Původní diskuse - elektrická soustava
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
modernější volant - bylo tím myšleno,z jiných materiálů a mluvím z vlastní zkušenosti. kdybych při své nehodě měl origo volant, co jen železo tak kdo ví co bych měl z břicha a žeber, takhle se mě volant pěkne zkroutil a ja vylez bez vnitřních zranění. Měl sem volant ze 127 MK2 sport, a to si myslím že je tohle je volant akorát do těhle aut.
-
- Návštěvník
když sedám do auta z půlky šedesátých let tak musím mít pocit že sedím v autě z půlky šedesátých let! Aspoň teda já..auto podle mě nemusí být v origo stavu,ale musí být stylově jednotné a vkusné..osobně bych si na veterána nedal "neveteránský" odstín laku (křiklavě zelenou,metalízy apod),tygrované potahy sedadel,plastové poklice apod...jediné úpravy o kterých přemýšlím u svých aut je alarm a nějak šikovně zamaskovaný spínač výstražných blinkrů..a taky nějaká muzika (mp3 player v kombinaci s ukrytým zesákem a repráky např. pod sedadlem...osobně moc nechápu lidi,kteří zabijou to charisma a ducha 60. let,které z těchto Fiatů intenzivně vyzařuje, nějakou umělou hmotou nebo samolepkama..každé auto má styl,některé víc,některé míň..a Malé Fiaty mají velmi jednotný,jasný a čitelný styl,který ovšem nevychází jenom z tvaru karoserie,ale taky např. odstínů,plechových disků,koženkových potahů,chromových nárazníků a strohé přístrojovky..Fiatky jsou vozítka nad kterýma museli pánové inženýři sakramentsky přemýšlet, a není to jenom v technice ale i v designu..Stačí se zamyslet proč v tolika TV reklamách a katalozích značkového oblečení figurují právě auta z 60.let...bude to proto že lidé s vkusem dokážou ocenit tu čistotu stylu a eleganci,kterou ovšem dokáže zabít i nevinný "spojler" ze stodvacítky a zádi osumpade....
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
A když už je řeč o tom bastlení, tak mam takový dotaz: potřebuju nějak ozvučit F 127 Mk1 dvoudvéř. Rádio jsem napasoval do předního kastlíku, bez žádného zásahu. Jenže nevím, co z reprákama, žádný díry do dveří dělat nehodlám (do zadního plata už vubec ne..) Tak jsem si myslel třeba nějaký bedýnky a dát je na to zadní plato. Akorát nevim kde to sehnat, viděl jsem akorát asi za 3000,- (...což je moc). Anebo od vietnamců, jenže zase chci aby to trochu hrálo, tak nevim... jak to máte vymyšlený, na ty dlouhý štreky tam určitě radia máte, ne?
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
mám trochu ostudně lamoidní dotaz, ale co mám do zastavy nacpat za baterku? doteď sem tam měl 44Ah 390A a fungovala v pohodě, ale stejná baterka mi teď umřela v normálnim autě, tak do něj dám tu zastaví a nahlédnuvše do manuálu, zjistil jsem, že auto prý požaduje 34Ah - ovšem o ampérech se tam nehovoří - dělá se 35Ah/280A nebo 36Ah/330A - co tam mám dát nejspíš?
-
- Návštěvník
Ten údaj v Ampérhodinách značí kapacitu baterky - např. plně nabitou baterku 36Ah vybíjíš jednu hodinu proudem 36A (nebo 36hodin proudem 1A). Ten druhý údaj v ampérech je vybíjecí proud - ten značí, jaký proud je baterka schopna poskytnout při plném zatížení. Vybíjecí proud může zajímat majitele automobilu plně vybaveného všemi možnými elektrickými nesmysly, u Zastavy bych to neřešil.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Pánové - elektrikáři prosím o radu: Koupil jsem si nabíječku v bauhausu 220/12 V 6A. No a doma po prostudování návodu jsem zjistil že je určená pro akumulátory od 15 do 60 Ah no a já potřebuji nabít baterku 75 Ah. Myslíte že v té regulaci je nějaký problém? Mám ji tedy raději vyměnit za 8 Ampérovou. Nebo to jen bude déle nabíjet ale pořidí to tu 75 Ah baterku dobít aniž by ji to zničilo. Měl jsem starou nabíječku a na ní nebyla žádná hodnota a taky vesele nabíjela vše co mi přišlo pod ruku. Díky za radu. Petr
-
- Návštěvník
Pedro: Akumulátor se má dobíjet proudem odpovídajícím cca jedné desetině jeho kapacity, takže 75Ah baterku proudem 7,5A. Rozhodně se neboj, že bys 75Ah baterku zničil tím, že ji budeš dobíjet jen 6ti ampéry. Bude to jen trochu déle trvat. Pro baterku je naopak škodlivé prát do ní moc veliké proudy protože elektrolyt se při tom začne vířit a rozvířené úlomky destiček ze dna článků se mohou naprat mezi destičky a tím je zkratují a zmenšují tak kapacitu akumulátoru. Pomalejší dobíjení je pro něj šetrnější.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Zdravím chlapi. Dneska jsem z šestistovky vypreparoval starej kábl od baterky a docela jsem se zděsil, anžto jsem já tukan jezdil na časovaný bombě a hned vedle benzinový trubičky jsem měl zaděláno na parádní zkrat. Všude hafo tlumexu, takže bylo zvenku kulový vidět, možná trochu volnější káblík ve svorce a je vymetýho. Začal jsem vymejšlet, že bych dal baterku nad vejfuk k motoru, ale zajímá mě, jestli s tím nemáte někdo nějaký blbý zkušenosti a jestli to není už z principu hovadina. Možná by ji nebavilo to teplo a třeba se tam skrejvá i nějakej další průser. Pod nádrží je to asi pro ni lepší, ale trochu se kurva bojím
-
- Návštěvník
Ve svém bastlíku mám baterku za zadním sedadlem, anžto na jejím původním místě trůní vodní topení. (Rudimentární úkaz z doby, kdy jsem s tím jezdil i v zimě a nechtěl škrabat okno z obou stran). Tu baterku v motorovém prostoru nad výfukem jsem již také jednou viděl - byla přidělaná na takové plechové poličce. Asi jí tam fakt bylo trochu teplíčko, ale evidentně to tak přežívalo. Jiný průser bych tam neviděl - naopak, je výhodnější, že je baterka blízko startéru a ty šílené startovací proudy nemusí téct kabelem dlouhým jak týden. Ale do své nové šestistovky dám baterku tam, kde má být, neboň pan Fiat to tak vymyslel.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník