Původní diskuse - srazy, akce

Co proběhlo a co se bude dít?
Zamčeno
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Po dvouleté pauze opět v Kouřimi. Orientační soutěž je od slova orientovat což platí v Kouřimi dvojnásob. Sám ředitel soutěže nás zval a tak jsme i přes špatnou zkušenost s akcí v roce 2005 přijeli. Tehdy se nám stalo, že na louce chyběli účastníci i pořadatelé, akce byla zrušena, ale jaksi nám o tom nikdo nedal vědět..... Přesto jsme nezanevřeli a navíc ještě získali pro účast další posádky. FCC tedy zastupovalo 5 vozů. Karel, alias předseda se spolujezdcem Petrem Holečkem, tedy Pedrem ve voze Fiat X 1/9, Míra Nosák a Markétou – Alfa Romeo 1300 GT Junior. Martin, známý spíše jako Tříprsťák ve voze Fiat 600 D, Ivoš (1/2 litr) v 1/2litru – Fiat 500 a má maličkost se spolujezdcem Zdeňkem ve Fiatu 850. Předseda si jako obvykle „soukromničil“ a na akci přijel sám, my ostatní se sešli na okraji Říčan a do Kouřimi přijeli společně. Čas 9:25, přejímka na louce u říčky pod skalou, startovní pole rázem vzroste o 1/3, po registraci zjišťujeme, že startovní pole opravdu z 1/3 tvoříme my a našich 5 vozů, celkem soutěží 16 posádek. Škoda Octavia combi, Aero 500 S, Morris Oxford, Tatra 613, Buick, Opel Olympia, Renault 4CV, Saab 99, Škoda 1000 MB, Škoda Popular a Jawa Minor. 10:00, rozprava, start. Startuje se podle čísel, které hlavní organizátor přiděloval dle nám neznámého klíče. &
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

1/2 litr a Míra vyrážejí mezi prvními. Předseda, Tříprsťák a já naopak mezi posledními. Již rozprava nám značně zamotala hlavu, ukazuje se totiž, že na trase je uzavírka, neznačená v itineráři a tak pojedeme část po objízdné trase. Ovšem, nevíme kudy přesně objížďka vede, naštěstí je nám znám cíl cesty. Je nám opět zdůrazněno, že „Orientační soutěž je od slova orientovat“. I přes počáteční „Počkáme na sebe.“ jsou všichni pryč, dojíždí nás akorát Tříprsťák. Veškerá orientace v terénu bere rychle za své, spolu s posádkou Opela bloudíme již v Kouřimi neschopni nalézt začátek objízdné trasy, stále narážíme akorát na slepou ulici končící zákazem vjezdu. Poté co kašleme na značení a jedeme dle mapy se konečně daří. Lehce opět znervózníme v následující vesnici, přec jen mapa není příliš podrobná a nejsme si jisti zda odbočit vlevo či vpravo. Tříprsťák pro jistotu opisuje nápis z pomníčku, co kdyby. Nalézáme správný směr, čeká nás první samokontrola, rok výstavby pamětní mohyly. Co že se tu zde stalo významného? Přece husitská bitva u Lipan, známe i z dějepisu. Předseda jede proti nám, ptám se „Tak co, úkol splněn?“ „Nevíme kde jsme.“ Ne to předseda, to jsme se zeptali těch pravých.... Jsme si jisti dalším směrem a tak zvu předsedu do kolony „Pojeďte za námi.“ Přijíždí i Tříprsťák a posádka Opela, za předsedou pak kolonu ještě rozšiřují dvě Škodovky a Buick. Značení k mohyle se ale ztrácí a my opět jedeme špatným směrem. Po lehkých zmatcích kdy při otáčení znemožníme průjezd několika automobilům konečně dojíždíme k mohyle. Hledáme rok kdy byla stavba ukončena, někteří pro jistotu opisují i nápisy na ní. U mohyly čeká 1/2 litr, svačí a tváří se spokojeně „Kde jste tak dlouho?“ nechápe. Dále jedeme spolu, chybí akorát Míra, prý nechtěl čekat. Nějak se ztrácím v itineráři a i přes navigátorův protest jedu na špatnou stranu. Za námi i Tříprsťák a zmatená posádka Opela, otáčíme vozy, doháníme zbytek, po okreskách se řítíme dost slušnou rychlostí, vede to 1/2 litr, který se snaží dokázat, že motor je již v plné kondici. Sotva se stačím vyhýbat dírám a výmolům, jedeme i 90 km/h. Kontrola, zároveň i samokontrola. Kdo je na božích mukách? Na kontrole šroubujeme matičky na šroubky, záludný úkol a ještě časově omezený. Nejlépe se daří Tříprsťákovi a předsedovi. Pokračujeme v cestě, občas chybí v itineráři konec vesnice, někdy začátek. Pořadatelům zřejmě příliš práce nedal. Zmatek. Jasný příkaz itineráře „Nejezdi do Peček“. Jsme v Pečkách. Nalézáme správný směr. Vjížd
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Nalézáme správný směr. Vjíždíme do cíle první etapy, vítá nás Sadská. Přemýšlíme co tím chtěl pořadatel říci. „Jak, kolik se vejde na přejezd mašinek?“ Asi dvě, je dvoukolejný. Cíl, oběd. Plno, zakouřeno, jdeme jinam. Draho, za ceny by se stydělo i velkoměsto. Rada místního domorodce a nalézáme hotel s dramatickým názvem Modrá hvězda. „To znám z filmu.“ povídá někdo, ale myslí na to všichni. Chybu jsme rozhodně neudělali, kuchyně skvělá, ceny příznivé a obsluha...... No obsluha byla nestandardní. I přes nápis “Na zahrádce neobsluhujeme“ usedáme na zahrádku. Číšník reptá, ale souhlasí. Polévka, pití, jídlo, kafe, zmrzlinový pohár. Je nám dobře a dvě hodiny utečou jako voda. Vyplňujeme i povinný testík, který prověřuje naše znalosti dopravních předpisů. 14:15, vyrážíme na start druhé etapy, ředitel nás již telefonicky shání. Aby ne když mu chybí třetina vozů..... Start, zmatky a zase zmatky. Instrukce itineráře zní zcela jasně: Projedeš krásnou oblast Kersko. Nevím tedy proč jedeme do Nymburka. Otáčíme se, chaos, další účastníci nás míjejí, někteří se přidávají k nám, někteří jedou dál. Hledáme v mapě, itinerář stojí za prd. Můj navigátor bere další osud do svých rukou a volí nejrychlejší cestu, po hlavní směr Praha. Po chvíli jízdy se ohlížím, s námi jede pouze &
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Po chvíli jízdy se ohlížím, s námi jede pouze 1/2 litr a Tříprsťák. Hmm. Odbočujeme na Kersko, před námi se otáčí Škoda 1000 MB a následuje nás, proti nám jede Předseda. Zastavujeme, nikdo neví jak vlastně jet, můj návrh „Projedeme Kersko, prohlédneme a pak se uvidí.“ všichni přijímají. Provoz je opět lehce blokován otáčejícími se vozy. Kersko je opravdu zajímavé, všem známé z Hrabalových povídek a z televize. Chaty v lese. Přijíždíme na hlavní, míjí nás Buick, jedeme za ním. V dálce mizí i Mírova Alfa. Jsme zase komplet. Začíná pršet, krátká přeháňka. Další cesta záhadně pokračuje opět dle itineráře. Plníme úkoly na samokontrolách a přijíždíme k dalšímu úkolu s pořadatelem. Poznávání automobilů z obrázků, velmi nelehký úkol, žádná nápověda. Poznávám 3 značky z 5, slušné. Předseda jásá, poznal všechny, stejně jako &
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Předseda jásá, poznal všechny, stejně jako 1/2 litr. Pokračujeme, itinerář nám opět přivodí bolení hlavy, chvíle váhání, jedeme dobře. Nádraží Kouřim, poslední úkol, v kolik odtud jede poslední vlak v neděli? Tápeme, v jízdním řádu neděle chybí.... Pomáhá nám průvodčí, vlakvedoucí a strojvůdce v jedné osobě, v jízdním řádu nalézá čas 22:45. Je bývalým majitelem vozu Fiat 850, nacházíme společnou řeč. Jsme pozváni do kabiny motoráčku, bezva! Posloucháme k čemu je jaký přístroj a knoflík, zajímavé. 1/2 litr nabízí projížďku v pětikile za možnost řídit vlak. Daří se, nevídáno. Bohužel není čas a tak se záhy loučíme a konečně dojíždíme do cíle. Čas, kdy pořadatel počítá výsledky si krátíme debatami s ostatními zúčastněnými a focením našich vozů do klubové kartotéky. Vyhlášení výsledků. Velké překvapení, předseda vítězí a získává krásné 1. místo, úspěch. Druhým nejlepším byl 1/2 litr na 6. místě, pak já - 7. místo. Míra 9. místo a Tříprsťák 13. místo. Pěkné všichni do první dvacítky...... Co s načatým dnem? Ještě nějaké to skupinové foto do kroniky a společně odjíždíme na průzkum nějakého zanedbaného Fiata, snad pětikilo nebo šestikilo? Trocha pátrání, je to šestikilo, fakt troska, což je vidět i z dálky přes plot. Stav se přibližuje plzeňským skvostům. (Všímáte si jak se to vžilo? Plzeň se stala jakýmsi etalonem kvality vraku.) Nakonec ještě dobýváme Kouřim a místní cukrárnu. Kafe, zmrzlina a zákusky „ na stojáka“. Židle totiž ze zahrádky někdo odnesl. Krátce po šesté odpolední se loučíme, stejným směrem jako já vyráží 1/2 litr a Tříprsťák. 1/2litr se odpojuje až na Zbraslavi, Tříprsťák mi ujíždí na Strakonické výpadovce, motor 850 nestíhá démonické tempo šestikila/devítikila. Fantastický den, opět se potvrdilo, že ať je soutěž jaká chce, je to jen o lidech jak si den zpříjemní a jak ho stráví.
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Oops, je to dlouhé, ale počtete si! :-)
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Dejte vědět, kdo to přečetl celé.....
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Kronikář: já já já se hlásím :o)) Vidno, že nebyla nuda :o) Ad koupání: to je vlastně taky pravda :o))
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to Kronicar ty jsi se minul poviláním ,chlapče půjdeš na novinařinu,takovéhle recenze a fejetony by ti leckdo v redakci záviděl a honoráře by se jen sypaly.Jo v tomto deštivém odpoledni jsem to lehce přelouskal ,je to jako vždy trefné a výstižné! to 600-850 driver jak jsem již před časem psal , akce mnou napsané jsou spíše jen pro "okolopražáky", vyjma Slavkova jsem na Moravě a Slezsku na žádné akci nebyl,takže nemůžu doporučovat!Napiš tedy sám akce a termíny akcí z vašeho regionu!
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Předseda a ostatní (okolo-pražáci-brňáci-ostravaci): (malá filozofická úvaha) No to je právě ten problém - všichni si hrajou většinou jen "na svém hřišti" a na to jet přes celou republiku na opravdu Fiaťácký sraz drtivá většina lidí kašle! Kampak se podělo to pravé fandovství a zapálení pro věc! (Ti co chtějí namítat něco o penězích, rodině a nedostatku času ať radši mlčí....)
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

No vidím, že tu za jediný den přibylo pěkných příspěvků. Vezmu to popoředě To Kronicar: 1/ Díky za odkaz, vypadá to na luxusní zážitky. Jako spolujezdce budu mít Miloše, takže v naší sestavě bude jistě o zábavu dobře postaráno. To zas budou výpadky paměti... 2/ I já jsem to přečetl celé a jedním dechem. Souhlasím s předsedou. Moc pěkný příspěvek, poputuje do archivu. Jednou by jsi to mohl vydat jako memoáry klubu. To Renda : 1/ Jsem, alespoň si to myslím, okolo-pražák, ale za svoji osobu s tebou nemohu souhlasit. Pravda je, že na soutěže jak po republice, tak i mimo ni jezdí v podstatě úzká sestava lidí. 2/ Apropo, sice to patří do jiné rubriky, ale po výměně AC pumpy, jež začala dávat zřejmě dostatek paliva do karbecu, tak mi zase začal benzin téct všemi netěsnostmi na karburátoru. Neměl bys nějaký starší na F 500F ve své sbírce k prodeji. Rád bych to měl v cajku dříve, než vyrazím do Polska, Fulneku, Beskyd, Rakouska, Německa, Slovenska a dalších míst, kam se chci jet letos zůčastnit různých veteránsko-společenských akcí s tímhle vozem. Má letos 50. výročí a chci jet alespoň do třech zemí mimo ČR.
1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr »

To Ondrej : Koukal jsem na Tvoje stránky a fotky z Poděbrad. Mimo jiné mě velice zaujala fotografie dokumentující návrat některých účastníků z akce při čerpání PHM. Moc pěkný úlovek k propagaci "naší" značky.
Black
Návštěvník

Příspěvek od Black »

Renda: já teda mlčím.
Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek »

Renda: No comment. Jakožto "hráč na svém hřišti" jsem se včera zůčastnil menší akce v Habrovanech (kousek od Vyškova) Účast byla na takový "srázek", dopolední deštivé počasí a zároveň Státní svátek osvobození - hojná. Počítám cca kolem 50ti strojů, převážně starších CS motorek. Krom starších škodovek (octavia, felicia, 1000MB, 110R) taky Renault 4CV, Wartburg 1000, /VW/ Kübelwagen aj. Z italských strojů krom mého rally se objevili fiat 500, 600, 126p, a taky fiat 1200 "důvěrně" známý ze Slavkova. Auto nezlobilo, ikdyž nás při zpáteční cestě muselo vyvézt někdy až neuvěřitelnými cestami. Příjemná akce, hlavně že se cca v 11h zcela umoudřilo počasí a úspěch zaručen.
Black
Návštěvník

Příspěvek od Black »

Marek: v Habrovanech jsem byl loni, letos mě to nějak uniklo. To znamená, že tam byla s tmavěmodrým pětikilem Lenka (nebo s cihlovým) a Dalik se zeleným broukem?
Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek »

Black: Nám to zase uniklo loni, poprvé jsme tam byly předloni a zanechalo to veskrze dobrý pocit. Ostatní fiaty kromě té 1200, byly viditelně stroje denní potřeby. Šestikilo bylo tmavší modrá, vzadu na deklu měl nevkousnou nálepku "logo fiat ve vavřínovém věnci" a poněkud osobité potahy sedadel /koženkové s čalouněním/ Pětikilo bylo červené, možná snad cihlové. Taky takový otloukánek, chodil kolem toho nějaký starší pán a měl vyvěšenou státní vlajku. Brouka sem zhlédl pouze zběžně, ale byl tuším zelený. Zkusím doma nahlédnout do fotek. Maluch šedý, zřejmě se styděl za svou identitu, protože měl posundávané veškeré venkovní nápisy "fiat" a zadní čelo v barvách IT trikolory.
600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver »

to předseda: Píšu jen jeden a to ještě s obavou ať nedostanu kartáč od části našeho klubu, termín je 26.5. 2007 ( a šeptem: budem tam už v pátek večer ale fakt to říkám potichu ať to nikdo neslyší) ale přijeďte at je zábava a budem tam až do neděle. není to ve fulneku ale v bartošovicích na zámku ...cca 15 km od fulneku. To Renda: co je dneska fandovství? jet na sraz z posledních peněz a ještě si tam půjčit na cestu zpátky ?díky mojí blbosti (můj případ ze svijan) nebo jet na sraz do poděbrad když fakt nemám ukázat nic pěkného na svém voze... a utratit bratru 2500 za víkend se vším všudy...? nebo jen sedět v garáži a dělat na svých autech aspoň něco když né všechno co je potřeba... nevím
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Kronicar: Však já to také přečetl celé. Ale já to čtu vždycky.
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to Renda a 600-850 driver a spol. jak již psal 1/2 litr, já ,Ondra ,Kačka,Míra Šonský,Enzo, Luigi, nyní i Míra Nosák a několik dalších jezdíme od r. 1999 nejen na fiatské akce ,ale i na ostatní veteránské soutěže,které jsou v dosahu zhruba 100 km od našeho bydliště.Během doby se složení soutěživých členů měnilo- založení rodiny, přestěhování ,prodání Fiata, změna zaměstnání atd.Nebojím se říct ,že v současné době budeme patrně největším Fiat klubem v naší zemičce,spolupráce mezi jednotlivými kluby ,ale stále není na potřebné výši ,aby se uskutečnil celorepublikový sraz?!/jak píše Renda/ Před časem se o tom hovořilo ,ale zase se vše dostalo do vyjetých kolejí -tedy ,že každý se stará jen o svoje vlastní srazy.Např.Fiat klub Praha , má sice rok založení 1958 ,ale i když se loni změnil předseda ,vcelku se na chodu klubu nic nezměnilo, mimo právě nového předsedy Pavla Štěpánka ,nemá nikdo další zájem o nějakou spolupráci či předání zkušeností , F 600 klub/jeho vedení/ se poslední leta ani nezůčastní našich akcí ani svými názory neplní naši diskuzi/my se bohužel jejich diskuze také moc neúčastníme, srazů však ano!/,Fiat klub Kladno nás za celou dobu ani neoslovil ani nepozval na nějakou jejich akci/např. u rybníku Boček-kemp/- my bohužel také ne!Spolupráce se slovenským Fiat klubem spočívá max. na několika mailech od ing. Semanka nebo účastí 2-3 posádek na Poděbradech /v minulých letech/,od nás tam také několik posádek dorazilo. Udělání celorepublikového nebo dokonce mezinárodního Fiat srazu je dost náročná záležitost a muselo by se zapojit mnohem více lidí a také za všech klubů a celé Republiky.Letos bude 50 let Fiatu 500,sraz chce uspořádat Koudy /Tábor/ v září, to je sice pěkné ,ale pro kolegy z Moravy a Slezska to bude příliš daleko/ani se nedivím,a při současné ceně penzínu atd/Základem si myslím je ,vymyslet prostorné místo srazu, které by vyhovovalo zhruba všem,domluvit, kdo co zařídí, vytiskne potřebné tiskoviny atd!Sorry to jsem se rozkecal!
FreeRider
Návštěvník

Příspěvek od FreeRider »

když už tady řešíte ty srazy a kluby .. není nějáký fiat klub tady na jihu moravy poblíž znojma? ... když to vezmu ze svýho pohledu...tak krom svých dvou aut a berliny 600-850 drivera co se přijel ukázat sem tu na okrese zahlíd vcelku akorát dvě šestikila a z toho jedno pravděpodobně delší čas odstavené v zahradě. Tak se ptám.. najde se někdo tady v okolí kdo by popřípadě měl zájem zřídit tady na okrese fiaťácký klub a nebo se přidat k nějákému stávajícímu pokud tu někde je ? :))
Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM »

Na Zlíně je taky prd. Ještě štěstí, že náš virtuální Fan 127, má ,,hlavu" kousek od Brna, což ode mě zas tak daleko není.
Koudy
Návštěvník

Příspěvek od Koudy »

ANO či NE Je pravda, že dnes chce být každý předsedou, atd.Já osobně jsem nechal zaregistrovat Fan klub FIAT Tábor z důvodů pořádání setkání vozů FIAT Multipla a ostatních italských krasavců.Dá se říci, či napsat,že se mi(nám)podařilo dát dohromady velkou partu multipláků a ostatních klasiků.Je pochopitelné, že majitelé Multipel nechtěli být ve stínu obecného Fan klubu FIAT Tábor, tak se rozhodli pro registraci vlastního FMK.Tím pro náš klub skončila sice krátká, ale poučná kapitola.No a jak dál...?Přešli jsme do sportovních aktivit a s FIATkem 126 se zůčastňujeme KW Berg Trophy kde je vypsaná skupina Fan klubu FIAT Tábor.Název našeho klubu nese i Pavel Fryč s FIATem 128 coupe, účastník XVI.Historic Vltava RAllye ZSE a ostatních automobilových soutěží.Logo našeho klubu spatříte i na FIATu Punto S1600 Dušana Kouřila při mistrovství ČR v Rally.O spolupráci nás požádal pan Manfred Palmberger, organizátor 12. ročníku VIVA ITALIA.Jako majitelé několika typů vozů FIAT včetně F500 jsme nemohli nečinně přihlížet k 50tému výročí tohoto vozu a jeho "obnovené" výrobě.Na toto setkání je vše připraveno, je pravdou, že se ještě ani jeden zájemce nepřihlásil, rád bych slyšel jak se všichni těší do Tábora a ne že, daleko,draho atd. Tímto Vás srdečně zveme do Tábora a vše, včetně přihlášek najdete na http://fiatklub.una.cz
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

A já zas napíšu, že pokud člověk chce a má zájem, pak nezáleží na vzdálenosti.
Black
Návštěvník

Příspěvek od Black »

Koudy: je to daleko, draho, ale do Tábora se moc těším. Ondrej: moc chcu a mám zájem, ale na vzdálenosti (možná víc na čase) záleží. Už mlčím. FreeRider: čekat až někdo něco udělá, to se asi nedočkáš (tímto se klaním všem, kdo něco organizují). Pokud máš chuť a čas začni něco organizovat sám. Sežeň kontakty na okolní fiaťáky, občas je svolej, někam se zajeďte podívat, atd.. Před časem jsme něco podobného dělali na brněnsku (viz. www.oldfiat.wz.cz ).
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to Koudy je to ještě daleko ,ale na náš klub ,tedy na jeho členy se můžeš spolehnout ,víš přece ,že jsme přijeli i na 1. Multipla sraz ! Co se týká toho celorepublikového srazu ,tak to by např. na Spanilce/na dovolené v Beskydech,na akci v Táboře, na Fiat Action atd/ se museli sejít všichni "tahouni" Fiat klubů a domluvit základní rysy srazu - kdy a kde !Myslím ,že FCC,F600 klub, F127 klub ,Ostravský klub by se mohli dohodnout a něco např.příští rok uskutečnit nebo to nechat na výroční rok 2009?!
Zamčeno