Původní diskuse - brzdy

Brzdová soustava, posilovač
Zamčeno
Administrátor
Návštěvník

Příspěvek od Administrátor »

První příspěvek
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Ahojky, měl bych jeden dotaz. Mám Fiata 125p, ten má všechny čtyři kola osazený kotoučema. No a na všech čtyřech kolech na třmenech mě zarezly odvzdušňovací šrouby. Na zadních dokonce i hadičky. No a když jsem teď vyvářel celou kastli, tak jsem se dostal do stavu, co s brzdama. Pro zatím jsem to odvzdušnil přes holendry. Na jaře bych chtěl ale dělat kompletní go brzd. Nemá někdo zkušenosti jak povolit ty zarezlé šrouby. Prý autogen. Nezkoušel to někdo? A když ukroutím ten odvzdušňovák, dá se odvrtat nebo tím zničím to sedýlko šroubu? Dále bych se chtěl zeptat, jestli někdo si dělal brzdové trubičky z metráže. Jak roztemovat ty konce pro matky aby to neteklo? Díky. Petr
Petr FCC
Návštěvník

Příspěvek od Petr FCC »

to Petr Holecek. Ahoj už se na tebe těší Marek, náš největší odborník na F125, tento týden by již měl mít připojen počítač. Zatím Petr VIVA Fiat!
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Já jsem zarezlý odvzdušňováky povolil hasákem,měl jsem sice taky strach,že je ukroutím,ale vydržely. Jinak autogenem by to mělo jít v pohodě. Mám dotázek,čím si vyvařoval kastli? Mě to čeká přes zimu a nevím,co koupit. Autogenem to prý propálím jak nic,takže mi zbývá COčko a invertor. Už jsem chtěl jít do COčka,ale v obchodě mi tvrdí,že na to bude lepší invertor. Tak nevím. Cenově to vyjde zhruba stejně a potřebuju to vyloženě jen na plechy na kastli.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar Zdenku, doufam, ze mi predseda nevynada, ze tu budu psat spise ke karoserii. Tak vyvareni jsem delal svareckou Einhell 170. koupil jsem ji pred dvema lety za 9.990 Kc tady v Praze na Radlicke. Rok jsem si s tim hral. Varil co se dalo. Motorku, Trabanta, stare blatniky, beliky i nadoby. No a v lete jsem kompletne vyvaril meho Fiata. Zadni nosniky, podlahu (Tam nebyl kus pul metr zdravej) a hlavne jsem navaril nove predni podbehy. To znamenalo to pred prednim sklem uriznout a vse nove. Pri tom jsem udelal generalku predni napravy. Na motor jsem uz nemel cas. Byl jsem netrpelivy a uz jsem se chtel zase kochat jizdou. Tak motor chci sehnat jiny a v klidu ho delat treba rok. Tehle muj ze v dobre koncici a tak zatim na nej nemusim sahnout. Jen bych chtel tak pro zajimavost zmerit tlaky abych vedel jak a s cim se to dela az budu kupovat ten dalsi motor. Jo jina vyvareni se pak zdarne povedlo a i kdyz malo kdo veril, ze se vejdu do toleranci a dam tam motor, blatniky a celo, tak vse pasuje. Takova libustka s co2 bylo prevareni disku. Jinak radeji doporucuju CO2. Ochranna atmosfera je přece jen dobra vec. A hlavne ja mam svarecku na 0,6 az 0,8 a to, svaris i 0.4 mm. To invertor neudela. I kdyz to je pak spise lepeni. Hlavne to musis u tehlech strojů dostat do ruky. Bomba staci normalni hasicak - snehak. Pokud koupis nejakou krav velkou, typ 315, tak tam to je v poho. Jak to ma 380 V, tak to s tim umi svaret i novacek. Tyhle na 220V chteji zacviceni. Pak je to ale radost. Horsi je, ze cela vesnice za tebou pak chodi a chteji privarit ucho u hrnce,vyfuk,plot, branu. Varil jsem i upadly drzak horskeho kola, ktery drzi rychloupinaky. Kupodivu do neska to jezdi a ten dotycny se jeste nezapil. Stalo ho to hodne premlouvani, abyh se odvazil to zkusit a nebral si vycitky za jeho zraneni. Hojky Petr
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Tak jo,vypadá to na CO2. S tím hasičákem je to SUPER nápad,měl jsem trochu obavu,co bych dělal s tou velkou bombou.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Zdar Zdenku, tak co2 je podle meho na to nejlepsi. Dobrej je i autogen, ale musis to dost umet. Zalezi tam na tom, aby jsi nedal moc kysliku a nezoxidoval to, pak ti to bude reznout. Jinak autogenem svaris taky slabe plechy ale je to spise pak uz lepeni nez kvalitni svar. Jak je ale nekde neco rezatyho, tak ti to schori. To ale plati u vsech druhu. Vzdy to musis ocistit az na zdravy plech. Snehovy hasicak se pouziva bezne. Normalne ho i jezdim plnit tam, kde delaji revize hasicaku a v pohode. Ten chlap to tam obecne vi a kdyz chces, tak ti da nizsi tlak, ten je pro svareni lepsi. Jinak varil jsem hodne a vydrzela me bomba rok a pul. Petikilovka dratu 0,6 asi roku. Autogen bych bral spise ted spise potreboval na rezani, pajeni a nahrejvani. Jinak na bezne vareni plechu ti staci Co2 s max. 140 A. Ale pokud uz to kupujes a nemas jeste k tomu trafo svarecku, tak doporucuju 170 turbo a vice. Pak muzes varit i silne veci silnejsim dratem. A to se doma hodi. Hlavne aby to melo plynulou regulaci posuvu dratu. To je dost potreba. A tak minimalne ctyri stupne proudu. Hojky Petr
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Predseda: Cau,já se tedy raději přemístím sem.Víš já myslel,že bych mohl použít celé brzdiče z F125P.Nevím ale,co by to udělalo.Vycházím z toho,že mám víc gumiček.Nevím,jestli lze ještě koupit v obchodě nové těsnící gumičky na F128.No,potom to prodebatíme.Co mě ale štve,jsou ty odvzdušňováky!Ty snad v tom hliníku "zarostou".Hadici povolím vždycky,odvzdušňovací šroub téměř nikdy:-(( Cau Enzo.
Lindemannos
Návštěvník

Příspěvek od Lindemannos »

tak tohle téma mě nenechává chladnim.... já už si zažil s brzdama... 2xsem měl uvařený brzdy... no a jednou dokonce že sem svítil a vodpálil sem dokonce celej brzdič u řidiče(úplně utavenej) :-) no a pak sem zjistil že to bylo pouze tim že tam chyběly odvzdušnováky... Grrr ten magor co měl to auto byl vrah a chtěl abych se někde zabil..
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

No jo,ale bylo by dobrý najít nějaký jednoduchý "recept",jak ty nešťastný odvzdušňováky opravit.Já jsem to odvrtával,musel jsem vyřezat větší závit a zašrouboval jsem tam mosaznou vložku.Do té jsem pak dával normální odvzd.šroub.Fungovalo to,ale ta oprava byla značně pracná.Jednou jsem na jednom brzdiči videl závitovou vložku "Helli-coill"(nevím jestli to je dobře napsané).Vypadalo to daleko líp,než s mojí mosaznou vložkou.Nemám ale tušení,kde by to takhle opravili a kolik by to stálo.Kdybyste kdokoli věděl,tak napište.Ciao Enzo.
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

K těm brzdičům. Bavil jsem se Fandou Řehákem a on to snad někde nechával opravit nebo věděl kde sehnat ty opravné vložky pro odvzdušňovák.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Zdar, tak další rada od jednoho veteránisty. Prý zásadně do starších aut dává červenou brzdovku.A nemá problémy se zareznutýma odvzdušňovákama. Že tolik nepodporuje korozi. Neví. S tím zkušenosti nevám. Prý se dá ještě sehnat. To taky nevím. Jedno co vím, tak každý opravář říká to, že na zarezlé šrouby je nejlepší červená brzdovka. Jinak ještě zopakuju jednou můj dotaz. Nedělal si někdo brzdové trubičky z metráže? Potřeboval bych vědět jak mám udělat ten konec. Jestli to stačí roztlouc? Díky. Petr
Franta
Návštěvník

Příspěvek od Franta »

Jo tu červenou brzdovku mají skoro všude dával jsem jí do žigula je to asi 3 měsíce
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

Trubičky z metráže jsem zkoušel ,ale i opatrné rozklepávání v dílně ve svěráku nevedlo k úplné spokojenosti,pořád mi to pak prosakovalo.Existuje na to malá pertlovačka,myslím ,že jí má p. R.Ehlen.K.
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

Ano,existuje na to pertlovačka,a je na oba druhy zakončení.Měl jsem ji pujčenou od kamaráda ze servisu.Od té doby ji marně sháním.Z metráže jsem dělal celé brzdy na F1100.A musím říct,že to bylo vinikající!
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Jo, tak musím potvrdit, že dělat si trubičky z metráže nemá chybu, navíc je to o mnoho levnější. Tu sadu na zakončení trubiček vyrábí nějaká firma z Moravy, snad od Perštýna, nevím. Já sám jsem si ji taky půjčoval.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Hele a jaký jste použili materiál na ty trubičky. Slyšel jsem měděný trubičky. Nejlépe ty pogumovaný. Nebo jste tam dávali klasické ocelové? Jo a nazkoušel někdo nazinkovat odvzdušňováky. Zkusím je nazinkovat a když to budu mít rozdělaný, tak tam smočím všechny matky. Petr
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

Cau.Na ty trubičky jsem použil normálně ocel.Kupoval jsem trubičky ze žigulíka.Ty byly delší,tak jsem je zkracoval.Měděný trubičky jsem měl taky na jednom fiatu (F1100D),ale někdo mi říkal,že to na technický nemají rádi a že za to vyhazujou.Jo,a ještě ty odvzdušňováky.Já je kupuju už nazinkovaný a s jakoukoli manipulací s odvzd.šroubem dávám VŽDY nový!Cau Enzo.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Enzo, nevíš něco víc o tom vyhazování z STK za měděné trubičky. Jsem myslel, že by to bylo na doživotí. Že by ta brzdovka tu měď žrala. Ty jsi na toho Italáka 125 dělal trubičky ze Žiguláka? Na kolik příjde ta trubička nová Žigulácká? Možná by to bylo to nejjednodušší a prostě bych to někde zohýval a nezkracoval. Nebo bych si tím snížil brzdný tlak? Nevíš? Díky Petr.
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Petr: Cau.Já měl ty měděné trubky na Fiatu,kterého jsem prodal.Takže jsem s ním nebyl na STK.Ty trubky nechal dělat předchozí majitel v nějakém servisu.Bylo to udělané perfektně.To,že za to vyhazují na STK,jsem jen slyšel.Že prý ta měď nevydrží ten tlak v brzdách.Já jsem použil ty trubky ze žigulíka,protože na tu mojí F1100 byly stejné ty zakončení(holendry).Některé trubky jsem musel zkrátit.Už si ale nepamatuju,kolik ty trubky stály.Vím jen,že měděná trubka na žigulíka na přívod benzínu(Průměr asi 5mm)stála asi 3 stovky.A bylo to v r.1999.Jestli chceš trubičky na F125P,tak já se ti zeptám v Lovosicích.Tam mají ještě dost věcí na polské Fiaty.Cau Enzo.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Enzo díky za pomoc, ale chtěl jsem vědět jinou variantu. Ty trubičky mě nabízel jeden člověk z Mostu. No a v Pardubicích je stále bývalá mototechna s díly na 125p. No a ta má pobočku přímo v Dobrušce a tak stačí tam zajít a pokud to mají, tak to přivezou. Jen jsem myslel, zda bych se nedostal s cenou do 400, když si to udělám sám a budu vědět, že je to kvalitní matroš. Ale když píšeš, že měděné jsou nežádané, tak to je lepší je teda koupit. Ale je to fakt, že ta měď má pevnost i mez únavy daleko menší než ocel. No tak trubičky a odvzušňováky mám teď už snad vyřešený. Tak ještě aby se mi to povedlo povolit u omezovače a rozvodové kostky. Pořídil jsem si na to plamen 1150 °C. Zdar Petr
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Hele k tý mědi, já jsem jí použil a žádný problém ani na technický. Kupoval jsem ji ve Feroně a mají tři tvrdosti: měkkou, polotvrdou a tvrdou, na brzové trubičky se používají ty tvrdé, mají větší pevnost než hliníkové a téměř stejnou jako ocelové, navíc déle vydrží a nekorodují. Nakupují to tam i do servisů. Menší problém je jenom s holendry, buď použít ten starý nebo pak ta firma co vyrábí pertlovací sadu prodává i holendry (Škoda, Lada). Pokusím se získat na ně kontakt a ta sada vychází na cca. 2600,-.
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Kronicar: Prosím tě,pokud narazíš na tu sadu na pertlování brzd.trubiček,tak mi dej vědět!URČITĚ ji taky koupím!Dík Enzo.
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to Enzo: takže vnitřní průměr guničky je cca 46mm,vnější cca 52mm ,tlušťka je tedy 3mm
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Predseda: Dík.Já to zítra přeberu a napíšu,jak to vypadá.Zatím čau,Enzo.
Zamčeno