Seřízení ventilů:
Vloni před zprovozněním Alfetty jsem začal na motoru základní jednoduchou věcí. Seřízení ventilů. No jak víte, neskončilo jenom u toho.
Měrkami změřit vůli. Pokud je mimo toleranci, je nutné sehnat jinou vymezující podložku.
Při seřízení ventilů se musí rozpojit rozvodový řetěz a vyndat vačky.
Oproti Fiatu je vymezující podložka až pod hrníčkem a je fakt miniaturní. Průměr podložky je téměř totožný s průměrem dříku ventilu.
V olejové lázni vyndat hrníček je fakt o nervy. Magnet jsem nezkoušel.
No a zpátky poskládat, změřit vůli, nasadit vačky a nastavit rozvody.
Zdar.
Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
Karburátory:
Jak jsem řekl, další akce následovali. Na řadu přišly karburátory Dell Orto.
Po rozebrání jsem našel hromadu úsad - jakoby jemného písku. Šup s nima do ultrazvuku. Jen to šumělo.
Pak jsem objevil, že pacička co drží osičku plováku je urvaná. Co s tím. Zkusil jsem to napájet a pro jistotu jsem to ještě malým drátkem omotal jako dráteník hrnec. No rozborka, sborka a šup s nima zpátky do auta. Seřízení jen tak na cit.
Zatím dobrý ale po dlouhých zimních večerech jsem si sestrojil podtlakové zařízení na synchronizaci klapek ze čtyřech skleniček od párků . Zatím nebyl čas to vyzkoušet. Budu demonstrovat později.
Petr
Jak jsem řekl, další akce následovali. Na řadu přišly karburátory Dell Orto.
Po rozebrání jsem našel hromadu úsad - jakoby jemného písku. Šup s nima do ultrazvuku. Jen to šumělo.
Pak jsem objevil, že pacička co drží osičku plováku je urvaná. Co s tím. Zkusil jsem to napájet a pro jistotu jsem to ještě malým drátkem omotal jako dráteník hrnec. No rozborka, sborka a šup s nima zpátky do auta. Seřízení jen tak na cit.
Zatím dobrý ale po dlouhých zimních večerech jsem si sestrojil podtlakové zařízení na synchronizaci klapek ze čtyřech skleniček od párků . Zatím nebyl čas to vyzkoušet. Budu demonstrovat později.
Petr
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
Vodní pumpa:
Měl jsem problém s přehříváním motoru. Při volnoběhu se to nemohlo uchladit. Tedy první záležitost co jsem udělal, byla výměna termostatu. To nepomohlo. Vyměnil jsem tedy chladič. Vyzkoušel jsem jak chladič z AR75, tak i z Poláka. Prostě co doma bylo a stále se Alfetta přehřívala. Tedy na řadu přišla výměna vodní pumpy. Bohužel ani to nepomhlo. Tedy další postup následuje až letošní zimu při velké rozborce motoru a to vyčištění vložek válců a vnitřku motoru od vodního kamene. Doufám, že to už bude stačit.
Měl jsem problém s přehříváním motoru. Při volnoběhu se to nemohlo uchladit. Tedy první záležitost co jsem udělal, byla výměna termostatu. To nepomohlo. Vyměnil jsem tedy chladič. Vyzkoušel jsem jak chladič z AR75, tak i z Poláka. Prostě co doma bylo a stále se Alfetta přehřívala. Tedy na řadu přišla výměna vodní pumpy. Bohužel ani to nepomhlo. Tedy další postup následuje až letošní zimu při velké rozborce motoru a to vyčištění vložek válců a vnitřku motoru od vodního kamene. Doufám, že to už bude stačit.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
Mazání, kliková hřídel a olejové čerpadlo:
Taktéž mě hodně trápilo mazání. Při studeném motoru to dávalo 3,5 atmosfér. Při ohřátém až přehřátém motoru to ale padalo téměř k nule. Co s tím. Tak první pokus hustší olej. Místo 10W40 jsem dal Racing 10W60. Výsledek úplně stejný. První pokus o zlepšení byl ten nejjednodušší, nejlevnější - výměna čidla. To nepomohlo. Tedy následovalo sundání vany a výměna olejové čerpadla. Při čištění vany od nánosů jsem tenkrát našel dva hliníkové válečky. Co by to bylo. Blbec jsem to přešel. Mělo mě napadnout, že z nebe do vany nic samovolně nespadne. Namontoval jsem nové čerpadlo a safra. Problém s mazáním stále pokračoval. Tedy plánoval jsem na letošní zimu vyndat kliku a udělat GO kliky. Včera jsem sundal znovu vanu a šel jsem rovnou se podívat, odkud by mohly být ty dva válečky. No a samozřejmě to byly záslepky vrtání kliky. Na ojničním čepu prvního a čtvrtého válce chyběly záslepky. Díra jak do prasete.
Sundal jsem domečky ložisek jak hlavních ložisek, tak ojničních a pánvičky jsou jako nové. Ani na vačkách není nic vidět. Takže přidření nějaké části zažehnáno.
Taktéž mě hodně trápilo mazání. Při studeném motoru to dávalo 3,5 atmosfér. Při ohřátém až přehřátém motoru to ale padalo téměř k nule. Co s tím. Tak první pokus hustší olej. Místo 10W40 jsem dal Racing 10W60. Výsledek úplně stejný. První pokus o zlepšení byl ten nejjednodušší, nejlevnější - výměna čidla. To nepomohlo. Tedy následovalo sundání vany a výměna olejové čerpadla. Při čištění vany od nánosů jsem tenkrát našel dva hliníkové válečky. Co by to bylo. Blbec jsem to přešel. Mělo mě napadnout, že z nebe do vany nic samovolně nespadne. Namontoval jsem nové čerpadlo a safra. Problém s mazáním stále pokračoval. Tedy plánoval jsem na letošní zimu vyndat kliku a udělat GO kliky. Včera jsem sundal znovu vanu a šel jsem rovnou se podívat, odkud by mohly být ty dva válečky. No a samozřejmě to byly záslepky vrtání kliky. Na ojničním čepu prvního a čtvrtého válce chyběly záslepky. Díra jak do prasete.
Sundal jsem domečky ložisek jak hlavních ložisek, tak ojničních a pánvičky jsou jako nové. Ani na vačkách není nic vidět. Takže přidření nějaké části zažehnáno.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
Hlava válců:
Teď se zabývám hlavou válců. Po sejmutí hlavy se mi zdálo těsnění pod hlavou v pořádku.Nic viditelného na něm nebylo. Ještě ho ukážu zkušenějším borcům, co tom řeknou. Výfukové kanály jsou pěkně zasviněné usazenými sazemi a nějakou tvrdou úsadou. No vyčistím, zaleštím.
To samé ventily. Teď se zdají být v pořádku. Vidím po vyjmutí. Zatím bojuju s tím, že nemám přípravek na vyndání ventilů. Co mám na Fiata, tak nejde použít.
Nechám hlavu otlakovat, srovnat a pak se uvidí co dál.
Vložky válců se zdají být OK. Je na nich vidět ještě honování po celém obvodu. Vyjmu tedy písty, vyměním pístní kroužky. Vložky očistím od vodního kamene a zase zpět sesadím. To by snad mohlo být ok. Až bude zase čas, tak je vysápnu ven. Mají tam být jen tak přitlačené na gumový kroužek. Tak doufám,že tam nebudou nějak zarostlé, že je v pohodě dostanu ven bez nějakého násilí.
Písty jsou hrozně zakarbonované.
Těsnění pod výfukovými svody na druhém a třetím válci bylo nějak divné. Jakoby otočené. Část brzdila výfukové plyny. Tak uvidím, až to budu dávat dohromady, zda to tak blbě Italové vymysleli nebo byl někdo diletant.
Zdar
Teď se zabývám hlavou válců. Po sejmutí hlavy se mi zdálo těsnění pod hlavou v pořádku.Nic viditelného na něm nebylo. Ještě ho ukážu zkušenějším borcům, co tom řeknou. Výfukové kanály jsou pěkně zasviněné usazenými sazemi a nějakou tvrdou úsadou. No vyčistím, zaleštím.
To samé ventily. Teď se zdají být v pořádku. Vidím po vyjmutí. Zatím bojuju s tím, že nemám přípravek na vyndání ventilů. Co mám na Fiata, tak nejde použít.
Nechám hlavu otlakovat, srovnat a pak se uvidí co dál.
Vložky válců se zdají být OK. Je na nich vidět ještě honování po celém obvodu. Vyjmu tedy písty, vyměním pístní kroužky. Vložky očistím od vodního kamene a zase zpět sesadím. To by snad mohlo být ok. Až bude zase čas, tak je vysápnu ven. Mají tam být jen tak přitlačené na gumový kroužek. Tak doufám,že tam nebudou nějak zarostlé, že je v pohodě dostanu ven bez nějakého násilí.
Písty jsou hrozně zakarbonované.
Těsnění pod výfukovými svody na druhém a třetím válci bylo nějak divné. Jakoby otočené. Část brzdila výfukové plyny. Tak uvidím, až to budu dávat dohromady, zda to tak blbě Italové vymysleli nebo byl někdo diletant.
Zdar
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
No vidíš, tak Tvůj tip byl správnýPedro píše:Včera jsem sundal znovu vanu a šel jsem rovnou se podívat, odkud by mohly být ty dva válečky. No a samozřejmě to byly záslepky vrtání kliky. Na ojničním čepu prvního a čtvrtého válce chyběly záslepky.
Akorát mě překvapuje, že by to při takovém úniku nezanechalo žádné náledky na pánvičkách...
Ty špunty do klikovky budeš předpokládám dávat nové?! Aby zase nevypadly nebo blbě netěsnily, když už se v tom reješ...
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
No je to zapeklité. Nechám si vytočit nové z hliníku. Jelikož neznám jaký přesah by měl být, tak jsem tam chtěl dát ještě nějaké lepidlo. Přemýšlím, že to potřu locktitem proti povolování šroubů. To by to mohlo ještě pojistit.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
- Renda ze Záboří
- Notorický kecal
- Příspěvky: 357
- Registrován: neděle 4. listopad. 2007 10:54
- Bydliště: Záboří 12
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
Já bych na jakýkoliv "lepidla" moc nespolíhal - normálně to rozklep třeba důlčíkem kolem záslepky. Když bude trochu prolínat nic se neděje, čerpadlo oleje to utáhne s přehledem. Hlavně aby zase nevypadly - určitě bych zaklepl i ty ostatní!
"I kdybys 100x žil, blbost nevymýtíš!"
(Ehlenovo moudro)
(Ehlenovo moudro)
- Pedro
- Notorický kecal
- Příspěvky: 524
- Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor Alfa Romeo 2.0 "Nord"
Díky Rendo.Rozklepnu je.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W