ja teda nevim, ja se shnilych vozu zbavuju smer srot, a ty zdrave, a tim myslim opravdu zdrave, o sto procent v lepsim stavu nez vetsina dejmetomu felicii u nas, mi zachranujou zivot... doslova a dopismene
potřeboval bych slyšet váš názor,jestli není ve Štejnerovi náhodou chyba :o). U převodovky je tam uveden stálý převodový poměr u Fiatu 600 5,37 což je tam jako 39/8,tak bych odhadoval,že poměr je tedy 4,875. No vím,že řeším nepodstatnou věc,ale chtěl bych slyšet,zda je tam kravina nebo ne :o)
to Libor u osobních aut je běžné,že používají u stálého převodu dva převodové poměry někdy i více.Jinak řečeno jeden na roviny a druhý do kopců,většinou na talíři o zub méně nebo více.
Ahojte hladam funkcny kus tejto prevodovky. Mam doma dve obe su vymlatene. Ak niekto vie co ine by sa este dalo pouzit v kombinacii s motorom 138 1500 ccm benzin, 190mm spojka, lava strana tanier na sroby, prava od motoru na tisichran na poloosi - trojdielne poloosi nech sa mi ozve alebo sem odpise Vdaka. Rad by som nejaku s kratsimi prevodovymi pomermi. mail : miroslav.kollar@gmail.com
Ahoj vsichni,vim,ze je to asi blba otazka,ale da se vymenit spojka u f850 na kolene(jen s pomoci heveru a bezneho naradi),nebo to chce zvedak, rampu apod. Diky
prave ze vim,jak sem nesikovnej,pokud to clovek dela prvne(spojku),jak dlouho to tak muze trvat,co vsechno je dobry si koupit,kdyz ji chci udelat(spojku)komplet,ackoli by treba stacilo vymenit jen lamelu?
Ondrej2 Jestli nemáš obě ruce levé, neboj se toho (a pokud máš, tak to auto raději prodej). Chce to mít přinejmenším bedničku, kterou vrazíš pod motor, aby si měl motor na co kecnout, až odendáš čílko, na kterém visí. S tím Bordeaux to moc nepřeháněj - budeš u toho muset trochu koukat a myslet. A vezmi si na to gola sadu s dlouhou prodlužovací tyčkou, bude se moc hodit (např. na odendání starteru, který dokud nesundáš, motor se neodloupne od převodovky)
Ondrej2: vidím, že pán ví s kým diskutuje, že raději píše o závorek, co má na mysli, aby nedošlo k nějakýmu nedorozumění. Nic se neboj, někde se musí začít. Až budeš muset "párat" motor - bude hůř.
Ondej2 - nejvíc musíš dávat bacha sám na sebe, abys něco nepos..l - až to budeš mít rozebraný, tak dej vědět co je v pr...i a když to nebudeš mít tak u mě seženeš vše - mohu Ti to i poslat! Myslím, že to pošta stíhá do dvou dnů. Ta bedýnka pod motor je naprd - lepší je pojízdný hever, skoro každej ho má neb stojí leckde i 3 kila a s motorem pak rovnou vyjedeš a je to brnkačka. Pozor na spodní kryt setrváku - nezapomenout vyndat!!
Tím asi bylo myšleno, že abys vymělil spojku, musíš ze setrváku odšroubovat přítlačák a asi by se měl potom s novou lamelou našroubovat na setrvák stejně, jak byl. Aspoň já si to myslím a vždycky si to důlčikem značím. Taky je důležitý lamelu pod přítlačákem co nejlépe vystředit, aby ti pak nedělalo problém sesatit motor s převodovkou.
Ondrej2 Označit a dát stejně se musí hlavně setrvák - ale ten vůbec sundavat nemusíš (leda by byl hodně silně porytý a chtěl jsi ho měnit). Krom lamely můžou způsobovat klouzání spojky také unavené přítlačné pružiny (chceš-li tedy bez zkoumání dát ránu do jistoty, dej nové i ty). A když to budeš mít rozhozené, zkontroluj také, jestli se volně a bez odporu protáčí spojkové vypínací ložisko. Kdyby drhlo, tak ho vyměň. Ptáš se, jak dlouho to může trvat? No, pro zkušeného je to na jedno odpoledne, ale děláš-li to porvé, nech si na to raději volný celý víkend. Ono to nějaký čásek hodí, než to pak všechno připojíš a seřídíš.