Původní diskuse - převodovka, spojka
-
- Návštěvník
Ondrej jo je to tak. Dneska to byl den super po všech stránkách. Chtěl jsem Honzovi pomoct seřídit spojku na pětikile, moc to nešlo, pořád to prokluzovalo nebo řadilo jen přes zuby (jako by to u pětikila snad šlo nějak jinak ) Honza zainvestoval a koupil nový přítlačák a novou lamelu, tak že to tedy vyměníme. Vyndat motor se podařilo vcelku bez obtíží (až na lanko starteru, které se mi podařilo přetrhnout - fakt dostat se k němu to vyžaduje dvoukloubový loket). No a pak se to posr.... Samozřejmě, že Honza koupil lamelu s přítlačákem na nový typ (tisícihran) a my s hrůzou zjistili, že tam někdo nabušil starou převodovku se šestihranem a samozřejmě i se starým typem lamely a přítlačáku. (Podotýkám, že rok výroby je 1971, typ 500 F). Na motor pak nandal setrvák na který nešel ten nový přítlačák. Spojkové ložisko mě konkrétně také překvapilo, nebylo valivé nýbrž kluzné, takový grafitový kroužek. Fakt lahůdka, ovšem to auto nás mělo odvést domů 35 km. Takže všechno tak jak bylo zpátky do auta. No a když už jsme konečně chtěli vypadnout z garáže, tak na autě totálně zhasla elektřina. Pomohl až nově natažený drát ke spínačce, což se za svitu mobilu v půl desáté večer dělalo obvzlášť dobře ) No v garáži jsem byl také bez proudu, ale už si zvykám. Musím si to někdy zopakovat, abych se ujistil jaká auta nekupovat ) Spatlané, do nové kastle přeskládané staré modely.
-
- Návštěvník
Tak to je fajn, já už šestistovčí motor neviděl ani nepamatuju :o)) Ale ještě si něco pamatuju:o) Koukám, že sis dnes taky užíval, jak je v těch našich Fiatech té elektriky málo, tak to tokáže být pořádně nepříjemné, když ji vylepšoval břídil. Na Drakovi jsme svého času vytahovali desítky metrů drátů, které vedly odnikud nikam- obvykle někde pod přístrojovkou visel jeden konec a na libovolném místě v motorovém prostoru, ale i kdekoli jinde druhý...
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
to Renda ze Záboří to se divím ,že Kronicar tuto závadu nepopsal ,protože to samé mu dělá Beruška ,ale je fakt ,že ta závada může být u jiného kombinací několika věcí,které se tady popsaly?! Ten třípackový přítlačák ,když už má svoje roky ,je vyhřátý,unavené pružiny ,popř. jedna prasklá,špatné seřízení pacek a k tomu ten lanovod ,tak potom rozjezd do konce je hrůza pro řidiče.
-
- Návštěvník
O tom rozjizdeni do kopce bych mohl vypravet... ostatne jste to vsichni videli, jak se nam darilo na srazu v Turnove pri vyjizdeni ze stopky take mi to moc nejde rozjet do kopce... kontroloval jsem ten bowden i tu trubku, ale vse se zda v poradku, nemohl byste to nekdo trosku vic popsat ? dela mi to uz od koupe, myslel jsem ze tak ostra spojka je tam normalne Dik pajik
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
-
- Návštěvník
Duso: Dělal jsem si to sám do svých F128 sám, napiš mi na můj e-mail: linda-pavel@volny.cz kontakt a já ti tu operaci popíšu.
-
- Návštěvník