doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
-
- Návštěvník
doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Zdravím, chci se zeptat jestli mi k přihlašení stačí jen kupní smlouva ( techničák k autu bohužel není).
Díky za informace.
S pozdravem
Pavel
Díky za informace.
S pozdravem
Pavel
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Nestačí, při testacích je potřeba podle něčeho sepsat technické údaje a ideálně se tak děje na základě potvrzení výrobce (dle výrobních čísel karoserie a motoru).
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
-
- Návštěvník
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
A podle štítku na autě přece jdou údaje zjistit. Táta mi říkal, že slyšel, že stačí kupní smlouva nebo jiný doklad o nabytí.
- Ondrej
- Site Admin
- Příspěvky: 897
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Doubrav.
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Ale to je přesně to, o čem píšuPavel píše:A podle štítku na autě přece jdou údaje zjistit.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama
V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
-
- Návštěvník
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Ok díky za radu.
Zdraví
Pavel
Zdraví
Pavel
-
- Návštěvník
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
CHtěl bych řešit veteránské SPZ už teď. Můžete mi někdo poradit jak postupovat? Má někdo kontakt na některého komisaře? Jedno auto mám s platnými českými doklady a druhé dovezené z Itálie s původními doklady. Obě r.v. 1973.
Info mají na mailu. On.
Info mají na mailu. On.
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Zdravím Vás,
Měl bych pár dotazů, jak z toho ven (trochu jsem se do toho zamotal ) - jak z toho na veteránské SPZ.
Pořídil jsem si velice zachovalého Fiátka 500L - vše je originál (téměř nic nenajezdil - pán ho měl od 70roku asi jako ozdobu ve stodole)
Situace je taková: Auto je na ,,bílích" SPZ s XX let propadlou STK, nyní je přehlášeno na mně (v polopřevodu).
1) je možné ho nyní na úřadě odhlásit z registru vozidel s tím, že jde na vet. čísla aniž bych ho na sebe musel normálně převést = tím bych se vyhnul 10.000,- příspěvku na zelené (eko. dani)
2)pochopil jsem správně, že k získání vet. čísel stačí platné potvrzení z STK a pak postoupit klubovou testaci?? Krajská je jen pokud to nemělo platné doklady?
Případně prosím po lopatě vysvětlit, jak mám postupovat. Opravdu jsem strávil plno hodin vyhledáváním u PC a už jsem z toho jelen ...
Jinak chválím za stránky a forum, určitě se přidám do klubu.
Martin
Měl bych pár dotazů, jak z toho ven (trochu jsem se do toho zamotal ) - jak z toho na veteránské SPZ.
Pořídil jsem si velice zachovalého Fiátka 500L - vše je originál (téměř nic nenajezdil - pán ho měl od 70roku asi jako ozdobu ve stodole)
Situace je taková: Auto je na ,,bílích" SPZ s XX let propadlou STK, nyní je přehlášeno na mně (v polopřevodu).
1) je možné ho nyní na úřadě odhlásit z registru vozidel s tím, že jde na vet. čísla aniž bych ho na sebe musel normálně převést = tím bych se vyhnul 10.000,- příspěvku na zelené (eko. dani)
2)pochopil jsem správně, že k získání vet. čísel stačí platné potvrzení z STK a pak postoupit klubovou testaci?? Krajská je jen pokud to nemělo platné doklady?
Případně prosím po lopatě vysvětlit, jak mám postupovat. Opravdu jsem strávil plno hodin vyhledáváním u PC a už jsem z toho jelen ...
Jinak chválím za stránky a forum, určitě se přidám do klubu.
Martin
-
- Začátečník
- Příspěvky: 39
- Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
- Bydliště: Dobruška
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Podobnou situaci jsem řešil asi před rokem. Auto bylo v polopřevodu na mě a chtěl jsem ho odhlásit a pak přihlásit na vet. značky. Ale u úředníka jsem narazil. Aby mohl auto vyřadit z registru, musí se nejdřív dokončit převod . Tak jsme to nechali převést na invalidu, to nás nic nestálo a ten to následně odhlásil.
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Takže určitě tudy cesta nevede, nebo jen záleží na úředních? Jde přece jen o formalitu - dokončení převodu a následného vyřazení z evidence. Nepomohlo by k tomu nějaké to potvrzení od veteránského klubu?
Bohužel osobu ZTP nemám v příbuzenstvu ani neznám
PS: ještě mi napadlo, za flašu rumu bych mohl mít potvrzení, že bylo ekologicky znehodnoceno - tím by se vyřazení z registru proběhlo bez daně. Ale pak by byl asi problém z registrem veteránů
Bohužel osobu ZTP nemám v příbuzenstvu ani neznám
PS: ještě mi napadlo, za flašu rumu bych mohl mít potvrzení, že bylo ekologicky znehodnoceno - tím by se vyřazení z registru proběhlo bez daně. Ale pak by byl asi problém z registrem veteránů
- Radek
- Site Admin
- Příspěvky: 283
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Praha 7
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
K vyřazení z registru není potřeba automobil znehodnocovat (byť jen papírově), stačí místopřísežné prohlášení, že odhlašovaný "vrak" stojí a bude stát na soukromém pozemku a bude sloužit třeba ke zkrášlení zahrady, jako zahradní altán.
Prostě a jednoduše nikdo nikoho nemůže donutit, aby se zbavoval něčeho na čem mu záleží, pokud to není na veřejné komunikaci.
A nevidím ani žádnou právní překážku k odhlášení vozidla, které je v polopřevodu. To by také pak mohli říkat, třeba při zmiňovaném psaní na ZTP, že je třeba nejprve dokončit polopřevod a pak teprve převádět dál.
Prostě a jednoduše nikdo nikoho nemůže donutit, aby se zbavoval něčeho na čem mu záleží, pokud to není na veřejné komunikaci.
A nevidím ani žádnou právní překážku k odhlášení vozidla, které je v polopřevodu. To by také pak mohli říkat, třeba při zmiňovaném psaní na ZTP, že je třeba nejprve dokončit polopřevod a pak teprve převádět dál.
Radek
-
- Návštěvník
Fiat 850 bez techničáku
Dobrý den, mám Fiata 850, ale bez techničáku, který jsme bohužel nechali zrušit před několika lety(espezetky ale zustaly). Ale chtěl bych dát auto zpátky do kupy. A tak bych potřeboval poradit jak získat zničený techničák zpět (lze to-li?) Nebo ho přihlásit do nějakého veteránského klubu? Nevíte o nějakym u Děčína? Poprřípadě u Vás?
Předem děkuji
Předem děkuji
- Tříprsťák
- Notorický kecal
- Příspěvky: 441
- Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
- Bydliště: Černošice
- Kontaktovat uživatele:
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Nevím, jakým způsobem jste ho "nechali zrušit", když vám zůstaly espézetky a nezůstal techničák. Při trvalém vyřazení vozidla z provozu tomu bývá právě naopak - zůstane zrušený techničák a odevzdají se espézetky. Pokud vozidlo NENÍ trvale vyřazeno z provozu a jen jste přišli o techničák, lze nechat vystavit duplikát technického průkazu (jedna návštěva majitele na registru vozidel a nevelký poplatek) - jen bych se trochu obával, zda na tom nezůstal viset dluh za neplacené povinné ručení, když SPZ ani nebyly v depozitu.
V případě, že byste se rozhodli postavit ho na veteránská čísla, pak vlastní fakt, že nemáte zrušený techničák v ruce není zas až takový problém. Doloží se způsob nabytí vozidla (pokud bylo dříve na Vás napsané, tak s tím nemáte žádný problém) a písemně se vysvětlí, proč není k dispozici zrušený TP (protože se ho nepodařilo dohledat). Zde by naopak BYL problém, kdyby auto NEBYLO trvale vyřazeno z registru silničních vozidel, protože to při přihlašování do registru historických vozidel lustrují podle čísla karoserie a jakmile zjistí, že je zmíněné auto stále přihlášeno v registru silničních vozidel, veteránská čísla mu nevydají.
V případě, že byste se rozhodli postavit ho na veteránská čísla, pak vlastní fakt, že nemáte zrušený techničák v ruce není zas až takový problém. Doloží se způsob nabytí vozidla (pokud bylo dříve na Vás napsané, tak s tím nemáte žádný problém) a písemně se vysvětlí, proč není k dispozici zrušený TP (protože se ho nepodařilo dohledat). Zde by naopak BYL problém, kdyby auto NEBYLO trvale vyřazeno z registru silničních vozidel, protože to při přihlašování do registru historických vozidel lustrují podle čísla karoserie a jakmile zjistí, že je zmíněné auto stále přihlášeno v registru silničních vozidel, veteránská čísla mu nevydají.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
-
- Návštěvník
Re: doklady k přihlášení auta na veteránské SPZ
Děkuji za opověď. Auto je zrusene uz dlouho dobu. Delalo se to na rychlo a SPZ v tu dobu nemel, protoze auto bylo u nekoho v garazi, kam nemel pristup a nechtel cekat. Zkusim se poptat, kdyz tak jeste napisi.