XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Původní diskuse - brzdy

Brzdová soustava, posilovač
Zamčeno
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Olin S největší pravděpodobností to opravdu budou dlouhé šrouby kol, pak brnkají o prasátka nebo pružiny. Zabruš je a uvidíš, na těch šroubech by to bylo vidět. Teda oni ty šrouby nebudou ani tak dlouhé, spíš jak je utahuješ tak stále více zalézají do toho prolisu na disku, takže je ubruš...
olin
Návštěvník

Příspěvek od olin »

Díky moc, vyměnil jsem disky (s ne tak vytlačenýma dírama) a je to OK! A já si myslel, že to je náboj o prasátko, nebo brzdovej štít (že se kroutí - únava materiálu) a porád jsem něco měnil a výsledek žádnej....... JSEM JÁ TO ALE VŮL !!!
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

No to se stává, pokud ti někdo neporadí.....nebo taky chybama se člověk učí.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

To tedy jo, já jak jsem celé ty roky dělal Fiaty zcela sám, to jsem si tolikrát zbytečně natloukl čumák na prkotinách!
Honza
Návštěvník

Příspěvek od Honza »

Jak se odvzdušňuje hlavní brzdový válec na F 600D? Vyměnil jsem komplet brzdový trubky, válečky a hlavní válec a teď to musím odvzdušnit. Nevím ale,jestli stačí klasické odvzdušnění každého kola nebo se na to musí jinak. Děkuji za radu.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Většinou to stačí kolama. Nasaď si vždycky na ten odvzdušňovák kousek průhledné hadičky, abys viděl, jestli ti z toho teče pívo, nebo už čistá kapalina bez bublin. Začni od nejvzdálenějšího kola, vyžeň z toho vzduch, pak postupně ostatní větve a pak to celé znova dokola.
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Jo, jo, hlavně nezapomeň seřídit excentry, jinak to nebude brzdit !!
Honza
Návštěvník

Příspěvek od Honza »

Díky za rady. Ještě se chci zeptat. Proč nemůžu na F600 použít kotoučovky z F127 nebo Zastavy? Vím, že ty auta mají náhon na předek, ale když použiju jen štíty (přizpůsobím na těhlice F600), držák čelistí a písty, tak by to snad mohlo chodit, ne? Jen mi prosím neraďte, ať tam dám brzdy z F850 Special, ty sháním už dva roky a prostě nejsou.
Pavel
Návštěvník

Příspěvek od Pavel »

Honzo brzdy z F127 tam dáš jenom když vyrobíš ty štíty nový protože F127 má brzdiče přidělaný přímo na těhlici kdysi jsem to vyráběl je to dost náročný na přesnost a musí to být hodně bytelný nebo se v tom zabiješ takže si to pořádně rozmysli.
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Půjdou kotoučovky z F850 Special na těhlice z obyčejné 850BN nebo je potřeba vyměnit i ty těhlice?
to zdenek
Návštěvník

Příspěvek od to zdenek »

nepôjdu, lebo special ma ine uchytenie brzdoveho strmena, na tri a nie na dve skrutky ako normal. roman
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

roman: Díky
Honza
Návštěvník

Příspěvek od Honza »

A existují kotoučovky na 12 kola nebo musím dát 13? Na Fiatu 600D. A co kotoučovky dozadu?
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

bohužel, musíš dát třináctky. Proto jsem na kotouče rezignoval, kola mění vzhled auta strašně moc a já chci aby to auto zkrátka vypadalo jako šestistovka. Kotouče dozadu? No, jde vlastně všechno, když si s tím člověk hodně pohraje. Vyžadovalo by to také vyrovnavače tlaku brždění při odlehčení nápravy, jinak by asi byla zadní kola při každém prudším zabrždění ve smyku. Také by bylo nezbytností vyztužit (často již dosti chatrné) ukotvení závěsných ramen. Ale než dělat tyhle zběsilosti, to už bych raději nejprve popřemýšlel, jak udělat pořádně přední nápravu, aby se tam uplatnily jedovaté kotouče a nekroutilo se při brždění to listové pero ve svých pružných pouzdrech jako osika ve větru. Pak by byl teprve čas na hrdinství se zadníma brzdama.
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

Ale jo, jsou kotoučovky i na 12 kola. Komplet nová sada (adaptéry, ložiska, kotouče, destičky, brzdiče, ...) na šestistovku přijde na cca 9.000,-Kč. Veeeeelmi sporadicky se dá sehnat i jetá, která vyjda na cca 4.000,-. Existuje i sada pro zadní kotoučovky, ale to už je prda - bratru 25.000,-. Ale prodávají se adaptéry díky nimž prý jde použít brzdy z F124. Nicméně myslím, že dozadu to až tak nemá cenu - pokud tam tedá nemáš nějaký brutální motor 120HP a více. Jinak absolutně souhlas s tou přední nápravou. Asi ji holt bude muset někdo koupit a pak to celá republika podle ní obšvihne ;-)
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Nedávali ty 12 kotouče do některých typů Malucha? Někde jsem slyšel, že snad jo, možná Bis. Pak by to nemusel být až takový problém.
Zdeněk
Návštěvník

Příspěvek od Zdeněk »

O té 126 BIS nevím, každopádně v Polsku to na Maluchy dávají (viděl jsem fota na webech a někde i návod) a když jsou takový podnikavý, tak se to tam určitě dá někde koupit.
Maluch
Návštěvník

Příspěvek od Maluch »

Návod na montáž celkem (hlavně v Polsku)dostupných kotoučovek na malucha je na www.126fan.pl v sekci Tuning zawieszenia-hamulce tarczowe, něco málo se řešilo i na stránkách českého 126FAN CZ klubu http://maluch.net
MartinM
Návštěvník

Příspěvek od MartinM »

to petr holecek: Dneska sem při průzkumu sklepa narazil na dva brzdový kotouče - vypadaj celkem zachovale a na 90% by měly bejt na poláka - nechceš je?
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Bylo by to skvělé, kotouče mít pod dvanáctkama. Jenže na těch polských stránkách píšou, že je třeba mít třináctky kola, neboť hamulce tarczowe se prý do dvanáctek kol nevejdou. Takže zase nic?
grab
Návštěvník

Příspěvek od grab »

nemátě někdo zkušenosti se záměnou hlavního brzovýho prasátky z600 za dvouokruhový co je v žigulu. už sem viděl že ho tam měli ale nevim jak to tam bylo upevněný
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

to grab před časem jsem vlastnil F850 sport coupe,který měl hl brzdový válec z F127 a nad tím samozřejmě dvě f850 nádobky na brzdovou kapalinu u F600 nevím jestli by tam na něho bylo místo?Umístění hl. brzodovýho válce u F850 je náhodou velice dobré a přístup z kofru je na rozdíl od F600 bezproblémový.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

U f600 je ta nepříjemnost, že není hlavní brzdový válec upevněn zepředu na přírubu, jak bývá zvykem u ostatních fiatů, nýbrž přišroubován za dvě očka do strany k nosníku karoserie který podpírá nápravu. Takže jeho náhrada za jakýkoliv jiný druh válce je mnohem složitější, než u jiných Fiatů - znamená dost práce a překopávání - jediná cesta by asi byla vyrobit ze železa (a přivařit k nosníku) úchyt pro přírubu válce a posléze přizpůsobit pedál a jeho tlačnou tyčku - střed válce totiž nutně vyjde kousek dál od nosníku a tyčka se do něj musí přesně strefit. Pedálem se tam do stran zase moc mrskat nedá, protože je na jedné konzoli s pedálem spojky. Jistě to řešitelné je, ale bude s tím hodně hraního.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Souhlasím s tím, že u 850 je montáž hlavního brzdového válce mnohem jednodušší. Jinak mám na montáž raději šestistovku (u 850 často potřebuji mít na ruce dva lokty, abych někam dosáhl) ale uznávám, že některé věci - jako zrovna ten válec, nebo výměna lana ruční brzdy, či zadních tlumičů se u 850 dělají mnohem pohodlněji.
grab
Návštěvník

Příspěvek od grab »

neni náhodu v f850 stejnej brzdovej válec jako u f600?? já to teda nikdy nezkoumal ale jak sem je viděl tak to vypadalo úplně stejně jak u f600
Zamčeno