Původní diskuse - palivová soustava

Karburátory, seřízení, spotřeba
Zamčeno
FreeRider
Návštěvník

Příspěvek od FreeRider » pondělí 30. duben. 2007 0:01

zdravim.. tak sem narazil na jeden článek a chtěl bych se zeptat jestli by to mělo nějakou podstatu ... http://web.telecom.cz/Fiat850club/Tabul ... cisla.html

Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek » pondělí 30. duben. 2007 0:02

FreeRider: Zajímavý článek, ale podle mě "trochu" zbytečnost, teoreticky některé obtěžuje i přilévání aditiv do benzínu, a představa, že díky "ideálnímu" poměru budu u benzínek "čerpat ze dvou pistolí" je poněkud groteskní. A výsledek celé takové "opičárny" bude přinejmenším diskutabilní, co do pružnosti a výkonu :o))) ...je to možné, ale to že se výkon zvedne o 2 koně běžný smrtelník prostě ani nepozná. Takže bych se smířil s tím, že nalít tam N98, musí stačit, pokud někdo bude mít čas a náladu, může to zkusit zředit tím N95, ale žádné navýšení výkonu, nebo jiné adekvátní zlepšení bych nečekal.

Ondrej2
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej2 » pondělí 30. duben. 2007 0:03

Ja tam leju special

FreeRider
Návštěvník

Příspěvek od FreeRider » pondělí 30. duben. 2007 0:04

mno já osobně tam liju natural + aditivum a myslim že v poho ... jinak s tim micháním si právě taky myslím že je to poněkud blbý natáhnout tam z jedný pistole.. jít zaplatit..pak natáhnout z druhý.. a jít platit znova.. to by se obsluha benzinky nasmála :D

Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej » pondělí 30. duben. 2007 0:05

Podle mně tam řeší celkem blbost. Dokud nebude mít praktické výsledky podložené měřením na brzdě, které by ukazovaly, že taková alchymie má praktický význam, pohybuje se stále jen v teoretické rovině barevných grafů a nadšených slov, která nic nepřináší. A venkoncem si myslím, že ten rozdíl ve výkonu bude v praxi natolik bezvýznamný, že se (zvlášť do těchto aut) nevyplatí do toho Natu 98 investovat.

Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM » pondělí 30. duben. 2007 0:06

No, já leju 98, když není zbytí naleju 95. A motor by mě nejradši ukopal k smrti... Rozdíl ve výkonu velmi citelný, ve spotřebě též a na 95 co cvrliká, jak hejno vrabců. Mám v tom jasno: minimálně 98, ještě líp 100 oktanů. Jo, kompresní poměr 10,6:1 :-)))

Pavel KV
Návštěvník

Příspěvek od Pavel KV » úterý 1. květen. 2007 0:00

Některé mé vozy snesou i Natural 95, ale můj Bohouš (Fiat 128 kombi s motorem 85S, s karburátorem z kupé a dvojitými svody ) mi dává stejně zabrat jako Jurovi z KM.

1/2 litr
Návštěvník

Příspěvek od 1/2 litr » úterý 1. květen. 2007 0:01

No, já myslím, že jde taky o seřízení karbecu. Pětikilo se mi na 98 trochu hltí, tak leju special.

Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek » středa 2. květen. 2007 0:00

Potřebné oktanové číslo je určeno právě a hlavně kompresním poměrem. Univerzální "rada" byla že nad kompresi cca 8,5 je potřeba začít brát 95 oktanů místo speciálu, a nad kompresi 9 - benzín s oktanovým číslem 98. Řešit tedy "něco mezi" mi připadne zbytečné - hlavně, tak jak podotkl Ondrej, to není podloženo nějakým měřením - ale pouze "dojmy a pocity" Pokud má 850 special udávanou kompresi 9,3 - N98 bych se v žádném případě nebál. Lít to třeba berliny pokud nebude mít nějaký zásah (snížená hlava) je samozřejmě zbytečné s udávaným tlakem 8 bude dostatečně jezdit na special 91. A jesli někomu "pocitově" pojede lépe s 95 oktany - ENJOY IT! :o))

600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver » středa 2. květen. 2007 0:01

takže když mám kompresi nad 11, tak to tam liju správně 100 oktanovej benzín , jééé to je dobře , mě ten motor až ho zas někdy vyndám nakope doprdele s rozběhem... . ale jede mi to dobře, ono vyměněné rozvody, snížená hlava, a dalších pár vychytávek to jistí... ajajajajjjajaj to bude jízda až to zajedu

Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej » středa 2. květen. 2007 0:02

Když už se tu pořád rýpete v těch oktanech, tak abych se vrátil k původnímu dotazu zda 95 či míchaných 97- IMHO podstatně větší vliv na výkon motoru má taková zdánlivá pitomost, jako vlhkost nasávaného vzduchu. To mám ověřeno provozem i pokusy. Jinak jak tu zaznělo, požadovaná odolnost paliva proti detonaci závisí na kompresním poměru- takže to co tu nadhodil Jura, je zcela o něčem jiném, do toho bych nic nižšího, než 100 oct nelil...

Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek » středa 2. květen. 2007 0:03

Vlhkost sem doposud nezaregistroval (v dešti radši nejezdit :o))), stejně tak jako "laboratorně míchané" oktany si na mě nepříjdou. Co vím, velký vliv má teplota nasávaného vzduchu, chladný je lepší (intercoolery) to se prý projeví hodně. Běžně si to prý lze vyzkoušet, když se jede v létě na večer, kdy je ještě teplo, ale vzduch už chladne, to se dýchá lépe především mě =) a motor jaksi neřeším. Rozdíl +/- 5 koníků bohužel nepoznám, možná tak ještě na berlině, ale takové "zlepšováky" jako míchání benzínu mezi 95 a 98 oktany, prozrazuje hlavně to, že dotyčný má právě "hovnoconapráci"

Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří » středa 2. květen. 2007 0:04

Již kdysi dávno (tak před lety 25) jsem provedl pokus - při jízdě na 4 konstantní rychlostí 70 km/hod. porovině jsme s kolegou pouhým rozprašováním vody do sání zvedli rychlost na cca 85 km/hod! Pokus byl opakován se třemi různými vozy s týmiž výsledky! Takže vlhkost vzduchu má na výkon motoru rozhodující pozitivní vliv.... Čím víc oktánů, tím hoří směs déle čili je třeba též předstih zvětšovati jinak u motorů na to nestavěných zaručeně uhoří ventily výfukové! Jinak ať si tam každej leje co chce - vono to nějak pojede....

zastavaman
Návštěvník

Příspěvek od zastavaman » středa 2. květen. 2007 0:05

ona ta vstříklá voda je jaksi nestlačitelná a de fakto tak (podle teorie, kterou znám) zvyšuje lehce kompresní poměr... na podobném principu zvyšovali za druhé světová války Angličani krátkodobě výkon letadel

Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej » středa 2. květen. 2007 0:06

No, nevím, jestli Angličani, podle mně to byli spíš Němci a ten princip je spíš v tom, že dobře provlhčený vzduch oproti suchému podstatně podporuje hoření! (ač se to může jevit jako paradox)

Libor
Návštěvník

Příspěvek od Libor » středa 2. květen. 2007 0:07

tak kvůli kompresi bych to až tak neviděl,ale právě zmiňované letecké motory pracují ve vysokých otáčkách a tam je žádoucí hořící směs ochlazovat, k čemuž napomáhá voda. Při vysokých teplotách může docházet k samozápalu,což není žádoucí. Přistřik vody do palivové směsi se využívá třeba i ve speciálech WRC, pokud ho nezakázali. Ale myslím,že jako první se začal právě používat u letadel. Vzhledem k tomu,že voda obsahuje kyslík,tak si myslím,že to taky napomáhá :o)

Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek » středa 2. květen. 2007 0:08

Tak vidím, že se to konečně rozjelo trošku jiným směrem =) Nevím jestli byly první, rozhodně za druhé války tuto metodu používali němci převážně u stíhaček FW-190. Oni angličani měli taky něco podbného (forsáž) ale fungovalo to na úplně jiném principu - vzhledem k zcela odlišné konstrukci motorů.

zastavaman
Návštěvník

Příspěvek od zastavaman » středa 2. květen. 2007 0:09

forsáž je s odpuštěnim přídavné spalování používané u proudových motorů :) a ta konstrukce motorů zase tak jiná nebyla, teda kromě toho, že Němci měli už od začátku mechanický vstřikování, což umožňovalo, aby jim při prudkejch obratech nevynechávaly motory :)

Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM » středa 2. květen. 2007 0:10

No já bych řekl, že mimo ochlazení směsi, se ta voda poněkud rozloží na kyslík a vodík. Tlak je tam dostatečný, teplota taky. No, a vodík, jak známo, docela prima hoří...

Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM » středa 2. květen. 2007 0:11

No a maluše se při kompresním poměru 9:1 Natural 95 taky moc nelíbí. Leč tady su nekompromisní- cvrkej si jak chceš, devadesátosmičku dostaneš jen občas jako pamlsek, když je extrémně laciná...

Marek
Návštěvník

Příspěvek od Marek » čtvrtek 3. květen. 2007 0:00

zastavaman: Jasně, bohužel mě nenapadnul vhodnější název pro "turbo leteckých motorů" než forsáž, sám mám ve sklepě nějaký "věnec" z Migu, kterým bylo při "přídavném spalování" vstřikováno palivo. Právě to "přímé vstřikování" u němců považuju za zcela zásadní co do rozdílné konstrukce, alespoň výsledné vlastnosti byly mnohem lepší u německých strojů, což spojenci v průběhu války alespoň jak-tak dohnali. Messerschmitty měli něco co je většinou (řekl bych nesprávně, ale budiž) popisováno jako "přídavné spalovaní" fungující "vstřikováním metanolu a vody do sání" spojenci tuto metodu naplno použili až u námořních stíhaček "Grumman a Hellcat" kde se vstřikovala nemrznoucí směs a methanol. Co vím, něco podobného bylo použito i na bombarderech, ale nevím na čí straně. Obdobu měl i Focke-Wulf 190, který považuju za jeden z nejlepších strojů II.SV, zde se jako "přídavné spalování" - tedy spíše krátkodobé zvýšení výkonu, vstřikoval oxid dusný. Jinak slabina spojeneckých motorů (do určité doby) bylo opravdu vynechávání motoru při určitých "akrobatických prvcích", na druhou stranu např. letouny Spitfire měli i přes to lepší stoupavost, kdežto Messerschmitty díky "přídavnému spalování" byly vynikající ve střemhlavém letu. Ale raději zpátky k autům, ať už se vstřikovalo cokoli, (voda, methanol, oxid dusný) vždy to vedlo k rapidnímu snížení životnosti motoru, některé zdroje mluví dokonce i o dvojnásobném zvýšení výkonu u některých technologií (dalo se použít pouze na pár vteřin), což jednoznačně vypovídá o tom, že vstřikování čehokoli "co do motoru nepatří" je svinstvo. Samotná myšlenka zvlhčovat nasávaný vzduch mi nepřipadne až tak špatná, ale bylo by potřeba zjistit "vedlejší účinky"

Black
Návštěvník

Příspěvek od Black » čtvrtek 3. květen. 2007 0:01

Důkazem toho, že zvlhčování podporuje hoření jsou dobrovolní hasiči z naší dědiny, protože, když se jim náhodou podaří sejít u požáru, který ještě hoří a začnou to hasit, tak to vždycky shoří totálně celé.

Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák » čtvrtek 3. květen. 2007 0:02

Teda Blacku, tys téhle diskusi dal perfektní korunu :)))

OldaV.
Návštěvník

Příspěvek od OldaV. » pátek 4. květen. 2007 0:00

Tak a od teď (když si budu chtít užít rychlosti) jezdím zásadně za mlhy (spravně a rovnoměrně rozptýlená vlhkost ve vzduchu).

600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver » pátek 4. květen. 2007 0:01

přátelé mám problém, mám na svém 850 special kompletně přetěsněný vyčištěný motor se sníženou hlavou, to by bylo v pohodě. Jenže na puvodní dvoukomorový karburátor mi to auti švihalo lehce ke 160 a ani na 4 rychlostní stupeň nebyl problém zvládnout leckterý kopec. Nyní je situace taková že tam mám taky dvoukomoráka, a motor jde lehce do otáček na volnoběh, ale jak tam dám kvalt tak je to líné a řve to jak tygr,a jede maximálně 120 a to ještě kolísá na rovince rychlost dolu nahoru o 10 km/h. motor hlava a vše kolem je původní , jen karbec je jinej, je to tím karburátorem ? ? ?

Zamčeno