XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Původní diskuse - brzdy

Brzdová soustava, posilovač
Zamčeno
The_FreeRider
Návštěvník

Příspěvek od The_FreeRider »

Zdravim... mensi dotaz... sly by kotoucove brzdy u F850 S zepredu dat stejne i na zadni kola?
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Nešly!!!
Frantík
Návštěvník

Příspěvek od Frantík »

To FreeRider: no, ono jde leccos, ale otázka zní proč? Je mi jasný, že ti zbyly doma navíc nějaký brzdy a říkáš si:" Cožpak dybych měl kotoučofky i vzadu"? To by byla machýrka a určitě by to líp brzdilo. No, tak machýrka by to byla hlavně pro efekt. S tím brzděním už by to takový nebylo, protože kotouče vzadu mají smysl u rychlosti cca 150km/h a víc a s ohledem na hmotnost auta (850) téměř vůbec. Pak nastane problém co s ruční brzdou a jak to tam vůbec dostat i s kotoučema. Jestli mohu dát radu, tak to nedělěj. Pokud i tak to mermomocí chceš, tak si sežeň zadní brzdiče z Cromy ( seženeš za pár šupů) máš je i s ruční brzdou a opravná sada gumiček stojí cca 120kč/kus. Dáš-li se do toho , tak dej vědět a já ti poradim, jak ty brzdiče rozhýbat aby fungovaly.
The_FreeRider
Návštěvník

Příspěvek od The_FreeRider »

Byl to jen teoretickej dotaz...da se rict ze zbyly no.. je jasny ze vyznam by tam nemely.. ale kdyz sou tak sem se zeptal no.. bylo by to haluzni kdyz nic jinyho...
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to Frantík asi ještě levněji by to pořídil z polského fiatu 125p, ale jinak s tebou souhlasím ,je to zbytečné na tak lehké a nijak vykonné autíčko dávat kotouče i dozadu.Je fakt ,že přední kotouče na Speciálu ,SC a Spideru jsou oproti bubnům super.
Frantík
Návštěvník

Příspěvek od Frantík »

O předkách není žádná. Pokud to jezdí víc jak 100km/h a to i 600D po úpravě, tak je to nutnost. Souhlas. Ohledně cen, tak já ty Cromácký dostal za sundání, což je dobrá cena. A ty gumičky nejsou zas tak drahý. Pak je to zase na několik let si myslim.
The_freeRider
Návštěvník

Příspěvek od The_freeRider »

v seriovym stavu taky souhlassim ze staci kotouce na predek. Ted momentalne jezdim s berlinou s bubnama...sice vic jak 120 sem s tim nejel ale i tak uz ty bubny zaostavaji trochu pri takovy ryhlosti. Jinak mozna planuju mensi upravu motoru tak sem se zeptal na ty brzdy no... pokud ale radite nedavat tak nedam... od toho se tady muze clovek zeptat ne :))
600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver »

mno, já měl svou berlinu pěkně vzteklou, pravda je žže mi tam bublal kapánek lepší motor ze speciála se srovnanou hlavou, ale ani v pěti lidech ,když sem měl zapojene jen přední brzdy(při prudkém brždění sem měl tendenci zatahovat i ručku a při zapojení všech 4 brzd se mi pedál prošlápl) mi brždění problém nedělalo, měl sem nové čuníky a pakny s obložením , a i v rychlosti kolem 140km/h tak naložený sem ubrzil co sem potřeboval. nalítal jsem stím něco přes deset tisíc km za léto 2006 , a kdybych nebožku ještě měl tak na těch brzách lítam asi až do zimní velké renovačky která byla plánována, kdy jsem měl nachystané i kotouče...
600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver »

TO FreeRider: Myslím že pan Klučka nabízel cca měsíc zpátky zadní třmeny nové, které byly vhodné na f 850... cena mám ten pocit někde kolem 2500
Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek »

Je to tak, pokud si vybavuju tak je tam skutečně měl, ale nevím zda to byly skutečně zadní - přední má opravdu za cca 2500Kč, ale zadní ze 124ky Spider má za 4200,- Kč... Každopádně u 850 na normální ježdění bohatě stačí dobře udělané bubny, a jestli má někdo touhu stačí udělat ty přední(ze specoše), ale dozadu je to jen zbytečná zhovadilost.
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Jízda se zapojenými jen předními brzdami a ještě bubnovými, to je eufemisticky vyjádřeno jen zbytečný hazard a pěkná porce štěstí, žes nikdy nepotřeboval opravdu BRZDIT. Já byl několikrát sakramentsky vděčný pitomým inženýrům, že polskému fiatu nechali čtyři kotoučové brzdy- čímž ovšem nepodporuji myšlenku jejich instalace do F850. Šlo by to (ne z předních), ale bylo by to pracné (a nadto nelegalizovatelné) a jak už zde bylo napsáno, u tak lehkého auta jako je 850, prakticky nevyužitelné.
600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver »

To Ondrej, nevím jestli si vzpomínáš na Fulnek 2006 ale ten sem celej odjel bez brzd jen na ručku , a jaké z toho máš krásné fotky nebožky, v ktéré tepal tvůj special, tomu autu(850) bohatě na normální ježdění stačí precizně udělané bubny.
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

vím, ale taky to nepovažuju za nic, čím by se dalo chlubit...
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

Brzdy u auta nejsou vůbec důležitý!!! S perfektníma brzdama a s blbým motorem neujedeš ani metr - takže co je důležitější? Kotoučovky vzadu je pro tyhle malý mrdky zbytečnej přepych a zhovadilost - to už tu někdo psal - mnohem těžší a výkonější auta maj vzadu taky bubny a ubrzdí to! O kotoučovkách bych u F600 a F850 začal uvažovat až tak od 80 koní a ty tam nikdo z Vás hned tak mít nebude, takže klídek! Zkuste přemejšlet spíš o dvojokruhový brzdový pumpě - to je skutečnej přínos a tomu rozumím!!
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Tak tak, dvouokruhový HBV jsem zastavěl i do svého kupé, neb je to úprava veskrze nenápadná, která však- zvlášť u takhle starých aut!- udělá v aktivní bezpečnosti náramně mnoho!!
Ďábel
Návštěvník

Příspěvek od Ďábel »

Souhlasím ten dvouokruj je zatraceně dobrá věc,hlavně když praskne zpuchřelá hadice. Jinak ten H.B.V jsem zahlídnul na stránkách Zdenka Klučky,tuším za 1150Kč a má tam i popis instalace do vozu.
vojtec
Návštěvník

Příspěvek od vojtec »

Zdar, právě měním na 600D přední brzdové hadičky, u bubnu se šroub vyšroubovat dá a hadička se pak dá oddělat, ale jak je hadička napojená na další hadičku vedoucí dovnitř auta, tak tam je to zarezlý jak čert. Co používáte na nějaký odreznutí, aby to šlo? Nebo nějakej nápad, co s tím? Díky za jakejkoliv tip PS: čemu se říká pratásko - je to ten odvzdušňovací šroub?
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Vojtec: Brzdové prasátko = odborně kolový brzdový váleček. Neboli to, v čem je ten odvzdušňovací šroub zašroubovaný (a koneckonců i ten jeden konec brzdové hadičky). Co se týče spoje hadičky s trubičkou: pokud to nejde povolit k tomu určeným očkovým klíčem (lze běžně zakoupit), pak nejlépe ucvaknout kleštěmi a koupit trubičku novou. Ušetříš si tím spoustu času a nervů při pokusech o vyšroubování, které beztak může skončit zničením holendru trubičky, pokud je to dost zarezlé. Pokud jsi to zkoušel povolovat obyčejnými stranovými klíči, tak rovnou stříhej. Ovšem dej pozor při koupi nové trubičky, na F600 se používaly dva různé konce trubiček!
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to Vojtec pokud se tedy rozrodneš pro novou/nové/brzdovou trubičku,tak např . se můžeš domluvit s Rendou ze Záboří, ten ti vybobí měděné a nebudeš mít v budoucnu problém s proreznutím?!Jinak mně občas při této činnosti pomůžou samosvorné kleště,máš větší páku a líp to udržíš při povolování. to Ondrej teď si mu možná zkomplikoval situaci slovem holendr?!
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Předseda: :o)) To jsem si neuvědomil. Takže: je tím míněna ta převlečná matice na konci trubičky, která se zašroubovává do konce hadičky.
vojtec
Návštěvník

Příspěvek od vojtec »

Díky chlapy za rady ... Tož dneska jsem to ani s pomocí jakýsiho odrezovadla WD-40 nepovolil, tak došlo na stříhání. O těch měděných ještě pouvažuju, možná by to stálo zato. Další dotaz, o krok dál :) - jak povolit druhý konce trubičky u toho "spoje" těch více trubiček? Je to veliký zhruba tak na 9,5 stranovej klíč - je na to taky nějakej speciální? Btw. - je někde třeba nějakej seznam takovýho základního nářadí, který člověk upotřebí při normálních opravách? Abych se pro začátek trošku vybavil... A ještě druhá věc - přemýšlím, na co auto v garáži postavit, abych se dostal pod něj, pokaždý ho zvedat heverem není ono - jak to řešíte vy? Nějaký ocelový bedny třeba a mezi něma fošny? nebo nějaký cihly? díky za tipy... PS: tak mě napadá, že bych si asi měl prvně pořádně pročíst veškerý diskuse - určitě tam bude spousta odpovědí na moje otázky - neexistuje někde nějakej přehled - stránka, takových těch základních věcí? Díky moc!
Black
Návštěvník

Příspěvek od Black »

vojtec: existuje "Bible fiaťáků" - kniha Opravy a údržba automobilů Fiat od Stainera, oskenovaná např. na www.f600club.cz/servis/servis.html
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

No, nějaký přehled bude, až bude plně funkční nová diskuse. Dohledat něco tady je dost "o hubu". Zkus si počkat, už to snad nebude dlouho trvat :o) K trubičkám u hlavního brzdového válce je třeba to samé, co na ty konce v podbězích- očkový klíč, vypadá to takhle: http://www.conrad.cz/Foto/id6/obr/8/82/ ... FB_obr.jpg Ale pokud už je ta trubička na jednom konci uštípnutá, tak ji prostě uštípni i u toho HBV a ten zbytek vyšroubuj normální golou, event sikovkama.
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

vojtec pokud bys měl zájem, mám tu jednu přebytečnou origo sadu brzdových trubiček na šestikilo. Známému co prodal auto to zbylo doma.... Chtěl by za tu sadu asi 900,- (původně stála 1220,-).
vojtec
Návštěvník

Příspěvek od vojtec »

Kronicar: Tož možná bych ji bral - nevím, jestli raděj ale nevzít ty měděný... Kdyžtak se mi please ovzi na mail vojtec@centrum.cz a možná se domluvíme... díky.
Zamčeno