Stránka 3 z 14

Napsal: pondělí 26. duben. 2004 0:00
od to Martin
no dneska se mi to dopoledne vůbec nehodí,možná chvilku ve dvanáct a potom tak po čtvrté hodině odpoledne..

Napsal: pondělí 26. duben. 2004 0:01
od Holecekp
OldoV, v poho. Výměnu rozvodů jsme už dělali na druhém Poláku. Tak to mám v rukách. Předstih jsem seřídil, bohatost směsi i volnoběh. Jen se budu muset ještě vrátit k ventilům. Jinak sem to projel a vse v pohode. Kdyby se to potkalo, tak je konečná po nastartování. Takhle to jede pěkně, motor se nechvěje a udržuje stabilní otáčky. Ten simering udělám tak jako tak. Koukal jsem do knihy od Čecha a neměl by to být problém. Jen jsem chtěl vědět, zda jste se s tím nesetkali a zda tam třeba není nějaký špek.Zdar Petr

Napsal: pondělí 26. duben. 2004 0:02
od Enzo
to Holecekp: Cau.Já jsem to Gufero v diferenciálu už jednou měnil.Ale abych řekl pravdu,měl jsem z toho trochu strach.Ta matice,co drží přírubu kardanky,zároveň udržuje taky předpětí ložisek pastorku.Mezi těmi ložisky je pružný člen a ten by se měl vždy použít nový.To jsem ale neudělal.Vyměnil jsem jen Gufero.Tu matici jsem pak dotáhl stejným momentem,jakým byla namontovaná.(aspoň přibližně).Podrobně o tomhle uložení píše Ing.Čech na straně 275,bod 5(pod obrázkem 3.59)To je ale vcelku složitá operace.Nicméně mým silně zjednodušeným postupem(až diletantským)se hlučnost zadní nápravy nezhoršila.Cau,Enzo.

Napsal: úterý 27. duben. 2004 0:00
od Holecekp
Enzo, tak to jsi mě moc nepotěšil. Zdálo se mi to jednodušší. Nejhorší, že nemám momenťák. No proštuduju to v knížce a uvidím. No ale vyměnit to musím. Hold se to povede nebo ne. Mám možnost nového diferáku. Tak kdyžtak půjde novej. Ale zkusit si to musim. :-)) Poraďte mě ještě prosím, jakej dobrej olej do diferáku? A jakej obyčejnej do převodovky. Stačí PP 80? Nebo je lepší 90ka? Díky Petr

Napsal: úterý 27. duben. 2004 0:01
od To HolecekP
Do diferáku olej na hypoidní soukolí. Vždyť přece studujeme stejnou literaturu. No a převodový olej dopřevodovky standartní např. takový jak píšeš. Že se toho motoru nebojíš, to obdivuju, já bych do toho nešel, určitě bych to p..... OldaV.

Napsal: středa 28. duben. 2004 0:00
od Holecekp
Oldo, věc se má tak. Na tomhle Fiatu si chci dělat pokud možno vše sám. Možná je to poslední auto, do kterého se takhle podívám. No a přece jen zatím na to ND jsou a docela levný, tak když to zkazím, tak se zase až tak nic neděje. Až to budu zkoušet u nové Oktávky, tak to bude horší. Jinak ale motor mě stále čeká. Literaturu čteme stejnou, ale to označení olejů už neplatí. Tam píšou nějký S... 90, no a já mám doma něco PP 80, tak nevím, zda ho můžu nalejt do převodovky. Není určen pro hypoidní převodovky, tak je jasný, že do diferáku ne. Zdar Petr

Napsal: středa 28. duben. 2004 0:01
od Holecekp
Enzo: hele poznačím si místo, jak byla dotažena ta matka, budu počítat otočení, no a to by v tom byl čert, abych to nedal tak jak to bylo. Trochu ji více předepnu, ložiska už můžou být volnější. Ale jen o mm. Jen škoda, že jsem si to v té knížce nepřečetl než jsem jel do Pardubic, mohl jsem vyměnit i ten pružný element. Třeba ho mám mezi tou spoustou bordelu doma. Zdar Petr

Napsal: středa 28. duben. 2004 0:02
od Tříprsťák
Momenťák bych ti mohl půjčit. Mám ale jen malý, na menší momenty, kupoval jsem ho hlavně kvůli utahování hlavy motoru.

Napsal: středa 28. duben. 2004 0:03
od Tříprsťák
Abych tedy byl přesnější, ten můj momenťák je do 50Nm

Napsal: středa 28. duben. 2004 0:04
od Holecekp
Tříprsťáku, díky za nabídku. Někdy až budu dělat hlavu, tak bych to třeba využil. Tohle zkusím podle oka. Jak říkali Forďáci: "Hlavu bez momenťáku utahují jen erudovani odborníci nebo naprostý diletanti. Tak na první skupinu zatím nemám a do druhé patřit nechci. Zdar Petr

Napsal: čtvrtek 13. květen. 2004 0:00
od 600
Ahoj chci se zeptat jestli mate v 600 nakou jinou prevodovku z jinyho auta ktera tam pasuje na motor ze 127? A jeste jestli nekdo upravoval motor ze 127 na vetsi vykon popripade jak? Diky

Napsal: pátek 14. květen. 2004 0:00
od Kronicar
Pasovala by tam převodovka z 850, ale točí se doleva.

Napsal: pátek 14. květen. 2004 0:01
od Tříprsťák
No, můžeš tam teoreticky frknout převodovku z 850, do toho motoru pak dát vačkovou hřídel z 850SportCoupé, která je levá (otočit ho na levý chod) a je ostřeji časovaná, dát výfuk a dvojitý karbec též z kupátka (nebo aspoň z 850Speciála), ale stojí ti to za to? Já jezdím s šestistovčí převodovkou poměrně v pohodě. A ještě něco - nespěchej do hrobu.

Napsal: pátek 21. květen. 2004 0:00
od petr
K diskuzi použitých olejích - PP 90 a 80 se liší viskozitou , další označení H je do hypoidních diferenciálů - tzn. osa hrušky je umístěna mimo osu talíře diferenciálu a při přenosu síly dochází ke tření mezi zuby hrušky a talíře.Konstrukčně bylo toto u Volhy. PP80 a 90 ( bez H) je možno použít do diferenciálu kde osa hrušky je v rovině s osou talíře diferenciálu a při přenosu síly dochází pouze k odvalování zubů. Jak je umístěno v převodovce 850 a 600 nevím , dosud jsem nerozebral. K převodovce s chodem vlevo či vpravo by byl problém v případě mimoosového umístění - nejsou čelní ozubení a v tom případě by to sice fungovalo ale nejsem si jist , jestli rádiusy jednotlivých zubů by neměly býti na druhou stranu - a jak dlouho by to vydrželo, to by řekl asi nějaký strojař.

Napsal: pátek 21. květen. 2004 0:01
od Tříprsťák
Šestikule má diferák nehypoidní.

Napsal: pátek 21. květen. 2004 0:02
od předseda
tak F850 je clá zvláštní ,ta má požívat 90H.

Napsal: pátek 21. květen. 2004 0:03
od //LINDE//
:o) 850 je skvělej stroj

Napsal: sobota 22. květen. 2004 0:00
od Ondra Chrudim
to 600: můžu Ti nabídnout 4.kvaltovou převodovku originál F127 903ccm Mk.I tel.777 186 188

Napsal: sobota 22. květen. 2004 0:01
od Tříprsťák
To jo, ale on to chce do šestikule a tam mu bude houby platná.

Napsal: úterý 25. květen. 2004 0:00
od Hanka
Ahoj, prosím poraďte mi. Mám motor s převodovkou z Fiata 126, poloosy vedoucí z převodovky jsou ale normálně uřezané (trčí z ní jen asi pěticentimetrové kousky poloos). Motor s převodovkou chci dát do Fiata 500, ale s tou převodovkou asi těžko. Mám dvě možnosti. Buď na motor z Fiata 126 namontuju převodovku z Fiata 500, kterou taky mám. Jde to? Je tam myslím trochu někde jinde startér. Druhá možnost je vyměnit poloosy. Mám poloosy z F500. Šly by dát do převodovky z F126? Další důležitá otázka ale je, jak je to s výměnou poloos. Je to těžké? Musí se rozdělat celá převodovka? Máte s tím nějaké zkušenosti?? Díky za radu(y).

Napsal: úterý 25. květen. 2004 0:01
od Tříprsťák
Fiata 500 bohužel moc neznám, ale z litratury vím, že rozvodovka a poloosy jsou u f500 konstrukčně totožné s F600, zakže výměna poloos bude velmi jednoduchá. Ty uřezané konce poloos tam podle mně zůstaly jen proto, aby z toho nevytekl olej. Sundáš manžetu a poloosu z rozvodovky volně vytahneš. (Nová manžeta se pak natahuje z druhé strany poloosy, tj, z té strany, na která vede do příruby u kola.) Na konci té poloosy je příčný čep a na něm z každé strany volně nasazený jeden tzv. kámen, to je čtverhranné želízko s kulatou dírou. Jak tu poloosu vytahneš, tak ti ty kameny z ní vypadnou. Kámen má ze dvou stran drážkování, při nandavání poloosy zase ty kameny nandáš na čepy a zasuneš to do rozvodovky tak, aby kameny zabíraly těmi drážkovanými stranami. Pak natahneš manžetu na její přírubu a stahneš páskem a to je (na straně převodovky) celé. O kompatibilitě 500 a 126 ti bude muset napsat spíš nějaký pětistovkař.

Napsal: úterý 25. květen. 2004 0:02
od predseda
to Hanka ta výmena poloos není slozitá,nemusí se rozdelávat prevodovka,jen se sundaji ty cerne gumové manzety/vytece olej,pokud tam jeste je/a poloosa se vysune,na ni jsou dva ctverecky/kameny/,ty pak zase prendej na tu novou poloosu.Nevim ,ale presne jestli jsou polosy F500 a F 126 shodné na délku?!To urcite poradí nejaký petistovkar,já mám ty o neco vetsi Fiaty - F850.Karel

Napsal: úterý 25. květen. 2004 0:03
od Hanka
Dík.

Napsal: úterý 25. květen. 2004 0:04
od Black
Pánové-omyl! Poloosy na F500 jsou úplně jinak řešené než F600. Na pětikile nejdou jednoduše vytahnout, musí se rozhodit celá rozvodovka a potom to zase nastavit (vůle).Maluch má poloosy delší a taky se používaly na F500 dva různé průměry.

Napsal: úterý 25. květen. 2004 0:05
od Tříprsťák
Tak sorry, vycházel jsem z ůdajů z knihy "Údržba a opravy automobilů FIAT", od Bruno Steinera, kde se doslova píše: "Rozvodka pětistovky je konstrukčně shodná s rozvodkou typu 600D". Takže, pětistovkaři, teď je to jen a jen na vás, kdo Hance poradí?