XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Původní diskuse - karoserie

Úpravy, koroze, modely
Zamčeno
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

I když riskuji děsné bombardování od všudypřitomných ekologů, tak na spodek vozu proti rzi a soli doporučuji rezistínový nástřik spodku. Ten pak oživovat nástřikem normálním olejem (řídký - chladírenský, tlumičový, ne vyjetý, ten obsahuje ze splodin síru a to není to pravé.) Olej před nástřikem ředit petrolejem, který má dobrou vzlínavost. Takhle vystříkat celý spodek a hlavně dutiny. Auto nechat den odkapat v garáži na rozházených piliných. Pak projet prašnou cestou. Spodek má pak krásnou vláčnou vrstvyčku, která nepropustí vlhkost. Nutno ale tento proces opakovat každý rok před zimou. No a je to lepší ne tlumex a plastizol. Tlumex časem ztvrdne a popraská a pod něj se dostane vlhkost nebo rovnou voda a jede to vesele pod vrstvou. Za čas se vrstva odloupne a spodek je rezatý jak kočka. Pokud už máte natřený spodek tlumexem a nechcete to oškrábávat, tak doporučuji taky přestříknout olejem s petrolejem nebo naftou a ten ten tlumex trochu zvláční a hlavně se dostane do těch pórů. Samozřejmě pokud někdo ten vůz renovuje a chová se k němu jako k veteránu, tak mu na spodek stačí normální protikorozní nátěr. Ten pak jede jen v neděli a když neprší. No a pokud je někdo zapřísáhlý ekolog, tak doporučuji rostlinný olej. Tím nikomu neublíží. Jen ten olej nesmí vázat vodu. Hojky. Petr
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Sháním kód origo barvy F600D, r.v.1969. V papírech vedená jako bílá, ale podle informací od prvního majitele to byla spíše slonová. Nevíte jestli licenční vozy respektovaly originální barvy ? Viděl jsem totiž Zastavu v originále se stejnou barvou a na Zastavu ten kód mám, dokonce i vzorek barvy v plechovce a vypadá doooost stejně jako moje F600D.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar, tak jsem objevil v rubrice burza pro mě pěkný inzerát. Prodám použitelný skelet na F 125. Ale co mě zaráží je to, že slovu skelet se rozumí karosérie bez blatníků, kapot a dveří. No a píše, že je nutno vyměnit lemy zadních blatníků a přední blatníky. Co teda? Znamená to, že prodává celou kastli a je použitelný akorád skelet? Nevíte, zda se dají ještě někde sehnat přední blatníky a tohle auto? Vím, že na originál první typ polského F je to už nemožné.Tak když veteránisté A1 stavu dovolí, tak vidím jedinou šanci a to polské blatníky na novější typ se zavařením a přizpůsobením místa pro blinkry. Petr
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Petr: Jsem rád,že jsi četl můj inzerát na prodej skeletu.Ten vůz je v podstatě jěště celý.Koupil jsem ho na ND,ale myslím si,že je ho škoda úplně rozebrat.Ty přední blatníky jsou ještě použitelné.Musel bys to vidět.Cau Enzo.
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

No tak nevím jestli to patří zrovna do téhle rubriky, ale ... jaký znak má v originále vepředu na čumáku Fiat 600D z roku 1969? Můžu koupit nové označené 600E a 600L, ale nevím, který je ten správný. U toho 600L je uvedeno originální číslo ND 4173311. Klidně pošlete i foto na zdenek@klucka.cz . Dík všem.
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

Přední znak u Fiatů 600D po roce 1964/65 už neni kulatý s nápisem 600 a se třemi fousy na každé straně/prostřední byly delší/ .Znak byl z pochromovaného plastu a fousy z AL ,nový znak už je z jednoho kusu /pochromovaný plast/,uprostřed znak s náúpisem FIAT a od něho na každou stranu jeden fous.
MIshak
Návštěvník

Příspěvek od MIshak »

nevite,jestli by se dala na fiata850 napasovat platena strecha z fiata 500?
Lindemannos
Návštěvník

Příspěvek od Lindemannos »

Zabijáku!!! jde všechno ale nepřeju si to vidět na vlastní oči... fakt škoda F850
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Asi by to šlo, ale bude to vypadat zběsile, střecha 850 je přece o něco větší.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar pánové, nedoporučil by mě někdo nějaký dobrý tmel na zatmelení karosérie? No a kdyby k tomu řekl i místo, kde ho dostanu, tak by to bylo naprosto super. Díky. Petr
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Na vyrovnání prohlubní stačí polyesterový karosářský tmel, ale na díry to chce tmel se sleněnými vlákny. Vyrábí to např. Polyfiber, nebo Soudal, ale jsou i jiné. Mají je v drogériich, nebo v autodílech. Bohužel tyhle polyesterové nebo epoxidové tmely dost podporují korozi, takže to chce pod tím pokud možno odřít až na zdravý plech a ještě pod tím natřít. Sice pak tmel možná hůře přilne, ale ty tmely jsou agresívní a ten nátěr ty plechy aspoň trochu ochrání. Tím tmelem se skelnými vlákny lze zadělat i dost velké díry, když si to člověk něčím provizorně podloží, aby mu čerstvý tmel nepropadával. Trochu větší fuška je to potom brousit, to jde blbě a často to chce ještě přetahnout karosářskym. Pro poslední stadium auta jsou ty tmely naprosto neocenitelné, dodělá se tím skoro celá kastle až je s toho skoro trabant. Ale na seriozní renovaci bych je spíš nepoužíval, lepší je díry vyvařit, nebo zaletovat.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

again to Holecekp: nevím odkud jseš, ale beru-li v potaz lokalitu kde se schází klub, lze tmely koupit asi nejblíže v drogerii v ulici Milady Horákové, když jdeš ze zastávky tramwaye "Letenské náměstí" směrem k letenské pláni, tak po levé straně, tuším poslední dům bloku.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Díky Tříprsťáku, tohle vysvětlení se mi zdá stačí. Hele já si věci vyvařuju. Ale zatím jsem nevařil věci, které bych musel zakytovat. No a teď se chystám, že vyvařím přední blatník z nového typu 125p na starý. Aby tam šly ty původní blinkry. No a tak jsem chtěl pár fundovaných rad o tmelení. Vařil jsem, brousil, stříkal, ale zatím nic kvalitně netmelil.Kolik tak stojí ten tmel?
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Už si to moc nepamatuju, kupoval jsem je naposled pred dvěma lety, ale myslím, že pixla toho stěrkovacího karosářského asi 70 korun a ten s vlákny je dražší, tuším tak 140 (orientačně, už fakt nevím)
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

prosim vás o pomoc potřeboval bych takový ty lišty co jsou u 850speciál na práhu.. nabídněte zaplatim a nebo vyměnim mam na půdě rozebranou celou 850-tku..
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

zvenku na práhu :-)
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

Prosím vás,dá se nějak odstranit koroze chemickým způsobem?Mám jedině komerční odrezovač (na bázi kyseliny fosforečné),ale není to moc účinný.Existuje něco lepšího????Dík,Enzo.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Nazdar, jako povrchář ti řeknu tohle. Koroze se nejlépe zbavíš mechanicky. Tryskání, omílání, broušení. Lze i chemicky. Jsou na to mořící lázně. Kyselina chlorovodíková 1:5 a pro nerez 1:20 objemového množství. Nebo kombinace kyseliny chlorovodíkové a sírové. Pozor na poměr, to nevím. Aby jsi neposlal dílnu k nebesům. Nebo pak prodávají odrezovače. Moje zkušenost s odrezovači jsou ale špatné. Hele a pozor!!!! Ty kyseliny jsou dost koncentrované a jsou to sakra žíraviny. No po tom moření to musíš hodně oplachnout. No ale na spodek to asi není to pravé ořechové. Nejlepší je to, když je to malé a můžeš to někde smočit.
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Holecekp: Dík,já spíš zůstanu u toho broušení.Je to sice nuda,ale dá se to.Je to velká plocha celkem bez záhybů a zákoutí,tak to půjde snad dobře.
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

To asi nemyslíš auto? Nevím, že bys měl něco s trochou koroze :-))) Nebo chceš odstranit rez ze 130-tky? Nejlíp bys korozi odstranil odvezením dotyčného šrotu do sběru :-)))
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Kronicar: No,myslím auto.Ale s tou 130-kou máš pravdu:-) Jo,a nemyslíš,že je jí škoda? Já jen,že asi v tom šrotu skončí:-(
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Musím souhlasit, škoda jí bude, ale kam s ní? Měli by jsme zachránit alespoň ty použitelné díly, přece jenom se to bude těžko shánět. Navíc je tady možnost té 130 z Kutné Hory (cca 5000, - a o trochu lepší stav).
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

A nevíš,jestli má tahle F130 doklady?
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Tak to fakt nevím, zkus mu zavolat. Ta z Brandejsa je, ale má.
PooM
Návštěvník

Příspěvek od PooM »

zdar lidi, potřeboval bych někoho solidního, kdo mi vyvaří podlahu na 850.Navíte o někom?Dík
Zamčeno