XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Unasece F850

Nápravy, snížení, řízení, tlumiče, geometrie, disky, pneumatiky
Odpovědět
chrudos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: středa 23. červenec. 2008 5:46

Unasece F850

Příspěvek od chrudos »

Zdravim vsechny, nema nekdo z Vas nejake zkusenosti s pruznym unasecem u leveho zadniho kola? Dal jsem novy (nekdo prede mnou tam nacpal unasec z F600), poloosa vypada ok, ale po par km jsou jiz srouby (s perovkama) na unaseci povoleny a podle odroleneho hliniku se zda, ze se unasec zacina sjizdet a pritom velka zajistovaci matice na hrideli kola neni nejak prehnane dotazena. Je problem v samotne podstate tech hlinikovych unasecu, nebo jsou na to nejake figle krome sesrotovani celeho vozu? Diky.
Uživatelský avatar
Ondrej
Site Admin
Site Admin
Příspěvky: 897
Registrován: sobota 3. listopad. 2007 16:08
Bydliště: Doubrav.
Kontaktovat uživatele:

Re: Unasece F850

Příspěvek od Ondrej »

Ta velká matice na hřídeli kola, kterou je vpodstatě přišroubována ta pružná spojka, se má utahovat momentem 140 N.m, takže je-li nijak přehnaně dotažena, může to tam mírně běhat. Ale tohle by snad nemělo mít vliv na šrouby na přírubě poloosy, tohle by bylo poznat na ložiscích (neboť se tou velkou maticí seřizuje předpětí ložisek kola).
Ještě mě napadá, mezi poloosou a hřídelí kola by měla být pružina. Pokud je prasklá nebo chybí, poloosa může volně chodit v drážce příruby a to by tam také mohlo dělat zle. Jinak nevím, s tímhle jsem neměl nikdy sebemenší problém.
1969 F125p 1300 ... bílý limuzín
1969 F850 Sport Coupe ... Červený Drak
1969 F850 Special ... ex Vzpurník
1987 Fiat Panda ... krabička plná překvapení
+1997 Fiorino Panorama

V nebi mě nechtějí a v pekle se mě bojí, tak jsem tady...
Black
Notorický kecal
Notorický kecal
Příspěvky: 335
Registrován: pondělí 5. listopad. 2007 11:15
Bydliště: Žatčany

Re: Unasece F850

Příspěvek od Black »

Jak píše Ondrej, ta pružinka a hlavně ten zajišťovací kroužek na poloose jsou velice důležité, jinak hrozí povytažení poloosy ze zvonku a její protočení. Ale co se týká těch povolujících se šroubů, tak osobně jsem s tím zatím problém neměl, ale vím, že se to stává - potkal jsem chlapíka u nějakýho obchoďáku jak se válí pod F126 a nadával, že ty šrouby musí každou chvíli dotahovat. Jediné, co mě napadá, že je nějak rozhozena rovina poloosa - hřídel zadního kola a tím pádem se tento spoj nějak stále vyvrací. Já jsem měl s tímto místem na pětikile také stále problémy (odcházeli mě zvonky) a až jsem posunul motor s převodovkou o 1 cm dopředu, je pokoj.
chrudos
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: středa 23. červenec. 2008 5:46

Re: Unasece F850

Příspěvek od chrudos »

Pruzinku jsem daval novou, musim presne zjistil odkud ta vule pochazi..a dat to do poradku, kazdopadne me brzo ceka cesta po Evrope, tak kufr plny unasecu, poloos, rozdelovacu etc. nezbytny:-) Diky za rady!
Odpovědět