Původní diskuse - elektrická soustava

Zapalování, dobíjení, osvětlení, startér
Zamčeno
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Kronikáři, tak to jsi nikdy pecku nedostal? Tak hold kabely dám raději nové. Měl jsem za to, že to bude dělat každý kabel. Já mám totiž takový pocit, že při studeném motoru jde dost nepravidelně jakoby občas na tři válce. No a ladím předstih i bohatost směsi a pořád s žádným výsledkem. Svíčky jsou na podzim nové. Zdar Petr
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

pro Holecekp: Cau draku,tak už jsem zase zpátky.K tomu "běhu na 3 válce".Máš pravdu,že by to mohly dělat kabely,ale zkus taky zkontrolovat zapal.cívku.Stalo se mi už několikrát,že se mi probilo to bakelitové "víčko" cívky a zeslabovalo to jiskru.A ještě,minulý týden jsem namontoval nové kontakty do rozdělovače,protože mi motor v F125P hrozně "prskal a střílel".Teď je všechno OK.Cau Enzo.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar Enzo, to je dost. Už jsem myslel, že jsi přešel do jiného klubu :-)). Díky za rady. Ty kontakty bych mohl zkusit. Cívka mě fakt nenapadla. Měl jsem za to, že by pak nešlo nic. Dneska jsem si udělal libůstku. V neděli jsem odšrouboval sání vzduchu a odvezl do Prahy. Dneska jsem ho otryskal a napráškoval zinkovou barvou a na to pořádnou vrstvu bezbarvého laku s bílým pigmentem. Moccccc pěkný. Už to tady okukuju asi hodinu. :-)) Zdar a ať to tlape. Petr.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Enzo, co myslíš tama kontaktama. Vyměnit jen víčko nebo přerušovač i s kondíkem? Schodou okolností mám jeden rozdělovač tady v Praze a už ho montuju. A koukám na to. Sakra zamazal jsem si klávesnici. Neuvěřitelná náhoda. Mám tu i cívku. Tak se na ni juknu taky. Nesl jsem to jednomu fiatistovi, ale už to nepotřebuje. Jinak Enzo, tebe to taky nekope, když to vytáhneš ze svíčky za chodu? Zdar Petr
Franta
Návštěvník

Příspěvek od Franta »

to Holecekp: Mě to chvilkama jelo na 3 válce a nevěděl jsem kterej nemaká tak jsem si vzal rukavici protože vím z motorky jaké to dává šlupky i když si myslím že by mě stejně neochránila ale člověk má lepší pocit a vytahoval jsem je u motoru jeden po druhým a nakonec jsem na to přišel na čtvrtým válci byla špatná svíčka a naštěstí mě to nekoplo tak kabely mám snad v pohodě.
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

No,občas taky dostanu ránu.Já jsem to pak dělal tak,že jsem odpojoval ty kabely přímo na rozdělovači.Jenže tím,že pak není uzavřený obvod,tak se může poškodit víčko rozdělovače nebo palec.Jinak musím říct,že rána TO JE!!Ciao.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Tak jsem teď koukal na ceny kabelu a to mě fakt překvapilo.Kabel s koncovkama. Bůh ví, zda bych trefil takhle od oka délku. Tak ten jeden kabel od 90 do 120 Kč. No pěkné. Ptal jsem se na metráž a tu přej nemají. A odkázal mě na Riegra nebo AutoUni. No jen tak jsem si tam chtěl koupit filtr vzduchu a čistič plastů, ale udělám raději tržbu v Dobrušce, kde mě prodávají věci na Poláka.
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Tak musím přiznat, že i já párkrát dostal od zapalovacích kabelů pěknou pecku. Na burze na Smíchově jsem kupoval silikonové kabely za 280,- celou sadu. Vzal jsem jako vzor staré kabely a podle nich pak koupil nové, sada byla tuším z Opela.
Pája
Návštěvník

Příspěvek od Pája »

Nestačilo by jen vyndat vždy po jednom kabelu i se svíčkou z motoru a položit ho třeba na víko sání a v garáži zhasnout? Sice je to makačka 4x vše vyměnit, ale ránu alespoň nedostanete :o) btw. ještě lepší je když si startujete v autě a někdo u otoru vám hlídá jiskru na svíčce, ale ať raději na nic nešahá, nebo se neudržíte smícgy jakou dostal pecku, čauvec
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar Pájo, to poznáš že ti jde jiskra u svíčky. Poznáš ale velmi špatně, který ten válec špatně pálí. Jiskru může dávat, ale třeba nestačí pořádně zapálit směs. Na to je právě lepší postupěn vytahovat kabel zapalování a poznáš to na chodu motoru. Když vytáhneš a změní se chod motoru, tak to je OK, když vytáhneš a motor jde stejně, tak zde je problém. Chce to trochu dobré ucho. Zdar Petr
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Jak jistě víte, tak já jsem ujetej na F 125p. Chtěl bych se zeptat, jaký máte názor na elektronické zapalování. Když jsem měl ještě trábika, tak to pro něj byla dobrá věc. Ale co u čtyřtaktů? Dá se to? Já přece jen vidím to mechanické jako jednoduchou neporuchovou věc. Osvětlí mě to někdo. Třeba co ty na to Enzo? Díky Petr
NoBODY
Návštěvník

Příspěvek od NoBODY »

to: Holecekp Docela dobre info o elektronickém zapalování je na http://www.tuning.cz/ladaauto/clanky.html Jinak obecně. Elektronické zapalování má přesnější časování jiskry. Silnější jiskru a nemusí se seřizovat. Zlepší se chod na volnoběh, zvětší si pružnost motoru a ten jde lépe do otáček. Tak výsledně i výkon a zrychlení. Ale nečekej z toho F1. Spolehlivost je počítána životností fotodiody (1000 hodin - to je asi 50 000 km). Pro jistoto je lepší vozit sebou klasický rozdělovač. Zdar
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar NoBODY: díky za info, taky jsem se po něčem takovém pídil po internetu. No a já jsem se dostal na velmi zajímavé stránky. Sice tady kluci od Fiatu budou řvát, ale ty stránky jsou o Škodovce. No a kdo není ještě odborník přes opravy aut a jejich techniku, tak by se mu tyhle stránky mohli hodit. Popisují se tam jak notoricky známé věci, tak i vylepšení a výzkumy. Tak koukněte zde: http://skoda.panda.cz Petr
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

má někdo zkušenosti s tim že dával do auta silnější cívku?? vím že tyristorové zapalování je také dobré ale zajímala by mě ta cívka protože je to zajímavější.. a jestly má někdo zkušenosti tak mi prosim poraďte co by jste daly do mojí F850 spec. sem sám zvědavej zkoumal sem na internetu různé věci ale nic sem se nedozvěděl a hlavně nevim jaké má parametry ta v 850ce.. dík
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

To Linde: Cívku tam můžeš dát jakoukoliv (tedy dvanáctivoltovou). Klidně i škodováckou, nebo cokoliv, když je nová, tak vždycky dává dobrou jiskru. Důležitější je stav a seřízení rozdělovače, stav a vzdálenost kontaktů na kladívkách, kontaktů ve víčku a na palci, čistoty rozdělovače, stavu kabelů, svíček, seřízení předstihu... jakmile je tohle dobré, pálí to vždycky dostatečně. Ty cívky jsem vyzkoušel různé, každá byla buď dobrá, nebo špatná a u těch dobrých jsem rozdíl nepoznal. Jestli má někdo zkušenost jinou, ať prosím tyto mé bludy ztorpéduje. Jinak u Šlehofera prodávají na fiátky takovou docela pěknou cívku, jen asi 5cm dlouhou, má takový zvláštní tvar. Stojí nějak kolem 1400, pokud vím. Mám ji ve své stosedmadváce.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Again to Linde: jestli ti to blbě pálí, podívej se také, jestli tam nemáš ty přiblblé odporové kabely, co se tam za bolševiků dávaly. Ty totiž stojejí za h.... Odšroubuj koncovku a jestli uprostřed kabelu uvidíš něco jiného, než měděnou licnu, tak ty kabely radši vyměň.
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

To tříprsťák: dík asi mi to i pomůže protože momentálně zkoumám vlivy mam i tu možnost ozkoušet to ve škole (sem Elektrikář) a tim pádem by sem mohl zjistit jestly dává škodovácká větší než fiatácká.. Jo to by mohlo jít :-) u toho tyristoru mě akorát štve že má menší výdrž v Kilometrech..a to pak asi dopadá jako v případě Franty a jeho F124 před závodem Knovíz olšany..
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

to Tříprsťák: néé pálý docela i jako v pohodě jen mam zase tvořivou a taky ty moje nápady :-) kabely sou nový a kvalitní jely mi až z Itálie i s Víčkem takže ty mohu vyloučit jen přemejšlim co by mi mohlo zlepšit chladnější starty...
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Správně, Linde, jen si hraj, aspoň nám potom povíš, jak jsi dopadl :-) Jsi správný nadšenec, vozit kabely z Italie. Já měl pytel s asi 20m toho vysokonapěťového kabelu a z toho jsem to vždycky střihal. Bohužel jsem ten pytel asi zapomněl vzít při stěhování :-( Jinak se škodováckou cívkou jezdím už sedmý rok.
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

To Tříprsťák:ne já to nevezl :-) ale bylo to objednaný až z itálie.. jinak fakt to vyzkoušim jen si ještě něco málo o tom přečtu a zjistim nějaký ty data... protože podle mně Silnější cívka=Větší jiskra=lepší vznět resp.zážeh a z toho=lepší Emise a lehký nárůst výkonu v řádech do +/-5% aspoň myslim protože jedna speciál věcička na http://www.shmotor.cz/powerkabel/powerkabel.html no tam je v podstatě nabízen kabel který obsahuje vlastně nějakou tu cívku asi nejspíš.. ale je to drahý a nevhodný do autovetrána Fakt Blee
Radek
Návštěvník

Příspěvek od Radek »

To Linde Když dáš novou cívku 12 V, na velikosti nezáleží, nové kabely a svíčky ( na zimu můžeš dát klidně i o hodnotu teplejší, nevydrží sice věčně ale při pravidelné výměně to nevadí ) tak budeš mít určitě po problémech. V případě že motor má alespoň nějaké tlaky a rozdělovač ještě funguje.
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

To Radek ale já vůbec nemam potíže :-) jen zkoušim nějakou teorii proměnit v praxi :-) asi nejspíš Profesionální nemoc beru si práci domu...
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

No, na ty Power kabely mám svůj názor. Slibují tam hory doly a vůbec se přitom nezmiňují, na jakém principu kabely pracují. Než bych o nich začal uvažovat, zajímal bych se, jestli s nimi někdo jezdí. Také jsem míval tendence všechno nové vyzkoušet, ale mám pocit, že kdybych měl žlutočerný balicí papír, tak si ty kabely vyrobím také a se stejným efektem. No, možná jsem na ně zbytečně ošklivý. Ale obchodní šarlatánství bylo, je a bude a kdekdo se snaží vydělat na slepé důvěře lidí. Zatímco před sto lety se draho prodávaly mastičky na růst vlasů a granule pro vyšší dojivost krav, případně speciálně tvarované jehly do gramofonů, neničící desky a zajišťující silný a kvalitní poslech hudby, dnes se snaží vydělat například na nás, co chcem nahonit pár koní navíc a přitom šetřit motor. Tak vymýšlí všelijaké ptákoviny, například srágory do oleje, které motorům často spíš škodí, hlavně, že se na tom dá vydělat. Když vidím reklamu oplývající samou sebechváou, bez jediného technického vysvětlení principu věci, případně ještě s grafem ukazujícím navýšení výkonu motoru (který postrádá jakékoliv jednotky či údaje o tom, co vlastně ukazuje), jdu od toho. On ten automobilový trh byl po zlepšovákách odjakživa lačný a když se objeví něco, co opravdu funguje, tak to lidé okamžitě vyzkouší. A je-li to dobré, pak si to mezi sebou řeknou. Takže novinky, které lidé neznají raději nezkouším :-)
Carlos
Návštěvník

Příspěvek od Carlos »

Ty Power kabely jsou s odpuštěním na hovno. Několik obětních beránků za to ty šílený prachy vysolilo a efekt žádný. Když tak skoukněte diskusi na autohifi, kde se to svýho času docela probíralo.
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

no jasně já to vim že ten efekt nebude největší ale jen sem to hodil do oběhu že na tomhle pryncipu lze zvíšit výkon spotřeba + menší emise a to pravda je akorát nemyslim ty kabely ale cívku silnou která hodí jiskru obří velikosti a výkonu BLESKU :-))))
Zamčeno