Původní diskuse - brzdy
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Díky za rady. Ještě se chci zeptat. Proč nemůžu na F600 použít kotoučovky z F127 nebo Zastavy? Vím, že ty auta mají náhon na předek, ale když použiju jen štíty (přizpůsobím na těhlice F600), držák čelistí a písty, tak by to snad mohlo chodit, ne? Jen mi prosím neraďte, ať tam dám brzdy z F850 Special, ty sháním už dva roky a prostě nejsou.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
bohužel, musíš dát třináctky. Proto jsem na kotouče rezignoval, kola mění vzhled auta strašně moc a já chci aby to auto zkrátka vypadalo jako šestistovka. Kotouče dozadu? No, jde vlastně všechno, když si s tím člověk hodně pohraje. Vyžadovalo by to také vyrovnavače tlaku brždění při odlehčení nápravy, jinak by asi byla zadní kola při každém prudším zabrždění ve smyku. Také by bylo nezbytností vyztužit (často již dosti chatrné) ukotvení závěsných ramen. Ale než dělat tyhle zběsilosti, to už bych raději nejprve popřemýšlel, jak udělat pořádně přední nápravu, aby se tam uplatnily jedovaté kotouče a nekroutilo se při brždění to listové pero ve svých pružných pouzdrech jako osika ve větru. Pak by byl teprve čas na hrdinství se zadníma brzdama.
-
- Návštěvník
Ale jo, jsou kotoučovky i na 12 kola. Komplet nová sada (adaptéry, ložiska, kotouče, destičky, brzdiče, ...) na šestistovku přijde na cca 9.000,-Kč. Veeeeelmi sporadicky se dá sehnat i jetá, která vyjda na cca 4.000,-. Existuje i sada pro zadní kotoučovky, ale to už je prda - bratru 25.000,-. Ale prodávají se adaptéry díky nimž prý jde použít brzdy z F124. Nicméně myslím, že dozadu to až tak nemá cenu - pokud tam tedá nemáš nějaký brutální motor 120HP a více. Jinak absolutně souhlas s tou přední nápravou. Asi ji holt bude muset někdo koupit a pak to celá republika podle ní obšvihne
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Návod na montáž celkem (hlavně v Polsku)dostupných kotoučovek na malucha je na www.126fan.pl v sekci Tuning zawieszenia-hamulce tarczowe, něco málo se řešilo i na stránkách českého 126FAN CZ klubu http://maluch.net
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
to grab před časem jsem vlastnil F850 sport coupe,který měl hl brzdový válec z F127 a nad tím samozřejmě dvě f850 nádobky na brzdovou kapalinu u F600 nevím jestli by tam na něho bylo místo?Umístění hl. brzodovýho válce u F850 je náhodou velice dobré a přístup z kofru je na rozdíl od F600 bezproblémový.
-
- Návštěvník
U f600 je ta nepříjemnost, že není hlavní brzdový válec upevněn zepředu na přírubu, jak bývá zvykem u ostatních fiatů, nýbrž přišroubován za dvě očka do strany k nosníku karoserie který podpírá nápravu. Takže jeho náhrada za jakýkoliv jiný druh válce je mnohem složitější, než u jiných Fiatů - znamená dost práce a překopávání - jediná cesta by asi byla vyrobit ze železa (a přivařit k nosníku) úchyt pro přírubu válce a posléze přizpůsobit pedál a jeho tlačnou tyčku - střed válce totiž nutně vyjde kousek dál od nosníku a tyčka se do něj musí přesně strefit. Pedálem se tam do stran zase moc mrskat nedá, protože je na jedné konzoli s pedálem spojky. Jistě to řešitelné je, ale bude s tím hodně hraního.
-
- Návštěvník
Souhlasím s tím, že u 850 je montáž hlavního brzdového válce mnohem jednodušší. Jinak mám na montáž raději šestistovku (u 850 často potřebuji mít na ruce dva lokty, abych někam dosáhl) ale uznávám, že některé věci - jako zrovna ten válec, nebo výměna lana ruční brzdy, či zadních tlumičů se u 850 dělají mnohem pohodlněji.
-
- Návštěvník