Stránka 10 z 14

Napsal: středa 10. květen. 2006 0:00
od Black
To jo, ale tak v celým stádu dohromady (počítám, že některý jsou zdechlý).

Napsal: středa 10. květen. 2006 0:01
od Marek
To sou blbý narážky =) Počítat celkové koně mně doposud nenapadlo ale "koní chřipka" už řádila i u nás takže žádná sláva, asi budu muset přikoupit ještě pár pionýrů :o)) Jo a pokud bych to bral chronologicky se začátky se žigulem, přes tavrii a 850 tak brzo skončím na kole.

Napsal: středa 10. květen. 2006 0:02
od Kronicar
Tak moment, mimo exkluzivní plzeňský skvost všechny vozy "zavrčí".

Napsal: středa 10. květen. 2006 0:03
od Ondrej
Marek: A tohle jsou co za narážky na 850 ?? :o))

Napsal: pátek 12. květen. 2006 0:00
od Marek
Ondrej: Nic, už žádné narážky, dnes sem absolvoval první delší trasu s f 128 a bída - běs. S tím že to dle prvních odhadů vycuclo opět 9l na sto sem vnitřně smířen, ale už mám pocit že 850 je přímo příkladem výkonu. Ano odpich to má lepší, ale v sebemenším kopečku(spíše nakloněné rovině) to okamžitě ztrácí rychlost. Když v 850 šlápnu na plyn tak aspoň škubne, tahle potvůrka se akorát tak dusí a velmi líně začne zrychlovat. Jediné s čím souhlasím že je tam dobrá trojka protože mě chytá někde od 40 a do 85 se s ní dá jet velmi pěkně, bohužel téměř totéž se dá s 850 a tady je navíc docela hlučná, čtverka pod 60 kope jak sviňě. Je pravděpodobné že už je ten motor solidně vyhépaný, protože jinak nevím proč by to tak jelo. Je fakt že po minimálně roku stání nemůžu čekat bez seřízení žádnou slávu, ale sem docela rozladěn. Jako limuzínka krásné svezení v luxusu, ale co se týče toho motoru - zlatá 850. Budu asi muset požádat otce o druhý motor 1300ccm :o)) .. a nebo začnu šetřit na nové kolo=)

Napsal: pátek 12. květen. 2006 0:01
od Pavel KV
Marek: V případě zklamání z výkonu motoru, doporučuji zamontovat motor 1,5 s dvojitým Webrem. Mám to ve svém kombi a jsem velice spokojen a s pětikvaltem jezdím kolem již zmiňovaných 7l.Jinak OHC mototory mají rády otáčky, 1.3 ještě více než 1.1.Dnes jsem popojížděl s F1283P a ten ožívá až od 4000 ot./min.

Napsal: pátek 12. květen. 2006 0:02
od Marek
No to by nebylo špatné, ale o pětikvaltu už sme se kdysi bavily a není to otázka pár dní. Tu 1500 lze získat z čeho? Mě by ani tak neštvali otáčky, ale je to takové slabounké v 80km/h to při sebemenším kopečku začne spomalovat a to tak citelně 850 nedělala - je fakt že v 80ti měla zcela jiné otáčky. Když to točím tak to nejede špatně. Pavle, zajímalo by mě jak nejednodužšeji poznám zda ten motor už není po smrti. Kolega mi říkal že mám nechat změřit kompresní tlak, ale rád bych to poznal nějak jednodušeji, pokud možno abych nemusel tahat motor z auta. Teoreticky by to mělo slopat víc oleje, což teď nepoznám. Ale pokud by byly ještě nějaké znaky...

Napsal: pátek 12. květen. 2006 0:03
od Black
Marek: ale vždyť změřit tlaky je to nejjednodušší co může být. Stačí sehnat někoho kdo má tlakoměr a jen vyšroubovat svíčky.

Napsal: pátek 12. květen. 2006 0:04
od Pavel KV
Black má naprostou pravdu, tlaky ti řeknou vše. Oatatní metody jsou jen pomocné.Otázkou je jak velký kopec musí být aby ti to zdechalo na čtyřku. Jinak když to točíš tak to bere olej tak jako tak.Tlaky by měly být min. 8 atm. a neměl by být větší rozdíl mezi válci než 1 atm. Např. 1,5 v kombi má i po asi 180000 km tlaky od 11,5 do 12 za tepla, ale třeba triporte s 1,3 po 175000 km od 8,5 do 9,5 (no jo třináctky nevydrží tolik co 1,5 a 1,1. 1,5 motor lze sebrat z Ritma, Regaty, Una, po menších úpravách je namontovatelný, a rozdíl je značný, točivý moment je jinak položený, nejlépe je sehnat motor s origo karburátorem.

Napsal: úterý 6. červen. 2006 0:00
od Radek HF
to Marek Máš opravdu zodpovědně seřízený motor? Já 128 měl a jezdila zcela perfektně , dokonce jsem do ní přesedl z 850 Special a nějaké srovnání nepřicházelo vůbec v úvahu. Vše je o seřízení a kvalitě motoru! U těch tlaků musí být hlavně minimální rozdíl mezi válci, výsledná hodnota tlaku se na různých tlakoměrech dost liší, ale ten kdo tlakoměr vlastní ví jaké se musí hodnoty na jeho tlakoměru docilovat.Další problém může být v nesprávně fungující regulaci rozdělovače.Ale to je zas o zodpovědném seřízení!!

Napsal: středa 7. červen. 2006 0:00
od Marek
Problém byl odstraněn, byl kompletně zaoxidovaný kontakt v rozdělovači. Rozdělovač sem očistil a dal nové svíčky a jelo to jako raketa, bohužel tím to také skončilo to bylo 12.5. večer a 13.5 ráno to nakočilo a zdechlo. Pak už to jen sřílelo do výfuku a do saní načež sem to netrápil a úsus je takový, že přeskočil rozvoďák, od té doby to stojí, poněvadž mě nasral. Pozítří to mám objednané do servisu pro starší fiaty, protože jsme se s otcem shodli, že nám za to za nervy nestojí - není jediný v pořadí. Zárověň mu nechám seřídit karbec a spolu se seřízením předstihu to snad bude mít kladný výsledek. Svíčky měli téměř ideální odstín. Hlavně se modlím, že to slopalo 12l/100km skutečně jen kvůli tomu občasnému 3válcovému chodu. Bylo to až s podivem, protože i při vysokém vytočení trojky to na rovině za čtyři nedalo víc jak 95km/h, ale ten občas absenční válec to asi vysvětluje. Ještě má jeden docela důležitý dotaz, co pak ta 1100ccm nejraději slope? Liju do toho speciál jako do všecho ostatního mimo kupé, ale v testu Světa motorů (blahé paměti) sem se dočetl, že průměrně to žere 8l speciálu a nebo 7l naturalu s aditivem(či co to je). U kupé to bylo mám pocit kvůli kompresnímu poměru, který snad potřebuje vyžší oktanové číslo, aby to nepodpalovalo ventily a tady je to jak?

Napsal: středa 7. červen. 2006 0:01
od Jura z KM
To Marek Počínaje F850 Speciál minimálně super.Ve veškeré literatuře se u 127,128,Ritmo udává oktanový požadavek 98-100 !!!!! Jestli tam leješ specoš,buď rád,že ten motor nemá nohy... (Bo by tě ukopal k smrti!) Navíc,při cenovém rozdílu Special(91 okt) a Natural(95 okt) není co řešit, o spotřebě ani nemluvě.

Napsal: středa 7. červen. 2006 0:02
od Jura z KM
...hmm,trochu vedle...

Napsal: středa 7. červen. 2006 0:03
od Pavel KV
Jezdím pouze na natural s benaditem, tyhle vozy skutečně potřebují dle výrobce oktanové číslo 96, což byl dříve super. Nám holt teď musí stačit 95 co má natural, občas tam šoupnu i drahotu 98.

Napsal: pátek 14. červenec. 2006 0:00
od Mirunka
Máte někdo zkušenost s výměnou prasklého spojkového lanka u 850? Koukala jsem že přístup je tam jak pojď na mě z boku...Nějaký ověřený postup by mi bodnul.

Napsal: pátek 14. červenec. 2006 0:01
od 600-850.driver
TO Mirunka: koukl sem do chytre knizky a zjistil sem ze se musi natahnout od plynoveho pedalu smerem dozadu ,mam doma spojkove lanko i s ockem ktere ma byt uchyceno u pedalu, a na druhy strane je volny, tudis si myslim ze se musi nacvaknout ci jinym zpusobem nasadit ten paznecht na druhym konci,ale jak to uz nevim...

Napsal: čtvrtek 24. srpen. 2006 0:00
od Převodovka na Zastavu 1100
Ahoj prosim vás nevíte někdo kde bych sehnal převodovku na Zastavu 1100?Pište prosím na email rich5@seznam.cz Diky moc

Napsal: pondělí 25. září. 2006 0:00
od 600
Ahoj chci se zeptat. Mam fiat 600, motor 903ccm, ale nechal sem tam spojku z 600D a mam takovy problem ze spojka pri "prudkem zrychleni" proklouzne. Tak se chci zeptat jestli se spojka da nejak seridit zvenku aby vic dosedala nebo tak. Jinak lamela je nova. Diky

Napsal: pondělí 25. září. 2006 0:01
od Tříprsťák
No, jestli "zvenku", to nevím. Mě tento problém vyřešila výměna spojkových pružin.

Napsal: pondělí 25. září. 2006 0:02
od 600
Takze to znamena oddelit motor a vymenit ty "tlumici" 4 pruziny na pritlacaku?

Napsal: pondělí 25. září. 2006 0:03
od 600-850.driver
To 600:radej tam dej spojku z devitikila, protoze ta mala ze sestikule ti odejde behem par tydnu neni na to stavena

Napsal: pondělí 25. září. 2006 0:04
od 600
Jenze ta se mi tam nevesla a uz si nepamatuju proc. Ja tam totiz dal i setrvak ze 600D. Ale fakt si nemuzu vzpomenout. Jak to mate reseny vy co take mate v aute motor 903?

Napsal: pondělí 25. září. 2006 0:05
od Ondrej
600: šestistovčí setrvák má úplně jiné rozteče šroubů pro uchycení přítlačáku. Řešení: setrvák, přítlačák, lamela a startér z 850. Ovšem vysoce doporučuji nechat pak klikovku se setrvákem a spojkou vyvážit

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:00
od Renda ze Záboří
Protože se F850 točí doleva, tak je i přítlačák jinej a bude-li se točit doprava, tak půjde 100% kukat (do pr...e)! Stačí na original přítlačák dát silnější pružiny (nebo starý unavený podložit podložkama) a lamelu dát o průměru 160 mm (F600 má 155 mm). Všechno se tam vejde a výkon to taky přenese. Pro fajnšmekry: setrvák F850 nebo 127 s věncem zubů F600, přítlačák F126 nebo F127 a lamelu opět 160 mm, nebo nechat setrvák s věncem a přehodit pastorek ve startéru za F500. Kombinací je nespočet, chce to jen se nebát a trochu u toho i myslet......

Napsal: úterý 26. září. 2006 0:01
od Tříprsťák
Já mám na motoru 100GL spojku z 600D. Je fakt, že je poddimenzovaná, ale jezdí tam už 5 let a neprokluzuje. Vyvážit nově namontovaný setrvák se spojkou to chce určitě. Také je dobré před vymontováním setrváku z motoru si označit jeho polohu vůči pístům (např. kde je "nahoře" při horní úvrati prvního válce) a pak ho nasadit na nový motor stejně. Pokud se totiž setrvák vůči pístům přesadí do jiné polohy, je nevyváženost značná a při vyvažování se pak musí odvrtat dost materiálu. 600: ano, ty přítlačné pružiny.