Rez

Úpravy, koroze, modely
Odpovědět
Larini
Návštěvník

Rez

Příspěvek od Larini »

Zdravím. Měl bych dotaz co se týče koroze v nepřístupných místech zadních blatníků Fiatu 850 Sport Coupé. Po odstranění zadních světel se mi naskytl pohled na kompletně měněné zadní lemy poměrně profesionální formou (chraň bůh) 8O Horčí věc, která mě zarazila byla lišej, která pokrývá kompletně celý prostor. Naštěstí je rez povrchová, ale netvrdim, že se ji nedaří skvěle :retard:
Nevím čím ji odstranit, v tak špatném místě. Známej mi poradil a dal lahvičku bezoplachového odrezovače (fialové barvy) -zkusil jsem ho na korozi předních sloupků a musím uznat, že ta jen vybublala do ztracena, jenže jednalo se o dva roky starý výrobek, který mi už došel a ani nevim zda je úplně vhodný. V drogerii se dá sehnat jen čirá verze tohohle odrezovače, které se díky její bezpečnosti k životnímu prostředí rez jen směje do obličeje :) což je mi k ničemu :bad:
Proto žádám nějakou radu od někoho kdo má podobné za sebou a zná nepřístupnost těchto prostor :nevim: já nevim.
Moc díky
alfox
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: úterý 27. listopad. 2007 23:10

Re: Rez

Příspěvek od alfox »

Taky by mě zajímala zkušenost ostatních... Přípravek, postup... :roll:
Každý večer, když jdu dát děti spát, přemýšlím, zda je mám Uložit nebo Uložit jako...
Uživatelský avatar
Tříprsťák
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 441
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Černošice
Kontaktovat uživatele:

Re: Rez

Příspěvek od Tříprsťák »

Onen zmíněný fialový odrezovač byl pravdělodobně jeden z klasických odrezovačů na bázi kyseliny fosforečné. Myslím, že stále jsou a dají se sehnat, nedávno jsem ho v jednom lépe vybaveném "barvy-laky" koupil. Nějaké ekologické verze asi opravdu nemá moc cenu zkoušet...

Krom toho jsem nyní zkusmo koupil nějaký německý odrezovač "Fertan" (drahý až hanba a plný chvástavých řečí na lahvi) tak ho chci vyzkoušet - nyní jsem jen tak pokusně natřel kousek nádherně zrzavého dna kufru u f127 a jsem moc zvědav, jak to bude vypadat. Možná zítra zkusím hned vedle kus natřít českým odrezovačem a porovnat výsledek. Schválně, jestli ti němci vymysleli něco lepšího. Ale obávám se, že to je jen pětkrát dražší totéž. Každopádně to úplně stejně smrdí.
Fiat 1100/103E: 1957
Fiat 600D: 1961 polocabrio, 1962, 1968, 1968, 1969
Fiat Panda: 1988, 1997 4x4, 1991 Selecta
Lancia Y: 1996 (variator), 1988 (LPG)
Chrysler Voyager 3,3: 1994, 1995 (LPG)
Trabant 601: 1977
Jawa 250: 1961
BREDY
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:25
Bydliště: SVĚTLÁ N.SÁZ.

Re: Rez

Příspěvek od BREDY »

Ahoj-já větší kusy jako ramena,štíty brzd,staré spojovačky apod.namáčím/v práci do 50% kys solné/skoušel jsem ji i na plechu a jde to pěkně,ale musí seto hned natřít,nebo nastříkat.BREDY
Larini
Návštěvník

Re: Rez

Příspěvek od Larini »

A je to bezpečné? 8O :lol: jestli se to dá sehnat, tak co pak s tím? A hlavně, jestli to nezkrátí životnost kovu
BREDY
Začátečník
Začátečník
Příspěvky: 21
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 19:25
Bydliště: SVĚTLÁ N.SÁZ.

Re: Rez

Příspěvek od BREDY »

Na tuhle metodu mě přivedl kamarád/hledá po lesích náboje, zbraně a různé poklady z válek atd/Čistil s tím nábojnice z války,ten slabý kov to zbavilo jen rezu,kovu to nic neudělá.Pokud vím dá se koupit v drogeriích,používá se na pájení tvrdou pájkou.Používají jí klempíři.Větší vrstvu to chce mechanicky narušit,nebo proceduru i několikrát opakovat.Slabá vrstva stačí natřít, pár min.počkat ,opláchnout vodou a po uschnutí hned natřít základem.Těch 50% je orientačních,na lehkou povrchovou rez stačí i 25%.Já jí nekupuju-mám jí vpráci tuny.Chce to jen gum.rukavice ,respirátor a bacha na oči.Používám to už 3 roky a dělal jsem s tím i zadní ramena na F600 a dobré. Ahoj Bredy
Naposledy upravil(a) BREDY dne pátek 4. duben. 2008 7:45, celkem upraveno 1 x.
F 600-1957,F 600D-1968
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Rez

Příspěvek od Black »

Vrátím se k původnímu dotazu, protože mě to taky zajímá - je to teď aktuální: čím ošetřit - vystříkat (ničím jiným se tam nedá dostat) lehce, povrchovou rezí, chycené dutiny (blatníky, prahy, nosník přední nápravy...)? Na nové bych samozřejmě použil přípravek na ošetření dutin, ale co teď, když už je pozdě? Vystříkat to nějakým olejem?
Larini
Návštěvník

Re: Rez

Příspěvek od Larini »

Já bych na to osobně použil již zde zmíněný odrezovač (popř. experiment s kyselinou-viz. horní přízpěvky), osobně bych to poté vystříkal co nejodolnější protikorozní barvou a navrch vrstvičku oleje, aby se neřeklo :roll:
Je možné, že na to existují i speciální přípravky...o těch bohužel nemám šajnu
hlasky
Návštěvník

Re: Rez

Příspěvek od hlasky »

já jsem rezavá místa (tedy ta hodně rezavá,až prohnilá místa) jednoduše vyřezal a nahradil novým plechem.
Někdy ale stačí jen šmirgl papír na flexu a drátěný kotouč a hezky do blejskava...a pak odrezovač a notnou vrstvu základovky a je to v pohodě,na nějakou dobu. Jinak nedám dopustit na Tlumex a gumoasfalt.... 8O
hlasky
Návštěvník

Re: Rez

Příspěvek od hlasky »

jinak nevíte lidičky jak nejlépe izolovat podlahu zevnitř,slyšel jsem o nějakých samolepících deskách od Loclite.....Ále ta cena x( A zrovna IPU a jiné gumotiny tam cpát asi není dobré.Nevíte o něčem???
Odpovědět