Původní diskuse - převodovka, spojka
-
- Návštěvník
tak tady by se fakt hodily příspěvky u mě je to náký divný když stojim u obrubníku zařadim stupen 1. (přední kola se dotýkají obrubníku) nejsem schopnej ten obrubník přejet chová se jako by byl neutrál a motor jde do otáček POOOOMOOCCC co mam dělat mam ještě jeden fiat 850 spec mám vyměnit převodovku nebo co ?? jo a ještě při řazení a následovném pouštění spojky slyším bouchnutí co to je (to bude asi spojený s tim předchozim) dík !!michal!!
-
- Návštěvník
Zdar Lindemannos. Tak to že nepřejedeš obrubák by mohlo být sjetou spojkou nebo nemáš předepsanou vůli na spojce a ta tím stále prosmekává. To bouchnutí nevím. Možná diferák, převodovka? U Fiatu 125p byla závada při rozjezdu to cvaklo. To byly špatné kříže v kardanu. Ale co to dělá u 850ky nevím. Mám jiný problém. Vadný synchron na trojce. Klasika. Zajímalo by mě, zda po čase nastane nějaký větší problém než ten, že teď při řazení ze 4ky na 3ku to kopne do ruky. Zda se to časem nevysype uplně a už nezařadím. Nemá někdo takovéhle zkušenosti. Díky. Petr
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Pavle, nevím jak to je u vašich aut, ale vypadávání zpátečky nebo i jiných rychlostí může být třeba jen v ohnutí tyčí řazení nebo i vůle. Horší je pak, pokud to je v těch vydlicích. Ale u zpátečky bych to zatím ignoroval pokud to teda nemusíš držet celé couvání. Přece jen když couvám, tak většinou kvůli parkování a tak potřebuju obě ruce na točení tím koláčem ), když hodl nemám ten posilovač.
-
- Návštěvník
pro Pavla: nevím co máš zy typ, ale pokud je to F500 nebo F600 a pravděpodobně i F850, tak se dá hýbat celým usazením řadící páky. Je to kus železa přišroubovaný několika šrouby ze shora i z boků k tunelu a po povolení se tím dá hnout dopředu nebo dozadu, pokud máš na tunelu nalepené nějaké čalounění nebo koberec, tak ho musíš nejprve odlepit (více viz. příručka na www.f600club.cz) a vyštelovat tak, aby rychlosti nevypadávaly. MaXoft - F 600 Club CZ
-
- Návštěvník
pro Pavla: u F 850 je to jinak než u F 600 a F500,řadicí páka je na pevno přišroubovaná 3 šrouby k "tunelu".Seřízení se provádí zespodu ,kde je mezi převodovkou a rychlostní skříní silenblok,který má oválný otvor pro šrouby/jsou 2 a na druhé straně jeden pevnostní s takovou speciální ustřeďující podlož¨kou/,pak tedy tyč řazení přibližuješ nebo oddaluješ od rychlostky.Karel
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
to 35-10, Triprstak, Ondra... Já se s tou spojkou raději přemístím sem. Jsem taky zvědav, co bude hlásit Ondra, ale my jsme si s tím dneska poradili po svém. Spojku ze 127 použít nemůžeme, protože se šestistovčím vypínacím ložiskem by nefungovala a stodvacetsedmičkové nám tam nesedlo. Tak jsme použili spojku z 850, kvůli které není potřeba měnit vypínací ložisko. S tím jsme samozřejmě museli také použít 850kový setrvák. No a nakonec došlo taky na 850kový startér. To právě kvůli tomu ozubení. Drbali jsme se s tím celé odpoledne, zkoušeli, rozebírali a zase skládali, kombinovali... a takhle to funguje. Teď ještě musíme ze tří nefunkčních 850 startérů vykouzlit jeden fungující, ten pak trochu upravit a celé to nacpat do Beruny.
-
- Návštěvník
Jestli ten starter budes davat ze strany prevodovky(coz jiste budes, toci-li se ti motor doprava) vyzkousej napred, jestli pastorek dosahne na zuby setrvaku. Nejsem si jist, jestli ma 850ka ten zubaty venec na stejnym miste. Nemohl jsem to ted porovnat, protoze nahr. setrvak na 850ku mam u brachy ve sklepe, ale napriklad 127ickovy setrvak ma ty zuby asi o dva centimetry bliz k motoru nez z 600. Jinak (asi to rikam dost zbytecne ale pro sichr) bacha at setrvak nepresadis vuci pistum, nez ho sundas, udelej si nejdriv znacku, kde je "nahore". Pak je dobry ho vyvazit i s namontovanou spojkou.
-
- Návštěvník
Triprstakovi: Právě to už máme všechno odzkoušené, ten 850kový startér tam sedne, jen se musí zespod trochu obrousit, aby si nezavazel s 850kovou spojkou, která je trochu větší než 127mová. Upozorňování je samozřejmě zbytečné, protože jsem si klasicky nevzpomněl a neoznačil. Ale už se mi to stalo jednou když jsme připravovali ten nový motor do Beruny a vůbec to nevadilo. Stejnak mám pocit že je to jedno.
-
- Návštěvník
Ondrejovi: ono je to jedno z krátkodobého hlediska. Pojede to steně, ale když je to váhově rozházený, tak trpí ložiska klikovky. Dá se ta správná poloha zjistit, když položíš vymontovanou klikovku i se setrvákem a spojkou na dvě stejná prkýnka nastojato na rovnym stole, tak ve správný poloze setrváku se ti to nikam nekoulí. Taky se to dá takhle vyvážit. Necháš to koulet a pak nahoru dáš prozatim kus modelíny. Tu pak zvětšuješ a zmenšuješ, až to máš vyvážený. Pak se pokusíš na protilehlé straně, než jsi měl tu modelínu odvrtat stejně těžký kus železa, jako co vážila ta modelína. Asi jsou na to i lepší metody, ale tohle jde udělat v garáži na stole.
-
- Návštěvník
To Mishak: Předpokládám, že ti správně vypíná spojka atd. Tedy: Nejprve si zkus usazení šaltpáky, ten řadič je přišroubovanej k tunýlku tuším na čtyři šrouby (přístupné z kabiny, možná je máš pod kobercem, a ty díry v tunýlku jsou podlouhlé, takže než se řadič utahne, musí se správně usadit, aby to na všechny rychlosti "došáhlo". Takže nejdříve ten řadič povol a zkus to lépe usadit, mohl se ti za provozu posunout. Také prohlédni řadicí táhlo, jestli má oba pojistné šrouby, tuším, že jsou tam dva a ještě gumová ohebná spojovačka. Pokud se bude všechno zdát v pohodě, ale přesto to nepůjde, rozmontuj řadicí tyč a zkus odspoda řadit jen kusem tý tyče dopředu dozadu rukou (na 3-4 si s ní v neutrálu pootoč sikovkama), abys zjistil, jestli rychlosti takhle zapadají. Pokud ne, pak je čas vyndat převodovku a podívat se, jak vypadají řadicí kulisy atd. Já jsem jednou zlomil tu řadicí pacičku co kulisama hýbe a dojel jsem 50Km s trvale zařazenou trojkou (fuj!)a couval jsem ručně. Když už budeš mít to řazení rozebrané, mázni trochu vazelíny do toho kulového mechanismu šaltpáky, protože to asi zase věky nikdo neudělá.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
No do F 125p jsou pětikvalty jak z F 131 Miraf, tak snad i ze žigula. Ale musí se upravit tunel. Posune se totiž páka místo odkládací plochy před popelník. No a možná se musí trochu rozšířit tunel. Teď nevím u jaké převodovky, ale u nějaké se nevešly přední sedačky a tak se musí dost upravit. Hele Aeone, když jsi fanda 125p, tak určitě znáš www.fiat125p.ic.cz. Co, nechceš se účastnit našeho srazu F 125p? Zdar Petr
-
- Návštěvník
Obávám se, že z žádného sériového Fiata ne. Ale například Abarth cpe pětikvalty i do šestikulí, je to je hybrid poskládaný ze dvou různých fiaťáckých převodovek s posvařovaným pláštěm, který aby se do toho auta vešel, tak se musí proříznout podlaha tam co jsou jinak zadní sedadla a udělat tam takový plechový domeček. Jestli dělá Abarth pětky i pro 850nevím, je to možné, můžu ti to zjistit, ale stejně to prodávají za ceny, které normální smrtelník nemůže nikdy zaplatit. Jinak kdybys tam chtěl nějakým brutálním způsobem znásilnit převodovku z nějakého jiného auta (třeba ze škody125, nebo tak),znamenalo by to nejprve otočit motor doprava (dát vačkovou hřídel z 600) a pravděpodobně i rezignovat na zadní sedadla.