Původní diskuse - podvozek
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
K těm Simcám, pokud vím ajen podporuji řečené tak v šedesátých a sedmdesátých letech jezdily velmi často na fiaťáckých a žiguláckých kolech 1300, 1501,1301 i 1307,1308, které u nás bylo nejvíce vidět. Řekl bych vzhledem k historii, že fiaťácký rozměr je více než nabíledni. Vyvíjeli spolu motory aj, domnívám se (při svých chabých znalostech), že Simca byla s Fiatem i kapitálově propojená a sdílely konstrukční prvky a řešení. Pokud jde o šrouby, co jsem doma našel, panuje nejistota o hloubce díry - musí se to holt zkusit.(jako každá díra) Předpokládám,že když je šroub o 3mm kratší, tak to snad nevadí.(malý Kašpárek velké divadlo?) Perlička nefiaťácká: včera jsem rozebral bycikl favorit cca z roku 1988, žádný veterán, ale kolo švagrové a klika na straně talíře měla závit pro našroubování pedálu stejné orientace jako klika levá. Tj. dva levé pedály. Za celou dobu používání se ta nesprávná nepovolovala - nebyl s ní žádný problém. Vůbec jsem to nechápal.
-
- Návštěvník
U těch bicyklů je to se závity srandovní - na pedálech se opravdu používaly dříve závity oba pravé, později pravý a levý. Smysl to tam moc ale nemá, ty závity jsou totiž situované tak, že v případě přidření pedálových ložisek se oba pedály vyšroubují. Co smysl mělo, byly pravý a levý závit u misek na středovém složení, to bránilo jejich svévolnému povolování. To se naopak během bolševické éry změnilo na oba závity pravé, takže novějším favoritům se středy povolovaly. Jinak pravý závit na levé misce středového složení měly i prvorepublikové bycikly, jenže ty tam měly proti povolování pojistný klínek. Teď jsem si vzpomněl, že na pantátově Tatře prý byly na jedné straně šrouby kol s pravým závitem a na druhé straně s levým. Takže levé šrouby kol, které jsem našel, asi pochází z nějakého dost starého fiata.
-
- Návštěvník
Tak jsem o výkendu viděl dalšího Fiátka 600 D a opět jsem zjistil, že svislé čepy řízení jsou volné . U toho , co mám doma je to stejné . Otec mi říkal , že jeden rok dal na podzim na svoje déčko nové i s vložkama a za dva roky byly volné . Jak jsem viděl ,on totiž zrezaví čep v tom ložisku a pak se to futro vydře . Co se dá s tím udělat, aby to vydrželo aspoň 5 let ? Namazané to bylo a těch čepů je doma 7 a všechny stejně rezavé .Poraďtě- díky .
-
- Návštěvník
Svisláky se u šestistovky musí promazávat několikrát do roka, nejlépe cca každé tři měsíce, jinak se vydřou pekelně rychle. Ony se časem vydírají i tak, mršky, protože se občas nedostane mazivo všude. Někteří lidé proto mají v těhlici přidělaných ještě pár těch mazacích cecíků navíc. Chce to nejlépe nějaké mazivo s molybdensulfidem a prát ho tam tak dlouho, až to kadí všema škvírama ven.
-
- Návštěvník
Hlavně, že se dá vše logicky zdůvodnit a v historickém kontextu vysvětlit. Holt můzeum je můzeum. Špičkové bylo, že talíř jsem mohl opětně použít, protože osa z pedálu se čtyřlístkem z 80.let s levým závitem, která tam byla padla jako ulitá do pravého pedálu Velamos ze 60. let, který jsem tam potřeboval dát. Kolo má tedy oba pedály levé. Už o kolech ani slovo, aby nás nezmlátili. Jinak ale také jde o veterána - renovuju dámský favorit ročník 1966.
-
- Návštěvník
Pokračuji v generálce svého F 600 D ,měním silenbloky a potřebuji radu . Tam, kde jsou dva má jeden obě gumy černé a druhý jednu černou a druhou červenou . Tam kde je jeden ,(ten nad svislým čepem má taky jednu gumu černou , druhou červenou . Co to určuje, co to značí a jak to patří ? Děkuji za pomoc .
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Jarda: Ty pláště by se měly sjíždět rovnoměrně i když na zadní sedačce nikoho a nic nevezeš a navíc jestli nemáš zadní pružiny nové, tak už budou asi taky sedlé - takže to nerovnoměrné sjíždění bych asi snižováním neřešil. Jinak tu stabilitu bych možná řešil ubráním rychlosti - Fiat 600 není dělaný na spěch a myslím, že to každý řidič pochopí. Hodně lidí mě teď asi okomentuje kvůli mému silnějšímu motoru v šestikuli, ale já na silnicích nikam nespěchám - nemám to za potřebí...
-
- Návštěvník
To potvrzuju, Vlasovec dokonce dokáže jet celou cestu z Moravy do Čech za mojím "vyčvachtaným", plně naloženým pětikilem. Jinak si myslím, že to "podražení" zadních kol zatáčkách moc stabilitu nesnižuje, spíše špatná geometrie (sbíhavost). A taky mám prakticky ověřeno (i když nevím proč se tak děje), že se auto dost zvedne při výměně tlumičů za nové (originální).
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník