Původní diskuse - převodovka, spojka
-
- Návštěvník
to Renda Mám ve své 850 přítlačný talíř s centrální pružinou a totéž bylo i ve vraku co jsem parceloval na ND . Je to originální řešení , nebo to tam někdo během let dal z novějšího typu? Opěrný kroužek k spojkovému ložisku má povlak z teflonu , drží to tři planžetové pásky na speciálních nýtech , již se mi stalo , že ten jeden pásek praskl únavou materiálu. Jinak toto řešení funguje dobře a pokud je na spojkové lamele dost materiálu ( nezačnou čumět nýty , nevydřou drážky do setrváku i do přítlačáku ) spojka neprokluzuje . Lamelu dávám renovovat u místních dodavatelů běžných náhradních dílů , po dotazu na co ta lamela je( že je do 850 tky) mi to již 2x udělali ke spokojenosti.
-
- Návštěvník
Chtěl bych jenom říct, že já tam mam na 903ccm spojku co na tom motoru byla v Unu takže spojku s membránovou pružinou. Chtělo to "akorát" osoustružit přítlačák a trochu udělat vybrání ve zvonu převodovky. Origo přítlačák z Una, 127 atd. je moc velký a za normálních podmínek se do zvonu převodovky nevejde. Setrvák je samozřejmě taky z una akorát má stočenou hranu a věnec z 600D. Pak ještě byla nutnost změnit vypínací ložisko spojky, které jsem použil s drobnou úpravou z 126P. Origo spojka 600D mi nestíhala přenášet výkon a tak jsem se pustil do tohoto bastlu. Takhle to vypadá hrozivě ale nebylo to tak strašný a hlevně to funguje jak má.
-
- Návštěvník
Renda: a proč? Ten 850 přítlačák bych nepsal, kdybych neměl praktickým dvouletým používáním ve Vlasovcově Beruně ověřeno, že je mu úplně jedno, na kterou stranu se točí. A na rozdíl od sedmového přítlačáku se tam pěkně vejde a jediné co je třeba, je trochu obrousit kousek hliníkového obalu startéru, což na jeho činnost ani trvanlivost rovněž nemá vliv
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Ondrej - tak se na ten přítlačák pořádně podívej! Ty plíšky co drží dosedací plochu ložiska a třecí plochu musí být v tahu!!!! Když se to točí obráceně, výsledné síly způsobí prdnutí některého plíšku a je po srandě! Neplatí to pro přítlačáky jiné konstrukce, které tyhle plíšky nemají, ale těch moc není. A jestli Ti to funguje, tak máš jenom kliku a buď rád....
-
- Návštěvník
Renda: tak o životnost těchto plíšků jsem měl při montáži také obavu, ale po tom bezpočtu sprintů a jiných vylomenin, kdy ta spojka dostávala nehorázně na prdel, si myslím, že se jejich blbuvzdornost projevila dostatečně. Btw. pokud se nemýlím, tak tatáž spojka, která se kroutila s 903ccm v Beruně, je nyní s 843ccm v tom protivětroni, se kterým teď Vlasovec jezdí. A je to mimojiné přítlačák svého času extrahovaný z mého kupé, který už má nalítáno téměř 180tkm...
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Složení převodovky (nepíšete jaké!!!) není rozhodně nijak jednoduchá akce. Jo složit to nějak jde, ale na správné seřízení je potřeba několik víceméně nedostupných přípravků. Z toho plyne: 1. nejlépe se do toho vůbec nepouštět! 2. když už, tak si vše označit a vrátit zpět přesně jak to bylo! 3. sehnat jinou fungující převodovku je vždy ta nejlevnější varianta!!! 4. dát to do rukou někomu, nejlépe starému mechanikovi od Fiata co to již dělal a peněz při tom nelitovat...
-
- Návštěvník
Dotaz: Dodávala se k F600 rezervní převodovka? Objevil jsem totiž převodovku,která evidentně nikdy nejela. Pochybuju, že by to někdo TAK perfektně umyl. Chybí tam mrkev, tak je vidět trochu dovnitř na kolo diferenciálu. Na něm není nejmenší stopa po záběru, v unašečích ani škrábanec od kamenů... divné. Nebo si tu převodovku někdo složil z nových ND,ložisko, co je vidět tou dírou po mrkvi, je ZKL Czechoslovakija. Buben převod. brzdy chybí. Je to na prodej, otázka ví-li, co má a co za to. Jěště kolem budu sondovat, možná bych mohl mrknout dovnitř,zvědavost mi nedá...
-
- Návštěvník
Mám podobnou zkušenost - asi před sedmi lety jsem koupil od nějakého pána za 1000Kč převodovku na f600D, která zcela očividně ještě nikdy nebyla na autě. Ta zas měla tu zvláštnost, že to víko směrem k motoru bylo z jiného typu - některé typy převodovek mají přírubu toho víka rovnou a jiné mají po stranách takové rozšíření. Tahle převodovka byla rovná, zatímco víko bylo s tím vyboulením, takže když jsem do té převodovky nalil olej, hned vytekl ven. Po namontování víka správného typu již byla úplně bezchybná a jezdí dodnes.
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Bál bych se akorát toho, že jestli si ji doma složil nějakej všeumněl z nových dílů, tak nebude seřízen záběr hrušky s talířem a to za prvé není sranda a za druhý to může dobře udělat jen osoba znalá s téměř neexistujícím přípravkem. Pak to buď hučí anebo to má minimální životnost. Ale jinak - třeba máš kliku a je to opravdu nový - v tom případě je i 5000,- Kč dost dobrá cena!!!
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník