Proč nenávidím svůj vůz
Napsal: sobota 10. listopad. 2007 23:42
Před nedávnem jsem se rozhodl, že je už načase doskládat ten krám, který už téměř půl roku stojí nehnutě v garáži, přesně od posledního velkého rozčarování, kdy jsem zjistil, že ani po novém kompletním převaření všech úchytů přední nápravy dle jiného, nebastleného kupé, nestojí vůz rovně, ale je stále nakloněn na levou stranu. Už ne tolik, ale přece... A tehdy lety zkoušená trpělivost poněkud přetekla...
Jak jsem zmínil v tématu o zazimování, bodem číslo jedna byla nyní zkouška příčného pera a seskládání přední nápravy, na což navazovalo několik drobných prací. Kupříkladu jsem chtěl nainstalovat nové blinkry do předního nárazníku, které jsem měl už téměř (?) rok připravené v pokoji.
Sehnané blinkry byly italské verze, tedy směrovka s pozičkou v jednom a vzhledem k tomu, že jsem před více než dvěma léty po pracném shánění pořídil paraboly hlavních reflektorů s dírami pro parkovačky, byl jsem si vědom, že bude potřeba blinkry předělat na "jednovlákno". No problem.
Jelikož sehnání oranžové dvouvláknové žárovky ukázalo se jako problém, zakoupil jsem oranžové 21W jednovlákno s tím, že použiju objímky ze stávajících blinkrů. Ve čtvrtek jsem blinkry přivezl k Vlasovcovi, který má nýtovací kleště, potřebné pro přenýtování objímky a kontaktů žárovky. Po zkušební rozborce se ukázalo, že na nýtovací kleště je u objímky příliš málo místa. Musely by se použít jedině M2 šroubky s matičkami, ale takhle malé šroubky neměl nikdo z nás, takže jsme práce odpískali a já v pátek dopoledne sháněl spojovací materiál. Další večer přišlo pokračování- úspěšné odvrtání starých nýtů, resumé rozborky- nejlepší by bylo použít co nejvíc dílů z nových blinkrů, přece jen ty staré jsou... staré. Ovšem italská objímka má výřezy pro výstupky na patici žárovky vůči sobě výškově posunuté... a kontakty jsou vůči sobě nezaměnitelné. Takže celá objímka ze starého blinkru. Jenže... ouha, miniaturní čep na tělěse blinkru, na který přijde nasadit objímka, je na novém blinkru přesně na opačné straně než na starém. Hm...
Přichází tedy ke slovu bastlení, čep prostě ulomím, objímka tam bude stejně držet těmi šroubky... šroubuju dohromady, když tu mě napadá nepěkná myšlenka... když má italské dvouvlákno výškově posunuté čepy na patici žárovky, nemá nějakou specialitu i to oranžové jednovlákno? ... Samozřejmě, čepy na patici jsou sice v jedné rovině, ale nejsou 180° proti sobě, nýbrž svírají úhel cca 150°. A takovou objímku teda nemám
Hm... tak ještě větší bastlení. Úprava objímky pro specifika oranžové jednovláknové žárovky... stříhání, vrtání. Montáž, konečně sedí. A ještě kryt blinkru... hm, jsou poněkud dlouhé šroubky, které jsem na to kupoval. Takže zkrátit na brusce každý z nich o 3mm... Jeden blinkr je komplet, teď to samé ještě na tom druhém... a tři hodiny jsou v pytli jak nic.
Dnes montuji blinkry na prázdné místo v nárazníku, zapojuji i boční blatníkové... a nic. Nic nebliká. Pojistka je OK, že by přerušovač... Hm, elektrika, práce pro Vlasovce...
Ovšem stále je co řešit. Praskla nádobka na brzdovou kapalinu. Což samozřejmě není jen tak, že člověk vymění nádobku a během 5 minut nemá co dělat. Brzdovka vytekla do žlábku pod nádobkou a díky výborné vzlínavosti brzdovky slezl lak nejen přímo na plechu, kudy kapalina tekla, ale i na okolních svislých stěnách. Takže přestříkat...
Nehledě k tomu, že když jsem pod přístrojovou deskou odpojoval nádobku od hadičky, všiml jsem si, že na nově nastříhaných podlahových kobercích je nehorázně nasráno od myší. Drzost živočichů v téhle garáži nezná mezí
Mimo to přestal jít zamykat zámek řidičových dveří, takže znova rozdělat vnitřní čalounění... už se těším.
A pak vyměnit zadní pružiny, dokompletovat interiér, geometrie, byrokracie, STK...
Jestli tohle vozidlo jednou doskládám, tak se sám budu divit. Ale mám k tomu teď dobrou dvojí motivaci, tedy snažím se...
Jak jsem zmínil v tématu o zazimování, bodem číslo jedna byla nyní zkouška příčného pera a seskládání přední nápravy, na což navazovalo několik drobných prací. Kupříkladu jsem chtěl nainstalovat nové blinkry do předního nárazníku, které jsem měl už téměř (?) rok připravené v pokoji.
Sehnané blinkry byly italské verze, tedy směrovka s pozičkou v jednom a vzhledem k tomu, že jsem před více než dvěma léty po pracném shánění pořídil paraboly hlavních reflektorů s dírami pro parkovačky, byl jsem si vědom, že bude potřeba blinkry předělat na "jednovlákno". No problem.
Jelikož sehnání oranžové dvouvláknové žárovky ukázalo se jako problém, zakoupil jsem oranžové 21W jednovlákno s tím, že použiju objímky ze stávajících blinkrů. Ve čtvrtek jsem blinkry přivezl k Vlasovcovi, který má nýtovací kleště, potřebné pro přenýtování objímky a kontaktů žárovky. Po zkušební rozborce se ukázalo, že na nýtovací kleště je u objímky příliš málo místa. Musely by se použít jedině M2 šroubky s matičkami, ale takhle malé šroubky neměl nikdo z nás, takže jsme práce odpískali a já v pátek dopoledne sháněl spojovací materiál. Další večer přišlo pokračování- úspěšné odvrtání starých nýtů, resumé rozborky- nejlepší by bylo použít co nejvíc dílů z nových blinkrů, přece jen ty staré jsou... staré. Ovšem italská objímka má výřezy pro výstupky na patici žárovky vůči sobě výškově posunuté... a kontakty jsou vůči sobě nezaměnitelné. Takže celá objímka ze starého blinkru. Jenže... ouha, miniaturní čep na tělěse blinkru, na který přijde nasadit objímka, je na novém blinkru přesně na opačné straně než na starém. Hm...
Přichází tedy ke slovu bastlení, čep prostě ulomím, objímka tam bude stejně držet těmi šroubky... šroubuju dohromady, když tu mě napadá nepěkná myšlenka... když má italské dvouvlákno výškově posunuté čepy na patici žárovky, nemá nějakou specialitu i to oranžové jednovlákno? ... Samozřejmě, čepy na patici jsou sice v jedné rovině, ale nejsou 180° proti sobě, nýbrž svírají úhel cca 150°. A takovou objímku teda nemám
Hm... tak ještě větší bastlení. Úprava objímky pro specifika oranžové jednovláknové žárovky... stříhání, vrtání. Montáž, konečně sedí. A ještě kryt blinkru... hm, jsou poněkud dlouhé šroubky, které jsem na to kupoval. Takže zkrátit na brusce každý z nich o 3mm... Jeden blinkr je komplet, teď to samé ještě na tom druhém... a tři hodiny jsou v pytli jak nic.
Dnes montuji blinkry na prázdné místo v nárazníku, zapojuji i boční blatníkové... a nic. Nic nebliká. Pojistka je OK, že by přerušovač... Hm, elektrika, práce pro Vlasovce...
Ovšem stále je co řešit. Praskla nádobka na brzdovou kapalinu. Což samozřejmě není jen tak, že člověk vymění nádobku a během 5 minut nemá co dělat. Brzdovka vytekla do žlábku pod nádobkou a díky výborné vzlínavosti brzdovky slezl lak nejen přímo na plechu, kudy kapalina tekla, ale i na okolních svislých stěnách. Takže přestříkat...
Nehledě k tomu, že když jsem pod přístrojovou deskou odpojoval nádobku od hadičky, všiml jsem si, že na nově nastříhaných podlahových kobercích je nehorázně nasráno od myší. Drzost živočichů v téhle garáži nezná mezí
Mimo to přestal jít zamykat zámek řidičových dveří, takže znova rozdělat vnitřní čalounění... už se těším.
A pak vyměnit zadní pružiny, dokompletovat interiér, geometrie, byrokracie, STK...
Jestli tohle vozidlo jednou doskládám, tak se sám budu divit. Ale mám k tomu teď dobrou dvojí motivaci, tedy snažím se...