XXV. ročník setkání italských automobilů v Poděbradech se koná 20. dubna 2024.

Původní diskuse - převodovka, spojka

Převody, řazení, spojka
Zamčeno
to Martin
Návštěvník

Příspěvek od to Martin »

no dneska se mi to dopoledne vůbec nehodí,možná chvilku ve dvanáct a potom tak po čtvrté hodině odpoledne..
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

OldoV, v poho. Výměnu rozvodů jsme už dělali na druhém Poláku. Tak to mám v rukách. Předstih jsem seřídil, bohatost směsi i volnoběh. Jen se budu muset ještě vrátit k ventilům. Jinak sem to projel a vse v pohode. Kdyby se to potkalo, tak je konečná po nastartování. Takhle to jede pěkně, motor se nechvěje a udržuje stabilní otáčky. Ten simering udělám tak jako tak. Koukal jsem do knihy od Čecha a neměl by to být problém. Jen jsem chtěl vědět, zda jste se s tím nesetkali a zda tam třeba není nějaký špek.Zdar Petr
Enzo
Návštěvník

Příspěvek od Enzo »

to Holecekp: Cau.Já jsem to Gufero v diferenciálu už jednou měnil.Ale abych řekl pravdu,měl jsem z toho trochu strach.Ta matice,co drží přírubu kardanky,zároveň udržuje taky předpětí ložisek pastorku.Mezi těmi ložisky je pružný člen a ten by se měl vždy použít nový.To jsem ale neudělal.Vyměnil jsem jen Gufero.Tu matici jsem pak dotáhl stejným momentem,jakým byla namontovaná.(aspoň přibližně).Podrobně o tomhle uložení píše Ing.Čech na straně 275,bod 5(pod obrázkem 3.59)To je ale vcelku složitá operace.Nicméně mým silně zjednodušeným postupem(až diletantským)se hlučnost zadní nápravy nezhoršila.Cau,Enzo.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Enzo, tak to jsi mě moc nepotěšil. Zdálo se mi to jednodušší. Nejhorší, že nemám momenťák. No proštuduju to v knížce a uvidím. No ale vyměnit to musím. Hold se to povede nebo ne. Mám možnost nového diferáku. Tak kdyžtak půjde novej. Ale zkusit si to musim. :-)) Poraďte mě ještě prosím, jakej dobrej olej do diferáku? A jakej obyčejnej do převodovky. Stačí PP 80? Nebo je lepší 90ka? Díky Petr
To HolecekP
Návštěvník

Příspěvek od To HolecekP »

Do diferáku olej na hypoidní soukolí. Vždyť přece studujeme stejnou literaturu. No a převodový olej dopřevodovky standartní např. takový jak píšeš. Že se toho motoru nebojíš, to obdivuju, já bych do toho nešel, určitě bych to p..... OldaV.
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Oldo, věc se má tak. Na tomhle Fiatu si chci dělat pokud možno vše sám. Možná je to poslední auto, do kterého se takhle podívám. No a přece jen zatím na to ND jsou a docela levný, tak když to zkazím, tak se zase až tak nic neděje. Až to budu zkoušet u nové Oktávky, tak to bude horší. Jinak ale motor mě stále čeká. Literaturu čteme stejnou, ale to označení olejů už neplatí. Tam píšou nějký S... 90, no a já mám doma něco PP 80, tak nevím, zda ho můžu nalejt do převodovky. Není určen pro hypoidní převodovky, tak je jasný, že do diferáku ne. Zdar Petr
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Enzo: hele poznačím si místo, jak byla dotažena ta matka, budu počítat otočení, no a to by v tom byl čert, abych to nedal tak jak to bylo. Trochu ji více předepnu, ložiska už můžou být volnější. Ale jen o mm. Jen škoda, že jsem si to v té knížce nepřečetl než jsem jel do Pardubic, mohl jsem vyměnit i ten pružný element. Třeba ho mám mezi tou spoustou bordelu doma. Zdar Petr
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Momenťák bych ti mohl půjčit. Mám ale jen malý, na menší momenty, kupoval jsem ho hlavně kvůli utahování hlavy motoru.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Abych tedy byl přesnější, ten můj momenťák je do 50Nm
Holecekp
Návštěvník

Příspěvek od Holecekp »

Tříprsťáku, díky za nabídku. Někdy až budu dělat hlavu, tak bych to třeba využil. Tohle zkusím podle oka. Jak říkali Forďáci: "Hlavu bez momenťáku utahují jen erudovani odborníci nebo naprostý diletanti. Tak na první skupinu zatím nemám a do druhé patřit nechci. Zdar Petr
600
Návštěvník

Příspěvek od 600 »

Ahoj chci se zeptat jestli mate v 600 nakou jinou prevodovku z jinyho auta ktera tam pasuje na motor ze 127? A jeste jestli nekdo upravoval motor ze 127 na vetsi vykon popripade jak? Diky
Kronicar
Návštěvník

Příspěvek od Kronicar »

Pasovala by tam převodovka z 850, ale točí se doleva.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

No, můžeš tam teoreticky frknout převodovku z 850, do toho motoru pak dát vačkovou hřídel z 850SportCoupé, která je levá (otočit ho na levý chod) a je ostřeji časovaná, dát výfuk a dvojitý karbec též z kupátka (nebo aspoň z 850Speciála), ale stojí ti to za to? Já jezdím s šestistovčí převodovkou poměrně v pohodě. A ještě něco - nespěchej do hrobu.
petr
Návštěvník

Příspěvek od petr »

K diskuzi použitých olejích - PP 90 a 80 se liší viskozitou , další označení H je do hypoidních diferenciálů - tzn. osa hrušky je umístěna mimo osu talíře diferenciálu a při přenosu síly dochází ke tření mezi zuby hrušky a talíře.Konstrukčně bylo toto u Volhy. PP80 a 90 ( bez H) je možno použít do diferenciálu kde osa hrušky je v rovině s osou talíře diferenciálu a při přenosu síly dochází pouze k odvalování zubů. Jak je umístěno v převodovce 850 a 600 nevím , dosud jsem nerozebral. K převodovce s chodem vlevo či vpravo by byl problém v případě mimoosového umístění - nejsou čelní ozubení a v tom případě by to sice fungovalo ale nejsem si jist , jestli rádiusy jednotlivých zubů by neměly býti na druhou stranu - a jak dlouho by to vydrželo, to by řekl asi nějaký strojař.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Šestikule má diferák nehypoidní.
předseda
Návštěvník

Příspěvek od předseda »

tak F850 je clá zvláštní ,ta má požívat 90H.
//LINDE//
Návštěvník

Příspěvek od //LINDE// »

:o) 850 je skvělej stroj
Ondra Chrudim
Návštěvník

Příspěvek od Ondra Chrudim »

to 600: můžu Ti nabídnout 4.kvaltovou převodovku originál F127 903ccm Mk.I tel.777 186 188
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

To jo, ale on to chce do šestikule a tam mu bude houby platná.
Hanka
Návštěvník

Příspěvek od Hanka »

Ahoj, prosím poraďte mi. Mám motor s převodovkou z Fiata 126, poloosy vedoucí z převodovky jsou ale normálně uřezané (trčí z ní jen asi pěticentimetrové kousky poloos). Motor s převodovkou chci dát do Fiata 500, ale s tou převodovkou asi těžko. Mám dvě možnosti. Buď na motor z Fiata 126 namontuju převodovku z Fiata 500, kterou taky mám. Jde to? Je tam myslím trochu někde jinde startér. Druhá možnost je vyměnit poloosy. Mám poloosy z F500. Šly by dát do převodovky z F126? Další důležitá otázka ale je, jak je to s výměnou poloos. Je to těžké? Musí se rozdělat celá převodovka? Máte s tím nějaké zkušenosti?? Díky za radu(y).
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Fiata 500 bohužel moc neznám, ale z litratury vím, že rozvodovka a poloosy jsou u f500 konstrukčně totožné s F600, zakže výměna poloos bude velmi jednoduchá. Ty uřezané konce poloos tam podle mně zůstaly jen proto, aby z toho nevytekl olej. Sundáš manžetu a poloosu z rozvodovky volně vytahneš. (Nová manžeta se pak natahuje z druhé strany poloosy, tj, z té strany, na která vede do příruby u kola.) Na konci té poloosy je příčný čep a na něm z každé strany volně nasazený jeden tzv. kámen, to je čtverhranné želízko s kulatou dírou. Jak tu poloosu vytahneš, tak ti ty kameny z ní vypadnou. Kámen má ze dvou stran drážkování, při nandavání poloosy zase ty kameny nandáš na čepy a zasuneš to do rozvodovky tak, aby kameny zabíraly těmi drážkovanými stranami. Pak natahneš manžetu na její přírubu a stahneš páskem a to je (na straně převodovky) celé. O kompatibilitě 500 a 126 ti bude muset napsat spíš nějaký pětistovkař.
predseda
Návštěvník

Příspěvek od predseda »

to Hanka ta výmena poloos není slozitá,nemusí se rozdelávat prevodovka,jen se sundaji ty cerne gumové manzety/vytece olej,pokud tam jeste je/a poloosa se vysune,na ni jsou dva ctverecky/kameny/,ty pak zase prendej na tu novou poloosu.Nevim ,ale presne jestli jsou polosy F500 a F 126 shodné na délku?!To urcite poradí nejaký petistovkar,já mám ty o neco vetsi Fiaty - F850.Karel
Hanka
Návštěvník

Příspěvek od Hanka »

Dík.
Black
Návštěvník

Příspěvek od Black »

Pánové-omyl! Poloosy na F500 jsou úplně jinak řešené než F600. Na pětikile nejdou jednoduše vytahnout, musí se rozhodit celá rozvodovka a potom to zase nastavit (vůle).Maluch má poloosy delší a taky se používaly na F500 dva různé průměry.
Tříprsťák
Návštěvník

Příspěvek od Tříprsťák »

Tak sorry, vycházel jsem z ůdajů z knihy "Údržba a opravy automobilů FIAT", od Bruno Steinera, kde se doslova píše: "Rozvodka pětistovky je konstrukčně shodná s rozvodkou typu 600D". Takže, pětistovkaři, teď je to jen a jen na vás, kdo Hance poradí?
Zamčeno