Původní diskuse - převodovka, spojka

Převody, řazení, spojka
Zamčeno
Petr z Kolína
Návštěvník

Příspěvek od Petr z Kolína » úterý 26. září. 2006 0:02

to Renda Mám ve své 850 přítlačný talíř s centrální pružinou a totéž bylo i ve vraku co jsem parceloval na ND . Je to originální řešení , nebo to tam někdo během let dal z novějšího typu? Opěrný kroužek k spojkovému ložisku má povlak z teflonu , drží to tři planžetové pásky na speciálních nýtech , již se mi stalo , že ten jeden pásek praskl únavou materiálu. Jinak toto řešení funguje dobře a pokud je na spojkové lamele dost materiálu ( nezačnou čumět nýty , nevydřou drážky do setrváku i do přítlačáku ) spojka neprokluzuje . Lamelu dávám renovovat u místních dodavatelů běžných náhradních dílů , po dotazu na co ta lamela je( že je do 850 tky) mi to již 2x udělali ke spokojenosti.

Frantík Plzeň
Návštěvník

Příspěvek od Frantík Plzeň » úterý 26. září. 2006 0:03

Chtěl bych jenom říct, že já tam mam na 903ccm spojku co na tom motoru byla v Unu takže spojku s membránovou pružinou. Chtělo to "akorát" osoustružit přítlačák a trochu udělat vybrání ve zvonu převodovky. Origo přítlačák z Una, 127 atd. je moc velký a za normálních podmínek se do zvonu převodovky nevejde. Setrvák je samozřejmě taky z una akorát má stočenou hranu a věnec z 600D. Pak ještě byla nutnost změnit vypínací ložisko spojky, které jsem použil s drobnou úpravou z 126P. Origo spojka 600D mi nestíhala přenášet výkon a tak jsem se pustil do tohoto bastlu. Takhle to vypadá hrozivě ale nebylo to tak strašný a hlevně to funguje jak má.

Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej » úterý 26. září. 2006 0:04

Renda: a proč? Ten 850 přítlačák bych nepsal, kdybych neměl praktickým dvouletým používáním ve Vlasovcově Beruně ověřeno, že je mu úplně jedno, na kterou stranu se točí. A na rozdíl od sedmového přítlačáku se tam pěkně vejde a jediné co je třeba, je trochu obrousit kousek hliníkového obalu startéru, což na jeho činnost ani trvanlivost rovněž nemá vliv

Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej » úterý 26. září. 2006 0:05

Napsal jsem to trochu blbě, on se tam vejde i sedmový přítlačák, ale není už kompatibilní s šestistovčím vypínacím ložiskem...

Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří » úterý 26. září. 2006 0:06

Ondrej - tak se na ten přítlačák pořádně podívej! Ty plíšky co drží dosedací plochu ložiska a třecí plochu musí být v tahu!!!! Když se to točí obráceně, výsledné síly způsobí prdnutí některého plíšku a je po srandě! Neplatí to pro přítlačáky jiné konstrukce, které tyhle plíšky nemají, ale těch moc není. A jestli Ti to funguje, tak máš jenom kliku a buď rád....

Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej » úterý 26. září. 2006 0:07

Renda: tak o životnost těchto plíšků jsem měl při montáži také obavu, ale po tom bezpočtu sprintů a jiných vylomenin, kdy ta spojka dostávala nehorázně na prdel, si myslím, že se jejich blbuvzdornost projevila dostatečně. Btw. pokud se nemýlím, tak tatáž spojka, která se kroutila s 903ccm v Beruně, je nyní s 843ccm v tom protivětroni, se kterým teď Vlasovec jezdí. A je to mimojiné přítlačák svého času extrahovaný z mého kupé, který už má nalítáno téměř 180tkm...

Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří » úterý 26. září. 2006 0:08

Ondrej - jak myslíš! Já už jsem pár těch prasklejch plechů a zničenejch přítlačáků montáží do F600 a 500 viděl, takže fandím spíš Italskejm konstruktérům než Tvý teorii, že je to jedno! Máš nejspíš obzvlášť odolnej kousek a všeobecně tuto záměnu rozhodně nedoporučuju!

RESO.PREROV@seznam.cz
Návštěvník

Příspěvek od RESO.PREROV@seznam.cz » pondělí 9. říjen. 2006 0:00

Dobrý den. Může mi někdo poradit se složením převodovky? Existuje nějaký montážní plánek /poopis/? Díky, FANOUCH, Přerov.

Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří » pondělí 9. říjen. 2006 0:01

Složení převodovky (nepíšete jaké!!!) není rozhodně nijak jednoduchá akce. Jo složit to nějak jde, ale na správné seřízení je potřeba několik víceméně nedostupných přípravků. Z toho plyne: 1. nejlépe se do toho vůbec nepouštět! 2. když už, tak si vše označit a vrátit zpět přesně jak to bylo! 3. sehnat jinou fungující převodovku je vždy ta nejlevnější varianta!!! 4. dát to do rukou někomu, nejlépe starému mechanikovi od Fiata co to již dělal a peněz při tom nelitovat...

Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM » úterý 17. říjen. 2006 0:00

Dotaz: Dodávala se k F600 rezervní převodovka? Objevil jsem totiž převodovku,která evidentně nikdy nejela. Pochybuju, že by to někdo TAK perfektně umyl. Chybí tam mrkev, tak je vidět trochu dovnitř na kolo diferenciálu. Na něm není nejmenší stopa po záběru, v unašečích ani škrábanec od kamenů... divné. Nebo si tu převodovku někdo složil z nových ND,ložisko, co je vidět tou dírou po mrkvi, je ZKL Czechoslovakija. Buben převod. brzdy chybí. Je to na prodej, otázka ví-li, co má a co za to. Jěště kolem budu sondovat, možná bych mohl mrknout dovnitř,zvědavost mi nedá...

Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák » úterý 17. říjen. 2006 0:01

Mám podobnou zkušenost - asi před sedmi lety jsem koupil od nějakého pána za 1000Kč převodovku na f600D, která zcela očividně ještě nikdy nebyla na autě. Ta zas měla tu zvláštnost, že to víko směrem k motoru bylo z jiného typu - některé typy převodovek mají přírubu toho víka rovnou a jiné mají po stranách takové rozšíření. Tahle převodovka byla rovná, zatímco víko bylo s tím vyboulením, takže když jsem do té převodovky nalil olej, hned vytekl ven. Po namontování víka správného typu již byla úplně bezchybná a jezdí dodnes.

Jura z KM
Návštěvník

Příspěvek od Jura z KM » úterý 17. říjen. 2006 0:02

A má cenu to kupovat?

Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák » úterý 17. říjen. 2006 0:03

Pro mne to mělo cenu obrovskou. Za 1000Kč by mi nikdo převodovku nezrenovoval - a od té doby nemám s převodovkou problémy. A myslím, že nejetá převodovka by potěšila leckoho, kdo si mazlí šestistovku. Záleží ještě na tom, kolik si za ní ten člověk řekne.

Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří » úterý 17. říjen. 2006 0:04

Bál bych se akorát toho, že jestli si ji doma složil nějakej všeumněl z nových dílů, tak nebude seřízen záběr hrušky s talířem a to za prvé není sranda a za druhý to může dobře udělat jen osoba znalá s téměř neexistujícím přípravkem. Pak to buď hučí anebo to má minimální životnost. Ale jinak - třeba máš kliku a je to opravdu nový - v tom případě je i 5000,- Kč dost dobrá cena!!!

Ondrej
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej » úterý 17. říjen. 2006 0:05

Jura: Převodovka ne, ale pro zajímavost, mám zjištěno, že každá nová šestistovka sem měla přijet s novým rezervním motorem, který se měl dodávat k vozu. Motory samozřejmě zabrala Mototechna, prodávala je zvlášť a šestky šly k zájemcům bez těchto motorů, ale za nesníženou cenu

Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák » úterý 17. říjen. 2006 0:06

Totéž jsem slyšek o 850kách - každá přišla z Itálie s jedním náhradním motorem - k prodeji ho však Mototechna již dala bez něj.

zastavaman
Návštěvník

Příspěvek od zastavaman » úterý 17. říjen. 2006 0:07

můžu se jen tak pro info zeptat, proč to italský soudruzi posílali s náhradníma motorama? :)

Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří » úterý 17. říjen. 2006 0:08

s náhradním motorem posílali akorát F600, protože motory 100.000 neměli prakticky žádnej oil filtr a tak po cca 50000 km šly kukat....

Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák » úterý 17. říjen. 2006 0:09

Jojo... Motor ve f1100 má také pouze filcový filtr na obtokové větvi. Myslím, že kdyby tam spadl šroub, tak ho to asi časem chytí :))) Jinak výrobce asi věděl, proč u f1100 doporučuje měnit olej po 2500Km.

Ondrej2
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej2 » středa 22. listopad. 2006 1:00

Zdravim vespolek,nejak mi prokluzuje u fiata 850 spojka,chtel bych vymenit lamelu,pritlacak i lozisko.Nevite nekdo jestli jsou u vsech 850tek tyto dily jednotne?Abych si treba nekoupil nove dily,ktery by mi tam nemuseli pasovat..diky,diky

600-850.driver
Návštěvník

Příspěvek od 600-850.driver » středa 22. listopad. 2006 1:01

jak ti nechtrasti lozisko , tak ho menit nemusis menit, jinak je spojka stejna , jo a pritlacak menit? na co ? to je zbytecne, jestli ho mas v poho tak setri na lepsi veci...

Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo » středa 22. listopad. 2006 1:02

to Ondrej2: Bacha,stalo se mi,že praskla talířová pružina přítlačáku u F850.Bohužel jsem si toho nevšiml,dal jsem novou lamelu a spojka klouzala dál.Důkladně prohlídni ten tvůj přítlačák změř celkovou tlouštku obložení lamely.Ciao Enzo.

Renda ze Záboří
Návštěvník

Příspěvek od Renda ze Záboří » středa 22. listopad. 2006 1:03

Jo u všech F850 byly tyto díly stejné! Budeš-li něco potřebovat, všechno tu mám.

Ondrej2
Návštěvník

Příspěvek od Ondrej2 » středa 22. listopad. 2006 1:04

to 600-850 no ja chtel jen mit vse nadosmrti v cajku:-) to Enzo dik a jaka by mela byt ta tloustka?

předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda » čtvrtek 23. listopad. 2006 1:00

Ondrej2 tloušťka lamely F 850 -ky je 7.9mm ,zkontroluj ložisko ,jestli nechrastí a hlavně ten přítlačák ,může být nějaký ten "paprsek" prasklý a klouže to i s novou lamelou.

Zamčeno