Původní diskuse - podvozek

Nápravy, snížení, řízení, tlumiče, geometrie, disky, pneumatiky
Zamčeno
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

koukám máte dobré zážitky, mne upadlo zadní kolo,ale to bylo na Škodovce 100 - ulomil se koneček poloosy a kolo odplachtilo i s bubnem.Na Š 130 cestou do Německa/1992/ se mi odseparoval část běhounu z nového protektoru a bouchal o podběh ,tak jsem ho musel nožem odříznout/upižlat/a pak jsem musel dojet poskakující po dálnici asi 130 km! Reservu jsem totiž měnil hned za hranicemi,tak jsem byl nucen potom v Deutsche koupit drahou pneu na zpáteční cestu.U nás jsem ji zase musel nechat demontovat a dokoupit "skvělé"OR34,abych měl všechny stejné.
35-10
Návštěvník

Příspěvek od 35-10 »

mi se jen stalo to, že mi upadlo oko na listu-samosebou že na předním :o) naštěstí v 10km/h rychlosti. no a pak horní úchyt tlumiče. taky na předku. pak několikrát otevřené dveře za jízdy (na protivětřáku)
Martin
Návštěvník

Příspěvek od Martin »

Ja s dverma taky nemam nejlepsi zkusenosti. Jednou asi v 90, kdyz sme jeli z kopce a chytli diru. To by clovek neveril, jak rychle se otevrou :). A pak jeste v Praze pri rychlejsim prujezdu krizovatkou sem vylozil batoh ktery lezel na sedadle spolujezdce. Ted mam radsi vevnitr jeste dva gumicuky jako pojistku ...
Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek »

to Ondrej A co si proboha vyváděl? =) Ikdybys celé auto složil z nových dílů, veterána už tomu neodpářeš, to je o přizpůsobení rychlosti stavu a kvalitě vozovky.Ale když pojedeš stovkou přes odklopené kanály nemůžeš se divit.. piánko, lehká noha, konstrukce toho auta není stavěná na závody a při stavu silnic nemůžeš důvěřovat ničemu. Pravdou zůstává že i já už sem vymlel velmi hezkou jámu(to už nebyla díra=). Prosinec loňského roku, zasněžená silnice v jejímž středu díra o průměru 150 cm s 15 cm hloubky po okraj plná vody na povrchu zamrzlá a zasněžená=) Vřele doporučuju. To už sem jel asi 50 Km/h a bylo mi opravdu podezřelé proč když sem tu díru viděl 3m přede mnou, beruše po zablokování všech 4 kol s letními koly pokračovala téměř neměnou rychlostí a i při vytočeném volantu to nějak nereagovalo či co=) Vymlel sem to LEVOU (důležitý fakt) stranou, následky vizuální žádné, po měsíci jsem ten rozdrcený příčný most z přední nápravy musel vyměnit, protože listové pero už skoro cestovalo. A naklonění které se začalo projevovat letos na jaře nemusím rozebírat.Za naklonění o cca 7cm asi nemůže jen prohnuté levé rameno... A mimochodem, karosáři který v těchto dnech provádí generálku kastle berušky (po 25 letech) upadl asi půl metr plechu z podběhu spolu s tlumičem a místem kde je opřena zadní pružina, samozřejmě levá=)
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

No no, tady nešlo o žádné závodění, naopak (zrovna jak na potvoru :o)) si jedu jen tak na pohodičku, odbočuju doprava na sjezd na čtyřproudovku, nájezdová rychlost do zatáčky nebyla větší než 40kmh, ale najednou rigol, který byl podélný vzhledem k původnímu směru silnice, ze které jsem sjížděl, tedy vzhledem k odbočce šikmý, takže prdel se zavlnila (ani nebylo třeba orientální tanečnice), rup a to je vše, přátelé... Včera jsem ten tlumič měnil za starý árijský Boge vymontovaný kdysi z Draka, ovšem ke svému překvapení jsem musel improvizovat- byl řešený poněkud jinak oproti tomu zničenému. No, koukám, že zrovna Ty máš co poučovat o veteránech, zima, letní pneu, že?! :o))
Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek »

To jo, ale učím se=). My co děláme opravy kastle až když se rozpadá.. Zimní pneu sem na vlastní oči zatím snad ani neviděl=)V létě jezdím na sjetých, tak co bys čekal v zimě. Nechtěl sem tě nijak poučovat, jenom zní děsně že u auta které se snažíš dát co nejvíc nej dílů, při jedné z prvních jízd zlomíš tlumič=) To vypadalo na pěkné bada-bum. Jsou veteráni a veteráni, z toho miš maše co máme, se dá vybrat i střep s kterým lze jezdit destrukční derby(do prvního nárazu=) a pak jsou tu i takové s kterými když jedu 90 s kopce mám tendence brzdit, abych jej šetřil. Teda takový je zatím jen jeden, ale přibyde k němu snad i beruna, kéž bych to na jaro stihnul.Dnes sme táhli motor do sklepa(nechal sem se inspirovat předsedou, tak si s ním přes zimu pohraju), kua těžká, původně sem to chtěl vézt přes půl města na kolečku, ale nechtěl sem dělat ostudu značce, takže sem konečně poznal k čemu je dobrý takový škoda favorit, aj motor s fiata to uveze=)
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Sorry, že se do toho vkládám, ale zřejmě zde není pochopeno, že se jedná o dva vozy 850! Jeden je 850 Sport Coupe tzv. "Drak" a ten je dáván do super stavu s co nej díly. Druhý vůz slouží běžným potřebám, je to 850 Special a do lepšího stavu byl dáván proto, že to prostě potřeboval :-) A právě ten se stal obětí onoho neblahého (a tvrdého) styku s nerovností na silnici, což se bohužel stává a s blížícím se jarem a končící zimou stále častěji.
Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek »

Aloha, Konečně člověk který mi to vyjasnil=) Tak potom už není co řešit, podle toho jak o tom speciálu bylo mluveno, se takovému zlomení tlumiče ani nedivím. Ikdyž stejně musím říct že něco takového se mi dosud nepodařilo.Teda pokud nevzpomenu to roztržení pružné spojky při rozjezdu, ta se roškubla, poloosa protrhla rameno a vyhnula tlumič=)Happy days. Odcházím do svých komnat..
Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej »

Kronikáři, díky za vložku, jaksi mě nenapadlo, že se tu každý budeme bavit o něčem jiném, zvlášť když Marek zná moje stroje :o)) Ee, kupé vázne prakticky na posledních dvou (stále těch samých) věcech. Čas a dva až tři díly :-/
Petr
Návštěvník

Příspěvek od Petr »

Zdeněk: máš možnost sehnat nová zadní ramena na F600D? Četl jsem, že si jedny teď koupil. Jaká byla cena?
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

to mne bude také zajímat - až se trochu finančně zrepetám ze stavby.
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Petr: nevím nevím, sám jsem je sháněl skoro rok. Vím o firmě, kde mají stále skladem levé (řidičovo), bohužel to druhé nemají. ACM v Polsku dodává zadní ramena s kotoučovkama, tak možná by pustili i samotný ramena, jsou to ale repasy starých - opískované, něco dovařeno a nástřik. Ale připrav se na pořádnou prdu. Mě ty moje vyšly na 228 Euro, ale jsou teda opravdu nový včetně nových silentbloků.
Karel...
Návštěvník

Příspěvek od Karel... »

nasel by se nekdo kdo by mi prosim vysvetlil jak co nejjednuduseji vymenit listove pero na šestikilu. pokud mozno hodily by se mi nejake fotky nebo nakresy z vymeny ,kdyby ste mi mohl nekdo poslat na mail: lordofcrust@seznam.cz ..........diky moc
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Karel: mrkni sem http://www.abarth.cz/index.php?sec=4&id=2 tady jsem popisoval demontáž, když jsem měl auto na boku. Pokud ho máš normálně na kolech je to stejný, akorát ti péro vyletí do země. Montáž jsem dělal opačně než demontáž, to napnutí péra jsem překonal zvedákem a pak péro už uchytil šroubem.
Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří »

to Petr - zadní ramena repasujeme - všechny typy F500,600 i 850. Cena je cca 1500-2000,- Kč/ks. Jsou našopovaný zinkem a new silentbloky. Za příplatek 200,- Kč/ks je možné domluvit Komaxit (práškovej lak) a pak vypadaj úplně jak nový (možná i líp) a zaručeně už nezreznou! ehlenrene@seznam.cz nebo tel: 602251696
Karel...
Návštěvník

Příspěvek od Karel... »

zdar, nevite nekdo kolik ma mit listovy pero na sestikilo listu? ja sem jedno ted oddelel z auta a to ma 4 listy ...a druhy co tam ted chci davet ma 7 listu.... a to mi prijde nak hodne. rek bych ze tam je navic nakej ten dlouhej. ( kolik ma bejt tech dlouhejch? ) dik Karel
35-10
Návštěvník

Příspěvek od 35-10 »

Karel...tu to máš www.f600club.cz-N.díly-katalog fiat 600-pérodíl.
35-10
Návštěvník

Příspěvek od 35-10 »

pozor to není link, i gdyž se to tak tváří.
Karel...
Návštěvník

Příspěvek od Karel... »

diky za rady ...potreboval bych ale jeste jednu :-)) nevite co zpusobuje vaklani prednich kol? a jak to odstranit . diky karel
Libor
Návštěvník

Příspěvek od Libor »

Vaklání?.... jako viklání,vůle..atd.. na vině jsou svislé čepě,nebo vůle v ložiscích a nebo kulové čepy
Karel...
Návštěvník

Příspěvek od Karel... »

a jak prosimte urcim co o co jde presne? nak se v tom zatim nevyznam:-( diky
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Když vezmeš rukou za kolo, jestli se viká u půlka těhlice, tak za to můžou svislé čepy. Ty se musí často mazat, jinak se rychle vydřou. Pokud kola vaklají v ložiscích, tak ta ložiska asi i za jízdy uslyšíš, jak šrotují. Zejména když zahýbeš volantem vpravo, vlevo, tak se zvuk bude měnit. Kulové čepy máš na táhlech řízení - ty když odejdou, tak ti kola sama drží, ale viklají se vůči sobě a vůči řízení.
35-10
Návštěvník

Příspěvek od 35-10 »

ČEŠTINA MÁ MNOHO PODOB.... vaklání slyším prvně, rachtání, vrkoce, šuchle, apod 8-/
Karel...
Návštěvník

Příspěvek od Karel... »

to tříprsťák: diky za rady to 35-10: to jo ja dokazu splodit tolik vyrazu co slysi po prve asi kazdej:-D
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Karle, každopádně si pořiď tlakovou maznici a tak třikrát ročně do těch svislých čepů naper pod tlakem mazivo, až se to všema škvírama potlačí ven. Pak ta pouzdra čepů vydrží.
Zamčeno