Stránka 15 z 18

Napsal: úterý 24. leden. 2006 1:02
od zastavaman
a čo je to taký zetal?

Napsal: úterý 24. leden. 2006 1:03
od wlken
To je nějaká slitina zinku,ne??

Napsal: úterý 24. leden. 2006 1:04
od Tříprsťák
Zincum et Aluminium.

Napsal: úterý 24. leden. 2006 1:05
od Olda V.
Taky si s chutí zanadávám

Napsal: pondělí 13. březen. 2006 1:00
od Tříprsťák
Nevíte, jakou rozteč kol má Simca? Zajímalo by mne, jakou rozteč měly Simcy v 50. letech, i jakou ty pozdější, z 60/70 let.

Napsal: pondělí 13. březen. 2006 1:01
od Tříprsťák
přesněji řečeno - jakou rozteč mají šrouby držící kolo, zda je to fiaťáckých 4x98, nebo ne...

Napsal: pondělí 13. březen. 2006 1:02
od Ondrej
50. léta bůh suď, tam byl ten styl těžce americký, ale řady 1000, 1300 a 1500 z let šedesátých na tom byly stejně jako Fiat. Ovšem zda pak i 1100 z let sedmdesátých si netroufám tvrdit.

Napsal: čtvrtek 13. duben. 2006 0:00
od OldaV
Nazdar, mám doma šrouby do kol tří různých délek nejkratší B80, delší Bispol 80 ty jsou do F125p a nejdelší FIAT 80. Nevíte náhodou co kam patří? Závity jsou shodné. Rozdíl mezi nejkratším a nejdelším šroubem je cca 5mm.

Napsal: čtvrtek 13. duben. 2006 0:01
od Tříprsťák
Olda: nevím, ale ty délky různě lítají - sundáš šrouby z jednojho auta a najdeš mezi nimi třeba tři různé délky. Například šrouby do f600D, které lze dnes koupit u Šlehofera jsou asi o cenťák delší, než většina původních.

Napsal: čtvrtek 13. duben. 2006 0:02
od Tříprsťák
Dneska jsem při přebírání dílů našel dokonce čtyři šrouby nechlup podobné těm fiaťáckým, i závit je očividně stejný, ale levý!!! Zvrhlost! Na hlavě mají písmeno S

Napsal: pátek 14. duben. 2006 0:00
od OldaV
K těm Simcám, pokud vím ajen podporuji řečené tak v šedesátých a sedmdesátých letech jezdily velmi často na fiaťáckých a žiguláckých kolech 1300, 1501,1301 i 1307,1308, které u nás bylo nejvíce vidět. Řekl bych vzhledem k historii, že fiaťácký rozměr je více než nabíledni. Vyvíjeli spolu motory aj, domnívám se (při svých chabých znalostech), že Simca byla s Fiatem i kapitálově propojená a sdílely konstrukční prvky a řešení. Pokud jde o šrouby, co jsem doma našel, panuje nejistota o hloubce díry - musí se to holt zkusit.(jako každá díra) Předpokládám,že když je šroub o 3mm kratší, tak to snad nevadí.(malý Kašpárek velké divadlo?) Perlička nefiaťácká: včera jsem rozebral bycikl favorit cca z roku 1988, žádný veterán, ale kolo švagrové a klika na straně talíře měla závit pro našroubování pedálu stejné orientace jako klika levá. Tj. dva levé pedály. Za celou dobu používání se ta nesprávná nepovolovala - nebyl s ní žádný problém. Vůbec jsem to nechápal.

Napsal: pátek 14. duben. 2006 0:01
od Matěj
viz OLDA bycikl

Napsal: pátek 14. duben. 2006 0:02
od Tříprsťák
U těch bicyklů je to se závity srandovní - na pedálech se opravdu používaly dříve závity oba pravé, později pravý a levý. Smysl to tam moc ale nemá, ty závity jsou totiž situované tak, že v případě přidření pedálových ložisek se oba pedály vyšroubují. Co smysl mělo, byly pravý a levý závit u misek na středovém složení, to bránilo jejich svévolnému povolování. To se naopak během bolševické éry změnilo na oba závity pravé, takže novějším favoritům se středy povolovaly. Jinak pravý závit na levé misce středového složení měly i prvorepublikové bycikly, jenže ty tam měly proti povolování pojistný klínek. Teď jsem si vzpomněl, že na pantátově Tatře prý byly na jedné straně šrouby kol s pravým závitem a na druhé straně s levým. Takže levé šrouby kol, které jsem našel, asi pochází z nějakého dost starého fiata.

Napsal: pondělí 24. duben. 2006 0:00
od Jarda
Tak jsem o výkendu viděl dalšího Fiátka 600 D a opět jsem zjistil, že svislé čepy řízení jsou volné . U toho , co mám doma je to stejné . Otec mi říkal , že jeden rok dal na podzim na svoje déčko nové i s vložkama a za dva roky byly volné . Jak jsem viděl ,on totiž zrezaví čep v tom ložisku a pak se to futro vydře . Co se dá s tím udělat, aby to vydrželo aspoň 5 let ? Namazané to bylo a těch čepů je doma 7 a všechny stejně rezavé .Poraďtě- díky .

Napsal: pondělí 24. duben. 2006 0:01
od Tříprsťák
Svisláky se u šestistovky musí promazávat několikrát do roka, nejlépe cca každé tři měsíce, jinak se vydřou pekelně rychle. Ony se časem vydírají i tak, mršky, protože se občas nedostane mazivo všude. Někteří lidé proto mají v těhlici přidělaných ještě pár těch mazacích cecíků navíc. Chce to nejlépe nějaké mazivo s molybdensulfidem a prát ho tam tak dlouho, až to kadí všema škvírama ven.

Napsal: pondělí 24. duben. 2006 0:02
od OldaV.
Hlavně, že se dá vše logicky zdůvodnit a v historickém kontextu vysvětlit. Holt můzeum je můzeum. Špičkové bylo, že talíř jsem mohl opětně použít, protože osa z pedálu se čtyřlístkem z 80.let s levým závitem, která tam byla padla jako ulitá do pravého pedálu Velamos ze 60. let, který jsem tam potřeboval dát. Kolo má tedy oba pedály levé. Už o kolech ani slovo, aby nás nezmlátili. Jinak ale také jde o veterána - renovuju dámský favorit ročník 1966.

Napsal: pondělí 15. květen. 2006 0:00
od Jarda
Pokračuji v generálce svého F 600 D ,měním silenbloky a potřebuji radu . Tam, kde jsou dva má jeden obě gumy černé a druhý jednu černou a druhou červenou . Tam kde je jeden ,(ten nad svislým čepem má taky jednu gumu černou , druhou červenou . Co to určuje, co to značí a jak to patří ? Děkuji za pomoc .

Napsal: pondělí 15. květen. 2006 0:01
od Jarda - doplňek dotazu
Jedná o přední část vozu , všechny silenbloky mám nové a těch původních se to nedá už poznat .

Napsal: pondělí 15. květen. 2006 0:02
od Renda ze Záboří
Jarda: je úplně jedno jak tam ty silentbloky dáš ta barva je nejspíš nějakej Italskej šprým neb neznámý technologický záměr...

Napsal: pondělí 15. květen. 2006 0:03
od tom
jarda: souhlasím, náhodou jsem v sobotu dělal stejnou práci na mé 850sc a ta červená barva je tam taky. Poraď prosím, kde se dají sehnat nové. dík

Napsal: středa 17. květen. 2006 0:00
od Jarda
U F 600 D chci upravit výšku zadní části vozu . Jelikož jezdívám po lehku 1-2 osoby , zadní plástě se sjíždějí z vnější strany a stabilita vozu je v zatáčkách taky menší . Jak jste to řešili , nebo kde to zjistit - myslím , že to napadlo hodně koumáků . Díky za radu nebo odkaz .

Napsal: středa 17. květen. 2006 0:01
od Vlasovec
Jarda: Ty pláště by se měly sjíždět rovnoměrně i když na zadní sedačce nikoho a nic nevezeš a navíc jestli nemáš zadní pružiny nové, tak už budou asi taky sedlé - takže to nerovnoměrné sjíždění bych asi snižováním neřešil. Jinak tu stabilitu bych možná řešil ubráním rychlosti - Fiat 600 není dělaný na spěch a myslím, že to každý řidič pochopí. Hodně lidí mě teď asi okomentuje kvůli mému silnějšímu motoru v šestikuli, ale já na silnicích nikam nespěchám - nemám to za potřebí...

Napsal: středa 17. květen. 2006 0:02
od Black
To potvrzuju, Vlasovec dokonce dokáže jet celou cestu z Moravy do Čech za mojím "vyčvachtaným", plně naloženým pětikilem. Jinak si myslím, že to "podražení" zadních kol zatáčkách moc stabilitu nesnižuje, spíše špatná geometrie (sbíhavost). A taky mám prakticky ověřeno (i když nevím proč se tak děje), že se auto dost zvedne při výměně tlumičů za nové (originální).

Napsal: středa 17. květen. 2006 0:03
od Jarda
Vlasovec:Nemyslel jsem řešit geometrii, ta je v pořádku, ani rychlost v zatáčkách a celkově - Fiatka mám na jízdu a kochání se krásami naší vlasti ,ale nenašel jsem v diskuzi v 370 příspěvcích jediné řešení - asi to doopravdy nikdo nikdy neupravoval - já to třeby někdy nějak vymyslím . Díky

Napsal: středa 17. květen. 2006 0:04
od Renda ze Záboří
Von to taky nikdo upravovat nepotřeboval - většina šestikil má péra unavený, nebo shnilý ramena, takže stejně sedí dost dole a pak to hlavně začne dřít o podběhy nebo lemy, a pak místo ušetřenejch gum je děravej podběh a ty gumy dostanou stejně zahulit, takže to vyjde na stejno....