Stránka 11 z 14

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:02
od Petr z Kolína
to Renda Mám ve své 850 přítlačný talíř s centrální pružinou a totéž bylo i ve vraku co jsem parceloval na ND . Je to originální řešení , nebo to tam někdo během let dal z novějšího typu? Opěrný kroužek k spojkovému ložisku má povlak z teflonu , drží to tři planžetové pásky na speciálních nýtech , již se mi stalo , že ten jeden pásek praskl únavou materiálu. Jinak toto řešení funguje dobře a pokud je na spojkové lamele dost materiálu ( nezačnou čumět nýty , nevydřou drážky do setrváku i do přítlačáku ) spojka neprokluzuje . Lamelu dávám renovovat u místních dodavatelů běžných náhradních dílů , po dotazu na co ta lamela je( že je do 850 tky) mi to již 2x udělali ke spokojenosti.

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:03
od Frantík Plzeň
Chtěl bych jenom říct, že já tam mam na 903ccm spojku co na tom motoru byla v Unu takže spojku s membránovou pružinou. Chtělo to "akorát" osoustružit přítlačák a trochu udělat vybrání ve zvonu převodovky. Origo přítlačák z Una, 127 atd. je moc velký a za normálních podmínek se do zvonu převodovky nevejde. Setrvák je samozřejmě taky z una akorát má stočenou hranu a věnec z 600D. Pak ještě byla nutnost změnit vypínací ložisko spojky, které jsem použil s drobnou úpravou z 126P. Origo spojka 600D mi nestíhala přenášet výkon a tak jsem se pustil do tohoto bastlu. Takhle to vypadá hrozivě ale nebylo to tak strašný a hlevně to funguje jak má.

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:04
od Ondrej
Renda: a proč? Ten 850 přítlačák bych nepsal, kdybych neměl praktickým dvouletým používáním ve Vlasovcově Beruně ověřeno, že je mu úplně jedno, na kterou stranu se točí. A na rozdíl od sedmového přítlačáku se tam pěkně vejde a jediné co je třeba, je trochu obrousit kousek hliníkového obalu startéru, což na jeho činnost ani trvanlivost rovněž nemá vliv

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:05
od Ondrej
Napsal jsem to trochu blbě, on se tam vejde i sedmový přítlačák, ale není už kompatibilní s šestistovčím vypínacím ložiskem...

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:06
od Renda ze Záboří
Ondrej - tak se na ten přítlačák pořádně podívej! Ty plíšky co drží dosedací plochu ložiska a třecí plochu musí být v tahu!!!! Když se to točí obráceně, výsledné síly způsobí prdnutí některého plíšku a je po srandě! Neplatí to pro přítlačáky jiné konstrukce, které tyhle plíšky nemají, ale těch moc není. A jestli Ti to funguje, tak máš jenom kliku a buď rád....

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:07
od Ondrej
Renda: tak o životnost těchto plíšků jsem měl při montáži také obavu, ale po tom bezpočtu sprintů a jiných vylomenin, kdy ta spojka dostávala nehorázně na prdel, si myslím, že se jejich blbuvzdornost projevila dostatečně. Btw. pokud se nemýlím, tak tatáž spojka, která se kroutila s 903ccm v Beruně, je nyní s 843ccm v tom protivětroni, se kterým teď Vlasovec jezdí. A je to mimojiné přítlačák svého času extrahovaný z mého kupé, který už má nalítáno téměř 180tkm...

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:08
od Renda ze Záboří
Ondrej - jak myslíš! Já už jsem pár těch prasklejch plechů a zničenejch přítlačáků montáží do F600 a 500 viděl, takže fandím spíš Italskejm konstruktérům než Tvý teorii, že je to jedno! Máš nejspíš obzvlášť odolnej kousek a všeobecně tuto záměnu rozhodně nedoporučuju!

Napsal: pondělí 9. říjen. 2006 0:00
od RESO.PREROV@seznam.cz
Dobrý den. Může mi někdo poradit se složením převodovky? Existuje nějaký montážní plánek /poopis/? Díky, FANOUCH, Přerov.

Napsal: pondělí 9. říjen. 2006 0:01
od Renda ze Záboří
Složení převodovky (nepíšete jaké!!!) není rozhodně nijak jednoduchá akce. Jo složit to nějak jde, ale na správné seřízení je potřeba několik víceméně nedostupných přípravků. Z toho plyne: 1. nejlépe se do toho vůbec nepouštět! 2. když už, tak si vše označit a vrátit zpět přesně jak to bylo! 3. sehnat jinou fungující převodovku je vždy ta nejlevnější varianta!!! 4. dát to do rukou někomu, nejlépe starému mechanikovi od Fiata co to již dělal a peněz při tom nelitovat...

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:00
od Jura z KM
Dotaz: Dodávala se k F600 rezervní převodovka? Objevil jsem totiž převodovku,která evidentně nikdy nejela. Pochybuju, že by to někdo TAK perfektně umyl. Chybí tam mrkev, tak je vidět trochu dovnitř na kolo diferenciálu. Na něm není nejmenší stopa po záběru, v unašečích ani škrábanec od kamenů... divné. Nebo si tu převodovku někdo složil z nových ND,ložisko, co je vidět tou dírou po mrkvi, je ZKL Czechoslovakija. Buben převod. brzdy chybí. Je to na prodej, otázka ví-li, co má a co za to. Jěště kolem budu sondovat, možná bych mohl mrknout dovnitř,zvědavost mi nedá...

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:01
od Tříprsťák
Mám podobnou zkušenost - asi před sedmi lety jsem koupil od nějakého pána za 1000Kč převodovku na f600D, která zcela očividně ještě nikdy nebyla na autě. Ta zas měla tu zvláštnost, že to víko směrem k motoru bylo z jiného typu - některé typy převodovek mají přírubu toho víka rovnou a jiné mají po stranách takové rozšíření. Tahle převodovka byla rovná, zatímco víko bylo s tím vyboulením, takže když jsem do té převodovky nalil olej, hned vytekl ven. Po namontování víka správného typu již byla úplně bezchybná a jezdí dodnes.

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:02
od Jura z KM
A má cenu to kupovat?

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:03
od Tříprsťák
Pro mne to mělo cenu obrovskou. Za 1000Kč by mi nikdo převodovku nezrenovoval - a od té doby nemám s převodovkou problémy. A myslím, že nejetá převodovka by potěšila leckoho, kdo si mazlí šestistovku. Záleží ještě na tom, kolik si za ní ten člověk řekne.

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:04
od Renda ze Záboří
Bál bych se akorát toho, že jestli si ji doma složil nějakej všeumněl z nových dílů, tak nebude seřízen záběr hrušky s talířem a to za prvé není sranda a za druhý to může dobře udělat jen osoba znalá s téměř neexistujícím přípravkem. Pak to buď hučí anebo to má minimální životnost. Ale jinak - třeba máš kliku a je to opravdu nový - v tom případě je i 5000,- Kč dost dobrá cena!!!

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:05
od Ondrej
Jura: Převodovka ne, ale pro zajímavost, mám zjištěno, že každá nová šestistovka sem měla přijet s novým rezervním motorem, který se měl dodávat k vozu. Motory samozřejmě zabrala Mototechna, prodávala je zvlášť a šestky šly k zájemcům bez těchto motorů, ale za nesníženou cenu

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:06
od Tříprsťák
Totéž jsem slyšek o 850kách - každá přišla z Itálie s jedním náhradním motorem - k prodeji ho však Mototechna již dala bez něj.

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:07
od zastavaman
můžu se jen tak pro info zeptat, proč to italský soudruzi posílali s náhradníma motorama? :)

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:08
od Renda ze Záboří
s náhradním motorem posílali akorát F600, protože motory 100.000 neměli prakticky žádnej oil filtr a tak po cca 50000 km šly kukat....

Napsal: úterý 17. říjen. 2006 0:09
od Tříprsťák
Jojo... Motor ve f1100 má také pouze filcový filtr na obtokové větvi. Myslím, že kdyby tam spadl šroub, tak ho to asi časem chytí :))) Jinak výrobce asi věděl, proč u f1100 doporučuje měnit olej po 2500Km.

Napsal: středa 22. listopad. 2006 1:00
od Ondrej2
Zdravim vespolek,nejak mi prokluzuje u fiata 850 spojka,chtel bych vymenit lamelu,pritlacak i lozisko.Nevite nekdo jestli jsou u vsech 850tek tyto dily jednotne?Abych si treba nekoupil nove dily,ktery by mi tam nemuseli pasovat..diky,diky

Napsal: středa 22. listopad. 2006 1:01
od 600-850.driver
jak ti nechtrasti lozisko , tak ho menit nemusis menit, jinak je spojka stejna , jo a pritlacak menit? na co ? to je zbytecne, jestli ho mas v poho tak setri na lepsi veci...

Napsal: středa 22. listopad. 2006 1:02
od Enzo
to Ondrej2: Bacha,stalo se mi,že praskla talířová pružina přítlačáku u F850.Bohužel jsem si toho nevšiml,dal jsem novou lamelu a spojka klouzala dál.Důkladně prohlídni ten tvůj přítlačák změř celkovou tlouštku obložení lamely.Ciao Enzo.

Napsal: středa 22. listopad. 2006 1:03
od Renda ze Záboří
Jo u všech F850 byly tyto díly stejné! Budeš-li něco potřebovat, všechno tu mám.

Napsal: středa 22. listopad. 2006 1:04
od Ondrej2
to 600-850 no ja chtel jen mit vse nadosmrti v cajku:-) to Enzo dik a jaka by mela byt ta tloustka?

Napsal: čtvrtek 23. listopad. 2006 1:00
od předseda
Ondrej2 tloušťka lamely F 850 -ky je 7.9mm ,zkontroluj ložisko ,jestli nechrastí a hlavně ten přítlačák ,může být nějaký ten "paprsek" prasklý a klouže to i s novou lamelou.