Původní diskuse - palivová soustava
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
FreeRider: Zajímavý článek, ale podle mě "trochu" zbytečnost, teoreticky některé obtěžuje i přilévání aditiv do benzínu, a představa, že díky "ideálnímu" poměru budu u benzínek "čerpat ze dvou pistolí" je poněkud groteskní. A výsledek celé takové "opičárny" bude přinejmenším diskutabilní, co do pružnosti a výkonu :o))) ...je to možné, ale to že se výkon zvedne o 2 koně běžný smrtelník prostě ani nepozná. Takže bych se smířil s tím, že nalít tam N98, musí stačit, pokud někdo bude mít čas a náladu, může to zkusit zředit tím N95, ale žádné navýšení výkonu, nebo jiné adekvátní zlepšení bych nečekal.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Podle mně tam řeší celkem blbost. Dokud nebude mít praktické výsledky podložené měřením na brzdě, které by ukazovaly, že taková alchymie má praktický význam, pohybuje se stále jen v teoretické rovině barevných grafů a nadšených slov, která nic nepřináší. A venkoncem si myslím, že ten rozdíl ve výkonu bude v praxi natolik bezvýznamný, že se (zvlášť do těchto aut) nevyplatí do toho Natu 98 investovat.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Potřebné oktanové číslo je určeno právě a hlavně kompresním poměrem. Univerzální "rada" byla že nad kompresi cca 8,5 je potřeba začít brát 95 oktanů místo speciálu, a nad kompresi 9 - benzín s oktanovým číslem 98. Řešit tedy "něco mezi" mi připadne zbytečné - hlavně, tak jak podotkl Ondrej, to není podloženo nějakým měřením - ale pouze "dojmy a pocity" Pokud má 850 special udávanou kompresi 9,3 - N98 bych se v žádném případě nebál. Lít to třeba berliny pokud nebude mít nějaký zásah (snížená hlava) je samozřejmě zbytečné s udávaným tlakem 8 bude dostatečně jezdit na special 91. A jesli někomu "pocitově" pojede lépe s 95 oktany - ENJOY IT! :o))
-
- Návštěvník
takže když mám kompresi nad 11, tak to tam liju správně 100 oktanovej benzín , jééé to je dobře , mě ten motor až ho zas někdy vyndám nakope doprdele s rozběhem... . ale jede mi to dobře, ono vyměněné rozvody, snížená hlava, a dalších pár vychytávek to jistí... ajajajajjjajaj to bude jízda až to zajedu
-
- Návštěvník
Když už se tu pořád rýpete v těch oktanech, tak abych se vrátil k původnímu dotazu zda 95 či míchaných 97- IMHO podstatně větší vliv na výkon motoru má taková zdánlivá pitomost, jako vlhkost nasávaného vzduchu. To mám ověřeno provozem i pokusy. Jinak jak tu zaznělo, požadovaná odolnost paliva proti detonaci závisí na kompresním poměru- takže to co tu nadhodil Jura, je zcela o něčem jiném, do toho bych nic nižšího, než 100 oct nelil...
-
- Návštěvník
Vlhkost sem doposud nezaregistroval (v dešti radši nejezdit :o))), stejně tak jako "laboratorně míchané" oktany si na mě nepříjdou. Co vím, velký vliv má teplota nasávaného vzduchu, chladný je lepší (intercoolery) to se prý projeví hodně. Běžně si to prý lze vyzkoušet, když se jede v létě na večer, kdy je ještě teplo, ale vzduch už chladne, to se dýchá lépe především mě a motor jaksi neřeším. Rozdíl +/- 5 koníků bohužel nepoznám, možná tak ještě na berlině, ale takové "zlepšováky" jako míchání benzínu mezi 95 a 98 oktany, prozrazuje hlavně to, že dotyčný má právě "hovnoconapráci"
-
- Návštěvník
Již kdysi dávno (tak před lety 25) jsem provedl pokus - při jízdě na 4 konstantní rychlostí 70 km/hod. porovině jsme s kolegou pouhým rozprašováním vody do sání zvedli rychlost na cca 85 km/hod! Pokus byl opakován se třemi různými vozy s týmiž výsledky! Takže vlhkost vzduchu má na výkon motoru rozhodující pozitivní vliv.... Čím víc oktánů, tím hoří směs déle čili je třeba též předstih zvětšovati jinak u motorů na to nestavěných zaručeně uhoří ventily výfukové! Jinak ať si tam každej leje co chce - vono to nějak pojede....
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
tak kvůli kompresi bych to až tak neviděl,ale právě zmiňované letecké motory pracují ve vysokých otáčkách a tam je žádoucí hořící směs ochlazovat, k čemuž napomáhá voda. Při vysokých teplotách může docházet k samozápalu,což není žádoucí. Přistřik vody do palivové směsi se využívá třeba i ve speciálech WRC, pokud ho nezakázali. Ale myslím,že jako první se začal právě používat u letadel. Vzhledem k tomu,že voda obsahuje kyslík,tak si myslím,že to taky napomáhá :o)
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
zastavaman: Jasně, bohužel mě nenapadnul vhodnější název pro "turbo leteckých motorů" než forsáž, sám mám ve sklepě nějaký "věnec" z Migu, kterým bylo při "přídavném spalování" vstřikováno palivo. Právě to "přímé vstřikování" u němců považuju za zcela zásadní co do rozdílné konstrukce, alespoň výsledné vlastnosti byly mnohem lepší u německých strojů, což spojenci v průběhu války alespoň jak-tak dohnali. Messerschmitty měli něco co je většinou (řekl bych nesprávně, ale budiž) popisováno jako "přídavné spalovaní" fungující "vstřikováním metanolu a vody do sání" spojenci tuto metodu naplno použili až u námořních stíhaček "Grumman a Hellcat" kde se vstřikovala nemrznoucí směs a methanol. Co vím, něco podobného bylo použito i na bombarderech, ale nevím na čí straně. Obdobu měl i Focke-Wulf 190, který považuju za jeden z nejlepších strojů II.SV, zde se jako "přídavné spalování" - tedy spíše krátkodobé zvýšení výkonu, vstřikoval oxid dusný. Jinak slabina spojeneckých motorů (do určité doby) bylo opravdu vynechávání motoru při určitých "akrobatických prvcích", na druhou stranu např. letouny Spitfire měli i přes to lepší stoupavost, kdežto Messerschmitty díky "přídavnému spalování" byly vynikající ve střemhlavém letu. Ale raději zpátky k autům, ať už se vstřikovalo cokoli, (voda, methanol, oxid dusný) vždy to vedlo k rapidnímu snížení životnosti motoru, některé zdroje mluví dokonce i o dvojnásobném zvýšení výkonu u některých technologií (dalo se použít pouze na pár vteřin), což jednoznačně vypovídá o tom, že vstřikování čehokoli "co do motoru nepatří" je svinstvo. Samotná myšlenka zvlhčovat nasávaný vzduch mi nepřipadne až tak špatná, ale bylo by potřeba zjistit "vedlejší účinky"
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
přátelé mám problém, mám na svém 850 special kompletně přetěsněný vyčištěný motor se sníženou hlavou, to by bylo v pohodě. Jenže na puvodní dvoukomorový karburátor mi to auti švihalo lehce ke 160 a ani na 4 rychlostní stupeň nebyl problém zvládnout leckterý kopec. Nyní je situace taková že tam mám taky dvoukomoráka, a motor jde lehce do otáček na volnoběh, ale jak tam dám kvalt tak je to líné a řve to jak tygr,a jede maximálně 120 a to ještě kolísá na rovince rychlost dolu nahoru o 10 km/h. motor hlava a vše kolem je původní , jen karbec je jinej, je to tím karburátorem ? ? ?