Původní diskuse - podvozek
-
- Návštěvník
to Ondrej jasne, napravnice je u vsech typu F850 stejna,lisi se listove pero ,tehlice a tlumice.Puvodne Italove barevne oznacovali listova pera pro jednotlive tipy, coupe a spider mel bilou.Byl to takovy prouzek barvy na konci listoveho pera ,blizsko tehlice.Jenze ted cca po 35 letech tam asi malokdo bude mit jeste nejake oznaceni???!!!!Tlumice se zase daly rozeznat podle katalogoveho ocislovani./ ty origo Italske pro F850/Karel
-
- Návštěvník
to Ondrej jasne, napravnice je u vsech typu F850 stejna,lisi se listove pero ,tehlice a tlumice.Puvodne Italove barevne oznacovali listova pera pro jednotlive tipy, coupe a spider mel bilou.Byl to takovy prouzek barvy na konci listoveho pera ,blizsko tehlice.Jenze ted cca po 35 letech tam asi malokdo bude mit jeste nejake oznaceni???!!!!Tlumice se zase daly rozeznat podle katalogoveho ocislovani./ ty origo Italske pro F850/Karel
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
No, potřeboval bych nějaký trvanlivý kousek, přecejen má přijít do kupátka, kde se všechno dává dokupy a do co nejlepšího stavu. V jednom něneckém obchodě jsem nalezl novou nápravnici, ovšem za 138 E, do čehož se mi zrovna nechce. Když si vzpomenu, že mě čekají ještě horentní výdaje za rámečky světel, pokud je ovšem vůbec seženu, tak...:-/
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Myslím přední světla, ale dálková světla, což je ten problém... Dostal jsem tip na jeden francouzský obchod, kde mají paraboly a rámečky na 850 Spider, paraboly a rámečky na 850 berlinu/ Coupé I, dokonce i paraboly a rámečky na Coupé III- i na dálková světla (!) a na Coupé II NIC... Španěl Carlos, jenž má u nás na stránkách Especiála, by mi byl ve Špánii schopen sehnat ty přídavné paraboly, ovšem za 90 E za kus. To si tam raději ještě s radostí ponechám ty reflektory z poláka. Rámečky by sehnal pouze použité, prý se nějaké prodávají v Madridu, ale podle stavu za 14 až 40 E za kus! Wahnsinnig! Příšerné! příšerné!!! No a právě v tom německém Geschäftu jsem nalezl COSI, co by mohly být ony hledané rámečky, jenže tam nemají obrázky a z těch příšerných německých termínů mi jde hlava kolem a co je ještě lepší, nefunguje jim mejl, takže se s něma nemám de facto jak spojit... no snad ještě dojde na to, že tam budu muset zajet (k Hannoveru) ?!? :-/ Jinak rámečky hlavních světel jsem sehnal na burze ve Slavkově, za 100kč/ks, sice nebyly nové, ale velice hezké. A nouzově by se daly použít i ze sověta 2101. Pak je ještě problém i s hlavníma parabolama, už asi nelze sehnat parabolu s dírou pro parkovačku. Takže mám dvě paraboly s dírou, ovšem s naprosto rozdílným krycím sklem, takže to ještě taky budu muset řešit... Tak to jen tak pro představu, co je problémů jense světlama a to ještě nemuvím (nepíšu) o dalších věcech...
-
- Návštěvník
Tak to já jsem na tom se světlama dobře, na F600 se ještě pořád dají koupit. Pokud to neznáš, zkus mrknout sem: http://www.del-priore.com/del-priore.html No a nápravnice bohužel nic. Mám to vlastně celý odstrojený a na jednom místě je vcelku prohnilá. Udělám ti zítra foto, ať máš představu. Pak napiš, jestli ji mám z toho dostávat ven nebo to hodit do šrotu.
-
- Návštěvník
No jo, nápravnice na 850, to je nakové lehoučké nic - uvnitř je hliníkový odlitek s dírama pro šrouby a kolem je to taková tenoučká plechová krabička - když jsem ji rozřezal, málem se mi to všchno vešlo do kapsy. "Novou" mi tenkrát poslal Ehlen asi za 300,- ale byla už malinko spravovaná, vyvařovaná.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
to Ondrej tak to sorry, fakt jsem myslel ,že je rozchod stejný akorát ty těhlice ,že jsou jiné kvůli koutoučovým brzdám!Co je tedy Ondro delší?Spojovací -řídicí tyče, ten obdélníkový hlavní nosník nápravy/jak jsi scháněl/,stabilizátor,listový pero?Já jsem díly bral tenkrát přímo z toho nabouraného kupátka od Ehlena, /jak jsem dával dohromady to Lázničkovo tedy Tvoje kupé/,takže jsem nemusel nic měřit jenom přehazovat!
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
No, tím se teď taky tak trochu zabývám. Neměl jsem sice možnost prakticky porovnávat, ale ten rozchod u kupé by měl být dán širším listovým perem a jinými těhlicemi! Tedy rozumějte tak, že byly nejen těhlice pro bubny a kotouče, ale rozdílné jsou i těhlice Speciálu a kupé! Tzn. kupátková těhlice musela být svým tvarem přizpůsobena širšímu peru, ale stejnému hornímu ramenu tak, aby mělo kupé stejné hodnoty geomterie přední nápravy, jako Speciál a Normal. Momentálně mě víc serou zadní ramena, byly dvě verze pro berliny a kupé, ale nevím, jak je poznat. Rozchody zadních kol jsou pro Normal, Speciál a kupé různé, to je ale způsobeno především použitými disky. Mám totiž jedny ramena v garáži a asi mi nezbyde, než je porovnat s těmi Drakovými, až se mi vrátí. Taky bych tam chtěl dát nové zadní pružiny, byly jich tři druhy pro Normal, Special a kupé, odlišné výškou, tvrdostí a barevným označením. Nevíš, kde mám to barevné označení najít?!? Ničeho jsem si na nich nevšiml.
-
- Návštěvník
to Ondrej to si mezi svátky tedy vše porovnám, listové pera dle knihy B. Štejnera jsou rozměrově stejná ,liší se pouze tvrdostí a byly barevně odlišeny /cupátka měly myslím zelený proužek na konci u těhlice/.Není ten větší rozchod přece jen dán rozdílnými disky kol?!!Těď jsem porovnával jednotlivé řídící tyče/spojovačky/ a byly všechny stejné!Zajímalo by mě ,jak se liší těhlice Speciálu a kupátka?Jak píšeš o těch zadních pružinách ,tak myslím ,že to platí i o těch listových perech./tvrdost a barevné rozlišení/Na pružinách už je asi dávno sloupnuto nebo zatřeno, ale na list peru jsem ho na svém kupátku ještě pod resistinem objevil,tkže opravdu tam nikdo nic neměnil.
-
- Návštěvník
Ano, v závislosti na použitých discích by to bylo logické, ale proč by se pak udávaly ty těhlice zvlášť pro Speciál a kupé?! Píše se, že nižší pružiny jsou označené zelenou barvou a kupátkové navíc bílým pruhem (tedy ne zelená, ale bílá). Ty pružiny, které mám, zelené sice jsou, ale žádný bílý proužek na nich není. Zas je asi budu muset porovnat výškově s těmi Drakovými současnými.
-
- Návštěvník
to Ondrej tak jsem porovnal moje díly přední nápravy a opravdu nápravnice, velikosti listových per,držák listového pera,spojovací tyče řízení, převodka řízení to vše je stejné. Popletl jsem jen ty barvy bílá je u kupátka a zelená u Speciálu!List. pera jsou 3 druhy,ale liší se jen tvrdostí ne rozměry!!!!To samé je i u tlumičů a zadních pružin.Zadní rameno nemám náhradní ,tak jsem nemohl porovnat, ale na autech vypadají stejně?!Ověřil jsem si to i v knize o Fiatech Bruno Šteinera!Ty zadní pružiny prostě alespoň porovnej ve velikosti a síle materiálu.
-
- Návštěvník
Ověřil kde? Ve Šteinerovi se právě uvádí, že byly zadní ramena zvlášť pro berliny a pro kupé! A zase ten Šteiner mě s tou přední nápravou asi nějak zmátl právě tím udáváním třech druhů těhlic. Když jsou teda stejné, proč je kurwa uvádí zvlášť?! Zvláštní je, že ty pružiny, které mám, mají stejný průměr drátu, jako šestistovčí. Tak nevím. Ale to zjistím až za čas...
-
- Návštěvník
to Ondrej no vždyť píšu ,že ty zadní ramena jsem nemohl nijak porovnat ,že nemám žádná náhradní!!!!!!!!!!!Nesmí se to brát zase tak vážně ,jako např. s tou hlavou válců ,prvníF850 Berliny /asi do r.67/měly hlavy 100G a pak začali dávat do všech 100GBC,akorát tam dali jednu pružinu a do GBC ty dvojité!Prostě velikost je stejná ,tak proč si to nezjednodušit!Ty pružiny taky schválně přeměřím.čau Karel
-
- Návštěvník
Sorry, já to pochopil tak, že sis dle Šteinera ověřil, že jsou stejné, když se Ti i na vozech zdály být stejné. To s tím používáním GBC hlav jsem donedávna netušil. Měl jsem zato, že když GBC, tak jen v kupátcích. Vidím, že jsem si vybral ty správné značky. Sovětští dělníci taky dali co měli. Ale to sem tahat nebudu:o)) I když ať Rusové či Taliáni, vyjde to nastejno...:o)