Stránka 1 z 16

Napsal: úterý 11. listopad. 2003 1:00
od Holecekp
I když riskuji děsné bombardování od všudypřitomných ekologů, tak na spodek vozu proti rzi a soli doporučuji rezistínový nástřik spodku. Ten pak oživovat nástřikem normálním olejem (řídký - chladírenský, tlumičový, ne vyjetý, ten obsahuje ze splodin síru a to není to pravé.) Olej před nástřikem ředit petrolejem, který má dobrou vzlínavost. Takhle vystříkat celý spodek a hlavně dutiny. Auto nechat den odkapat v garáži na rozházených piliných. Pak projet prašnou cestou. Spodek má pak krásnou vláčnou vrstvyčku, která nepropustí vlhkost. Nutno ale tento proces opakovat každý rok před zimou. No a je to lepší ne tlumex a plastizol. Tlumex časem ztvrdne a popraská a pod něj se dostane vlhkost nebo rovnou voda a jede to vesele pod vrstvou. Za čas se vrstva odloupne a spodek je rezatý jak kočka. Pokud už máte natřený spodek tlumexem a nechcete to oškrábávat, tak doporučuji taky přestříknout olejem s petrolejem nebo naftou a ten ten tlumex trochu zvláční a hlavně se dostane do těch pórů. Samozřejmě pokud někdo ten vůz renovuje a chová se k němu jako k veteránu, tak mu na spodek stačí normální protikorozní nátěr. Ten pak jede jen v neděli a když neprší. No a pokud je někdo zapřísáhlý ekolog, tak doporučuji rostlinný olej. Tím nikomu neublíží. Jen ten olej nesmí vázat vodu. Hojky. Petr

Napsal: čtvrtek 4. prosinec. 2003 1:00
od Zdeněk
Sháním kód origo barvy F600D, r.v.1969. V papírech vedená jako bílá, ale podle informací od prvního majitele to byla spíše slonová. Nevíte jestli licenční vozy respektovaly originální barvy ? Viděl jsem totiž Zastavu v originále se stejnou barvou a na Zastavu ten kód mám, dokonce i vzorek barvy v plechovce a vypadá doooost stejně jako moje F600D.

Napsal: čtvrtek 18. prosinec. 2003 1:00
od Holecekp
Nazdar, tak jsem objevil v rubrice burza pro mě pěkný inzerát. Prodám použitelný skelet na F 125. Ale co mě zaráží je to, že slovu skelet se rozumí karosérie bez blatníků, kapot a dveří. No a píše, že je nutno vyměnit lemy zadních blatníků a přední blatníky. Co teda? Znamená to, že prodává celou kastli a je použitelný akorád skelet? Nevíte, zda se dají ještě někde sehnat přední blatníky a tohle auto? Vím, že na originál první typ polského F je to už nemožné.Tak když veteránisté A1 stavu dovolí, tak vidím jedinou šanci a to polské blatníky na novější typ se zavařením a přizpůsobením místa pro blinkry. Petr

Napsal: čtvrtek 18. prosinec. 2003 1:01
od Enzo
to Petr: Jsem rád,že jsi četl můj inzerát na prodej skeletu.Ten vůz je v podstatě jěště celý.Koupil jsem ho na ND,ale myslím si,že je ho škoda úplně rozebrat.Ty přední blatníky jsou ještě použitelné.Musel bys to vidět.Cau Enzo.

Napsal: pátek 2. leden. 2004 1:00
od Zdeněk
No tak nevím jestli to patří zrovna do téhle rubriky, ale ... jaký znak má v originále vepředu na čumáku Fiat 600D z roku 1969? Můžu koupit nové označené 600E a 600L, ale nevím, který je ten správný. U toho 600L je uvedeno originální číslo ND 4173311. Klidně pošlete i foto na zdenek@klucka.cz . Dík všem.

Napsal: pátek 2. leden. 2004 1:01
od předseda
Přední znak u Fiatů 600D po roce 1964/65 už neni kulatý s nápisem 600 a se třemi fousy na každé straně/prostřední byly delší/ .Znak byl z pochromovaného plastu a fousy z AL ,nový znak už je z jednoho kusu /pochromovaný plast/,uprostřed znak s náúpisem FIAT a od něho na každou stranu jeden fous.

Napsal: pondělí 9. únor. 2004 1:00
od MIshak
nevite,jestli by se dala na fiata850 napasovat platena strecha z fiata 500?

Napsal: pondělí 9. únor. 2004 1:01
od Lindemannos
Zabijáku!!! jde všechno ale nepřeju si to vidět na vlastní oči... fakt škoda F850

Napsal: pondělí 9. únor. 2004 1:02
od Kronicar
Asi by to šlo, ale bude to vypadat zběsile, střecha 850 je přece o něco větší.

Napsal: úterý 24. únor. 2004 1:00
od Holecekp
Nazdar pánové, nedoporučil by mě někdo nějaký dobrý tmel na zatmelení karosérie? No a kdyby k tomu řekl i místo, kde ho dostanu, tak by to bylo naprosto super. Díky. Petr

Napsal: úterý 24. únor. 2004 1:01
od Tříprsťák
Na vyrovnání prohlubní stačí polyesterový karosářský tmel, ale na díry to chce tmel se sleněnými vlákny. Vyrábí to např. Polyfiber, nebo Soudal, ale jsou i jiné. Mají je v drogériich, nebo v autodílech. Bohužel tyhle polyesterové nebo epoxidové tmely dost podporují korozi, takže to chce pod tím pokud možno odřít až na zdravý plech a ještě pod tím natřít. Sice pak tmel možná hůře přilne, ale ty tmely jsou agresívní a ten nátěr ty plechy aspoň trochu ochrání. Tím tmelem se skelnými vlákny lze zadělat i dost velké díry, když si to člověk něčím provizorně podloží, aby mu čerstvý tmel nepropadával. Trochu větší fuška je to potom brousit, to jde blbě a často to chce ještě přetahnout karosářskym. Pro poslední stadium auta jsou ty tmely naprosto neocenitelné, dodělá se tím skoro celá kastle až je s toho skoro trabant. Ale na seriozní renovaci bych je spíš nepoužíval, lepší je díry vyvařit, nebo zaletovat.

Napsal: úterý 24. únor. 2004 1:02
od Tříprsťák
again to Holecekp: nevím odkud jseš, ale beru-li v potaz lokalitu kde se schází klub, lze tmely koupit asi nejblíže v drogerii v ulici Milady Horákové, když jdeš ze zastávky tramwaye "Letenské náměstí" směrem k letenské pláni, tak po levé straně, tuším poslední dům bloku.

Napsal: úterý 24. únor. 2004 1:03
od Holecekp
Díky Tříprsťáku, tohle vysvětlení se mi zdá stačí. Hele já si věci vyvařuju. Ale zatím jsem nevařil věci, které bych musel zakytovat. No a teď se chystám, že vyvařím přední blatník z nového typu 125p na starý. Aby tam šly ty původní blinkry. No a tak jsem chtěl pár fundovaných rad o tmelení. Vařil jsem, brousil, stříkal, ale zatím nic kvalitně netmelil.Kolik tak stojí ten tmel?

Napsal: středa 25. únor. 2004 1:00
od Tříprsťák
Už si to moc nepamatuju, kupoval jsem je naposled pred dvěma lety, ale myslím, že pixla toho stěrkovacího karosářského asi 70 korun a ten s vlákny je dražší, tuším tak 140 (orientačně, už fakt nevím)

Napsal: středa 10. březen. 2004 1:00
od //LINDE//
prosim vás o pomoc potřeboval bych takový ty lišty co jsou u 850speciál na práhu.. nabídněte zaplatim a nebo vyměnim mam na půdě rozebranou celou 850-tku..

Napsal: středa 10. březen. 2004 1:01
od //LINDE//
zvenku na práhu :-)

Napsal: úterý 16. březen. 2004 1:00
od Enzo
Prosím vás,dá se nějak odstranit koroze chemickým způsobem?Mám jedině komerční odrezovač (na bázi kyseliny fosforečné),ale není to moc účinný.Existuje něco lepšího????Dík,Enzo.

Napsal: úterý 16. březen. 2004 1:01
od Holecekp
Nazdar, jako povrchář ti řeknu tohle. Koroze se nejlépe zbavíš mechanicky. Tryskání, omílání, broušení. Lze i chemicky. Jsou na to mořící lázně. Kyselina chlorovodíková 1:5 a pro nerez 1:20 objemového množství. Nebo kombinace kyseliny chlorovodíkové a sírové. Pozor na poměr, to nevím. Aby jsi neposlal dílnu k nebesům. Nebo pak prodávají odrezovače. Moje zkušenost s odrezovači jsou ale špatné. Hele a pozor!!!! Ty kyseliny jsou dost koncentrované a jsou to sakra žíraviny. No po tom moření to musíš hodně oplachnout. No ale na spodek to asi není to pravé ořechové. Nejlepší je to, když je to malé a můžeš to někde smočit.

Napsal: úterý 16. březen. 2004 1:02
od Enzo
to Holecekp: Dík,já spíš zůstanu u toho broušení.Je to sice nuda,ale dá se to.Je to velká plocha celkem bez záhybů a zákoutí,tak to půjde snad dobře.

Napsal: čtvrtek 18. březen. 2004 1:00
od Kronicar
To asi nemyslíš auto? Nevím, že bys měl něco s trochou koroze :-))) Nebo chceš odstranit rez ze 130-tky? Nejlíp bys korozi odstranil odvezením dotyčného šrotu do sběru :-)))

Napsal: čtvrtek 18. březen. 2004 1:01
od Enzo
to Kronicar: No,myslím auto.Ale s tou 130-kou máš pravdu:-) Jo,a nemyslíš,že je jí škoda? Já jen,že asi v tom šrotu skončí:-(

Napsal: čtvrtek 18. březen. 2004 1:02
od Kronicar
Musím souhlasit, škoda jí bude, ale kam s ní? Měli by jsme zachránit alespoň ty použitelné díly, přece jenom se to bude těžko shánět. Navíc je tady možnost té 130 z Kutné Hory (cca 5000, - a o trochu lepší stav).

Napsal: čtvrtek 18. březen. 2004 1:03
od Enzo
A nevíš,jestli má tahle F130 doklady?

Napsal: čtvrtek 18. březen. 2004 1:04
od Kronicar
Tak to fakt nevím, zkus mu zavolat. Ta z Brandejsa je, ale má.

Napsal: středa 5. květen. 2004 0:00
od PooM
zdar lidi, potřeboval bych někoho solidního, kdo mi vyvaří podlahu na 850.Navíte o někom?Dík