Původní diskuse - převodovka, spojka
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
OldoV, v poho. Výměnu rozvodů jsme už dělali na druhém Poláku. Tak to mám v rukách. Předstih jsem seřídil, bohatost směsi i volnoběh. Jen se budu muset ještě vrátit k ventilům. Jinak sem to projel a vse v pohode. Kdyby se to potkalo, tak je konečná po nastartování. Takhle to jede pěkně, motor se nechvěje a udržuje stabilní otáčky. Ten simering udělám tak jako tak. Koukal jsem do knihy od Čecha a neměl by to být problém. Jen jsem chtěl vědět, zda jste se s tím nesetkali a zda tam třeba není nějaký špek.Zdar Petr
-
- Návštěvník
to Holecekp: Cau.Já jsem to Gufero v diferenciálu už jednou měnil.Ale abych řekl pravdu,měl jsem z toho trochu strach.Ta matice,co drží přírubu kardanky,zároveň udržuje taky předpětí ložisek pastorku.Mezi těmi ložisky je pružný člen a ten by se měl vždy použít nový.To jsem ale neudělal.Vyměnil jsem jen Gufero.Tu matici jsem pak dotáhl stejným momentem,jakým byla namontovaná.(aspoň přibližně).Podrobně o tomhle uložení píše Ing.Čech na straně 275,bod 5(pod obrázkem 3.59)To je ale vcelku složitá operace.Nicméně mým silně zjednodušeným postupem(až diletantským)se hlučnost zadní nápravy nezhoršila.Cau,Enzo.
-
- Návštěvník
Enzo, tak to jsi mě moc nepotěšil. Zdálo se mi to jednodušší. Nejhorší, že nemám momenťák. No proštuduju to v knížce a uvidím. No ale vyměnit to musím. Hold se to povede nebo ne. Mám možnost nového diferáku. Tak kdyžtak půjde novej. Ale zkusit si to musim.
) Poraďte mě ještě prosím, jakej dobrej olej do diferáku? A jakej obyčejnej do převodovky. Stačí PP 80? Nebo je lepší 90ka? Díky Petr

-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Oldo, věc se má tak. Na tomhle Fiatu si chci dělat pokud možno vše sám. Možná je to poslední auto, do kterého se takhle podívám. No a přece jen zatím na to ND jsou a docela levný, tak když to zkazím, tak se zase až tak nic neděje. Až to budu zkoušet u nové Oktávky, tak to bude horší. Jinak ale motor mě stále čeká. Literaturu čteme stejnou, ale to označení olejů už neplatí. Tam píšou nějký S... 90, no a já mám doma něco PP 80, tak nevím, zda ho můžu nalejt do převodovky. Není určen pro hypoidní převodovky, tak je jasný, že do diferáku ne. Zdar Petr
-
- Návštěvník
Enzo: hele poznačím si místo, jak byla dotažena ta matka, budu počítat otočení, no a to by v tom byl čert, abych to nedal tak jak to bylo. Trochu ji více předepnu, ložiska už můžou být volnější. Ale jen o mm. Jen škoda, že jsem si to v té knížce nepřečetl než jsem jel do Pardubic, mohl jsem vyměnit i ten pružný element. Třeba ho mám mezi tou spoustou bordelu doma. Zdar Petr
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
No, můžeš tam teoreticky frknout převodovku z 850, do toho motoru pak dát vačkovou hřídel z 850SportCoupé, která je levá (otočit ho na levý chod) a je ostřeji časovaná, dát výfuk a dvojitý karbec též z kupátka (nebo aspoň z 850Speciála), ale stojí ti to za to? Já jezdím s šestistovčí převodovkou poměrně v pohodě. A ještě něco - nespěchej do hrobu.
-
- Návštěvník
K diskuzi použitých olejích - PP 90 a 80 se liší viskozitou , další označení H je do hypoidních diferenciálů - tzn. osa hrušky je umístěna mimo osu talíře diferenciálu a při přenosu síly dochází ke tření mezi zuby hrušky a talíře.Konstrukčně bylo toto u Volhy. PP80 a 90 ( bez H) je možno použít do diferenciálu kde osa hrušky je v rovině s osou talíře diferenciálu a při přenosu síly dochází pouze k odvalování zubů. Jak je umístěno v převodovce 850 a 600 nevím , dosud jsem nerozebral. K převodovce s chodem vlevo či vpravo by byl problém v případě mimoosového umístění - nejsou čelní ozubení a v tom případě by to sice fungovalo ale nejsem si jist , jestli rádiusy jednotlivých zubů by neměly býti na druhou stranu - a jak dlouho by to vydrželo, to by řekl asi nějaký strojař.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Ahoj, prosím poraďte mi. Mám motor s převodovkou z Fiata 126, poloosy vedoucí z převodovky jsou ale normálně uřezané (trčí z ní jen asi pěticentimetrové kousky poloos). Motor s převodovkou chci dát do Fiata 500, ale s tou převodovkou asi těžko. Mám dvě možnosti. Buď na motor z Fiata 126 namontuju převodovku z Fiata 500, kterou taky mám. Jde to? Je tam myslím trochu někde jinde startér. Druhá možnost je vyměnit poloosy. Mám poloosy z F500. Šly by dát do převodovky z F126? Další důležitá otázka ale je, jak je to s výměnou poloos. Je to těžké? Musí se rozdělat celá převodovka? Máte s tím nějaké zkušenosti?? Díky za radu(y).
-
- Návštěvník
Fiata 500 bohužel moc neznám, ale z litratury vím, že rozvodovka a poloosy jsou u f500 konstrukčně totožné s F600, zakže výměna poloos bude velmi jednoduchá. Ty uřezané konce poloos tam podle mně zůstaly jen proto, aby z toho nevytekl olej. Sundáš manžetu a poloosu z rozvodovky volně vytahneš. (Nová manžeta se pak natahuje z druhé strany poloosy, tj, z té strany, na která vede do příruby u kola.) Na konci té poloosy je příčný čep a na něm z každé strany volně nasazený jeden tzv. kámen, to je čtverhranné želízko s kulatou dírou. Jak tu poloosu vytahneš, tak ti ty kameny z ní vypadnou. Kámen má ze dvou stran drážkování, při nandavání poloosy zase ty kameny nandáš na čepy a zasuneš to do rozvodovky tak, aby kameny zabíraly těmi drážkovanými stranami. Pak natahneš manžetu na její přírubu a stahneš páskem a to je (na straně převodovky) celé. O kompatibilitě 500 a 126 ti bude muset napsat spíš nějaký pětistovkař.
-
- Návštěvník
to Hanka ta výmena poloos není slozitá,nemusí se rozdelávat prevodovka,jen se sundaji ty cerne gumové manzety/vytece olej,pokud tam jeste je/a poloosa se vysune,na ni jsou dva ctverecky/kameny/,ty pak zase prendej na tu novou poloosu.Nevim ,ale presne jestli jsou polosy F500 a F 126 shodné na délku?!To urcite poradí nejaký petistovkar,já mám ty o neco vetsi Fiaty - F850.Karel
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník