Původní diskuse - podvozek
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Ahojky, omlouvám se, že otravuju v každé skupině. Ale i sem bych vznesl dotaz. Fiat 125p je desně měkké auto. Dost pohodlné ale raději bych pro bezpečí jízdy měl podvozek o něco tvrdší. Je to oddálení od A1 stavu, ale vzhledově to nikdo nepozná. Tlumiče zatím mají dobrý charakter. Zajímalo by mě, zda ten tvrdší podvozek by se dal dohnat tvršími tlumiči nebo se musí použít tvrší pružiny. Vpředu jsou vynuté pružiny, vzadu listové. Dozadu jsem si říkal, že bych přidal jeden list, ale co vpředu. Sehnat typ auta, který bude mít stejně dlouhé pružiny ale tužší? Že bych sehnal sportovní sadu na tento vůz nepředpokládám. Spíš by mě zajímaly ty tlumiče. Jak veliký vliv by na to měly. Díky Petr.
-
- Návštěvník
pro Holecekp: No, taková obvyklá metoda (nevím jestli dobrá, sám jsem to nedělal a dělat zřejmě nebudu) je seříznutí pružiny o 1 až 1,5 závitu, ale to už samozřejmě vzhledově poznat půjde. Když už měnit, tak bych měnil pružiny i tlumiče. Ale jak píšeš sehnat to bude oříšek. Zkusil bych pohledat na internetu stránky nějakých polských fanoušků, ti dělají kde co. Nebo by možná dopředu pasovaly z Fiatu 124, ty dělá ve sportovní verzi třeba Koni (www.koni.de) a určitě i někdo další.
-
- Návštěvník
Ahoj Zdenku, tak se musím přiznat k tomu zvěrstvu. O jeden závit mám pružinu zkrácenou, ale na tuhosti to nepřidá. Samozřejmě sportovní pružiny a tlumiče asi nebude lehké sehnat ale jinak krom poklice na kola nemám problém sehnat díly na Fiat 125p. V Pardubkách je stále dobře zásobená prodejna na tento typ. Pobočka je v Dobrušce a to mám 36 km od domu. Takže na díly pohodka. Mají jak pružiny, tak tlumiče. Hoj Petr
-
- Návštěvník
Ahoj kluci, to je pravda, že závity na tuhosti nepřidají, já jsem potřeboval zvednout zadek u rapida, tak jsem 1,5 závitu navařil ale výsledek žádná sláva. Nakonec se mi podařilo sehnat origoš pružiny i když jedna byla delší, no hrůza nokonec jsem je vyreklamoval a mám je na autě OK. O něco tvrdší pružiny má žigul,ale pozor kombík typ 2104,ale nevím, je to bez záruky. Ahoj
-
- Návštěvník
Ahoj Tome,diky za radu. Zajimalo by me ale jak se Ti podarilo navarit ty pera. Mel jsem za to, ze je to nesvaritelnej material. Ze Zigula to tam nepůjde. On ma vzadu vinuty pruziny a Fiat listaky. Leda jestli myslis predni? To by byl dobry napad. Ale proc by davali na limuzinu dopredu jiny pruziny nez na kombika. To si myslim,ze takovej rozdil v zatizeni vozu neni. Mej se. Petr
-
- Návštěvník
Ještě mě napadlo,že bys mohl dopředu zkusit tlumiče HP sporting (www.hpsporting.cz). Dělají sice hlavně na Škodovky,ale možná by zadní na Š120/130 šly po úpravě použít. Nebo se jich přímo zeptej na F125p,viděl jsem od nich i něco na veteránech,takže jsou asi docela schopní.
-
- Návštěvník
Zdenku diky za typ. To máš pravdu. Líná huba holý neštěstí. Nejvíce mě štve, že v takovýchto krámech je pultový prodej a nějak nemám ten svuj cas na to si to vsechno prohlédnout a vyzkouset. Kdyby to bylo jako v Obi, tak projdu tlumice na vsechna auta a poznám, který je podobný a který ne. Jinak Škodovka má tuším krátké. No mailem nic nezkazím, tak jdu juknout na to. Hoj Petr.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Má někdo dlouhodobé zkušenosti s převařenými disky kol. Zajimalo by mě jak rychle odcházejí ložiska či čepy. ¨Převařil jsem disky o tři a půl cm a tak čekám, co to udělá. Ložiska mám do zásoby nové a čepy. Kdo zná Fiat 125p, tak ten po svém předchůdci, po kterém zdědil podvozek - Fiat 1300/1500 má děsně zapuštěné kola do karosérie (říkají tomu styl Tramvaj ?:-((). No a tak jsem převařil disky a nechal původní chromované poklice a vipadá to o poznání lepší. Italský originál má nápravy širší a a tak tohle nemusí podstupovat. V podstatě i Fiat 124 (Žigul 2101) má ty kola taky více vysunuté. Hojky Petr
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
jestli mě někdo nepředběhne,tak se Ti to pokusím přesně zjistit.Já sám vlastním samé F 850 a tam jsou odlišné/spodní úchyt se šroubem je stejný ,ale horní má oko se silenblokem, kterým se protahne šroub.Mají to všechny verze./Jinak starší zadní tlumiče na F 600 bych měl mít ještě doma,podívám se.Nové by mohl jedině máš hlavní dodavatel dílů p. Ehlen ze Záboří u Mělníka.Zdraví Karel
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
pro Zdeňka: pokud vím, tak žádný rozdíl mezi tlumiči pro F600 a F600D není. Liší se spíš pouze provedení (ne podle typu vozu, ale podle výrobce) kryt táhla pístu může být buď kovový nebo plastový, některé tlumiče se dají rozebírat a renovovat a jiné nikoliv. Doporučuji sehnat starší tlumiče značky RIV, které ale neprotékají a po rozebrání renovovat, vyměnit olej, popř. pořádně očistit a znovu natřít a opět smontovat. Pak se chovají jako nové a navíc budeš vědět, že jsou OK. Množství a typ náplní v tlumičích najdeš na www.f600club.cz v rubrice technické údaje, popř. údržba a servis vozu. boss MaXoft - F 600 Club CZ
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Přátelé sice nejsem členem,ale prosim o radu jak vyzrát na tlumiče u Fiat 128sc. Jsou shodné s F 127? Ja je mám uplně na kaši a potrbuju nové. Díky za informace Milan. 777559094 nebo rozza@centrum.cz
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Nedaří se mi sundat zadní brzdový štít a přírubu poloosy z ramena na F600D. Mám oddělanou poloosu, pryžovou tlumící spojku, hřídel, pak jsem odšrouboval čtyři šrouby, který jsou normálně schovaný pod paknama a drží přírubu k ramenu. Myslel jsem, že už ten štít s přírubou půjdou dolů, ale ani se to nehne. Bojím se do toho praštit kladivem, abych ten štít neohnul. Poraďte něco. Dík.
-
- Návštěvník