XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Co proběhlo a co se bude dít?
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Kronicar »

16. srpen 2008 – Veteran rallye Podorlicko – Dobruška


Tak to byla zajímavá akcička, velice zajímavá akcička. Upřímně přiznám, že bych o ní ani nevěděl, kdyby nereferoval Pedro. Posléze se na našich stránkách s pozvánkou pro Fiaty ozval i hlavní organizátor George Dka. Rádi jsme toho využili a přihlásili se. Duo Pedro a Pepa, jakožto místní, měli účast přímo povinnou. Mě a Divoše pak nadchla „sportovní“ kategorie. K rozdělení do kategorií nechť se vyjádří přímo George:
Pro naše skalní příznivce je určena třída sportovní. V této třídě pro Vás bude připravena soutěž na jakou jste u nás zvyklí – jízda dle itineráře s plněním soutěžních prvků. Nebude to žádný rodinný výlet k babičce, ale soutěž, kde mohou uspět jen ti nejšikovnější, ti, kteří se dokáží rychle orientovat a umí své vozidlo dokonale ovládat.
Pro ty z Vás, kteří mají raději výletní jízdy, je připravena třída turistická. Zde bude jednodušší itinerář, více času na projetí trati a více času na plnění úkolů tak, abyste se mohli dostatečně „kochat“ a vychutnat si poklidnou jízdu s Vaším veteránem.

Já vyjížděl již v pátek, domluvil jsem se s předsedou Karlem a vyzvedl ho odpoledne ve škole. Jeli jsme na jeho chalupu k Poděbradům, šestikilo pěkně šlapalo a v osm jsme již byli na místě. Počasí nic moc, mžení místy přecházející v déšť. To zas bude v autě vody.... Nicméně v podvečer přestalo pršet a my se těšili na sobotu, mohlo by být lépe.
Bohužel, ani sobotní ráno nevypadalo lépe, ocelově šedá obloha neslibovala letní počasí a záhy začalo pršet. Přejímka do devíti hodin si žádala odjezd krátce po sedmé a celou cestu do vozu tekla voda.
Devátá odbila, přivítala nás Dobruška a Pedro s Pepou, klub reprezentují s Fiatem 850. Divoš díky neočekávaným událostem nedorazil. Okukujeme zúčastněné vozy, Buick, Simca, Renault, VW, Tatra, Škoda či Porsche. V poněkud předrenovačním stavu byl jeden závodní a jeden hasičský Žigul. Celkem nějakých 40 automobilů a 8 motorek.
Po zaregistrování dostáváme itinerář s pokyny k jednotlivým etapám. Musím smeknout, podle takhle skvěle zpracovaného itineráře jsem ještě nejel. Zhruba dvaceti stránkový sešit byl rozdělený do 5 etap. Jízda podle fotek a mapy, šipkový itinerář obohacený o různé „špeky“, itinerář zvaný „ostnatý drát“, azimut. K tomu hledání samokontrol a různých objektů dle fotek.
S Karlem jsme promýšleli nejlepší taktiku pro průjezd první etapy. 8 fotek = 8 míst v Dobrušce = 8 kontrol. Nezáleží na pořadí, stačí získat 8 písmen a složit z nich název cíle první etapy. Máme na to 50 minut.
„Jedeš s námi nebo proti nám“ ptá se Pedro. Dohodneme se na vzájemné spolupráci, přeci jen kluci jdou místní, my to budeme jistit zezadu, rozhodnou kontroly.
Startuje se stylem Le Mans, starosta města neváhá, v deset zazní startovní výstřel. Posádky přibíhají ke strojům, nastává lehký chaos, zjišťujeme, že konkurenční vozy míří stejným směrem jako my, veteráni se kupí před nádražím. Pedro a Pepa nezaváhá, bleskem objíždíme všechny kontroly, za 12 minut již vyjíždíme z města. Karel sice sleduje mapu a my jedeme tak jak jsme si trasu sami vytyčili, ovšem nedaří se poskládat název obce a nalézt cílové místo. Zastavují nás pořadatelé, netušíme proč. Pedro a Pepa odjíždějí, nás se pořadatelé ptají kam jedeme. Zavrtáme se do mapy a po chvíli nalézáme nedalekou vesnici odpovídající počtu písmen. „Správně, tak jeďte, a jeďte co to dá.“ obdržíme další pokyny. „Co tam jenom dělá ta městská policie?“ Zhruba v sedmdesátikilometrové rychlosti míjíme vůz Městské policie s radarem. S radarem? ????? A safra. Co to na nás ti pořadatelé zase chystají? Nic, alespoň v cíli první etapy nic. Jsme třetí, před námi je pouze Porsche. Soutěžní úkol, jízda na tandemovém dvoukole. P&P nasedají, bravurně zvládají jízdu po vytyčené trase za 29 vteřin. I když chvílemi se jim moc nedaří zatáčet. Ech. To jsem netušil co čeká nás. Horké chvilky. Jízda na rozvrzaném kole málem skončila na hromadě hnoje, fakt drsný. 41 vteřin a to je vrcholný výkon. Na takové kolo už nechci sedat.....
Start druhé etapy, počítáme si čas na průjezd a vyrážíme na trasu. Pohoda šipkový itinerář.....eee??? „Kluci jedou špatně, tady je zrcadlově nakreslená křižovatka.“ soudí Karel. „Aha.“ Troubím a jedu na opačnou stranu. Zapisujeme první písmeno které nalézáme, což je vlastně kontrola průjezdu. 4 samokontroly a křižovatky s testovou otázkou. Azimut 115°, což vůbec netušíme kterým je směrem. Samozřejmě jedeme špatně a ztrácíme drahocenný čas, pak volíme tu správnou odbočku, je to dobré, nalézáme další písmeno. Kontrola, hasičské čerpadlo se spalovacím motorem, odhad roku výroby, 1920 nebo snad 1930? Nakonec dávám 1932.
A „ostnáč“. Jsme v pytli, tenhle typ itineráře neznáme, vypadá to jako..... žebřík? No nic jedeme rovně, až do Dobrušky. Tam vůbec netušíme jak dál, další část itineráře prostě nenavazuje, máme zahnout na parkoviště, ale nic tam není. A nejsme jediní bloudící, míjíme stále více bloudících vozů, dokonce i z turistické kategorie, která má jednodušší itinerář. Poté co již asi půl hodiny bloudíme po okolí, identifikujeme náměstí. Tam se odpíchneme dále a itinerář rázem navazuje, nacházíme další písmena a dokonce i ono postrádané parkoviště s kontrolou. Do Pepy tam při panujícím zmatku nacouvá Tatra, Fiat přežil bez škrábance, zato Tatra má rozbité sklíčko zadního světla. Jízda zručnosti - prkno, slalom – klasika, pohoda. Ale je to na čas. A jé. Takže na to šlapu, kroutím volantem a čas..... 23 vteřin, což je o tři méně než P&P, radujeme se. A jedeme dále, už není čas, spočítaný limit na průjezd za chvíli vyprší. Doslova letíme do cíle.
Cíl, akorát. Nové Město nad Metují, oběd. Stále prší, takže přestože je čas na prohlídku města, a že je co prohlížet, jdeme rovnou na oběd. Po obědě ještě sladká tečka, zmrzlina.
Start třetí etapy, 31.6 kilometru trasy, další 4 samokontroly, křižovatka s testovou otázkou, zrcadlově zakreslené křižovatky, chvíli v itineráři nalézáme kilometry dílčí, pak zase celkové. A jako bonbónek 8 fotek objektů na trati. Opět časový limit, tentokrát 100 minut. Máme co dělat. Úkol s testovými otázkami, prohlídka moto-muzea.
4. etapa, další počítání času, samokontroly číslo 9 až 13. Úkoly, testové otázky, a v Dobrušce na parkovišti, druhý pokus na jízdu zručnosti. Vystrkuji Karla, aby zbytečně nezatěžoval auto a já mohl vylepšit předchozí čas. Změna je život, beru ho zase zpět. Jízda je sice opět měřená, ale máme to zajet za stejný čas! Pravidelnost! A dál, zase azimut, tentokrát se daří na první pokus. Jízda podle fotek, itinerář bez kilometrů nebo naopak bez křižovatek. Poznat na modelu autíčka o jakou značku se jedná..... což bylo konečně něco pro nás. Autíčkem byl dobře známý Seat 800, toliko čtyřdveřová verze Fiata šestistovky. Ještě vyplnit všeobecný test, no, to nám moc nešlo. Jak jsme se dozvěděli v cíli, z těch 8 otázek byly dobře 3. A ještě otázečka na postřeh, týkalo se moto muzea.... Cíl a poslední úkol, z fotek částí motocyklů a automobilů určit značku a typ, snadné, z 8 určujeme 3, P&P dokonce 4. Večeře. Nepřestává pršet, prší v podstatě celý den.
Vyjíždíme na závěrečnou etapu, již bez jízdního výkazu, přesto sledujeme poslední úkol samokontroly. A dobře děláme, v cíli se na něj totiž zákeřně zeptají.....
Jsme první, tedy v cíli, je 16 hodin. Do vyhlášení výsledků zbývají ještě více než 4 hodiny. Takže tlacháme a prohlížíme vozy. Nehoda není náhoda, motocykl K 750, jinak též ruský Dněpr, zezadu „sestřelil“ VW brouka. Dněpr bez poskvrnky, VW má na odpis zadní lampu, blatník, čelo, nárazník, ohnuté je dokonce i tažné. Zajímavý je i Citröen GS v origo stavu najeto 80 tis. V podobném stavu je Vaz 2101 – 60 tis km, Škoda 110 R, zkrátka je co obdivovat.
Výsledky se začínají vyvěšovat krátce po osmé, vyhlašování je v osm. Čekáme napjatí jako kšandy. Už je to tu!! Vyhlašování výsledků.
Začíná se pěkně od třetího místa, nejprve kategorie turistická auto, pak moto. Následuje moto sportovní a konečně i naše auto sportovní. A super!! Pepa & Pedro jsou první, my v těsném závěsu za nimi druzí. P& P ještě získávají cenu za nejlepší posádku v kategorii auto celkové. A s nejvyšším počtem bodů se stávají i absolutními vítězi celé soutěže. Maximální úspěch. Na památku pak každý dostává velmi zvláštní diplom, ano oni ti městští policisté fotili auta na pamětní listiny!! Krása, tak to tu ještě nebylo! Pěkný záznam o rychlosti a fotečka. Jen Pepa nic nedostal, radar ho nestihl, jel prý moc rychle......
Přejíždíme do nedalekého Domašína, kde budeme přespávat u rodičů P & P. Museli jsme vyprávět zážitky, kudy vedla trasa a tak. Následovalo prohlížení fotek a videí ze soutěží, zkrátka spát jsme šli až ve dvě ráno.
Neděle, vstávat se moc nechtělo, mžení nějak ne a ne ustat. A tak v poklidu a beze spěchu snídáme. Poohlížíme se po Fiatářských garážích a to již pomalu přestává pršet a začíná svítit sluníčko.
A jedeme ke Karlovi do Podmok. Je krásný den, dělá se pěkný pařák, na zahradě otvírám dveře, kapoty, vyndávám koberce, mokrou sedačku........ suším. Pomáhám Karlovi s fasádou domu. Zábava do pozdních odpoledních hodin. A pak už jedem dom.

PS: Skvělé, prostě skvělé. Tak přesně to jsem od této akce očekával, dobrodružství a spád, pěkná projížďka. Po soutěžích ve kterých se kochám poklidnou jízdou příjemná změna. Organizace perfektní, není co vytknout. Účast hatí akorát počasí, déšť je nepřítelem všech podobných akcí. Nevlídné počasí pak působilo problémy i v restauracích, nebylo prostě dost místa pro všechny. I proto jsme tak záhy přijeli do cíle.
Naposledy upravil(a) Kronicar dne pondělí 1. září. 2008 19:57, celkem upraveno 2 x.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

Ano, ano,
Přesně tak to bylo. No a mě a bráchovi to spravilo trochu chuť po promarněné šanci na vítěztví v Abhartově svíčce, kde jsme byli třetí o nějakých jednotek bodů :-).
Tak doufám, že příštím dobrušském srazu bude hojnější účast našeho klubu :-).
Zdar. Petr
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

:lol: :lol: :lol: Hezky se to čte. Díky za slova uznání.
Samozřejmě se objevily nějaké nedostatky, ale většinou to bylo tak, že soutěžící nic nepoznali (kromě těch chybějících dvou fotek z radaru). Jinak tedy děkuji všem, které neodradilo počasí a přijeli (přihlášeno bylo 90 posádek a odstartovalo 42).
A pro příště by se mi víc líbilo, kdyby větší část soutěžících zůstala přes noc. Ale to je věc se kterou zápolíme už několik let a vždy zůstává jen pár skalních. Snad příště. Takže zase za dva roky na Veteran Rallye Podorlicko 2010 ;-)
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Kronicar »

Apropos Pedra, předsedu i mě by zajímal rok výroby té hasičské stříkačky na kontrole.... ;-)
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Kronicar »

Ještě několik málo foteček....
Přílohy
Absolutní vítězi.
Absolutní vítězi.
Na co by jste čekali, že se pořadatelé zeptají ohledně Moto muzea? Jak se jmenoval Národní výbor, Městský nebo Místní?
Na co by jste čekali, že se pořadatelé zeptají ohledně Moto muzea? Jak se jmenoval Národní výbor, Městský nebo Místní?
Přejímka v Dobrušce. Klasický účastník setkání veteránů, Škoda Felicia. Za povšimnutí stojí nápisem vyzdobená zeď za vozem.
Přejímka v Dobrušce. Klasický účastník setkání veteránů, Škoda Felicia. Za povšimnutí stojí nápisem vyzdobená zeď za vozem.
Koupaliště v Dobré, bohužel počasí zrovna na koupání nebylo.
Koupaliště v Dobré, bohužel počasí zrovna na koupání nebylo.
Čekání na výsledky.
Čekání na výsledky.
Tandemové dvojkolo, životu nebezpečný přístroj.
Tandemové dvojkolo, životu nebezpečný přístroj.
Pošramocený VW brouk, takto dopadl po srážce s Dněprem.
Pošramocený VW brouk, takto dopadl po srážce s Dněprem.
Ruský stroj K 750 aneb nezničitelný divoch.
Ruský stroj K 750 aneb nezničitelný divoch.
Buick s příslušenstvím......
Buick s příslušenstvím......
Tak to jen úžasný stroj v originál stavu s najetými 60 tis.
Tak to jen úžasný stroj v originál stavu s najetými 60 tis.
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

Jo, jo, taky bych prosil o rok výroby stříkačky.
A fotky jsou fotky. Ty mluví za vše.
Zdar. Petr
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

Pokud se nepletu (má paměť už taky občas neslouží jak by měla :( ) tak stříkačka byla z roku 1930. Kdo určil rok přesně získal dva body, kdo se spletl o 5 let měl 1 a ostatní 0.
Ale měl bych na Vás prosbu. Myslíte, že by bylo možné poslat mi mejlem fotky ze soutěže. Já jsem pochopitelně neměl ani čas foťák vytáhnout.
Ahoj Jirka
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
předseda
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 808
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od předseda »

ahoj Jirko,
Ondra/kronikář/určitě zašle ,fotil z nás nejvíc,teď přes víkend jede zase na akci do Německa,tak patrně až příští týden! :D
F X1/9 1976
F 850 SC tmavě červené 1971
F 850 SC světle červené 1971
F 850 SS -červený sršeň 1972
F 128 SC -modrá obluda 1974
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Kronicar »

Co kdyby Ti Pedro hodil fotky vypálené na CD....
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

OK :ok: To by bylo super. Nebo bych měl být příští týden v Lounech, tek jestli tam někdo pojedete, můžete to vzít sebou. Předem díky a dám za to ještě jeden hrnek :D
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

Jo, fotky přinesu nebo je pošlu po bráchovi.
Bohužel tenhle víkend budu v DKA ale to nestihneme s Kronikářem vypálit a předat. Mám fotky taky ale dáme to dokupy.
No a pak to budu moci nejdříve poslat po bráchovi až bude Jízda Prahou. Tak ten je donese do obchodu.
Tak tuším, že jsem tam vypálil rok výroby stříkačky 1932. Tak bodík :-)
Petr
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

Dva roky uběhly jak voda a tak jsem tady zase s pozvánkou.
http://podorlickyvcc.sweb.cz/
Vím, že termín je pro Vás fiatáře asi dost kolizní, ale co kdyby se někdo chtěl pořádně svézt. :D
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

Bylo, nebylo. Tedy byla jednou jedna podorlická Veteran rallye 2010 a nás nenapadlo nic jiného než se na ni přihlásit. Tedy přesně posádka A – Petr a Julča a posádka B – Pepa a Aneta.
Ve čtvrtek jsme vyleštily Fiata a byli natěšeny na sobotu. V pátek ráno jsme se probudili do deště a ten neutichl za celý den. Takže přejezd k rodičům byl skrz tři průtrže a ohozen asi tisíce kamionama. Bohužel již při příjezdu k rodičům v pátek večer mi Pepa oznámil, že neprošel technickou kontrolou na ruční brzdu a tak Polák na soutěž nemůže a 850 je rozdělané. No nic. Fiat 125 je natolik velká limuzína, že pobere obě posádky naráz.
Probuzení do sobotního rána bylo obdobné, jen zatím nepršelo. Vyrazili jsem namotivovaní a tak hurá na akci. Registrace, pozdravení s pořadatelem a obhlídka cca 30 strojů. Počasí zahýbalo též i s účastníky. Řady byly oslabeny. Zvláště pak, když na tuto soutěž jezdí lidi z Liberecka. No a bohužel někteří se o nemilé situaci z velké vody dozvěděli až při akci a tak například majitel známého modrého žigulíka a majitel Citroenu GS po registraci namířily azimut k Chrastavě a spěchali k domovu.
V celém startovním poli jsme byli jediný Fiat. Jinak k vidění byla Tatra 57, Tatra 12 (tuším), tři Porsche, tři ameriky, dva Trabanty atd.
Soutěž ve dvou variantách po čtyřech etapách. Turistická třída a Soutěžní třída. No a my samozřejmě vyrazily na soutěžní s klasickým itinerářem obohaceným o ostnatý drát, otočené křižovatky, přehozené kilometry.
Stylem LeMans jsem odstartovali do první etapy, která pro byla pro minulé účastníky známým blouděním po Dobrušce a sbíráním písmenek s kterých se měl složit cíl etapy. Něco pro nás a tak do cíle přijíždíme druzí. Nechápu, jak ten pán s Porschem mohl být rychlejší. No a v druhé etapě to přišlo. Pořadatelé si pro nás opět připravili focení městkou policií. Měli jsme jet přesně 30. No a když jsem projel kolem focení, tak mě prasklo lanko plynu. Zastavil a opravoval. Ejhle, ve čtvrté etapě jsme zjistili, že celý úsek se tajně měřil a cestou zpátky se měl daný úsek projet za shodný čas – klasická jízda pravidelnosti. No a poznejte, jak dlouho jsem opravoval. Takže chyba, která mi zřejmě nadělila velkou dávku trestných bodů. Další úkoly byly pěkné a zajímavé. Hádání poklic to bylo nad naše možnosti. Poznali jsem akorát škodovku. Další zádrhel bylo hádání věcí. Kdo má poznat přerušovač blinkrů z nějaké staré herky :-) a nebo dávkovač lihu do vzduchového potrubí na náklaďák :-). Jinak samokontroly pro nás místní byly srandou. Zvláště, když byly chytře pro zmatení v jedné vesnici, kterou jsem několikrát křižovali. Další úkoly byly otázky z různé motoristické branže.
Celá soutěž byla velmi pěkná, zajímavá a fakt se člověk pobavil. Přijeli jsme obhajovat minulé vítězství. No nic. Naše umístění na osmém místě nebudu rozpitvávat. Jen řeknu, že vyhrál opět účastník se startovním číslem jedna, které jsem minule měli mi. :-).
Děkuji pořadatelům a za dva roky se těším zase.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Kronicar »

Je vidět, že jsme tam chyběli my, no nic, příště to třeba vyjde! :mrgreen:
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

Tak se po dvou letech zase skromně připomínám. :)
Tentokrát opět v Dobrušce 18. srpna. Přijet můžete pochopitelně i v pátek a zůstat do neděle.
Podrobnosti tady http://podorlickyvcc.sweb.cz/
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Kronicar
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 900
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Kronicar »

Fakt mě to mrzí, letos zase nic, svatba v rodině a to na opačném konci republiky. Tak snad za dva roky.... :retard:
Fiat 1100 -1939
Fiat 2300 S -1963
Fiat 600 D -1965, 1968, 1969
Fiat 850 SC -1971
Fiat 128 SC -1975
Fiat 128 A - 1971
Fiat 238 -1980
Fiat 127 Mk 2 -1980
Fiat Uno 1.3 Turbo -1986
Lancia Beta 2000 HPE -1978
.....a to není všechno
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

George_Dka:
tomu nebudeš věřit, ale zrovna včera jsem koukal na vaše stránky, zda tam už není přesný termín. Tušil jsem, že to bude v tomhle termínu. Je toho dost, ale pravděpodobně zvítězí Dobruška před cestou na Balaton. Ještě to o víkendu proberu doma. Díky za info.

Pro ostatní tuto soutěž doporučuji. Byl jsem tam dvakrát a vždy plný dojmů.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

Já se omlouvám. Já skoro pokaždý všechno honím na poslední chvíli. Termín byl jasný už dávno, ale ještě jsme to nezveřejňovali, protože jsme nevěděli najisto, zda to dopadne v učilišti v Dobrušce. Příště se pokusím být rychlejší. Samozřejmě, že tě rádi zase uvidíme.
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

Tak už máme první dvě fiatí posádky. Jeden Fiat 125 a jeden F 125 p.
Jen ještě přemýšlím, jestli bych neměl změnit připravovanou trasu. Abych jim to jízdou přes Domašín moc neusnadňoval. :)
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

Tak to je v pohodě. Už ve vesnici patříme mezi exoty leštící staré plechovky zatím co ostatní leští už Favority a nebo ladí domácí traktůrky.
No a teď se tam ukážeme jako rallyoví blázni :-). Doufám, že letos nebudu mít poruchu v místě jízdy pravidelnosti a hlavně
doufám, že Bráchovi vrátíme porážku z noční jízdy o Svíčku Abartha. Už se těšíme. Držíme palce na počasí.
Zdar.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

Chlapci, chlapci, nerad vám kazím radost, ale sousedi budou o atraktivní podívanou ochuzeni. Přes Domašín se nepojede. Ne že bych vám nechtěl dopřát to potěšení, ale etapa mi vycházela dost dlouhá a tak jsme to dnes trochu předělali a pojedeme jinudy. :D
A že vás vůbec nenapadá kudy a kam ;-)
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

No na tuhle soutěž se těžím a právě snad i pro to, že se to jede u nás. Nečekám, že bych jel někudy, kudy bych to neznal. On ale ostnatý drát ty naše uličky trochu zamotá. Nepochybuju, že v itineráři budou nějaké pěkné špeky. Horší věc, že v autě bude asi vyhrocenější nálada, pokud budeme bloudit a bratra na trati :-). Už se těšíme. Určitě pro nás itinerář ten soutěžní.
Zdarec.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

Tak hlásím, že to byla super akce. Letos přálo počasí a tak projížďka po okolí byla naprosto super a světe div se. Porazil jsem bráchu.
Nebylo to sice nic moc umístění. Já byl jedenáctej ale brácha za mnou.
Jinak soutěže se účastnilo 30 aut a asi 25 motorek. Nejstarší auto byl Ford T tuším z roku 1917. Už si nepamatuju. Jo jinak dvě pěkné šestistovky a jedna 850 Berlina. Krásná Tatra 603 po renovaci. No a do toho já s F 125 a brácha s Polákem 125p.

Pro nás to byla projížďka kolem baráku :-). Zajímavá soutěž byla jet z kopce bez rychlosti a zastavit na čáře. Měřil se čas. Čekali jsme, že pojedeme tohle místo jako pravidelnost ale nestalo se tak. Součásti akce byla taky návštěva jedné soukromové garáže, která byla jako muzeum. No a samozřejmě z toho pramenily dvě soutěžní otázky. Nejvtipnější bylo hledání fotky s věží. Standardně Nové Město má dvě věže a jsou vidět ze všech stran. Ale z jedno místa na trati se ty dvě věže postavily za sebe a tak na fotce byla jen jedna věž. Jinak soutěž se skládala ze čtyř etap. První toulání po Dobrušce a sbírání obrázků aut, pak druhá etapa výlet do Orlických hor a na oběd do Nového Města nad Metují.
Po obědě jsme vyrazili opět do hor a jedna kontrola shodou okolností byla nad domkem naší babičky na Sendraži. Další samokontrola v Chlistově, naproti dvou baráků našich dvou strýců. Konec etapy byl na známém místě v Běstvinách (Kronikář s Karlem ví, jelo se tam na dvoukole kolem silážní jámy. Tentokrát byla jízda zdručnosti autem. Pak třetí etapa přes Domašín :-). Prý se polovina účastníků točila kolem našeho baráku, protože přejeli skrytou odbočku za hospodou.
Konec v Dobrušce v učilišti. Paráda.

Velké poděkování organizátorovi akce a všem kolem za super akci. Díky a těšíme se za dva roky.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
George_Dka
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 39
Registrován: středa 23. červenec. 2008 9:44
Bydliště: Dobruška
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od George_Dka »

Moc hezky se to čte. :D Mám radost, že se našli lidé, kterým se to líbilo.
Jen upřesním. Odstartovalo 32 automobilů a 20 motorek. Do cíle dojelo 31 aut a všechny motorky. Jedna posádka s výmluvou, že děti chtějí na zámek, asi v polovině trati odjela.
Na té jízdě z kopce se čas měřil spíše jako doplněk, aby soutěžící zbytečně nezdržovali a trochu to odsejpalo. Stejně se tam soutěžící hromadili. Ten čas potom rozhodoval o pořadí posádek v případě rovnosti bodů z ostatních úkolů. Na téhle zkoušce bylo nejdůležitější zastavení na čáře. A tvých 10 cm bylo v normě oproti výkonu Petra na motorce, kterému se podařilo zastavit 6 m za čárou. :razz:
Ale jinak si myslím, že se většina účastníků dobře bavila. Stejně tak jako všichni pořadatelé. Takže za dva roky se na vás zase těším.
Fiat 600 D, Fiat 500 Giardiniera, Fiat Topolino, Škoda 1000 MB, Barkas B 1000, Simca 1501 ...
Uživatelský avatar
Pedro
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 524
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 6:55
Kontaktovat uživatele:

Re: Veteran rallye Podorlicko - Dobruška

Příspěvek od Pedro »

No měl bych ještě dotaz ohledně hádání objemu nádrže stabilního motoru Slávie v Hrošce.
Kolik byl ten objem. Já hádal 70 litrů a brácha tvrdí, že odhadem rozměrů a výpočtem mu vyšlo 120 litrů.

Jo a ohledně ceny a roku výroby kočárku je taky diskuze. Správnou odpověď jsme přeslechli. Zda rok výroby byl před válkou nebo ne. Nápadně mě připomínal kočárek z filmu Musíme si pomáhat, ale jen tak jsi tam nakousnul, že na filmaře nemám dát. Tak jak to bylo.

Díky. Petr.
F I A T 1 2 5 b e r l i n a , 2 x O H C , 1 6 0 8 c c m , 9 0 H P - Ital, 1 9 7 0
ALFA ROMEO ALFETTA 2,0 96 kW, 1 9 8 5
FIAT STILO 1,9 JTD, 8 5 k W
Odpovědět