Stránka 4 z 14

Napsal: úterý 25. květen. 2004 0:06
od predseda
to se taky omlouvam,to jsem netusil,vychazel jsem z F600 D?!Akorat s tou delkou jsem neco tusil.

Napsal: čtvrtek 27. květen. 2004 0:00
od Hanka
Nebojte, nezlobím se na vás.

Napsal: pátek 28. květen. 2004 0:00
od Kronicar
Předsedo, Tříprsťáku asi si budete muset pořídit pětikila, abyste příště podávali jen ověřené rady :-)))

Napsal: pátek 28. květen. 2004 0:01
od Tříprsťák Kronicarovi, souputníku svému
ÓÓÓ, ty pokušiteli, hruď se mi dme chtíčem, proč ve mne probouzíš prastarou mou touhu po pětikuli, když tolik let tak poklidně dřímala kdesi v hlubokých zákoutích duše mé? Není tomu snad více, nežli dvouch týdnů, co jsem prodal f850, klenot to bedlivě střežený pod klenbou příbytku mého, jehož vzdal jsem se proto jen, že mrzkého mamonu nyní posháněti musím, bych rodině své více prostoru dopřál ku obcování jejímu každodennímu a času poskrovnu jen mohl bych stroji tomuto ku obhospodařování jeho pečlivému usápnouti. A tobě, ty svévolníku, který nenasytností kypíš, jsa o dva stroje dle vůle své ochuzen, hned nových zas do maštale své skládáš, stydno není do ran mých soli sypati a jizev v srdci mém jedva zhojených opět jitřiti, věz, že toto tvé počínání nade vše hanebné mne k přehrozným činům v koncích svých dohnati může! Až jednou uzříš mne rychlostí pekelnou, spřažením dvouch hrncův postrkován za rachotu pekelného po cestách klikatých vlasti naší se řítiti, se smrtí v očích a se slovy štěstím překypujícími, však a rozumu dávno pozbylými na rtech mých, pak po způsobu kajícníků k zemi klesni a řka "mea culpa" v hruď svou se bij, neboť to co oči tvé uzřely i tvým přičiněním státi se mohlo!

Napsal: pátek 28. květen. 2004 0:02
od Ondrej
Amen!

Napsal: pátek 28. květen. 2004 0:03
od Kronicar
Sakra, než jsem to přelouskal, uběhlo téměř dvacet minut. Akorát pořád nevím jestli si tu pětikuli pořídíš :-))) V neděli možná přibude do mé stáje nový stroj. Tak se pochlubím.

Napsal: středa 16. červen. 2004 0:00
od Enzo
to všichni: Prosím vás,nemáte někdo jakékoli materiály(literaturu)týkající se automatických planetových převodovek?Nevím o nich zhola nic!Díky,Enzo.

Napsal: středa 16. červen. 2004 0:01
od Kronicar
Tak to jsme dva.

Napsal: středa 16. červen. 2004 0:02
od Kronicar
Enzo začni jezdit šestistovkou, s tou ti můžu poradit :-)))

Napsal: středa 16. červen. 2004 0:03
od Tříprsťák
To Enzo: já znám akorát planetové přehazovačky u bicyklů vestavěné v zadním náboji, ještě z doby, kdy jsem se bicykly přiživoval. Setkal jsem se v podstatě se dvěma systémy: Sachs (rozšířený u nás) a Stearmy-Archer (v Anglii). Dokonce ještě někde mám schované zbytky AUTOMATICKÉ dvopustupňové planetové přehazovačky v kombinaci s torpédovou brzdou. Ale to tě asi zrovna zajímat nebude... jinak mě napadá, mohl bych se ti poodívat, jestli (čirou náhodou) nenajdu v muzeu nějaké materiály k f130.

Napsal: středa 16. červen. 2004 0:04
od Ondrej
Ciao Enzo, tak pár stránek k planetovým převodovkám mám v takové tlusté příručce. Ale jsou to jenom takové základy a schémata, nezabíhá se do přílišných podrobností, takže by Ti to mohlo pomoct jen v případě skutečné nevědomosti.

Napsal: čtvrtek 17. červen. 2004 0:00
od to vsichni
Doporucuji, abychom se vsichni nadale vyjadrovali jazykem Tripstakovym. O planetovych prevodovkach vim prd i kdyz mne to mrzi. OldaV.

Napsal: čtvrtek 17. červen. 2004 0:01
od Enzo
to Ondrej: Ahoj.No já o tom skutečne nevím nic.Vim jen jak funguje planetové soukolí,ale to je všechno.Takže budu rád za každý materiál. to Tříprsťák: Cau draku,no jestli bys něco k té F130-ce našel,tak to bych byl moc rád.K tomuhle autu nemám lautr nic.S tou mojí převodovkou to zas teď není tak "žižnivý".Takže o tomhle tématu můžem podebatit na schůzi.Budu rád za každý poznatek. to Kronicar: Zkus někde "vyšašit" poloautomat na F850.To by byla bomba.Jmenovalo se to "Idrokonvert" nebo tak nějak. Ciao,Enzo.

Napsal: čtvrtek 17. červen. 2004 0:02
od Ondrej
Enzovi: Tak já bych Ti to mohl naskenovat a poslat mejlem, když mi napíšeš svoji adresu. K tomu poloautomatu, italsky je to skutečně Idroconvert, kdysi na to padla řeč v pokecu, když frčely "vědomostní otázky".

Napsal: čtvrtek 17. červen. 2004 0:03
od Kronicar
Enzo tak o planetovém soukolí bych měl nějaké zmínky ve svých starých učebnicích strojírenství. O převodovce si nejsem tak jistý.

Napsal: pátek 18. červen. 2004 0:00
od //LINDE//
tak to fakt vůbec nestíhám tuhle debatu ale před časem sem si zjišťoval i F850 ve variantě super byla na objednávku Idroconvert..

Napsal: pátek 18. červen. 2004 0:01
od Tříprsťák
Zrovna v úterý jsme s Adélou přepisovali tu mojí bývalou 850 a úředník se nás ptal, jaké je tam řazení. Tak jsem v duchu pookřál, že je to asi nějaký znalec, který zná f850 s Idroconvertem. Ale houby, on ani nevěděl, jak f850 vypadá, chtěl jen vědět, zda vyplnit kolonku slovem "man", nebo "aut" a divil se, že je to tak staré a že už to má třetí kastli a druhý motor. Byl také poněkud přepadlý z toho, že Adéla velký techničák (již poněkud rozpadlý) rozřezala na jednotlivé listy a secvakla je do úhledné kroužkové vazby se zalaminovaným prvním a posledním listem. Pak nás ještě fascinoval otázkou, jestli je to na lízing. To by byl zajímavý lízing, vzhledem k tomu, že jsem to prodával za 1500,-. Koneckonců, šlo by to, 300,- akontace a pak 50,- měsíčně po dobu dvou let...

Napsal: pátek 18. červen. 2004 0:02
od Libor
to 3prsťák:to já jsem přepisoval pětistovku a paní u okénka zajímalo,zda to nemá airbagy,posilovač řízení a jestli není chyba u počtu koní :o)...ale znalejší kolegyně ji okřikla a upozornila,že se nejedná o auto ale pětistovku..-čímž mě urazila

Napsal: čtvrtek 15. červenec. 2004 0:00
od Ondrej
Haló kolegové fiatáři, potřebuju pomoct. Teď jsem mluvil s Ehlenem ohledně těch mých převodovek a říkal, že jsou špatné všechny, takže z nich nemůže poskládat ani jednu dobrou a netuší, v jakém stavu jsou ty, co tam má on sám. Takže plyne z toho pro mně jedna věc... kterou přetvořím v dotaz: Nemá někdo z vás převodovku z jakékoliv 850 s bezvadnou synchronizací? Nebo nevíte o nějaké? Ale potřebuju jistotu, systém pokus-omyl by byl hodně finančně náročný, kdyby se takto měla rozkostit každá převodovka, kterou najdu. Jak píšu, může být i z obyčejné berliny jde mi jen o ty synchrony! Děkuji.

Napsal: neděle 18. červenec. 2004 0:00
od Tříprsťák
Jednu mám, z Berliny, mám ji od jednoho automechanika, který na ni ÚDAJNĚ ty synchrony dělal. Nepotřebuji ji, může být tvoje. Ale nikdy jsem ji neměl na autě, tak se bohužel nemohu ke stavu jejích synchronů vyjádřit na základě zkušenosti, bohužel.

Napsal: neděle 18. červenec. 2004 0:01
od Ondrej
No asi to zkusím, nic jinšího jsem zatím nesehnal. Ještě se Ti ozvu a domluvili bychom se. Dík Ondrej

Napsal: neděle 18. červenec. 2004 0:02
od předseda
to Ondřej no ,tak je to pravda ,jak jsem Ti to říkal po návštěvě u Rendy E. ,já mám k dispozici tu převodovku z Písku , ale už jsem jí převezl na chalupu.Taky by to byl asi třeba marný pokus,většinou ,když někdo cizí Ti něco prodává ,tak je to zaručeně OK.

Napsal: neděle 18. červenec. 2004 0:03
od Ondrej
No právě proto se ptám jenom známých. U nich sice taky nemám stoprocentní jistotu, ale tu člověk nemá nikdy...

Napsal: čtvrtek 16. září. 2004 0:00
od Pepek
Při startování u F850 se mi občas protočí pastorek (startéru ?) jakoby naprázdno - chrastí. Musím vždycky počkat až se zastaví, zahýbat řadicí pákou a pak už to jde. V čem je problém - startér nebo převodovka ? Díky.

Napsal: čtvrtek 16. září. 2004 0:01
od Ondrej
Asi se Ti občas pastorek nevysune pořádně do záběru. S tím ovšem převodovka nemá nic společného a řekl bych, že ta řadicí páka už vůbec ne. Mně se to stávalo taky s tím, že se to hned na další pokus už vysunulo a zabralo správně. Chybu tedy třeba hledat ve startéru- rozebrat, zkontrolovat... na co přesně kouknout, Ti neporadím, protože než jsem se do toho stihl pustit, dojezdil jsem nadobro. Ovšem ne kvůli startéru...