Původní diskuse - převodovka, spojka

Převody, řazení, spojka
Zamčeno
FIAT 125S
Návštěvník

Příspěvek od FIAT 125S »

Poradí mi někdo?Potřeboval bych nahdadit diferenciál jiným s rychlejším převodem.Případám si když jedu že neřídím auto ale traktor,neví co ten majitel s ním dělal,jediné co sem zjístil že za tím tahal karavan do itálie.Udruhýho fiatka 125B my motor tahne až do 200km/h a je to 4kvalt a tenhle je 5kvalt a víc jak 170km/h z něho neviždímu a rozjíždět se můžu i na trojku. Tak nevím co s tím?
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Fiat 125p. Ty rychlosti tady raději nezveřejňuj. Pár lidí tady to auto má a ví moc dobře, co je schopné. 200 s A prostě neuděláš. Si spočítej otáčky. To by jsi pak ho tedy sakra přetočil. Na Speciála je 170 tuším psaná rychlost. Že to nejde víc vytočit, tak máš buď špatný tlaky nebo ti jde málo benzínu. Motor není pružný. Hele hlavně z toho nechtěj dělat letadlo. Traktor to určitě není. Zdar Petr
FIAT 125S
Návštěvník

Příspěvek od FIAT 125S »

to Holecekp asi máš pravdu ))))
Libor
Návštěvník

Příspěvek od Libor »

to Zdeněk: ... na kolik by vyšlo spojkové vypínací ložisko na F600D? a bylo by k mání?... dík Libor
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

to Libor: mám skladem, se slevou za 476,-
Libor
Návštěvník

Příspěvek od Libor »

to Zdeněk: tak já to teda beru :o) .. a pokud by k tomu bylo možno i dynamo na F850(jestli by bylo nějaké starší),tak by to bylo super.... ale ještě všechno upřesním,protože nevím,jestli to dynamo potřebuju...jestli je zrada v dynamu nebo regulačních relátkách.....každopádně díky..
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

to Libor: dynama tu nějaký mám, něco je z 600D něco z 850. Nevím ale který je který, tak to budu muset porovnat podle čísel. Regulační relé F850 bohužel nemám, jenom z 600D.
Libor
Návštěvník

Příspěvek od Libor »

to Zdeněk: tak podle šipky na víku by to mělo být rozpoznatelné....
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

pro Abarthistu, který mi asi před týdnem volal kvůli převodovce: sehnat se dá úplně bez problémů, je to jen otázka peněz. 1. "Nejlevnější" možností je předělání stávající 4-kvalt převodovky na sportovní, na výběr je buď krátká nebo dlouhá verze, cena toho kitu je 1.250 Euro, tahle skříň pak s příslušným motorem utočí max 175 km/h. 2. Nejdražší je naopak fungl nová 5-kvalt, typ Monza, primárně určená pro 1000TC. Cena kompletu se samosvorným diferákem je 4.800 Euro. 3. O 900 Euro levnější je 5-kvalt bez diferáku. 4. A pak je ještě 5-kvalt kit za 3.400 Euro, který zahrnuje vnitřek a obal. Poskládat si to ale člověk musí sám. Kdybys měl o cokoliv z toho zájem, zavolej, zajistím a dodám až do domu. (aspoň to budu moct pochovat v náručí). Jo a ta dvoudílná Alu vana na TC vyjde nová na 15t Kč.
....
Návštěvník

Příspěvek od .... »

mám dotaz,jaké kinetické klouby se dají dát na šestistovčí poloosy k náboji kola a jaké jsou posléze nutné úpravy(postup) k tomu,aby se tam připevnily (co je potřeba vyhodit atd.)Slyšel jsem,že se dají dát z Una,127,128.. jestli s tím má někdo nějakou zkušenost,tak mi prosím poraďte.. děkuji
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Zkušenosti s tím zatím bohužel nemám, ale nejčastěji se tam asi dávají z Una, kdy se prý musí upravit ramena a tak. Jinak se dají taky koupit origo na šestistovku, pak se převrtávají jen nějaký díry. No ale kineťáky mají smysl asi jen v případě, že tam budeš mít nějaký extra silný motor, do takových 60hp by to měly zkousnout i origo poloosy.
....
Návštěvník

Příspěvek od .... »

díky Zdeňku,právě v souvislosti s tím silnějším motorem bych je potřeboval. ... noo ví tedy někdo,jak upravit poloosy a co navrtat? děkuju za odpovědi
35-10
Návštěvník

Příspěvek od 35-10 »

půlku poloosy dáš 600(do převodu) a na stranu poloos třeba z toho una. ufikneš je v půlce(s nějakým přesahem) do jedné pulky vysoustružíš díru a na druhou uděláš čep. za tepla nalisuješ a obvaříš. necháš srovnat a je to. homokineťák stáhneš na soustruhu po obvodu tak aby se vešel do ramene. upozorňuju, že fše je z tvrzeného matroše, takže to chce velmi kvalitní nástroje do soustruhu a pevné nervy :o)) a rada na závěr..... rači desetkrát měř, jednou řež. jinak origo unašeče snesou 75 HP a 105 Nm.
...
Návštěvník

Příspěvek od ... »

to 35-10: .. super,díky za dobrou radu,nevěděl jsem totiž,jestli je nutné ty poloosy řezat a poté spojovat takhle s tím kloubem,protože jsem ho ještě neměl v ruce.No otázka číslo dvě je :o) ... : když už mám vše spojeno,svařeno,osoustruženo,tak .. jak vše připojit k náboji kola,když se vyhodí ten hliníkový unašeč,kterým vymezuji vůli v ložiskách..jak spojit tohle teda ? díky moc...PS:po tady tomhle už budu vědět vše,ještě jednou dík
Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM »

Byl za mnou pán, že by chtěl do 600 motor i s převodofkou z 850. Původně chtěl jen motor, načež jsem mu oznámil, že bude mít čtyry zpátečky :-)) .Takže, vážení, BUDE PROBLÉM a včempak ????
.......
Návštěvník

Příspěvek od ....... »

to Jura z KM: .. tak problém?..no pokud mu nebude vadit řezat do zadního čela,aby se posunul úchyt na motor o pár centimetrů,tak to tam pásne i s délkou poloos osmsetpadesátky,jenom je tam ta převodovka hodně natěsno od držáků ramen,takže asi ubrousit šroub vypouštění oleje a pak ještě ubrousit/uřezat takový kus hliníku co je na převodovce,tuším,že i startér tam nevejde,tak se musí přihnout plech a potřebuješ samosebou tyč řazení (tuším,že i šaltpáku)z 850.. délkově tam vše pasuje i na unašeče šestistovky to jde dát(tisícihrany jsou shodné)no a musí se udělat držák převodovky (takové to účko)protože šestistovčí nejde použít. .. nevíš jak připevnit kinetické klouby k ose zadních kol šestistovky?(ta co vede nábojem kola a dotahuje se přes matku vůle ložisek?)jak je zmiňováno níže...
Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM »

Tak do toho bych se nehrnul já, natož pán, co to chce jako svatební dar pro céru. I když u sebe bych si tak jistý nebyl... S kineťákem by to chtělo nacpat ložiska ze sedmy místo těch kuželíkových. Je to teorie,kterou vymýšlám do maluchy- zatím teorie.
35-10 pro samou tečku (......)
Návštěvník

Příspěvek od 35-10 pro samou tečku (......) »

Mělo by se použít původní pouzdro na ložiska ze 600 a ze sedmy ten kus co sa do ňho strká ten kineťák(ted nevim jak sa temu nadave) chce to ale najít ložiso které odpovídá oboum průměrům. lze taky očekávat, že nebude nejlevnější :o( nebylo by špatné dvouřadé, to by stačilo enem jedno. tož tak. enem teorija v prax je to horší.
Jarda
Návštěvník

Příspěvek od Jarda »

Tak můj Fiátek 600D je ještě nedovařený , ale řešil jsem problémy na tom stejným , co má otec ohledně nastavení spojky.Štelování je originál vespod u pedálu pod plechem , má to štelování někdo předělané na F 600D u spojky aby tam byl lepší přístup ? Určitě si u svého Fiátka nějak vymyslím , má někdo stejný nápad nebo zkušenoust ?
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

štelování je opravdu ve spodu pod pedálem ,vzadu nad převodovkou na konci lanovodu to májí F850 -ky ,sice to tak většinou nezarezne ,ale může se k tomu stejně blbě, já si vždy musím sundat LZ kolo.U F 600D je důležité ,aby byla vzadu dobrá pružinka a daná na správném místě!!
martin
Návštěvník

Příspěvek od martin »

jak maj prijit kameny co jsou na poloosach do prevodky? Jde mi o to, kam maji byt natocene ty drazkovane steny - maji byt na stycnych plochach?
Libor
Návštěvník

Příspěvek od Libor »

to martin: já bych dával tím rýhováním na styčné plochy... tuším,že to ani jinak nepustí
Jarda
Návštěvník

Příspěvek od Jarda »

to Libor Ty kameny musí být drážkama na styčnou plochu protože umožňují mazání , oni tam jdou na obě strany , jsou čtvercové , tak pozor .
martin
Návštěvník

Příspěvek od martin »

diky moc!! jeste jeden dotaz, da se pouzit pritlacny talir spojky z f850 na setrvacnik z f600?
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Nedá, upevňovací šrouby jsou jinak rozmístěny. Na třech místech po 120°, všude po dvou šroubech+ vystřeďovacím trnu. Co vím, tak F600 má šest šroubů po 60° a dva vystřeďovací trny umístěné proti sobě... nepletu-li se?
Zamčeno