Stránka 14 z 18

Napsal: sobota 10. prosinec. 2005 1:00
od Ondrej
Zbožňuju také závady, co se samy odstraňují, načež se bez zjevných příčin opět vracejí... dnes elektrika mého superstroje fungovala chvíli v pořádku a chvíli v chybovém režimu. Už jsem přišel na to, že běh motoru s vypnutým zapalováním způsobuje nějaký problém drátů u spínačky, ale jádro problému trvale svítící kontrolky dosud nebylo odhaleno. Nicméně Vlasovec zcela jednoznačně obviňuje spínací páčku světel na přístrojovce. No, stejně bude čas se v tom hrabat až příští víkend...

Napsal: pondělí 12. prosinec. 2005 1:00
od Black
Aby to nebylo moc jednoduchý, tak moje zkušenost je taková, že se často nakombinují dvě závady dohromady. Renda: to snad jedině, že by se změnilo "dýchání motoru" a to mělo nějak vliv na jeho chod , ale je to fakt divný. Taky mám s měrkama oleje u F500 zajímavou zkušenost - když jsem poprvé sundal ojejovou vanu, na dně byly další dvě utřepaný měrky.

Napsal: pátek 30. prosinec. 2005 1:00
od rozdělovač
rozdělovač

Napsal: pondělí 2. leden. 2006 1:00
od Dynamo
Dynamo

Napsal: pondělí 2. leden. 2006 1:01
od Motor
Motor

Napsal: pondělí 2. leden. 2006 1:02
od Karburátor
Karburátor

Napsal: pondělí 2. leden. 2006 1:03
od Tříprsťák
Ale no tak!

Napsal: pondělí 2. leden. 2006 1:04
od Renda ze Záboří
Chlapci není nad plodnou diskuzi...

Napsal: středa 15. březen. 2006 1:00
od Marťas
Ahoj poradí někdo jak u F850 Berlina zapojit alternátor když tam bylo dynamo, a co je k tomu potreba

Napsal: středa 15. březen. 2006 1:01
od Renda ze Záboří
Potřebuješ alternátor z F850 coupé a regulátor k němu. Zapojit to není problém. Cena alternátoru s regulátorem u mně starší 1600,- Kč, nový 4500,- Kč.

Napsal: čtvrtek 16. březen. 2006 1:00
od Marťas
Děkuji za radu a chtěl sem se zeptat jestli náhodou nemáte nějaký schéma podle kterýho by se to dalo zapojit?

Napsal: pátek 17. březen. 2006 1:00
od Tříprsťák
Marťas: neseženeš-li altík z kupátka (což je varianta nejjednodušší, ne však nejlevnější), můžeš použít i altík z f127/903ccm nebo z téhož motoru z Una či Pandy. (Z jiných motorů těchto aut ne, mají jinak držáky.)Musíš mu ale přibastlit dvojitou řemenici. Alternátoru levý chod nevadí, jen chladicí vrtulka bude funět opačně a to není žádné neštěstí. Připojení alternátoru je velmi jednoduché - na tlustší konektor drát přímo k baterii, na tenčí konektor drát ke kontrolce dobíjení. Novější alternátory mají regulátor integrovaný ve svém plášti, starší ho mají externí, přišroubovaný na kastli auta - ten se propojí s alternátorem originálním třížilým kabelem, který má na obou stranách konektory neumožňující chybné zapojení.

Napsal: pátek 17. březen. 2006 1:01
od Petr z Kolína
Jen k diskusi o alternátoru , nevím jaký je průměr původní řemenice u dole uvedených alternátorů , pokud má proti dvojřemenici 850 podstatně menší průměr , je možné že bude účinnost dobíjení menší - alternátor potřebuje větší obrátky , ovšem zmenšení náhonové řemenice od motoru by porušilo a zvětšilo počet otáček na čerpadle , na původním řešení s dynamem je to optimálně vypočítané , dynamo potřebuje menší otáčky pro svoji činnost ( ovšem zase původní dynamo má výkon cca 180 W a pomaleji se točící alternátor tohoto výkonu určitě dosáhne, běžné alternátory mají výkon cca 300 W při optimálních otáčkách )

Napsal: pondělí 20. březen. 2006 1:00
od Pajik to Petr z Kolina
Ahojky k tvemu prispevku mam male vyhrady. Alternator je schopen dobre dobijet zhruba od 700 do 18000 otacek a jeho vykon by se mel pohybovat kolem 450W, teda nevinm, jak tomu je presne u fiatku, ale jelikoz dynymo na F600 dava 180W tak bych me tvrzeni povazoval za sparvne...tve optimalni otacky bych videl kolem 1400 ot alternatoru, coz pri prevodu zhrubha 2:1 je 700 otacek motoru....

Napsal: úterý 21. březen. 2006 1:00
od Petr z Kolína
Převod motor - dynamo u F 850 je 1,8 mám z nějaké publikace schema zapojení elektriky v 850 , ale z nějakého typu , kdy obrysovky byly ve sdružených svítilnách s blikači pod hlavními světlomety a ukazatele směru ve sdruženém přístroji s tachometrem měly na každou stranu svou žárovku . Pokud máte někdo zájem , pošlu oskenované , když dáte mailovou adresu . Jinak dole s uvedeným převodem , při volnoběžných otáčkách motoru cca 900 otáček a převod 1 ku 2 ( což alternátoru odpovídá) je 1800 otáček na alternátoru a to moc alternátor nedobíjí .

Napsal: sobota 22. duben. 2006 0:00
od Dynamo versus Alternátor
Ahoj kluci nemá někdo vyzkoušený převod alternátoru na f600 kde bylo dynamo?Abych to nemusel vymýšlet.Kámoš to sice má,ale zdá se mi to u něj poněkud chatrně vyřešené tak to nechci kopírovat.Spíš bych byl pro něco funkčního.Bude to mít poměrně velkej odběr tak proto tam chci alternátor.Jestli porádíte tak díky ušetříte mi spousty práce a vymýšlení.Bohdan

Napsal: sobota 22. duben. 2006 0:01
od Tříprsťák
Já tam měl altík z f127 se zdvojenou řemenicí. Neměl jsem to nijak propočítané, řemeničky byly obě stejně veliké, ale fungovalo to bez problémů - dobíjení i chlazení.

Napsal: sobota 22. duben. 2006 0:02
od ManowaR
Jojo, alternator tam jde dat bez problemu, asi nejlip za 127 (stejne uchyceni). Jenom si dej pozor na regulator dobijeni, nektere latiky ho maji uz v sobe, u nekterych ho musis vyresit samostatne nekam bokem. Ja osobne mam ze 127 s jednou remenici, takze tam mam jen jeden klinovej remen.

Napsal: středa 26. duben. 2006 0:00
od Diky
Dík moc kluci Boda

Napsal: neděle 21. květen. 2006 0:00
od 600
Ahoj mam takovy problem. Mam Fiata 600 s motorem ze 127. Problem je ze spatne startuje, baterku jsem koupil novou ale stejne s tim motorem malo toci(jeste sem ji nedobijel-muzu zkusit) ale nejdivnejsi mi pride ze auto bud chytne a nebo ho roztlacim ale kdyz pak dojedu tak s tim baterka neotoci uz vubec, necham ho den stat a zase s nim toci, jako kdyby se pres noc dobila coz je blbost. Jo a ve starteru jsou meneny uhliky.

Napsal: neděle 21. květen. 2006 0:01
od Tříprsťák
600 To nemusí být baterkou, nýbrž starterem. On ten šestistovčí starter když má točil GL motorem, tak už mu docela tečou voči. Já mám starter v dobrém stavu a ten GL motor utahne, ale když byl občas motor přehřátý, také už s ním sotva otočil. (Co jsem vyřešil chlazení, tento problém zmizel.) A vzpomínám si, že u f850 mi studeným motorem starter točil, ale s teplým málem ani nehnul. Jak jsem cestou někde chcípnul, musel mne občas někdo roztlačit. A ono - uhlíky nejsou všechno...

Napsal: pondělí 22. květen. 2006 0:00
od 600
Hmm tak ale co s tim jak zjistit kde je chyba? Takhle nemuzu ani k pumpe pac si nejsem jisty zda nastartuju. Mimochodem moje 600 je ta co stoji pred parkhotelem

Napsal: pondělí 22. květen. 2006 0:01
od Tříprsťák
600 Řešení jsou dvě - buď sehnat starter z f600D v dobré kondici, nebo dát starter, setrvák i spojku z f850 (Kombinovat to nelze - mají jiné zuby). A nevím, jak máš vyřešené chlazení, ale zkoukni, jestli se ti také motor nepřehřívá. Samotný šestistovčí chladič motor 903 nestíhá uchladit. A pokud máš motor permanentně přehřátý je celý utažený a starter ho nezvládá.

Napsal: pondělí 22. květen. 2006 0:02
od 600
No chlazeni mam dobre rekl bych az moc, protoze auto se skoro neohreje. Mam kolem 50°. Takze prehratym motorem to asi nebude.

Napsal: pondělí 29. květen. 2006 0:00
od wlken
chlapi,jaké svíčky do F850 SC???Stejné jak do F127?