páčky na kupé, ale přivezl jsem si svého času od Romana páčky na berlinu a zjistili jsme, že ač jsou ty páčky navenek nezáměnné, ty "střeva" uvnitř přehodit půjdou... Zádrhel nastal v okamžiku, kdy Vlasovec zjistil, že soudruzi pracující dělníci z Itálie udělali někde chybu a blbě napájeli dva dráty. Výsledkem je, že blinkry sice konečně blikají, ale mám přehozenou polohu potkávacích a dálkových světel, tedy dálková světla jsou v prostřední poloze páčky. Pouhé přepojení drátů mnoho neřešilo, protože zase světelná houkačka blikala potkávacími světly, takže časem zase bude čekat Vlasovce rozborka a přepájení potřebného. Ale budiž.
Motor mě potěšil ještě více. Rozebral a vyčistil jsem karburátor, předpokládaný zdroj problému. Profoukání stlačeným vzduchem, taková nožní hustilka je docela fajn věc... Ale co třeba ještě síto v nádrži? Pullitr teď s ním měl problémy na Steyrovi... Tak i to síto, když už se v tom hrabu, ať mám jistotu. Stahování na beton ztvrdlé hadičky z nátrubku v tom trapném malém okýnku na příčné stěně motorového prostoru si připisuju na seznam činností, které budu provádět fakt s nadšením. Síto OK, zpětná montáž, zkouška. Motor už jsem nenatočil.
Problém ovšem podle očekávání není v karburaci, benzín tam teče, ale zdrojem zábavy je už zase zapalování. Svíce házela jiskru jen při prvním pokusu, pak už jen zřídka a jen někde. Zatím jsme stihli zjistit, že ve svíčkách to není, v kontaktech a kondenzátoru nejspíš také ne... ale divný se zdá palec. Vstup (střed) nemá žádný kontakt s výstupem (okrajem). Takže zítra si půjčuji komplet zapalování z vlasovcovy 127, které úspěšně běhalo v Beruně a jsem fakt zvědav, na co přijdu.
EDIT: fatální omyl, v tom palci je odrušovací odpor a ne nějaká pojistka, za kterou jsem jej považoval, takže by bylo naopak chybou, kdyby ta věc vedla. Pročež odpadá další možnost...
Ale už mě to zase přestává celkem bavit. Ten motor od jeho smontování (což už jsou dva roky, prosím) běžel v podstatě jen třikrát (po instalaci do vozu, po prvním složení celého vozu po druhém složení celého vozu) a pokaždé byl nějaký problém se zapalováním- viz můj předchozí příspěvek.
No copak můžu mít takový pekelný stroj rád?!
Takže ač to motto tohoto příspěvku může vzhledem k současné situaci znít jako paradox, bylo míněné v jiném smyslu...
Dnešním bojovým úkolem bylo vyměnit nefunkční páčky pod volantem za nové a doladit motor, protože na úterý už mám domluvenou STK...
Ne že bych měl nové páčky na kupé, ale přivezl jsem si svého času od Romana páčky na berlinu a zjistili jsme, že ač jsou ty páčky navenek nezáměnné, ty "střeva" uvnitř přehodit půjdou... Zádrhel nastal v okamžiku, kdy Vlasovec zjistil, že soudruzi pracující dělníci z Itálie udělali někde chybu a blbě napájeli dva dráty. Výsledkem je, že blinkry sice konečně blikají, ale mám přehozenou polohu potkávacích a dálkových světel, tedy dálková světla jsou v prostřední poloze páčky. Pouhé přepojení drátů mnoho neřešilo, protože zase světelná houkačka blikala potkávacími světly, takže časem zase bude čekat Vlasovce rozborka a přepájení potřebného. Ale budiž.
Motor mě potěšil ještě více. Rozebral a vyčistil jsem karburátor, předpokládaný zdroj problému. Profoukání stlačeným vzduchem, taková nožní hustilka je docela fajn věc... Ale co třeba ještě síto v nádrži? Pullitr teď s ním měl problémy na Steyrovi... Tak i to síto, když už se v tom hrabu, ať mám jistotu. Stahování na beton ztvrdlé hadičky z nátrubku v tom trapném malém okýnku na příčné stěně motorového prostoru si připisuju na seznam činností, které budu provádět fakt s nadšením. Síto OK, zpětná montáž, zkouška. Motor už jsem nenatočil.
Problém ovšem podle očekávání není v karburaci, benzín tam teče, ale zdrojem zábavy je už zase zapalování. Svíce házela jiskru jen při prvním pokusu, pak už jen zřídka a jen někde. Zatím jsme stihli zjistit, že ve svíčkách to není, v kontaktech a kondenzátoru nejspíš také ne... ale divný se zdá palec. Vstup (střed) nemá žádný kontakt s výstupem (okrajem). Takže zítra si půjčuji komplet zapalování z vlasovcovy 127, které úspěšně běhalo v Beruně a jsem fakt zvědav, na co přijdu.
EDIT: fatální omyl, v tom palci je odrušovací odpor a ne nějaká pojistka, za kterou jsem jej považoval, takže by bylo naopak chybou, kdyby ta věc vedla. Pročež odpadá další možnost...
Ale už mě to zase přestává celkem bavit. Ten motor od jeho smontování (což už jsou dva roky, prosím) běžel v podstatě jen třikrát (po instalaci do vozu, po prvním složení celého vozu po druhém složení celého vozu) a pokaždé byl nějaký problém se zapalováním- viz můj předchozí příspěvek.
No copak můžu mít takový pekelný stroj rád?!
Takže ač to motto tohoto příspěvku může vzhledem k současné situaci znít jako paradox, bylo míněné v jiném smyslu...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
- Kronicar
- Notorický kecal
- Příspěvky: 900
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Kupé už Tě zase točí? Cívka nebo kondík, kontakty nebo kabel mezi cívkou a rozdělovačem, víc komponent tam není, takže se snad někde strefíš
Já jsem dnes pro změnu rozpohybovával šestikilo, v pondělí jedu na STK (nepřipomíná Ti to něco? ). A samozřejmě po 4 letech nečinnosti jsou v kopru brzdy, tekla palivová pumpa a nesvítila mlhovka. Mlhovka si vyžádala poměrně zdlouhavé proměřování, problém byl v napojení kabelů pod palubkou - oxidace. Pak výměna membrány v čerpadle, kouknu, jedna, dvě....pět děr, pohoda, rozeberu, vyměním.....
Takže tedy: rozeberu a .... problém, nějak nejde vydolovat ta stará membrána, jsem zvyklý na takový ten systém pootočení a vytažení, ale nic, ani se nehne. Po pečlivém zkloumání docházím k závěru, že toto je systém, který ještě neznám, jedinou možností je vyklepnout hřídelku držící to vahadlo, které pak v motoru mačká tyčka hnaná vačkou. Takže klepu, jak jinak, nešlo to moc dobře, ale po delším boji se podařilo a ani pumpa nikde nepraskla. Takže membrána je venku a ....??? To jsem neviděl je to sice pětidíra, ale nemá ten tvar pětiúhelníku - pentagramu. Je to stejné jako u šestidíry. A ta nová membrána co mám je úplně jiná, nesedí ani díry na šrouby. Eee, pumpa je pěkná, zánovní, nějak to půjde. Nekecám, hodinu jsem doloval z jedné tyčky membránu a přehazoval ji na tu druhou, přistřihával ji a dělal nové díry pro šrouby, pakárna. Nakonec jsem tu pumpu složil a vypadlo to OK. Dám ji do auta, navrčím motor, super.... eee, motor chcíp, pumpa nedává. Spousta nepublikovatelných výrazů.... Hledám jinou pumpu, nacházím jinou pětidíru, tentokráte se standardní membránou, pumpu opět rozeberu, membránu přehodím, safra, zase je jiná ta tyčka membrány, rozbrat a přehodit. Už toho mám docela dost. Nakonec to složím a implantuji do vozu. Světe div se, motor vrčí, pumpa dává
Takže na ty brzdy, zadek vozu. Kaput válečky i pakny, práce jak na kostele. Kupodivu všechno šlo povolit, tedy až na brzdové trubičky... Ale podařilo se, problémy nastaly při zpětné montáži, nějak tam nešel nasadit buben, kvůli rozpěrkám ruční brzdy, trocha pilování a je to tam. Na druhé straně to také nešlo, ale tentokrát bylo potřeba přibrousit části pakny dosedající do válečků. Ach jo. Pak jsem raději jel domů. A dnes mě čeká předek..... ani nejsem zvědav jaká překvapení mě čekají. Takže tak. A to ještě nevím jak je na tom hlavní brzdový...
Já jsem dnes pro změnu rozpohybovával šestikilo, v pondělí jedu na STK (nepřipomíná Ti to něco? ). A samozřejmě po 4 letech nečinnosti jsou v kopru brzdy, tekla palivová pumpa a nesvítila mlhovka. Mlhovka si vyžádala poměrně zdlouhavé proměřování, problém byl v napojení kabelů pod palubkou - oxidace. Pak výměna membrány v čerpadle, kouknu, jedna, dvě....pět děr, pohoda, rozeberu, vyměním.....
Takže tedy: rozeberu a .... problém, nějak nejde vydolovat ta stará membrána, jsem zvyklý na takový ten systém pootočení a vytažení, ale nic, ani se nehne. Po pečlivém zkloumání docházím k závěru, že toto je systém, který ještě neznám, jedinou možností je vyklepnout hřídelku držící to vahadlo, které pak v motoru mačká tyčka hnaná vačkou. Takže klepu, jak jinak, nešlo to moc dobře, ale po delším boji se podařilo a ani pumpa nikde nepraskla. Takže membrána je venku a ....??? To jsem neviděl je to sice pětidíra, ale nemá ten tvar pětiúhelníku - pentagramu. Je to stejné jako u šestidíry. A ta nová membrána co mám je úplně jiná, nesedí ani díry na šrouby. Eee, pumpa je pěkná, zánovní, nějak to půjde. Nekecám, hodinu jsem doloval z jedné tyčky membránu a přehazoval ji na tu druhou, přistřihával ji a dělal nové díry pro šrouby, pakárna. Nakonec jsem tu pumpu složil a vypadlo to OK. Dám ji do auta, navrčím motor, super.... eee, motor chcíp, pumpa nedává. Spousta nepublikovatelných výrazů.... Hledám jinou pumpu, nacházím jinou pětidíru, tentokráte se standardní membránou, pumpu opět rozeberu, membránu přehodím, safra, zase je jiná ta tyčka membrány, rozbrat a přehodit. Už toho mám docela dost. Nakonec to složím a implantuji do vozu. Světe div se, motor vrčí, pumpa dává
Takže na ty brzdy, zadek vozu. Kaput válečky i pakny, práce jak na kostele. Kupodivu všechno šlo povolit, tedy až na brzdové trubičky... Ale podařilo se, problémy nastaly při zpětné montáži, nějak tam nešel nasadit buben, kvůli rozpěrkám ruční brzdy, trocha pilování a je to tam. Na druhé straně to také nešlo, ale tentokrát bylo potřeba přibrousit části pakny dosedající do válečků. Ach jo. Pak jsem raději jel domů. A dnes mě čeká předek..... ani nejsem zvědav jaká překvapení mě čekají. Takže tak. A to ještě nevím jak je na tom hlavní brzdový...
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
- Renda ze Záboří
- Notorický kecal
- Příspěvky: 357
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
- Bydliště: Záboří 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Jenom poznámka - za tu dobu, co tě stará pumpa nasrávala, jsi mohl mít pumpu novou ( při 200,-Kč/hod. je to už za 2 hodiny) a dalších 10 let byl v pohodě, protože ten těžce vydřenej výdobytek Ti stejně za chvíli klekne......Mimochodem 5 děrovejch membrán jsou minimálně 3 typy!!
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
(Ehlenovo moudro)
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
S benzínovými čerpadly mám tutéž zkušenost. Měním je již jen vcelku a za nové. Starých mám krabici, do které asi nikdy nešahnu. I tak to dá občas trochu práce vyladit správnou výšku soklu, respektive správnou délku šťouchací tyčinky (např. při výměně Polské či Ruské pumpy za Italskou)
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
- Kronicar
- Notorický kecal
- Příspěvky: 900
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
No jo, máte samozřejmě pravdu, ale chtěl jsem to zkusit.... Nové pumpy mám DOMA 3 kusy, ale v garáži ani jedinou.... Teď to maká dobře a nějak ty nové membrány musím zužitkovat Až doslouží bude jí následovat rovnou pumpa nová....
To samé jsem dnes absolvoval s hlavním brzdovým válcem, nechodil a samozřejmě na novou jsem nějak pozapoměl, takže jsem ze dvou složil jednu a pořád to stojí za .... Brzdí to skvěle, ale pedál je jako když šlapeš do h.... Takže Rendo až zase pojedeš na JM vezmi mi s sebou hned dva kousky hl. brzdového válce.
Jinak šly přední kola a brzdy překvapivě dobře....
To samé jsem dnes absolvoval s hlavním brzdovým válcem, nechodil a samozřejmě na novou jsem nějak pozapoměl, takže jsem ze dvou složil jednu a pořád to stojí za .... Brzdí to skvěle, ale pedál je jako když šlapeš do h.... Takže Rendo až zase pojedeš na JM vezmi mi s sebou hned dva kousky hl. brzdového válce.
Jinak šly přední kola a brzdy překvapivě dobře....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
-
- Návštěvník
Re: Proč nenávidím svůj vůz
zdarOndro, vždycky si ber s sebou nové nebo repasované věci na tu určitou práci co děláš ,určitě ti to zkrátí čas opravy.Ta benzin. pumpa je ještě sranda -dva šrouby ,ale brzdová pumpa u šestikule není nic příjemného a ještě v téhle zimě se musíš válec po zemi / Na tohle je 850- ka rozhodně pohodlnější/
- Kronicar
- Notorický kecal
- Příspěvky: 900
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Tak TK mám úspěšně za sebou, překvapivě dobré se ukázaly být právě ty brzdy. Nicméně na jaře ten hl. válec stejně vyměním. Jinak bez závad, tedy až na mlhovku, i přes to, že v garáži fungovala, na technické se ne a ne rozsvítit, potvora.
Interessant byla včerejší jízda domů, auto má diagonálky a na mžením oslizlé silnici to byl docela adrenalin....
Interessant byla včerejší jízda domů, auto má diagonálky a na mžením oslizlé silnici to byl docela adrenalin....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Hm zato já jsem musel STK přeložit na příští týden... protože se mi ten krám ani přes oba dny strávené v garáži nakonec nepovedlo dovést ke zdárnému finiši. A příští týden je poslední možnost pro přihlášení v tomto roce...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
- FreeRider
- Diskusní matador
- Příspěvky: 190
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Taky sem chtěl mít technickou a přihlášení vozu za sebou ještě letos....ale i přesto že jsem si čalounění vozu dělal sám..a čalouníkovy jsem před měsícem zadal jen ušití potahů na sedačky....tak to prej bude nejdřív v lednu a ono by se bez sedaček procházelo technickou jen těžko...
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
jestli ti technická stojí jen na sedačkách, tak tam zatím hoď sedačky z Berliny - barevné nedoladění interiéru jim na STK jistě vadit nebude
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
- Renda ze Záboří
- Notorický kecal
- Příspěvky: 357
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
- Bydliště: Záboří 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Zda-li pak to ušije český čalouník v původních barvách levněji než nový origo komplet z Italie za 3500,- Kč ???
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
(Ehlenovo moudro)
- FreeRider
- Diskusní matador
- Příspěvky: 190
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 20:30
- Bydliště: Znojmo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Mno jde o to, že to jsou sedačky ze 127 sport ...takže musím převrtat kolejničky..před tím než napasuju koberec na podlahu..a spoustu různých drobností..a taky trochu kvůli hmotnosti..aby se před technickou mohla seřídit sbíhavost a tak....ono jedno ovlivňuje druhýTříprsťák píše:jestli ti technická stojí jen na sedačkách, tak tam zatím hoď sedačky z Berliny - barevné nedoladění interiéru jim na STK jistě vadit nebude
mno tak to je otázka .. každopádně viz. výše ... jsou přední sedačky 127 sport a zadní origo 850... a šije to ze stejný látky co sem si vlastnoručně dělal interiér...Renda ze Záboří píše:Zda-li pak to ušije český čalouník v původních barvách levněji než nový origo komplet z Italie za 3500,- Kč ???
takže až to dodělá [teda jestli vůbec někdy]...tak dám vědět na kolik to vyjde
Fiat 850 berlina [1968]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
Fiat 850 Speciál [1971]
Fiat Bravo 1.8 GT 16V [1997]
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Po dlouhém a útrpném boji...
...se dnes konečně uskutečnila první opravdová projížďka s kupé... po čtyři a půl létech nečinnosti prvních 56 km na STK do Lednice a zpět. Zvládl jsem to vlastními silami, aniž by bylo nutno užít lana či kladiva, byť mi v jednu chvíli bylo pěkně horko, když motor u Podivína na volnoběh chcípl a nechtěl se dát natočit.
Kromě těchto dvou závad, které se sem tam objevily, ještě několikrát cestou tam vypadl náhon rychloměru a cestou zpět začal tlumič PP kola narážet do ramene. Myslím si, že asi po zkoušce na těch pohyblivých deskách na stk se ta náprava ještě nejak pomrvila a jeví se mi, že se trochu zvětšil odklon PP kola, takže zkusím zpod každého šroubu na té straně ubrat jednu podložku a uvidím...
Takže stále je co řešit.
Na druhou stranu, překvapilo mne (a při těch dnešních teplotách i potěšilo), že je plně funkční topení, i kohout funguje jak má a i přes to, že od seskládání brzd jsou to již téměř dva roky a až na přední třmeny je vše nové a tudíž nezaběhnuté, rafiky na zkušebně ukazovaly takřka souměrný účinek. A mimo to jízda trvalou rychlostí 110 kmh se až na výpadky rychloměru jevila, že vozu nečiní problém
Takže tuhle dlouze očekávanou a důležitou věc mám z krku a zítra přijde na řadu završení v podobě boje na úřadě- aneb vytahování značek z depozitu po čtyřech létech a přepis...
A do třetice ještě jeden letopočet, po pěti a půl létech konečně znovu vyfocen na mém oblíbeném místě na kopci nad městem...
...se dnes konečně uskutečnila první opravdová projížďka s kupé... po čtyři a půl létech nečinnosti prvních 56 km na STK do Lednice a zpět. Zvládl jsem to vlastními silami, aniž by bylo nutno užít lana či kladiva, byť mi v jednu chvíli bylo pěkně horko, když motor u Podivína na volnoběh chcípl a nechtěl se dát natočit.
Kromě těchto dvou závad, které se sem tam objevily, ještě několikrát cestou tam vypadl náhon rychloměru a cestou zpět začal tlumič PP kola narážet do ramene. Myslím si, že asi po zkoušce na těch pohyblivých deskách na stk se ta náprava ještě nejak pomrvila a jeví se mi, že se trochu zvětšil odklon PP kola, takže zkusím zpod každého šroubu na té straně ubrat jednu podložku a uvidím...
Takže stále je co řešit.
Na druhou stranu, překvapilo mne (a při těch dnešních teplotách i potěšilo), že je plně funkční topení, i kohout funguje jak má a i přes to, že od seskládání brzd jsou to již téměř dva roky a až na přední třmeny je vše nové a tudíž nezaběhnuté, rafiky na zkušebně ukazovaly takřka souměrný účinek. A mimo to jízda trvalou rychlostí 110 kmh se až na výpadky rychloměru jevila, že vozu nečiní problém
Takže tuhle dlouze očekávanou a důležitou věc mám z krku a zítra přijde na řadu završení v podobě boje na úřadě- aneb vytahování značek z depozitu po čtyřech létech a přepis...
A do třetice ještě jeden letopočet, po pěti a půl létech konečně znovu vyfocen na mém oblíbeném místě na kopci nad městem...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
- Libor
- Aktivista
- Příspěvky: 51
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Frýdek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
tak to blahopřeju, věřím,že se věci nakonec podaří dodělat k co největší spokojenosti a bude se jezdit veseleji
-
- Návštěvník
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Ondreji, taky blahopřeju
Za tu dobu co kupátko máš už ses s ním natrápil až až
Snad se v následující sezoně setkáme v Poděbradech, má koupě
historického vozu z rodiny Fiatů se také blíží ke konci, takže?
Takže v PODĚBRADECH!
Za tu dobu co kupátko máš už ses s ním natrápil až až
Snad se v následující sezoně setkáme v Poděbradech, má koupě
historického vozu z rodiny Fiatů se také blíží ke konci, takže?
Takže v PODĚBRADECH!
- 1/2 litr
- Notorický kecal
- Příspěvky: 275
- Registrován: pondělí 19. listopad. 2007 19:07
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Také se připojuji a přeji Ti mnoho dalších stovek kilometrů. Jak vidno, na Poděbradech 2008 bude opravdu na co koukat. Jen tak dál.
Fiat 500 F - 1970 Bambino
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Fiat 600 D - 1962
Fiat 850 BN - 1970-2016 Rychlík
Fiat 900T - 1978 Pulmino
Fiat Uno - 1989
Steyr-Puch 700C
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Ondreji paráda! Až budu velké, taky oživím tu svou 850-ku.
Máš na tom pěknou protekční SPZ.
STK pod okny baráku a štracháš se kamsi do Lednice!?
Máš na tom pěknou protekční SPZ.
STK pod okny baráku a štracháš se kamsi do Lednice!?
- Kronicar
- Notorický kecal
- Příspěvky: 900
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
NO vida, příště až budeš chtít TK, klidně si zaskoč za mnou do Prahy
Též gratulace.... a můžeš se zavrtat do něčeho jiného.
Též gratulace.... a můžeš se zavrtat do něčeho jiného.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
-
- Aktivista
- Příspěvky: 63
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 21:02
- Bydliště: 687 08 Buchlovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Ondreji, připojuju se s gratulací, moc hezky se na ty fotky dívá. Jen tak dál a přeju hodně šťastných kilometrů.
A prosím slib nám tady všem, že už nikdy nepojedeš na Babu dělat hovadiny v zatáčkách!:)
A prosím slib nám tady všem, že už nikdy nepojedeš na Babu dělat hovadiny v zatáčkách!:)
1970 Fiat 850 Sport Coupe
1971 Fiat 125p
1969 Fiat 850 Special
1969 Fiat 500F
1977 Fiat 127
Naše vozy poskytují vysoký požitek z jízdy již při nízkých rychlostech!
1971 Fiat 125p
1969 Fiat 850 Special
1969 Fiat 500F
1977 Fiat 127
Naše vozy poskytují vysoký požitek z jízdy již při nízkých rychlostech!
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
I to se stává. Na zdejší stk bych si s tím netroufl a už mě tam nikdo nedostane. Zvolil jsem raději trochu časově náročnější možnost, protože jsem na to měl lidi a tudíž jistotu. Ale o tom někdy jindyBlack píše:STK pod okny baráku a štracháš se kamsi do Lednice!?
Ta protekční rz je samozřejmě fejk, jsem zas natolik paranoidní, abych tu vystavoval pravé číslo, protože to samozřejmě nejsou značky z kupé. Ty leží na úřadě. Správně bych totiž měl ten vůz na stk přivézt na podvalníku, kteroužto možnost jsem však po zkušenostech s převozem na geometrii do Břeclavi jednohlasně zavrhl.
No to jo. Na tomhle je do sezony ještě tolik práce, že mi to myslím bude úplně stačitKronicar píše:... a můžeš se zavrtat do něčeho jiného.
Jinak díky všem za drakulace, jsem z toho skoro naměkko
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Je mě to samorřejmě jasný, jen jsem si chtěl trošku rýpnout, sám to taky tak budu muset udělat (jen mě furt nebylo jasný, nač někdo krade z aut RZ ).Ondrej píše:Ta protekční rz je samozřejmě fejk, jsem zas natolik paranoidní, abych tu vystavoval pravé číslo, protože to samozřejmě nejsou značky z kupé.
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Ondrej: Velké gratulace k znovuzprovoznění, už se těším na Poděbrady. Jinak mám tady taky jednu šikovnou STK a není daleko od tebe (cca. 480km) .
Fiat 128 A 1970,1971,1972
Fiat 128 AF 1972,1973
Fiat 128 AC 1973.1975
Fiat 128 AR 1971,1973
Fiat 132 2000 1977
Fiat Ritmo 105 TC 1982
Fiat Ritmo 125 TC Abarth 1982
Fiat Ritmo 75 1979
Fiat X1/9 1978
atd.
Fiat 128 AF 1972,1973
Fiat 128 AC 1973.1975
Fiat 128 AR 1971,1973
Fiat 132 2000 1977
Fiat Ritmo 105 TC 1982
Fiat Ritmo 125 TC Abarth 1982
Fiat Ritmo 75 1979
Fiat X1/9 1978
atd.
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Ondreji, GRATULUJI všema deseti a mooooooc ti přeji, žes nad tou saní nakonec zvítězil! Osud téhle káry už všichni leta napjatě sledujem a jsem moc rád, že skončil happy endem. Tvoji vytrvalost a zarputilé odhodlání zvítězit neskutečně obdivuji. Drobnými mouchami se nenech znechutit, čerstvě seskládané auto tě určitě ještě párkrát překvapí, než si všechno sedne a zvykne, ale to už k tomu jaksi patří. Takže kupátku zdar a ahoj v Poděbradech!
....ostatně, já také jezdím na STK až do Březové, ačkoliv je jedna stanice hned vedle v Radotíně ...
....ostatně, já také jezdím na STK až do Březové, ačkoliv je jedna stanice hned vedle v Radotíně ...
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
- Kronicar
- Notorický kecal
- Příspěvky: 900
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
Každý máme "tu svoji" STK. Já také pravidelně jezdím nějakých 30 km, se svými několika vozy ročně jsem už starý známý.... Ovšem mě jaksi nic jiného ani nezbývá, neb ta nejbližší je asi 20 km.
Ondrej a co polák? Po ukrajinské anabázi bude potřeba zapracovat.... Myslím, že máš přes zimu stále co dělat. Já jsem na šestikilo ještě nesáhl (mimo výměny oleje a toho prasklého hrdla karburátoru).
Zato na 850 už mám po expedici v "reichu" vyměněny ty aušusové propouštějící hadice k hlavnímu brzdovému válci. Dokonce jsem i vyměnil zadní nárazník a zástěrky, vůz si to zasloužil. Přec jen je to "rychlík" (policejně ověřeno)
Ondrej a co polák? Po ukrajinské anabázi bude potřeba zapracovat.... Myslím, že máš přes zimu stále co dělat. Já jsem na šestikilo ještě nesáhl (mimo výměny oleje a toho prasklého hrdla karburátoru).
Zato na 850 už mám po expedici v "reichu" vyměněny ty aušusové propouštějící hadice k hlavnímu brzdovému válci. Dokonce jsem i vyměnil zadní nárazník a zástěrky, vůz si to zasloužil. Přec jen je to "rychlík" (policejně ověřeno)
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proč nenávidím svůj vůz
To zní dobře, to bych si dal i do podpisu:Kronicar píše:Zato na 850 už mám po expedici v "reichu" vyměněny ty aušusové propouštějící hadice k hlavnímu brzdovému válci. Dokonce jsem i vyměnil zadní nárazník a zástěrky, vůz si to zasloužil. Přec jen je to "rychlík" (policejně ověřeno)
1971 Fiat 850 berlina - "rychlík" (policejně ověřeno)
Jinak na poláka jsem ještě od září nešáhl, jak jsem jej odstavil do garáže, tak tam stojí. Proč myslíš, že jsem psal, že toho budu mít do sezony až až? Navíc mě čeká stk i na něm- ani se to nezdá, ale už to budou dva roky. Ale důležité je, že teď už si můžu vybrat, člověka mám v Brně, v Lednici a ta Pavlova nabídka taky nezní špatně
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...