Re: poplatek za přeregistraci
Napsal: čtvrtek 30. říjen. 2008 21:04
Leč pro nás, kteří NECHCEME jezdit v novějších plechovkách (i když bychom na to možná měli ), je to pořád jaksi namazanou stranou dolu...
Diskuze pro všechny příznivce značky Fiat
http://diskuse.fcc.cz/
Je to sice poněkud nad rámec tohoto tématu, ale modré průkazy skutečně platí jen do 31.12.2008 a co se jejich výměny týče:předseda píše:Teď je ještě spousta lidí/včetně mne/,kteří mají již veteránské RZ + modrý průkaz HV, ten má platnost prý do konce roku 2008.Co tedy se bude muset podniknout ,aby se dalo takovéhle vozidlo příští rok provozovat v souladu s předpisy...
V první verzi návrhu novely o odpadech (mimochodem tvůrčí skupina KSČM-ČSSD) to opravdu nebylo a dle Dandy je to skutečně přílepek od zelených. Kdybys sledoval trochu současné dění, tak tento styl tzv. trojského koně je poslední dobou v kocourkovském parlamentu velmi oblíbený a relativně úspěšný.Marek píše:údajně se to zrodilo v hlavách "Zelených" ale je asi jasné, že sami by podobný bulšit těžko prosadili, takže modří ptáci bodují.
Novela hovoří o Státním fondu životního prostředí.není zatím jasné jestli se peníze tímto způsobem vrátí do "infrastruktury" a nebo půjdou do úplně jiných "fondů"
Majitel nemá žádnou povinnost platit pojištění. Majitel prostě zůstane, ale nová osoba se změní na provozovatele a sjedná pojištění na svoje jméno. Majitel svoje pojištění ruší.je sice hezké, že vůz bude psán na jednoho majitele, ale s poviností majitele platit pojištění...
Už jsme tu řešili případy 50,- kč za měsíc i 50,- kč za rok. Každý úředník si dělá, co chceznačky lze deponovat bez platné STK s poplatkem 100,-Kč, další platba proběhne při budoucím vyzvednutí SPZ z depozitu se zpětným poplatkem dle pravidla 100Kč / půl rok - což je snesitelné... Vždy záleží na pohledu daného DÚ, ale výše uvedené by měl být univerzální vzor.
To by měl být naprostý standard. Že to bez potíží jde, je už vyzkoušeno (alespoň co já vím) nejméně v Brně i v Praze. Vytahovat značky z depozitu při přepisu není nutné."správný" oficiální /šílený / postup by měl při přepisu být...
...že se mi obdobný vůz podařilo "přepsat v depozitu" - tedy bez pojistky a bez evidenčky, zřejmě je to o domluvě, ale jde to.
Jen taková drobnost. V Hradci Králové jsou opět chytřejší než jinde a vyměňují všechny značky. Prý k tomu stejně jednou dojde tak už to dělají rovnou. Takže pokud jste někdo z královéhradeckého kraje, vezměte si sebou kromě všech papírů i staré značky. Já se pro ně taky vracel.Ondrej píše: -značky, pokud jsou "zelené veteránské," zůstávají, ať už mají před Véčkem dvojčíslí označující kraj nebo ne.
To je celkem logické, když si pořídím nepojízdný a nezpůsobilý vůz na renovaci. Problém je už s tím limitem v depositu 1,5 roku. Topolino z inzerátu bych asi do té doby dohromady nedal."správný" oficiální /šílený / postup by měl při přepisu být...
...že se mi obdobný vůz podařilo "přepsat v depozitu" - tedy bez pojistky a bez evidenčky, zřejmě je to o domluvě, ale jde to.
To by měl být naprostý standard. Že to bez potíží jde, je už vyzkoušeno (alespoň co já vím) nejméně v Brně i v Praze. Vytahovat značky z depozitu při přepisu není nutné.
Kromě toho to nemůže být správný postup, neboť vytažení značek z depozitu není možné bez platné STK - tzn. ta by se musela zrobit jako první.
...jsem věděl, že jsem tu ty modré průkazy neměl míchat...tom píše:No to je divné, pokud je mi známo, tak ve stejném kraji se značky nechávají původní, respektive se tě úředník ptá, zda si chcete ponechat původní značky.
Ano, ale k "přihlášení vozidla na nového majitele" je bezpodmínečně nutná "evidenční kontrola" /kterou neudělám bez pojištění a bez SPZ a SPZ nedostanu bez STK / vyjímku přehlášení v depozitu, si opět zřejmě vyrobili úředníci - bohužel ne všichni.Ondrej píše:V první verzi návrhu novely o odpadech (mimochodem tvůrčí skupina KSČM-ČSSD) to opravdu nebylo a dle Dandy je to skutečně přílepek od zelených.Současné dění sleduju jedním uchem tam - druhým ven, protože delší vystavení politickému vlivu může zanechat trvalé následky.Ondrej píše:Kdybys sledoval trochu současné dění, tak tento styl tzv. trojského koně je poslední dobou v kocourkovském parlamentu velmi oblíbený a relativně úspěšný.
Styl "trojského koně" je zaběhnutá praktika a od zelených to bylo "na truc" že se jim nepodařilo vynutit /prosadit/ ekologickou daň,
navíc tímhle nesmyslem zabili několi much jednou ranou - pojišťovny nebudou muset v takové míře sponzorovat řidiče, kteří ujeli z místa nehody,
v určitém směru se udělá pořádek v registru vozidel, omladí se vozový park, podpoří se prodej nových automobilů a sníží se dovoz starých ojetin,
což bude mít relativně pozitivní dopad na ekologii a jak už si podotknul - budou mít jistý zdroj přímů pro své ministerstvo.
To že bych je za to nakopal do p. .e nebudu rozvádět
... ono v naší politice asi není umění místo několika propracovaných zákonů vymyslet jeden,
který sice ikdyž se tak tváří tyto nenahradí a navíc zasáhne co největší množství lidí ... holt politika.
není zatím jasné jestli se peníze tímto způsobem vrátí do "infrastruktury" a nebo půjdou do úplně jiných "fondů"Takže jasní zelení.Ondrej píše:Novela hovoří o Státním fondu životního prostředí.
je sice hezké, že vůz bude psán na jednoho majitele, ale s poviností majitele platit pojištění...Majitel možná nemá povinnost platit pojištění, pojištění může platit provozovatel, ale zároveň pokud jej neplatí je majitel povinnen odevzdat SPZ příslušnému úřadu evidence:Ondrej píše:Majitel nemá žádnou povinnost platit pojištění. Majitel prostě zůstane, ale nová osoba se změní na provozovatele a sjedná pojištění na svoje jméno. Majitel svoje pojištění ruší.Takže majitel je jednou pro vždy zodpovědný za svůj vůz a dobrovolně si na sebe cizí zodpovědnost vezme málokdo.Kód: Vybrat vše
(1) Fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že a) v rozporu s § 1 odst. 2 provozuje vozidlo bez pojištění odpovědnosti, b) jako vlastník vozidla v rozporu s § 15 odst. 5 neodevzdá státní poznávací značku a osvědčení o registraci vozidla
Když nad tím tak uvažuju - z pohledu pojišťovny - Mě, jako zástupce pojistitele, zajímá "POJISTNÍK" tedy zjednodušeně plátce pojistného,
tím může být majitel vozu i provozovatel, ve výsledku po kom vyžaduji výši pojistného už mě jako pojistitele nezajímá /hlavně když to sype/.
Takže když rozstřelím firemní auto, u kterého jsem uveden jako provozovatel, pojišťovna se vypořádá s majitelem vozu /logicky - co mi je po řidiči, když předmět pojištění není jeho/ a na něm následně je, "co udělá" (s) provozovatelem. Každopádně pokud teoreticky já budu majitelem vozu a můj otec provozovatel se v něm vyseká - já opět přicházím o bonusy ...
Je to pěkná kaše, ale osobně bych s klidným svědomím neprodal auto "provozovateli"
značky lze deponovat bez platné STK s poplatkem 100,-Kč, další platba proběhne při budoucím vyzvednutí SPZ z depozitu se zpětným poplatkem dle pravidla 100Kč / půl rok - což je snesitelné... Vždy záleží na pohledu daného DÚ, ale výše uvedené by měl být univerzální vzor.Ano, proto jsem napsal Vždy záleží na pohledu daného DÚ protože pokud je někde možnost "do nebe volající" volnosti ve vysvětlování si zákona, tak je to právě na Dopravních úřadech ... aspoň tam se mě to výrazně dotýká a každá návštěva je pro mě novou novou neuvěřitelnou zkušeností.Ondrej píše: Už jsme tu řešili případy 50,- kč za měsíc i 50,- kč za rok. Každý úředník si dělá, co chce
To by měl být naprostý standard. Že to bez potíží jde, je už vyzkoušeno (alespoň co já vím) nejméně v Brně i v Praze. Vytahovat značky z depozitu při přepisu není nutné."správný" oficiální /šílený / postup by měl při přepisu být...
...že se mi obdobný vůz podařilo "přepsat v depozitu" - tedy bez pojistky a bez evidenčky, zřejmě je to o domluvě, ale jde to.Ondrej píše:Kromě toho to nemůže být správný postup, neboť vytažení značek z depozitu není možné bez platné STK - tzn. ta by se musela zrobit jako první.
Je to tak - "jiný kraj-jiný mrav". U nás to bez problémů jde, dvě poslední auta,co jsem kupoval, jsme přehlašovali v depozitu, který zatím neomezeně prodlužují vždy o dalšího půl roku za 50,- Kč.Marek píše:vyjímku přehlášení v depozitu, si opět zřejmě vyrobili úředníci - bohužel ne všichni.
Tenhle příklad jsem nepochopil. Už dříve jsem napsal, že by v případě odlišného majitele a provozovatele mělo být pro oba samozřejmostí, že majitel svoje pojištění ruší a provozovatel si sjednává nové pojištění na sebe - takže nevím, proč by majitel měl přicházet o bonusy.Marek píše:Každopádně pokud teoreticky já budu majitelem vozu a můj otec provozovatel se v něm vyseká - já opět přicházím o bonusy ...
To je problém majitelů. Buď po novém roce sníží cenu natolik, že to bude pro kupce zajímavé i s tou ekodaní při přihlašování, anebo z kupce udělají oficiálně provozovatele a ošetří si to nějakou smlouvou o užívání/ provozování vozu nebo něčím podobným a bude na nich, co uznají za výhodnější.Je to pěkná kaše, ale osobně bych s klidným svědomím neprodal auto "provozovateli"
Není, protože ty doklady v depozitu zůstávají a bude-li je chtít nový majitel oživit, bude muset nejdřív absolvovat kompletní STK a tam probíhá i kontrola výrobních údajů, neboli evidenčka.Ano, ale k "přihlášení vozidla na nového majitele" je bezpodmínečně nutná "evidenční kontrola"...
I to je na té stránce uvedeno, vymahatelnost začíná 1.1.2009, zákon neplatí retrospektivně...navíc to údajně budou moci vymáhat i zpětně (otázka je jestli zpětně aspoň počínaje 1.1.2009 nebo ještě víc dozadu)...
Na Cliu jsem měl po celou dobu stejnou RZ, smlouva byla psána na RZ a přesto tam není. Ale co - to není moje starost. Já mám svědomí čisté.Ondrej píše:Radek, George_Dka a td.:
Protože s databází ČKP pracuju docela často, můžu říct, že nevýskyt vozu v databázi dle zadané RZ v zásadě bývá z důvodů:
- jedná se o novou smlouvu, ČKP má totiž na zanesení do databáze 1 měsíc
- při sjednání smlouvy byla na voze RZ, která se při přihlašování vozu měnila:
a) v databázi je pojistka vedena pod tou starou RZ, protože pojištěný nenahlásil pojišťovně novou
b) v databázi je pojistka vedena pod tou starou RZ, přestože pojištěný nahlásil pojišťovně novou
- při sjednání smlouvy vůz RZ neměl nebo úředník nebyl blbý a jelikož veděl, že se RZ bude měnit, smlouvu sjednal na VIN:
a) majitel/pojištěný dostal na úřadě při přihlašování vozu novou RZ, kterou však pojišťovně nenahlásil
b) majitel/pojištěný dostal na úřadě při přihlašování vozu novou RZ, kterou pojišťovně nahlásil, ale přesto se v databázi neobjevila:
1) vozidlo je dál pojištěno na VIN a tedy v databázi dle RZ nedohledatelné
2) pojišťovací úředník se při zadávání RZ do databáze překlepl (a že tam těch překlepů není málo)
Kromě toho tam nenajdete naprostou většinu policejních vozů, z trochu jiných důvodů.
Osobně mám také jeden svůj vůz v databázi dohledatelný zároveň pod dvěma RZ, přičemž změnu té jedné z nich jsem nahlásil už v prosinci minulého roku (leč zůstala tam spolu s pojištěním).
Takže údaje z ČKP brát s rezervou.
No já nevím, na Steyra jsem žádnou evidenčku nedělal a čísla už mám doma. Zajímavější je jak se na čísla v depozitu dostala červená známka z TK, když první STK jsem dělal před výletem Peklo. Při vyzvedávání z depozitu tak strhla starou a nalepila tu správnou, kterou jsem skutečně udělal.Není, protože ty doklady v depozitu zůstávají a bude-li je chtít nový majitel oživit, bude muset nejdřív absolvovat kompletní STK a tam probíhá i kontrola výrobních údajů, neboli evidenčka.
Takže nový majitel ty doklady k použití stejně nezíská, dokud to tou evidenčkou neproběhne. Kapišto?
Je dobrý, jak se info na těchto stránkách dost zásadně mění. Ještě včera ráno tam bylo, že k vyřazení neexistujícího vozidla z evidence stačí do konce letošního roku písemné čestné prohlášení majitele, a odpoledne už to změnili na správní řízení.Ondrej píše:Přidám jeden hodnotný odkaz, týkající se novely zákona o pojištění platné od 1.1.2009 - sledujte ZDE......
Dobrý postřeh a každopádně pěkný svinstvoBlack píše:Je dobrý, jak se info na těchto stránkách dost zásadně mění...