Původní diskuse - palivová soustava
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
pro Jardu - benzínových pum, co se montovaly do Fiatů 600 existuje minimálně 10 různých typů a všechny mají stejnou funkci. Na auta se montovaly tak jak je někdo z Torina objednal nebo výrobci dodali. Zabývat se repasí starší pumpy se nevyplatí - dají se stále koupit nové buď z Polska za rozumný peníz neb origo Italské za peníz méně rozumný, ale hlavně zinková slitina z které jsou udělány se časem vytahá a těleso pumpy je prohlé jak u bloku, tak v místě membrány, netěsní a opravit se to sice dá, ale za cenu zeslabení materiálu a pak to stejně dlouho nevydrží....Já starý AC pumpy vyhazuju.
-
- Návštěvník
Mám s AC pumpami tutéž zkušenost - mám doma krabici se starými pumpami v různém stadiu rozkladu, ale pochybuji, že z ní něco někdy použiji. Jinak délku tyčky lze regulovat přidáváním a ubíráním těsněníček pod pumpou, eventuelně též snižováním plastového soklu. Občas se totiž stane, že se tyčka (i vačka, co ji pošťuchuje) trochu vohlomejzdá a tyčinka je pak na to krátká a pumpa tam pak nedošťouchá dost benzínu, ačkoliv by ještě mohla.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
membránka do žíga tam jde, ale jen do některých typů. Ty starší typy mívají jiný počet šroubků po obvodu. pro Tři Tečky: termín "vohlomejzdání" jsem v tomto případě použil asi tak v tomto smyslu: "Nadměrné mechanické opotřebení vzniklé následkem dlouhodobého používání, které svým rozsahem již způsobuje překročení hranice spolehlivé funkčnosti zmiňovaného dílu, nebo funkčního celku." Ještě bych se pro pořádek pokusil definovat podpis v této diskusi: "Identifikační znak, který osvětluje autorství příspěvku, sloužící čtenářům diskuse k přiřazení jednotlivých příspěvků konkrétním přispěvatelům, jehož používání konvencemi zavedeno a předpokládáno."
-
- Návštěvník
Jarda: Tak to obroušení tyčky je největší hovadina, jakou jsi pro to mohl udělat. Když se tady psalo, že zdvih se reguluje přidáváním těsnění, tak by to nějaký důvod mít mohlo, proč se to dělá právě takhle, ne?! Ta tyčka má povrch upravený proti (nadměrnému) opotřebení a obroušením jsi to poslal do...
-
- Návštěvník
Pro Jardu Právě pro to, že jsem chudej si nemůžu dovolit dělat kompromisy, které problém pouze oddálí. Za prvé potřebuju aby auto bylo spolehlivé, za druhý hodina práce byť dělána s láskou taky něco stojí (to jsme tu někde již ale hojně přetřásali!!!) a za třetí ta pumpa stojí v Polsku necelých 200,- Kč a je nová a tudíž spolehlivá! Nic se nemusí ubrušovat, je to hotový za 10 minut a "jedeme dál!"
-
- Návštěvník
Je fakt, že příruba benzínových čerpadel je na většině fiaťáckých motorů stejná. Odlišnosti mezi pumpami bývají spíše nepatrné - průměr vstupní a výstupní trubičky (u 600 a 850BN menší), různé zaúhlení trubiček (podle umístění čerpadla a řešení motorového prostoru), ruční čerpátko (žigul)... To jsou odlišnosti, přes které se lze v nouzi překlenout. Co však bývá oříšek při použití čerpadla z jiného fiata je vždycky délka té tyčinky - a to se holt musí vychytat právě pomocí přidávání a ubírání těsněníček, případně úpravou výšky plastového soklu. Dříve se pro tento účel vyráběla dokonce těsnění pod AC pumpu v různých tloušťkách.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Jen by mne zajímalo z čeho ta tyčka pumpy je. Je to nerez? Dá se nerez kalit? Když ano, je tedy kalená? Má pouze kalené jen konce? Když ne, jak je tedy kromě pečlivé úpravy zkosení a povrchu, dosahuje požadované odolnosti? Spočívá původní povrchová úprava ve sražení hran obvodu a vyleštění? Ne že bych to chtěl dělat, ale kdyby nebyly tyčky správné délky k sehnání, myslím, že neškodí to vědět. Prosím kdo to ví ať odpoví.
-
- Návštěvník
Jen by mne zajímalo z čeho ta tyčka pumpy je. Je to nerez? Dá se nerez kalit? Když ano, je tedy kalená? Má pouze kalené jen konce? Když ne, jak je tedy kromě pečlivé úpravy zkosení a povrchu, dosahuje požadované odolnosti? Spočívá původní povrchová úprava ve sražení hran obvodu a vyleštění? Ne že bych to chtěl dělat, ale kdyby nebyly tyčky správné délky k sehnání, myslím, že neškodí to vědět. Prosím kdo to ví ať odpoví.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Těch membran je několik druhů, neboť se do f600 montovalo více typů čerpadel. Dají se levně sehnat žigulácké membranky, ovšem pasují jen do některých šestistovčích čerpadel (do těch, co mají shodný počet šroubků po obvodu). Jinak ze zkušenosti (a nejen mé)doporučuji čerpadlo vyměnit za nové. Já mám doma krabici s asi 10ti starými čerpadly na f600 a f850 v různém stavu a stejně vždycky raději koupím nové, neb vím, že stará čerpadla zlobívají, i když se člověk snaží je zrepásnout.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
[jinak radek]Jediny co sem nasel je (Nová kompletní opravná sada pro karburátor Weber 36 DCD3 (případně obdobné) pro Abarth 850/1000 TC. Originál Weber.Cena: 1.170,-)..ted jenom jestli by to mohlo sednout... Jinak ty dva co mam ja sou uplne kompletni.. jen nasadit na motor. respektive jeden.. a ten druhy mam i s kompletnim motorem fiat 850 special, ten ma mit najeto jen nejakych necelych 40 000 km ..udajne
-
- Návštěvník
The_FR: je potřeba opravná sada přímo na Weber 30 DIC, dá se sehnat v Německu za cenu okolo 8,-E. Na Sport i Special jsou ty sady stejné! Druhá věc ale je, že v těch opravných sadách toho zas tolik není, jenom některá těsnění- a to ještě ne všechna, membrána AC pumpy, jehlový ventil a sítko před jehlový ventil- žádné trysky ani nic dalšího. Jinou, rozsáhlejší opravnou sadu jsem nikdy neviděl ani nesehnal :-/