Původní diskuse - brzdy
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Při demontáži zadního ramene na šestistovce jsem zničil tu krátkou brzdovou trubičku. Nevíte, z čeho by tam mohla pasovat (nejlíp Škoda nebo něco co se dobře shání)? Nebo můžu ji nahradit hadicí, takže by šla hadice od toho rozdvojení na L a P kolo až k té zadní delší trubičce? Dík, je to docela akutní, v květnu mám technickou.
-
- Návštěvník
Nevím odkud jseš, takže ti možná moc nepomůžu, ale tu origo trubičku mají v Uniauto v Černokostelecké (Praha 10) nebo Veteran Salon R.Ehlen v Třeboradicích u Mělníka (cena je cca. 150,- Kč).Je to trubička s jedním koncem do "V" a druhým "T". Rozhodně nekupuj ze Škodovky, holendr má jiné stoupání závitu. Jde tam ze žigula, ale musíš ji zkrátit (přizpůsobit) a vytvořit to správné zakončení, což není žádná sranda a bez pertlovací sady je to téměř nemožné.
-
- Návštěvník
Ty trubičky na brzdovou hydrauliku mají všechny stejné holendry se stejnými závity prakticky ze všech aut (nebo aspoň já zatím na žádný jiný typ nenarazil), takže použij klidně škodováckou, jde ti jen o délku. Nevím, co myslíš tím "nahradit hadicí". Hadička tam je, v té pohyblivé části, ta tam být musí. Ale kde patří trubička, tam ji hadičkou nenahrazuj, bacha na to, při brždění jsou v tom potrubí dost velké tlaky. Ještě bych chtěl připomenout něco, co jsem tady už myslím jednou napsal(tak sorry, že se furt opakuji): existují dva druhy zakončení těch trubiček. Starý typ měl na dně díry pro holendr vystouplý dutý konus proti našroubovávané trubičce. Trubička pak byla na konci vlastně jen rozšířená do tvaru trychtýřku a ten holendr ji vlastně utahováním narval na ten konus. Nový system je takový, že díra pro holendr má dno víceméně rovné a ta trubička má rozšířené zakončení, takový jako límec co přesně pasuje na dno té díry, na které ho ten holendr utahováním přitiskne. Takže pokud aspoň na jedné straně trubičky co ti chybí máš starý typ díry, můžeš si koupit jakoukoliv trubičku a zkrátit si ji na míru. Na uříznutý konec nasadíš holendr a kónickým předmětem (já na to používám kulaté kleště) tu trubičku na konci rozpertluješ do tvaru trychtýřku. On se ostatně i ten nový typ trubičky do staré díry dost blbě cpe, když to neuřízneš a neupravíš. Ten límec tam překáží a závit holendru je ti krátký.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Omlouvám se za ten blud se škodováckými závity, fakt jsem si doteďka myslel, že je to stejné... zase jsem o něco chytřejší. Také jsem netušil, že se dají trubičky se zakončením "do V" ještě koupit, já si ho vždycky dělal. Jinak ale ty zakončení mohou být na obou stranách ty i ty, podle stáří příslušných dílů. Ten kříž bývá spíš do V, protože ten se zas tak často neměnívá. Hadička se spíše v průběhu let mohla vyměnit, tak asi bude mít T, ale jestli je ta hadička stará, tak má také V.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
to Holecekp: Nazdar draku!Jedná se určitě o F125P!Pokud ano,pak je to klasická závada v posilovači brzd.Jsou dvě možnosti:pokud auto zůstává zabrzděný i se zastaveným motorem,pak je s největší pravděpodobností zatuhlý čep ovládací páky,která spojuje pedál s posilovačem.Pokud auto brzdí s nastartovaným motorem,může být špatně nastavená vůle na pedálu nebo mezi posilovačem a brzdovým válcem.Cau,Enzo.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
to Petr: Nevím, jestli je to u tebe ještě aktuální, ale řešil jsem stejný problém jako ty (při demontáži ramen jsem zničil trubičky). Dneska jsem dokončil a odzkoušel téměř kompletní výměnu trubiček za nové, starou jsem nechal jen tu nejdelší zepředu dozadu (ale asi ji taky vyměním), zbytek vše nové včetně hadiček. Použil jsem trubičky z Lady, jako krátký použiješ od brzdičů, delší pak od předních a zadních brzd Lady. Celý mě to přišlo na cca 200,- bez hadiček.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
to Holecekp: Ten velkoobchod, kde beru díly dělá i komplet sortiment na Lady-VAZ, takže jsem schopen toho dost zajistit. Postupně zjišťuji, že se toho dá docela dost použít u Fiata a přitom to leckdy stojí míň než polovinu. Na webu (auto.klucka.cz)to ale zatím nemám, takže kdybys něco potřeboval nebo chtěl rovnou celý ceník, pošlu ti to v Excelu. Jinak ty brzdový trubky jsem bral z Lady 2101-2107. trubka brzdiče (levá, pravá) - 29 Kč/kus přední pravá - 49,80 / ks přední levá - 38 / ks dlouhá - 109,80 / ks k omezovači - 48,30 / ks rozvodka - 57,10 / ks zadní pravá - 41 / ks zadní levá - 38,10 / ks Pak mají samozřejmě taky na Samaru a Nivu, ale to jsem nezkoušel. Cenově vyjdou skoro stejně jako na 2101-2107.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Jo, to jsem taky nepochopil, proč jsou na jednom autě dva druhy zakončení trubek. Vím o dvou možnostech, jak na to. 1. do válečků našroubuješ ty krátké trubky od brzdičů Lady a na ně připojíš zadní brzdové hadičky z F600 nebo přední z Lady 2. použiješ přední brzdové hadice z F127,tak jsem to udělal já. Jsou zhruba stejně dlouhé jako originál F600, ale mají ten druhý typ zakončení. Ať se daří.
-
- Návštěvník
Jo, to jsem taky nepochopil, proč jsou na jednom autě dva druhy zakončení trubek. Vím o dvou možnostech, jak na to. 1. do válečků našroubuješ ty krátké trubky od brzdičů Lady a na ně připojíš zadní brzdové hadičky z F600 nebo přední z Lady 2. použiješ přední brzdové hadice z F127,tak jsem to udělal já. Jsou zhruba stejně dlouhé jako originál F600, ale mají ten druhý typ zakončení. Ať se daří.
-
- Návštěvník
Čau, nevíte někdo, jestli do F850 (vpředu i vzadu bubny) pasujou brzdový čelisti z F127? Našel jsem krabici Ferodo a jen tak jsem se díval, jestli ty čelisti, co v ní byly, vypadají stejně. Nevim nevim. A kdyžtak nemáte někdo zkušenosti, kteří výrobci ty přední i zadní čelisti dělají? Většinou když se někdě zeptám, tak mi řeknou, že "se to asi nedělá", přitom se dají použít i díly na jíné modely nebo jiná auta.
-
- Návštěvník
to Tom: Čelisti na F850 mám skladem za 416,- včetně DPH na jednu nápravu (tj. 4 kusy čelistí). Pro lidi z této diskuze navíc sleva 7%. Vepředu i vzadu jsou stejné 185x30. Když tak mrkni na http://auto.klucka.cz/. Jinak podle katalogu by tam měly jít čelisti z F500, F600. Občas bývá problém, že nové čelisti mají ten horní zobáček delší a pak ti nejde nasadit buben. Když jsem teď dělal brzdy na šestistovce, tak ten rozdíl v zobáčku nové/staré byl cca 3mm, tak jsem to u těch nových odřízl a OK.
-
- Návštěvník
S těma paknama: jak je to na F500nevím, tu jsem nikdy neměl. Na F600 je to takhle: na těch úplně nejstarších šestistovkách byly pakny, které měly dole očko, za které byly nasazené na čep, kolem kterého se točily. To se opustilo už během 50. let, protože to v těch čepech zatuhávalo. Ty pozdější se skoro až do konce výroby vzájemně lišily pouze jak píše Zdeněk délkou těch zobáčků co se opírají o prasátko, někdy v polovině 60. let se začaly dělat prasátka trochu delší, což vyžadovalo paknu s kratším zobáčkem, ale to opravdu není problém upilovat, také jsem to dělal. Od paken na F850 se však liší konstrukcí vymezení výchozí polohy. F600 má sice stejný rozměr paken, ale pakny jsou dělané pro vymezovací excentr na brzdovém štítu, který se při výměně obložení musí nastavit klíčem ze zadní strany brzdy, to znamená seřídit výchozí pozice všech paken. Zatímco F850 má už samovymezovací mechanismus přímo na paknách, na štítu je jen kolík, na který se ten doraz navlíkne. Takže F600 a F850 vzájemně záměnné pakny nemají. Udajně na posledních 600D z roku 1969 se už také montovaly samovymezovací pakny shodné s 850, ale to znám jen z literatury, nikdy jsem to neviděl. Jinak pakny z 127 vypadají napohled naprosto totožně s těmi z 850, stejný system a asi i stejný průměr bubnu, ale dokud je nevyhrabu a neuvidím je obě vedle sebe, nemohu se k jejich vzájemné kompatibiliotě zodpovědně vyjádřit. Stalo se mi například jednou, že jsem měl nějaké pakny bůhví z čeho, prakticky úplně totožné, ale měly jiný tvar toho zobáku dole, o který se opírají a prostě nepasovaly. Takže doporučuji, buď si kup original, nebo je napřed opravdu fizycky vzájemně porovnej, abys měl jistotu, že jsou stejné.